Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vanhassa taksisysteemissä oli niin huonoa, etttä se piti romuttaa?

Vierailija
02.08.2023 |

Satunnaisena taksin käyttäjän en huomannut aiemmassa systeemissä mitään vikaa.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajat jaksoivat märistä aina pikkujoulu- ja vapputaksiruuhkan jälkeen, että mikä kumma siinä on ettei Suomessa saada taksilupia vapautettua ja sallittua vapaan maailman Uberia. Nevostoliitto hajosi, mutta tsaarinaikuinen suvussa kulkeva taksilupajärjestelmä on ja pysyy.

Vierailija
2/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimittajat jaksoivat märistä aina pikkujoulu- ja vapputaksiruuhkan jälkeen, että mikä kumma siinä on ettei Suomessa saada taksilupia vapautettua ja sallittua vapaan maailman Uberia. Nevostoliitto hajosi, mutta tsaarinaikuinen suvussa kulkeva taksilupajärjestelmä on ja pysyy.

Nyt ehkä on enemmän takseja, mutta kukaan ei uskalla mennä niihin, vaan kävelevät pikkujouluista kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailun puute.

Berner halusi vapauttaa markkinat. Ja myös purkaa byrokratiaa.

Pieleen meni, tuo byrokratian purku.

Aina haukutaan suomalaista byrokratiaa, mutta kyllä sillä on hyvät puolensakin.

Silloin kaikki menee lain mukaan ja luvat ja pätevyydet on kirjoissa ja kansissa.

Vierailija
4/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpailun puute.

Berner halusi vapauttaa markkinat. Ja myös purkaa byrokratiaa.

Pieleen meni, tuo byrokratian purku.

Aina haukutaan suomalaista byrokratiaa, mutta kyllä sillä on hyvät puolensakin.

Silloin kaikki menee lain mukaan ja luvat ja pätevyydet on kirjoissa ja kansissa.

En vieläkään ymmärrä, miten tuo kilpailu oli tarkoitus hoitaa esim. ruuhka-aikana taksijonossa? Kun aiemmin homma toimi hyvin niin, että jonoa purettiin järjestyksessä autoihin.

Niin, että kun siinä on kymmeniä ihmisiä jonossa, niin jokainen heistä käy kysymässä kymmeneltä taksilta tarjouksen, jatkaa tarjousneuvotteluja kolmen kanssa jne... niin miten tuo niinku ihan oikeasti ajateltiin toimivan??

Vierailija
5/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnainen käyttäjä ei varmaan mitään ongelmaa havainnutkaan, mutta paljon käyttävälle ongelmia oli. Yksi keskeisimpiä oli kyydin saamisen luotettavuus; ei ollut mitään takeita siitä, että joku kuski halusi ottaa keikan ja tuli hakemaan. Monta kertaa joutui pettymään ja kävelemään. Ainoa tapa oli hommata jokaiselta paikkakunnalta luottokuski ja sen numero, jolla sai kyydin järjellisessä ajassa. 

Nykyinen uudistus ei ollut hyvä, koska siinä tehtiin liikaa ja liian radikaaleja uudistuksia. Itse olisin säilyttänyt lupavaatimuksen, mutta en olisi rajannut lupien määrää. Näin olisi saatu molempien systeemien hyvät puolet. Samalla olisin tuonut sallituksi Uberit ja muut sovellusratkaisut, mikäli kuski täyttää lupavaatimuksen. 

Vierailija
6/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satunnainen käyttäjä ei varmaan mitään ongelmaa havainnutkaan, mutta paljon käyttävälle ongelmia oli. Yksi keskeisimpiä oli kyydin saamisen luotettavuus; ei ollut mitään takeita siitä, että joku kuski halusi ottaa keikan ja tuli hakemaan. Monta kertaa joutui pettymään ja kävelemään. Ainoa tapa oli hommata jokaiselta paikkakunnalta luottokuski ja sen numero, jolla sai kyydin järjellisessä ajassa. 

Nykyinen uudistus ei ollut hyvä, koska siinä tehtiin liikaa ja liian radikaaleja uudistuksia. Itse olisin säilyttänyt lupavaatimuksen, mutta en olisi rajannut lupien määrää. Näin olisi saatu molempien systeemien hyvät puolet. Samalla olisin tuonut sallituksi Uberit ja muut sovellusratkaisut, mikäli kuski täyttää lupavaatimuksen. 

