Tämmöistäkö se Tori.fi:ssä myyminen tätä nykyä on huoh
Laitoin pitkästä aikaa yhden tuotteen myyntiin Toriin. Samalla hintaa kuin muitakin samanlaisia oli myynnissä.
Tuote on nyt ollut 3 vuorokautta esillä ja 3 yhteydenottoa on tullut.
Eka tinki hinnasta reilusti jo pari tuntia ilmoituksen julkaisun jälkeen (vastasin, että ei kiitos).
Toka kysyi seuraavana päivänä, että vieläkö on myynnissä. (Joo, kyllä on.). No parin tunnin päästä ilmoitti, että olikin sopinut toisen myyjän kanssa kaupat ( no hyvä että ilmoitti).
Kolmas kyseli tänään, että vieläkö on myynnissä ja postitanko (joo, on myynnissä ja joo, postitan postikuluja vastaan (tämä toki mainittu ilmoituksessa)). Maksutapa ja ajankohtakin sovittiin. Sitten kuitenkin ilmoitti, että väri ei ollutkaan hyvä (no, hyvä että ilmoitti, niin en jäänyt maksua odottelemaan).
No, seuraavaa yhteydenottoa tässä nyt odottelen huomiseksi. Sitä en osaa sanoa, että milloin arvailen kauppojen lopulta syntyvän vai ehdinkö viedä tän sitä ennen kierrätyskeskukseen
Kommentit (172)
Minun huomioni viime viikoilta on, että ihmiset ovat vissiin yhtä-äkkiä köyhtyneet. Katsellaan satoja kertoja kohteita, mutta yhtään viestiä ei tule. Todella tylsää. Enkä edes myy mitään todella kallista.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Kun haluan ostaa jotain laitan myyjälle ilmoituksen ja puh. numeroni. Haluan sopia asiat puhelimitse, niin se käy helpommin.
Olen huomannut, että suurelle osalle se puhelimitse sopiminen on liian vaikeaa ja he jättävät vastaamatta.
Haluankin kysyä miksi se on heille niin vaikeaa ellei jopa mahdotonta.
Itse en todellakaan ala soitella jollekin ostajaehdokkaalle 🙄 Aina on viesteillä kaupat onnistuneet.
Torin ja poliisin ohje on, että kaupat vain torin viestipalvelussa. Puhelinkeskustelua ei voi todentaa jälkeen päin rikosilmoon, olitko ostamassa PS5:sta vai yhtä kaunista spraymaalilla maalattua tiiliskiveä takan reunalle. Se oli 500e taideteos se tiili, senhän sä ostit etkä mitään pleikkaria. Puhelimessa tilasit tiiliskiven.
Myös Whatsapp viestit voi poistaa myös toiselta j
Tärkeä huomio.
juu iihme kyselyä tulee että vielä on myynnissä vaikka vasta laitoin ilmon sit joku natalia kyselee että laittas kuriirin hakemaan tavaran toiselle puolelle suomea, en tiedä missä välissä ne meinaa huijata mtta kerroin jotta panee kuriirin mukaan manitkin amalla
Vierailija wrote:
juu iihme kyselyä tulee että vielä on myynnissä vaikka vasta laitoin ilmon sit joku natalia kyselee että laittas kuriirin hakemaan tavaran toiselle puolelle suomea, en tiedä missä välissä ne meinaa huijata mtta kerroin jotta panee kuriirin mukaan manitkin amalla
No kun edes tulisi kyselyitä! Inbox kumisee tyhjyyttään. Alan menettää toivoni ko. saitin suhteen. Mihin ovat ostajat kadonneet?
Vierailija wrote:
Kuriiripalvelu = aina huijaus. Se perustuu siihen että sut houkutellaan jonnekin huijaussivustolle, jonne "ostaja" on muka laittanut sinulle "rahat", joiden saamiseksi sun pitää syöttää sinne pankkitunnukset. Eli kuriiripalvelu on pankkitunnusten kalastelu huijari.
Vaihtoehtoisesti maailmalla on myös nähty kuriiripalveluhuijaus, jossa "kuriiri" oikeasti tulee hakemaan tavaran. Se menee niin, että ostaja lähettää liian suuren ulkomaalaisen shekin etukäteen, sä käyt noutamassa sen pankista, ja sun pitää antaa "ylimääräiset" rahat kuriirin mukaan. Shekki on väärennetty mutta pankki saa tiedon siitä vasta muutaman päivän kuluttua ulkomailta. Sinä maksat takaisin pankille nostamasi shekin, otat syytteet rahaväärennyksestä, ja menetit tavaran sekä ne ylimääräiset rahat jotka annoit kuriirille.
