Tämmöistäkö se Tori.fi:ssä myyminen tätä nykyä on huoh
Laitoin pitkästä aikaa yhden tuotteen myyntiin Toriin. Samalla hintaa kuin muitakin samanlaisia oli myynnissä.
Tuote on nyt ollut 3 vuorokautta esillä ja 3 yhteydenottoa on tullut.
Eka tinki hinnasta reilusti jo pari tuntia ilmoituksen julkaisun jälkeen (vastasin, että ei kiitos).
Toka kysyi seuraavana päivänä, että vieläkö on myynnissä. (Joo, kyllä on.). No parin tunnin päästä ilmoitti, että olikin sopinut toisen myyjän kanssa kaupat ( no hyvä että ilmoitti).
Kolmas kyseli tänään, että vieläkö on myynnissä ja postitanko (joo, on myynnissä ja joo, postitan postikuluja vastaan (tämä toki mainittu ilmoituksessa)). Maksutapa ja ajankohtakin sovittiin. Sitten kuitenkin ilmoitti, että väri ei ollutkaan hyvä (no, hyvä että ilmoitti, niin en jäänyt maksua odottelemaan).
No, seuraavaa yhteydenottoa tässä nyt odottelen huomiseksi. Sitä en osaa sanoa, että milloin arvailen kauppojen lopulta syntyvän vai ehdinkö viedä tän sitä ennen kierrätyskeskukseen
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin kauniin uuden merkkimekon myyntiin. Missä asut ? Vastasin,Ei kuuuunut mitään .Kysyin onko kiinnostunut ,ei vastausta.Mitä utelee missä asun jos ei ole kiinnostunut.
Nyt toinen ostaa !
Asuit hänelle liian kaukana tai jäi selvittämään mahdollista kyytiä, löysi mekon muualta, tajusi ettei olekaan rahaa, syitä ghostaamiseen on lukemattomia. Hyvätapainen ihminen laittaisi viestiä että kiitos mutta jätän väliin tjsp., mutta nykyään ihmiset vain katoavat.
Ei tätä merkkimekkoa löydä muualta. Taidankin nostaa hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavara jota myydään max. 5€ hintaan, miksi nähdä se vaiva ja säätö pennien takia? Toki jos elämä on siitä 5€ kiinni, mutta muuten ei kyllä ymmärrä.
Siksi että pääsen tavarasta eroon, olen lähiaikoina enimmäkseen lahjoittanut tavaroita torissa.
Itse en jaksa sitä säätöä mitä antamiseen liittyy. En kuljeta, en lähetä enkä muuta omia menojani sen mukaan miten vastaanottaja pääsee käymään. Joten vien myymättä jääneet tavarat mielummin kunnan hyväntekeväisyyskirpparille ja he saavat niistä myymällä sen kympin hyväntekeväisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun haluan ostaa jotain laitan myyjälle ilmoituksen ja puh. numeroni. Haluan sopia asiat puhelimitse, niin se käy helpommin.
Olen huomannut, että suurelle osalle se puhelimitse sopiminen on liian vaikeaa ja he jättävät vastaamatta.
Haluankin kysyä miksi se on heille niin vaikeaa ellei jopa mahdotonta.
Mä en ainakaan halua antaa puhelinnumeroani jollekin randomille ostajalle. On kokemusta häirikkösoittelijoista, kun on esimerkiksi autokaupan yhteydessä saanut puhelinnumeroni.
Omalta osaltani myyjänä viestittely loppuu siihen, kun tulee pyyntö laittaa viestiä johonkin puhelinnumeroon. Yli 50% todennäköisyydellä sieltä tulee vastaukseksi joku "hei laitoin sinulle jo rahat tähän kuriiripalveluun käy vaan laittamassa pankkitunnuksesi tai paypal tunnuksesi tänne huijaussivustolle niin tyhjennämme tilisi 😊"
Plus kun ei laita, näistä ei ikinä kuule mitään enää. Eli eivät esim. päivän päästä kysy että missä viesti viipyy en ole saanut. Varmasti huijareita.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin ylimääräisistä huonekaluista ym. sälästä helposti eroon siten, että vein kerrostalon ala-aulaan tavarat. Niihin maalariteippiin kirjoitin tekstin: saa ottaa.
Lisäsin viestin, että kierrätyskeskus hakee parin päivän kuluttua, jos tavaroita on vielä jäljellä.
Tällä tavalla taloyhtiön kyylä ei hyökännyt vinkumaan liiemmin.