Miten ratkaisisit pienten kuntien ongelman eli sen, että takseja ei nykyään sieltä saa? Aiemmin luvan ehtona oli päivytysvelvoitteet yms. eli niin, että joka kunnasta sai taksin vaikka keskellä yötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy toivoa, etten tule taksia tarvitsemaan. Täällä Treella on paljon "niitä" taksikuskeina ja ovat luokattoman huonoja ajajia. Joistakin ei vaan ole auton rattiin.

Vierailija
8/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy keskustalta, kokoomukselta ja perussuomalaisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tätä uudistusta kansa halusi, ja sitten hallitus tarjoili.

Ennen kouluttamattomat suomalaiskuskit kuulemma tienasivat liian hyvin.

Saatanan amikset elvistelee, rikotaan systeemi!

Vierailija
10/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tätä uudistusta kansa halusi, ja sitten hallitus tarjoili.

Ennen kouluttamattomat suomalaiskuskit kuulemma tienasivat liian hyvin.

Saatanan amikset elvistelee, rikotaan systeemi!

Akateemiselle suomalaiselle byrokraatille oikeasti isoin ongelma on joskus se, että joku tienaa enemmän ilman muodollista koulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä uudistus. Enää ei mene taksiin senttiäkään rahaa, koska niitä ei enää ole.

Vierailija
12/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satunnainen käyttäjä ei varmaan mitään ongelmaa havainnutkaan, mutta paljon käyttävälle ongelmia oli. Yksi keskeisimpiä oli kyydin saamisen luotettavuus; ei ollut mitään takeita siitä, että joku kuski halusi ottaa keikan ja tuli hakemaan. Monta kertaa joutui pettymään ja kävelemään. Ainoa tapa oli hommata jokaiselta paikkakunnalta luottokuski ja sen numero, jolla sai kyydin järjellisessä ajassa. 

Nykyinen uudistus ei ollut hyvä, koska siinä tehtiin liikaa ja liian radikaaleja uudistuksia. Itse olisin säilyttänyt lupavaatimuksen, mutta en olisi rajannut lupien määrää. Näin olisi saatu molempien systeemien hyvät puolet. Samalla olisin tuonut sallituksi Uberit ja muut sovellusratkaisut, mikäli kuski täyttää lupavaatimuksen. 

Paitsi että uudistuhan on toiminut juuri päinvastoin. Nykyään ei ole mitään takeita siitä, että kyydin saa. Maaseudulla varsinkin kuskit eivät vain katso kannattavaksi lähteä tietyille matkoille, joten, kun. kyytivelvollisuutta ei olr, kyytiäkään ei saa. Siitä ei tosin mikään taho myöskään ilmoita, eli saatat hyvinkin tilata kyydin ja odottaa ikuisesti. Siinä sun lääkäriaika sitten menee ohi - ja siitäkin maksat joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos turisti saapuu lentokentältä Helsinkiin junalla ja katselee rautatieaseman pihalla olevia takseja, ihmettelee varmaan, että lensikö lentokone sittenkin etelään eikä pohjoiseen.

Vierailija
14/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli Bernerin märkä uni,jonka hän toteutti! Sitten ko henkilö katosi julkisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satunnainen käyttäjä ei varmaan mitään ongelmaa havainnutkaan, mutta paljon käyttävälle ongelmia oli. Yksi keskeisimpiä oli kyydin saamisen luotettavuus; ei ollut mitään takeita siitä, että joku kuski halusi ottaa keikan ja tuli hakemaan. Monta kertaa joutui pettymään ja kävelemään. Ainoa tapa oli hommata jokaiselta paikkakunnalta luottokuski ja sen numero, jolla sai kyydin järjellisessä ajassa. 

Nykyinen uudistus ei ollut hyvä, koska siinä tehtiin liikaa ja liian radikaaleja uudistuksia. Itse olisin säilyttänyt lupavaatimuksen, mutta en olisi rajannut lupien määrää. Näin olisi saatu molempien systeemien hyvät puolet. Samalla olisin tuonut sallituksi Uberit ja muut sovellusratkaisut, mikäli kuski täyttää lupavaatimuksen. 

Miten ratkaisisit pienten kuntien ongelman eli sen, että takseja ei nykyään sieltä saa? Aiemmin luvan ehtona oli päivytysvelvoitteet yms. eli niin, että joka kunnasta sai taksin vaikka keskellä yötä.

