Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten hankkiminen on naiselle todella huono diili

Vierailija
02.08.2023 |

En yhtään ihmettele miksi niin moni nainen ei nykyään enää tuohon lähde. Iso osa miehistä edelleen ulkoistaa itsensä perhe-elämästä ja poimii rusinat pullasta, käy silloin tällöin vähän harrastelemassa lapsen kanssa ja ottaa kivoja kuvia someen. Edelleen 2020-luvulla liian iso osa miehistä ei tunnu ymmärtävän sitä, että vastuu lapsista ja perheestä kuuluu tasapuolisesti molemmille. Nainen joutuu useimmiten tekemään ne isoimmat uhraukset. Ei ihme miksi niin moni valitsee elää toisin nykyään kun vaihtoehtoja on.

Kommentit (267)

Vierailija
1/267 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan.

Vierailija
2/267 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minulle lapsi on ollut elämäni ehdottomasti paras asia.

Ei harmita kuin se, etten tehnyt toistakin.

Mun paras ystävä ja aujrinko tässä paskamaailmassa, ilopilleri. Yksinäinen olen kun se lensi jo pesästä. Onneksi nään muruni huomenna, eikä asu kovin kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun paras ystävä ja aujrinko tässä paskamaailmassa, ilopilleri. Yksinäinen olen kun se lensi jo pesästä. Onneksi nään muruni huomenna, eikä asu kovin kaukana.

Aivan, mutta joillakin ihmisillä on muita tärkeitä ja merkityksellisiä asioita elämässä eivätkä he kaipaa lasta.

Vierailija
4/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, mutta joillakin ihmisillä on muita tärkeitä ja merkityksellisiä asioita elämässä eivätkä he kaipaa lasta.

Äläpä sitten yleistä tätä "Lasten hankkiminen on naiselle todella huono diili". Toisille on ja toisille ei. Kuten myös miehillä. Onneksi suurin osa sentään kokee että kannatipa hankkia.

Vierailija
5/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omin silmin nähnyt, että moni äiti ulkoistaa isän lapsen elämästä heti alusta alkaen. Mies vaihtaa vaipan väärin, pukee väärät vaatteet (vaikka ois olosuhteisiin sopivat), jne jne. Ihmekään, jos lapsi jää enemmän äidin vastuulle, kun sitä vastuuta ei osata/haluta jakaa.

Onneksi on sitten myös nämä harvat tasaväkisen vanhemmuuden perheet joissa isät jäävät useammaksi kuukaudeksi lapsen kanssa kotiin.

Vierailija
6/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Teitkö tämän avauksen vain sen takia että pääset haukkumaan miehiä?

Vierailija
7/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsiaikana erotaan usein koska silloin se miehen vastuunottokyky mitataan. Osa miehistä haluaa mennä vapaasti niin kuin ennenkin. Sitten yllätytään kun eropaperit on kädessä.

Vierailija
8/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi useat naiset ovat riittävän fiksuja ja haluavat elämältä enemmän.

9/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No naisethan niitä lapsia yleensä on halunneet. Vaikka mies ei niitä olisi edes halunnut niin sitten järjestetään joku vahinkoraskaus. Moni nainen hankkii lapsen jopa yksin.

Eli ei se täysin paska diili ole, koska naiset edelleen haluavat niitä lapsia ja niitä pitää sitten väkisin tehdä, että pääsee valittamaan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
10/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Enemmän? Mikä asia voisi olla suurempi kuin äitiys?

Vierailija
11/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi väittää, että lasten kanssa elämä kutistuu siihen pieneen kapeaan ralliin joka vedetään kieli vyön alla 18 vuotta. Sen jälkeen kun koti tyhjenee vasta huomataan, että asut jonkun miehen kanssa ( ellei se ole jo lähtenyt) ja koska ollaan muututtu äitiyden kautta täysin eri ihmiseksi joka sen miehen otti ja mieskin on muuttunut täysin eri ihmiseksi mikä oli, niin sitä ollaan kuin kaksi vierasta kuun pinnalla ja kysytään mistä sinä tänne tulit? Sen jälkeen astutaan maailmaan ihan kuin 20 vuotta linnassa istunut ja opetellaan kaikki uusiksi. Onhan se äitiys suuri asia. Moni uhraa sille mielenterveytensä, fyysisen terveytensä, uransa, taloutensa, vanhuuden turvansa eli eläkkeen, joku kuoleekin siihen.  Mutta onko ne asioita jota haluta niin suurimmalle osalle diili kuulostaa aika ankealle.

eri

Vierailija
12/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä aloitus tehty siksi että ap haluasi lapsia, muttei löydä miestä itselleen? Eli ulkoistaa vastuun ja oman pahan olonsa miehille.

Vierailija
13/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia juuri tästä syystä. Tuttavapiirissä voi laskea yhden käden sormilla ne isät, jotka oikeasti tekevät oman osansa vanhempana - moni vasta eron jälkeen.

Vierailija
14/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi väittää, että lasten kanssa elämä kutistuu siihen pieneen kapeaan ralliin joka vedetään kieli vyön alla 18 vuotta. Sen jälkeen kun koti tyhjenee vasta huomataan, että asut jonkun miehen kanssa ( ellei se ole jo lähtenyt) ja koska ollaan muututtu äitiyden kautta täysin eri ihmiseksi joka sen miehen otti ja mieskin on muuttunut täysin eri ihmiseksi mikä oli, niin sitä ollaan kuin kaksi vierasta kuun pinnalla ja kysytään mistä sinä tänne tulit? Sen jälkeen astutaan maailmaan ihan kuin 20 vuotta linnassa istunut ja opetellaan kaikki uusiksi. Onhan se äitiys suuri asia. Moni uhraa sille mielenterveytensä, fyysisen terveytensä, uransa, taloutensa, vanhuuden turvansa eli eläkkeen, joku kuoleekin siihen.  Mutta onko ne asioita jota haluta niin suurimmalle osalle diili kuulostaa aika ankealle.

eri

Kuulostaa elämältä jossa on paljon merkitystä ja rakkautta, mutta voihan kaiken katsoa aina negatiivisesti.

Vierailija
15/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

No naisethan niitä lapsia yleensä on halunneet. Vaikka mies ei niitä olisi edes halunnut niin sitten järjestetään joku vahinkoraskaus. Moni nainen hankkii lapsen jopa yksin.

Eli ei se täysin paska diili ole, koska naiset edelleen haluavat niitä lapsia ja niitä pitää sitten väkisin tehdä, että pääsee valittamaan.

Monesti naiset haluavat niitä lapsia miehen luvatessa kuut taivaalta siitä miten tulee osallistumaan lapsen hoitoon. Harva nainen lähtisi lapsen hankintaan enää nykyään jos tietäisi etukäteen mikä se todellisuus tulee olemaan. Mieluummin vaikka hankkii lapsen alusta lähtien yksin, silloin siinä ei tarvitse kaitsea ja opastaa toista aikuista ihmistä ottamaan vastuuta eikä jatkuvasti pettyä.

Vierailija
16/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle on ja kelle ei. Itselleni lapset ovat ehdottomasti parasta mitä elämältä olen koskaan saanut.

Vierailija
17/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä aloitus tehty siksi että ap haluasi lapsia, muttei löydä miestä itselleen? Eli ulkoistaa vastuun ja oman pahan olonsa miehille.

Jos todella haluaa lapsia ei siihen tarvita miestä parisuhteeseen eli kumppanin puute ei ole este äitiydelle jos se on asia jota kovasti haluaa.

Vierailija
18/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus on lisääntyminen. Miten lasten hankkiminen voisi siten olla huono diili?

Vierailija
19/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä puhumattakaan.

Vierailija
20/267 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on huonoksi ajat mennyt.

Sun olis pitänyt elää 60-luvulla. Silloin otti miehet vastuun lapsista ja perhe-elämästä ihan eri tavalla kuin nykyään.