Yhteen tavaraan oli kuitenkin tullut lappu, jossa luki, vie roskasi pois. Kirjoitin vastausviestiksi, että joka taloyhtiössä on yksi kyylä, joka ei kestä yön yli jotain rappukäytävän aulassa. Tavarat lähti uusiin koteihin saman päivän kuluessa kuitenkin.
Kerralla en vienyt kaikkea, vaan parissa erässä. Lähes kaikki meni tarvitsijoille.
Asutaan varmaan samassa talossa, mutta meillä paikalle tuli palotarkastaja, jonka käskystä ala-aula tyhjennettiin ja tavarat sinne tuonut asukas maksoi kulut. Jotain 300 e muistaakseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavara jota myydään max. 5€ hintaan, miksi nähdä se vaiva ja säätö pennien takia? Toki jos elämä on siitä 5€ kiinni, mutta muuten ei kyllä ymmärrä.
Siksi että pääsen tavarasta eroon, olen lähiaikoina enimmäkseen lahjoittanut tavaroita torissa.
Itse en jaksa sitä säätöä mitä antamiseen liittyy. En kuljeta, en lähetä enkä muuta omia menojani sen mukaan miten vastaanottaja pääsee käymään. Joten vien myymättä jääneet tavarat mielummin kunnan hyväntekeväisyyskirpparille ja he saavat niistä myymällä sen kympin hyväntekeväisyyteen.
Minä en jaksa kuskata romuja kirpparille tai jäteasemalle, liikaa vaivaa. Torissa olen päässyt eroon esim. sellaisista vanhoista huonekaluista, jotka olisin muuten joutunut viemään jäteasemalle, lainaamaan sitä varten pakettiauton ja vielä maksamaan jätemaksun.
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyn aina onko myynnissä vielä. Ennen en kysynyt ja lähes joka kerta tuote olikin jo myyty.
Ikinä en vastaa jos kysytään onko vielä vapaana. Ihan turha kysymys ja kukaan ei jaksa vääntää. Tuote menee helpoimmalle ostajalle. Ei tinkijälle ja turhan kyselijälle.
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkisääntö kaikille uusille torikauppiaille.
Jos haluatte vaan pitää tuotteenne Torissa myynnissä kuukausikaupalla ja kirjoitella valitusvirsiä mammafoorumille niin kopioikaa hintapyyntö niistä muista vastaavista kuukausia myynnissä roikkuneista
Jos taas haluatte oikeasti myydäkin tuotteenne ostajalle joka ei tee ohareita eikä himmaile päiväkausia kauppojen kanssa niin pyytäkää korkeintaan 25-50% edellisen kohdan hinnasta. Tuo on se taso jolla kauppojakin tehdään.
Itse katson aina hintatason omalla alueellani (Rovaniemen hintataso ei kiinnosta kun olen Helsingissä), ja laitan 5e halvemmalla kuin halvin _saman kuntoinen_. Usein menee saman tien, joku roikkuu viikon pari jos ei ole haluttu tavara.
Saahan sitä vaikka ilmaiseksi antaa, mutta itse en harrasta moista. Jos joku asia jää myymättä haluamallani hinnalla, vien hyväntekeväisyyskirpparille. Annan sen hyödyn rahasta mielummin heille kuin random torissa tinkaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Myin vauvanvaatteita settinä koon mukaan. Paketissa oli esim. useammat bodyt ja housut, ehjiä, siistejä ja yhdellä vauvalla käytössä olleita vaatteita. Joukossa oli joku "hittikuosi", jonka tiesin kiinnostavan. Aina tuli näitä kyselyitä, että kun tuo paketti maksaa 20 e, niin voitko myydä tuon hittikuosin bodyn minulle kahdella eurolla. Osa taas ympyröi kuvasta parit vaatteet ja kertoi ostavansa vain ne murto-osalla paketin hinnasta. En todellakaan myynyt, sillä olin muutenkin hinnoitellut paketin jo halvaksi. Nuo paketit menivät kaupaksi muutenkin, niin ei tarvinnut myydä jokaista hittivaatetta erikseen.
Mä vastaan, että voin jättää loput vaatteet lähettämättä, mutta hinta on sama eli maksaa koko setistä.
Viimeksi meni yksi vanha lipasto torissa, raahasin sen aamulla töihin lähtiessäni pihalle ja illalla oli noudettu.
Onko torissa englanniksi aloittavat ostajat jotain botteja? Tullut moneen tuotteeseen vaan "Good morning" tai "hello"? Lähinnä mietin että onko se joku ujo ulkomaalainen, vai joku huijaribotti jonka seuraavat viestit on kadonneet sensuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee paljon kyselyitä että postitanko ja paljon postitus maksaa. Mainitsen ilmoituksessa heti tyyliin tokalla rivillä että postitus onnistuu ja kerron aina postikulut. Turhauttavaa vastailla tällaisille tyypeille.
Ja itse laitan Toriin muutamankin euron arvoista tavaraa, niistä kertyy useita kymppejä jos myynnit menevät hyvin, usein joku ostaa useamman kohteen.
Tää on yleistä jokaisella nettimyyntisysteemillä.ettei lueta ilmoitusta kunnolla ja kysellään tietoja jotka jo lukevat ilmoituksessa. Tai aletaan tingata vaikka ilmoitettu kiinteä hinta. Jos ny kuitenkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyn aina onko myynnissä vielä. Ennen en kysynyt ja lähes joka kerta tuote olikin jo myyty.
Ikinä en vastaa jos kysytään onko vielä vapaana. Ihan turha kysymys ja kukaan ei jaksa vääntää. Tuote menee helpoimmalle ostajalle. Ei tinkijälle ja turhan kyselijälle.
Kai moni kysyy kun moni myyjä jättää poistamatta ilmoituksen tai edes merkkaamatta että myyty. Luuletko että on kiva haluta ostaa ja vastaus on myyty.
Olen myynyt torissa vain harvoin ja sellaista minkä hinta kattaa postin ja vaivannäön.
Yleensä myyn facen marketplacessa ja paikallisissa ryhmissä halvempaa tavaraa minkä voi noutaa. Suurin ongelma on että meillä on lähiössä mummokopla joka yrittää vetää hinnan alas ja jopa painostaa muita saadakseen tavaran halvalla jälleenmyyntiä varten.
Onko kukaan kokeillut myydä torissa seksuaalisia palveluita? Onko mahdollista / toimiiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten usein tapahtuu sitä, ettå
ostajan maksettua sovittu hinta myyjän tilille ei kuulu enää mitään? Tuotetta ei koskaan tule.Itse olen aina ihmetellyt, että miten kukaan laittaa rahojaan jonkun ventovieraan tilille ja uskoo, että tavara tulee perässä ??? Itse en koskaan ostaisi näin. Menen joko hakemaan tai haen kaupasta uuden. Raha vaihtaa juurikin ostohetkellä omistajaa - ja tavara.
Myyn yleensä paikallisesti noudolla. Kalliimman voin lähettää.
Esiintyn omalla nimelläni.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää koskaan toriin mitään!!!
Oli kerran ilmoitus, että annetaan parisängyn runko, vain nouto. Yksi, ei Suomessa syntynyt, kovasti halusi sitä, mutta ei ollut autoa. Katsoin, että asuu työmatkani varrella, joten hellyin viemään rungon. Työpäivän jälkeen vein sen osoitteeseen ja soitin rouvalle. Juu, voitko kantaa sen tänne neljänteen kerrokseen. Lopulta kokosin sen sängyn sinne asuntoon ja palkaksi sain lähtiessä kysymyksen, että missä patjat on, tämä ei ole oikea sänky.
Omaa tyhmyyttä, myönnän, mutta mitään en enää torissa ilmoita.
Ulkomaalaisten kanssa pitää tarkkana. En sano että huijaisivat. Kommunikaatio vaan on hankalaa. Suuri osa ei osaa englantia edes välttävästi suomesta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ilmoitus on ollut kauan esillä, niin totta kai mieleen nousee kysymys, onko se oikeasti vielä myynnissä.
En minä ainakaan mahdollisia kauppoja haluaisi menettää sen takia, että joku sattuu kysymään vieläkö on myynnissä.
Kovin vaivalloinen kysymys tuo ei ole vastattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kokeillut myydä torissa seksuaalisia palveluita? Onko mahdollista / toimiiko?
Eräs spuge sai tuomion myytyään kaupoista ja pyykkituvista ja kirppiksiltä varastamiaan naisten pikkuhousuja pervoille.
Kokeilin taas toria. Vaikka kuinka mones kerta. Ilmoitan ostavani, kysyn muutamaa mahdollista noutamisaikaa, maksutapaa ( käteinen vai Mobilepay). Ja saan vastauksen, voi ,tää on myyty jo.
MITEN vaikeaa on poistaa se ilmoitus!!!!
Asuit hänelle liian kaukana tai jäi selvittämään mahdollista kyytiä, löysi mekon muualta, tajusi ettei olekaan rahaa, syitä ghostaamiseen on lukemattomia. Hyvätapainen ihminen laittaisi viestiä että kiitos mutta jätän väliin tjsp., mutta nykyään ihmiset vain katoavat.