Tuo on just sitä byrokratian purkua.

Eikä Bernnerin ministeriö miettinyt sitä, tai virkamiehiä ei kuunneltu siitä,

miten tuo taksiuudistus käytännössä tulee toimimaan.

Just siksi Sipilä halusi Bernerin ministeriksi, koska Berner oli yritysjohtaja, määrätietoinen, tottunut saamaan tahtonsa läpi. Ja osasi ja uskalsi määräillä ja käskyttää.

Vierailija
16/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpailun puute.

Berner halusi vapauttaa markkinat. Ja myös purkaa byrokratiaa.

Pieleen meni, tuo byrokratian purku.

Aina haukutaan suomalaista byrokratiaa, mutta kyllä sillä on hyvät puolensakin.

Silloin kaikki menee lain mukaan ja luvat ja pätevyydet on kirjoissa ja kansissa.

En vieläkään ymmärrä, miten tuo kilpailu oli tarkoitus hoitaa esim. ruuhka-aikana taksijonossa? Kun aiemmin homma toimi hyvin niin, että jonoa purettiin järjestyksessä autoihin.

Niin, että kun siinä on kymmeniä ihmisiä jonossa, niin jokainen heistä käy kysymässä kymmeneltä taksilta tarjouksen, jatkaa tarjousneuvotteluja kolmen kanssa jne... niin miten tuo niinku ihan oikeasti ajateltiin toimivan??

Ahkerat, aikaansaavat, vapaat yksilöt solmivat keskenään sopimuksen, ja ei kuulu valtiolle pätkääkään jne.

Ajattele kun nuo olisi saaneet "valinnanvapautensa" soteen, ja sitten vielä kouluihin jne...

Vierailija
17/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta oli luotettavuus😅

Jouduin ennen työelämässä paljon käyttämään taksia. Nyt eläkkeellä kerran viime talvena ja maksua alettiin tinkaamaan kesken matkan ja asiallista kuittia en saanut ja minut haukuttiin, kun minä ei osata kunnioitta kuski.

Vierailija
18/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satunnainen käyttäjä ei varmaan mitään ongelmaa havainnutkaan, mutta paljon käyttävälle ongelmia oli. Yksi keskeisimpiä oli kyydin saamisen luotettavuus; ei ollut mitään takeita siitä, että joku kuski halusi ottaa keikan ja tuli hakemaan. Monta kertaa joutui pettymään ja kävelemään. Ainoa tapa oli hommata jokaiselta paikkakunnalta luottokuski ja sen numero, jolla sai kyydin järjellisessä ajassa. 

Nykyinen uudistus ei ollut hyvä, koska siinä tehtiin liikaa ja liian radikaaleja uudistuksia. Itse olisin säilyttänyt lupavaatimuksen, mutta en olisi rajannut lupien määrää. Näin olisi saatu molempien systeemien hyvät puolet. Samalla olisin tuonut sallituksi Uberit ja muut sovellusratkaisut, mikäli kuski täyttää lupavaatimuksen. 

Miten ratkaisisit pienten kuntien ongelman eli sen, että takseja ei nykyään sieltä saa? Aiemmin luvan ehtona oli päivytysvelvoitteet yms. eli niin, että joka kunnasta sai taksin vaikka keskellä yötä.

Tuo on just sitä byrokratian purkua.

Eikä Bernnerin ministeriö miettinyt sitä, tai virkamiehiä ei kuunneltu siitä,

miten tuo taksiuudistus käytännössä tulee toimimaan.

Just siksi Sipilä halusi Bernerin ministeriksi, koska Berner oli yritysjohtaja, määrätietoinen, tottunut saamaan tahtonsa läpi. Ja osasi ja uskalsi määräillä ja käskyttää.

Ennenkaikkea niin rikas ihan oikeasti ettei tarvitse miettiä uudelleenvalituksi tulemista.

Vierailija
19/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartellitaksi ei kuulu markkinatalouteen! 

nykyinen on hyvä kunhan matkustajat ymmärtäisi oikeutensa ja toimisivat oikein. Huonoa palvelua ei pidä käyttää eikä epävarmoihin kyyteihin hypätä. 

Vierailija
20/91 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kaipasi varmasti ravistelua ja uudistuksia, mutta tuo uudistus meni pyllylleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi