Tämmöistäkö se Tori.fi:ssä myyminen tätä nykyä on huoh
Laitoin pitkästä aikaa yhden tuotteen myyntiin Toriin. Samalla hintaa kuin muitakin samanlaisia oli myynnissä.
Tuote on nyt ollut 3 vuorokautta esillä ja 3 yhteydenottoa on tullut.
Eka tinki hinnasta reilusti jo pari tuntia ilmoituksen julkaisun jälkeen (vastasin, että ei kiitos).
Toka kysyi seuraavana päivänä, että vieläkö on myynnissä. (Joo, kyllä on.). No parin tunnin päästä ilmoitti, että olikin sopinut toisen myyjän kanssa kaupat ( no hyvä että ilmoitti).
Kolmas kyseli tänään, että vieläkö on myynnissä ja postitanko (joo, on myynnissä ja joo, postitan postikuluja vastaan (tämä toki mainittu ilmoituksessa)). Maksutapa ja ajankohtakin sovittiin. Sitten kuitenkin ilmoitti, että väri ei ollutkaan hyvä (no, hyvä että ilmoitti, niin en jäänyt maksua odottelemaan).
No, seuraavaa yhteydenottoa tässä nyt odottelen huomiseksi. Sitä en osaa sanoa, että milloin arvailen kauppojen lopulta syntyvän vai ehdinkö viedä tän sitä ennen kierrätyskeskukseen
Kommentit (172)
Koska puhelimitse voi sopia asiat välittömästi. Kun haen tavaran soitan parkkipaikalta myyjälle ja pyydän tuomaan sinne, ei tarvitse hakea rappua ja ovea.
Tori-viestit tulevat ihan yhtä välittömästi kännykkään.
Minä olen ostanut useampiakin tuotteita Torista niin että on sovittu tapaaminen vaikka talon eteen parkkipaikalle ja viestittely on hoidettu Tori-viesteillä eikä kumpikaan joutunut jakamaan henkilökohtaisia tietojaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa huoh?
Alkaako tämäkin olla jo kalkkiskieltä, kun joku joutuu kysymään? T. Ilmeisesti kalkkis
Noita hölmöjä ostajia on kaikissa palveluissa. Myyn Vestiairessa merkkivaatteita, siellä menee paremmin kaupaksi kuin torissa. Yksikin kyseli miljoona lisäkysymystä tuotteesta, pyytää lisäkuvia, jankkaa päiväkausia, ja tekee sitten personoidun tinkitarjouksen, jonka hyväksyin heti. Eikä ostaja sitten vie sitä kauppaa loppuun asti sen 24h sisällä mikä kaupat pitää hoitaa jos tekee tarjouksen. Ihan vittuuksissani otin tuotteen pois myynnistä ja pistin takaisin 3x hyväksymäni tarjouksen hinnalla (Vestiairessa ei voi palauttaa hintaa takaisin korkeammaksi jos sitä on kerran laskenut).
Ap teki tämän klassisen hinnoitteluvirheen: "Samalla hintaa kuin muitakin samanlaisia oli myynnissä.
Torissa on kahdenlaisia tuotteita: niitä jotka ostetaan välittömästi koska hinta on kohdallaan ja niitä jotka on ylihinnoiteltu niin pahasti että ilmoitus roikkuu Torissa hamaan tappiin.
Kun satunnainen myyjä törmää toriin katsomaan "mitä vastaavista pyydetään" niin se näkee ainoastaan jälkimmäisiä ilmoituksia.
Sitten se ihmettelee miksi kauppa ei käy ja tinkijämulqut haluavat hinnasta 90% pois. Lopulta avaa 1001. ketjun aiheesta vauva-foorymille.
Kokeilkaapa pistää joku vanhempi muumimuki myyntiin tarroilla. Ihmiset on valmiita työntämään mummonsakin bussin alle saadakseen niitä. 😅 Ilmoitus varattuna ja kirjoitettu että kaupat jo sovittu, ja viisi muuta ostajaa huutaa että jos kerrot osoitteen tulen heti ovelle.
Tuo kuulostaa lähinnä uhkaukselta 😆
No eihän tuo nyt ole paha. Jos joku kyselee hölmöjä, niin eihän niihin ole pakko vastata. Jos joku kyselee postituksen mahdollisuutta, niin vastaa viestiin että ei sovi. Ei menee montaa sekuntia tähän.
Olen kyllä myynyt torissa paljon. Vaatii tiettyä asennetta aina kun siellä myy. Olen kuitenkin varmaan 95% saanut myytyä ilman kummempia ongelmia.
Ei enää koskaan toriin mitään!!!
Oli kerran ilmoitus, että annetaan parisängyn runko, vain nouto. Yksi, ei Suomessa syntynyt, kovasti halusi sitä, mutta ei ollut autoa. Katsoin, että asuu työmatkani varrella, joten hellyin viemään rungon. Työpäivän jälkeen vein sen osoitteeseen ja soitin rouvalle. Juu, voitko kantaa sen tänne neljänteen kerrokseen. Lopulta kokosin sen sängyn sinne asuntoon ja palkaksi sain lähtiessä kysymyksen, että missä patjat on, tämä ei ole oikea sänky.
Omaa tyhmyyttä, myönnän, mutta mitään en enää torissa ilmoita.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaapa pistää joku vanhempi muumimuki myyntiin tarroilla. Ihmiset on valmiita työntämään mummonsakin bussin alle saadakseen niitä. 😅 Ilmoitus varattuna ja kirjoitettu että kaupat jo sovittu, ja viisi muuta ostajaa huutaa että jos kerrot osoitteen tulen heti ovelle.
Tuo kuulostaa lähinnä uhkaukselta 😆
Mä myin joskus yhtä somessa kovasti mainostettua vaatekappaletta, josta tulikin äkkiä paljon kyselyitä. Yhdelle ehdin jo vastata, että mistä kaupunginosasta tuote on haettavissa (hänen kanssaan ei puhuttu muuta), mutta sitten kaupat sopiutuivat postituksena toisen kanssa. Kuultuaan että tuote meni jo, tuo paikkakuntalainen nousi aivan raivoon ja pian pisti tuutin täydeltä viestejä, että hän on nyt täällä kaupunginosassa X ja raha on käteisenä, myy hänelle, myy, myy, miksi et hänelle myy!!?? Pelotti suorastaan, vaikka eihän hän edes tiennyt kuin kaupunginosan eikä miltä näytän. :D Myöhemmin koetti ostella toista tuotetta ja pistin suoraan estolistalle.
Suomalaisten köyhyys näkyy rumasti tässä, ihan kehitysmaatouhua, kaikenlaista koijaria ja venkulaa ns. ostajissa ja myyjissäkin. Tokko tällaista lienee missään muualla euroopassa, saati muissa Pohjoismaissa.
Mä kysyn aina onko myynnissä vielä. Ennen en kysynyt ja lähes joka kerta tuote olikin jo myyty.
Nyrkkisääntö kaikille uusille torikauppiaille.
Jos haluatte vaan pitää tuotteenne Torissa myynnissä kuukausikaupalla ja kirjoitella valitusvirsiä mammafoorumille niin kopioikaa hintapyyntö niistä muista vastaavista kuukausia myynnissä roikkuneista
Jos taas haluatte oikeasti myydäkin tuotteenne ostajalle joka ei tee ohareita eikä himmaile päiväkausia kauppojen kanssa niin pyytäkää korkeintaan 25-50% edellisen kohdan hinnasta. Tuo on se taso jolla kauppojakin tehdään.
Minua nyppii nämä, jotka kuvittelevat myyjän maksavan postikulut. Eivät käsitä, että ei se raha myyjälle tule, vaan menee postille.
Samoin ärsyttää nämä "miten niin toppatakki ei mahdu kirjekuoreen, kun haluaisin sen yhden postimerkin hinnalla perille."
Myin vauvanvaatteita settinä koon mukaan. Paketissa oli esim. useammat bodyt ja housut, ehjiä, siistejä ja yhdellä vauvalla käytössä olleita vaatteita. Joukossa oli joku "hittikuosi", jonka tiesin kiinnostavan. Aina tuli näitä kyselyitä, että kun tuo paketti maksaa 20 e, niin voitko myydä tuon hittikuosin bodyn minulle kahdella eurolla. Osa taas ympyröi kuvasta parit vaatteet ja kertoi ostavansa vain ne murto-osalla paketin hinnasta. En todellakaan myynyt, sillä olin muutenkin hinnoitellut paketin jo halvaksi. Nuo paketit menivät kaupaksi muutenkin, niin ei tarvinnut myydä jokaista hittivaatetta erikseen.
Nämä "ihan turha yrittää myydä tuollaista tavaraa, anna ilmaiseksi/pistä kierrätykseen" on usein ihan potaskaa, jonka tarkoitus on vain yrittää saada toinen luopumaan tavarasta ilmaiseksi. Monet myytävät tavarat ovat oikeasti hyviä ja niistä ollaan valmiita maksamaan. Inhottaa siksi nuo huijarit, jotka koittavat saada vakuuteltua toiselle, että kaikki muumimukeista uusiin lastenvaatteisiin kannattaa antaa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minua nyppii nämä, jotka kuvittelevat myyjän maksavan postikulut. Eivät käsitä, että ei se raha myyjälle tule, vaan menee postille.
Samoin ärsyttää nämä "miten niin toppatakki ei mahdu kirjekuoreen, kun haluaisin sen yhden postimerkin hinnalla perille."
Minä arvioin kerran itse myyjänä alakanttiin sen, mahtuvatko kaikki vaatteet koon X pahvilaatikkoon. Pyysin ostajalta tuon X laatikon postikulut, mutta jälkikäteen huomasin tarvitsevani isomman laatikon. Hintaero oli pari euroa ja maksoin sen mielellään tuossa tapauksessa itse, kun ostaja osti minulta yli 120 eurolla lastenvaatteita. Varmaan trokattavaksi, kun tarjoutui heti ostamaan kaikki myymäni vaatteet, mutta pääasia että meni kaupaksi. :D
Koronan myötä on muuttunut siten että nykyään sovitaan noudot ulko-ovelle.
Ymmärrän tinkaamisen silloin, jos tuote on aidosti kallis (useamman satasen). Sitä en ymmärrä, kun joku tinkaa parin euron piposta vielä puolet pois. Jos ei ole varaa ostaa sitä parin euron pipoa, niin etsi muualta halvempi.
Minä inhoan näitä hinnasta märisijöitä.
"Ostaisin sinulta nuo 3 muumiyöpukua, mutta voisitko myydä ne minulle 12 euron sijaan 9 eurolla?" Hei haloo, tuo 12 euroa siisteistä yöpuvuista on jo halpa hinta, mutta tuo 3 e per yöpuku on jo liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää koskaan toriin mitään!!!
Oli kerran ilmoitus, että annetaan parisängyn runko, vain nouto. Yksi, ei Suomessa syntynyt, kovasti halusi sitä, mutta ei ollut autoa. Katsoin, että asuu työmatkani varrella, joten hellyin viemään rungon. Työpäivän jälkeen vein sen osoitteeseen ja soitin rouvalle. Juu, voitko kantaa sen tänne neljänteen kerrokseen. Lopulta kokosin sen sängyn sinne asuntoon ja palkaksi sain lähtiessä kysymyksen, että missä patjat on, tämä ei ole oikea sänky.
Omaa tyhmyyttä, myönnän, mutta mitään en enää torissa ilmoita.
Kiva tarina, mutta eihän tuo ole torin vika milläään lailla.
Suosikkejani ovat nämä, joilla jokaisen viestin välissä on useampi päivä, jopa viikko. Aina tiedustelevat jotakin yksityiskohtaa tuotteesta, voitko postittaa, miten maksu. Sitten viimeinen viesti on, että "kiitos löysin kivemman toisesta paikasta". Tai sitten 2 euron tuotetta pyydetään varaamaan tilipäivään - yhden kerran tällainen ostaja ihan oikeasti ostikin, kun tuote ei ollut aiemmin mennyt kaupaksi.
Annetaan-tuotteista kyselevät nyyhkytarinoitsijat, jotka kirjoittavat pitkän viestin miksi tarvitsevat nyt tämän tuotteen ja että ovat onnellisia kun ilmaiseksi saa, ja kun vastaan, niin eivät vastaakaan enää mitään.