Vierailija wrote:
Torissa on ollut kätevää ostaa ja myydä oppikirjoja (lukio). Niitä on siellä edelleen kaupan huolimatta maksuttomasta toisesta asteesta, koska monet haluavat edelleen lukea fyysistä kirjaa ja valmistautua esim yo-kirjoituksiin. Nyt viimeisen kuukauden sisään on ollut kaksi ärsyttävää ostokokemusta. Ensin olin ostamassa yhtä kirjaa, myyjä oli laittanut ilmoitukseen tietyn hinnan. Sitten kuitenkin viesteissä oli vailla suurempaa summaa, olisi kuulemma reilua maksaa enemmän. No ei, kaupankäynti loppui siihen. Toinen tapaus oli, kun ostin kirjat ja myyjä ilmoitti postikuluiksi 7,90, kirjat ovat niin isoja, sanoi hän, että eivät tule xxs-pakettina. Eipä siinä, maksoin tuon ja kirjat sitten tulivat kuitenkin xxs-pakettina suoraan postilaatikkoon eli edullisemmalla hinnalla. Summa on vain pari euroa, mutta tuommoinen typerä valehtelu kyllä saa otsasuonen pullistumaan.
Näissä molemmissa tapauksissa myyjä oli nuori ja mietinkin että onko ton ikäpolven
Minullakin on omituisia kokemuksia torista nuorten myyjien/ostajien kanssa.
- Pleikkari. Sovin kaupat että ostan ps4 ja postitus oli ok postikulutkin sovittu, odotin tietoa minne voin maksaa ja myyjästä ei kuulunut mitään. Kyselin sitten perään, ja myyjä valitteli miten monta uutta ostajaa olikin nyt tullut eikä nyt tiedä kelle myydä, ja rippileirillä oli ettei nyt pysty. Ei selvästikään yrittänyt huijata koska raha ei kelvannut, mutta ei osannut myöskään päättää kelle myisi. Luovutin. Pleikkari oli pari kuukautta vielä myynnissä tämän jälkeen.
- myin käytettyä iphonea. Joku nuori koululaistyttö yritti ostaa, ensin yritti käskyttää että se PITÄÄ tuoda hänelle 60km päähän nähtäväksi maanantaina klo 13. Kerroin että postitus, hänellä ei ollut etämaksutapoja joten ehdotti että hän lähettää postilla setelit minulle ja minä lähetän ristiin puhelimen hänelle. Tähän kerroin että puhelin ei liikahda ennenkuin minulla on kädessä rahat. Viimeinen vaatimus oli että vien sen puhelimen hänen äidilleen juna-asemalle samana päivänä klo 14, johon totesin että olen töissä eikä ilmoituksessa puhuttu toimittamisesta mitään. Kysyin myös voiko äiti tulla hakemaan puhelimen työpaikaltani, ei kuulemma kävele kun mun pitää tuoda. Tästä jäi kuva että tämä tyttö käskytti koko lähipiiriään samalla lailla, ja raivostui lopulta huolella kun hän ei saanut puhelinta minulta. Estin hänet lopuksi.
Tiedän että nuorissa on tosi fiksujakin, mutta nämä on jääneet mieleen tänä vuonna tekemistäni kymmenistä kaupoista.
Vierailija wrote:
Olen kymmenet Tori-keskustelut aloittanut kysymällä onko tuote vapaana ja saanut kaupat hoidettua ja rahat siitä myyjän tilille alle kymmenessä minuutissa. On se kumma, että joku tuostakin voi loukkaantua.
Samoin tinkiminen on aivan normaali asia ja teen sitä silloin tällöin. Ostajalla on raja mitä on valmis maksamaan tuotteesta X, myyjällä raja, jolla on valmis myymään. Osa myyjistä unohtaa, että postikuluista tulee lisää hintaa tuotteelle ja että ostaja ottaa riskin, jos ei pääse tarkastamaan tuotetta ennen ostamista. Mutta ei sun ole pakko myydä juuri mulle, eikä mulla ole mitään velvollisuutta ostaa sulta, senkun sanot vaan "ei" ja elämä jatkuu.
Kun yksityishenkilöt käyvät kauppaa, molemmat osapuolet ottavat riskin, ei vain ostaja.
Aloitin myyntiurakan 01/22. Joka viikko teen 10 ilmoitusta. Torissa 1-3 menee kaupaksi, 1 fb.ssä, loput eivät mene. N puolen vuoden jälkeen vien itsepalvelukirppikselle, josta ne ei tule takaisin. Minulla on nytkin toistasataa kohdetta myynnissä. Kertaakaan ei kukaan ole ostanut tuoretta ja vanhaa kohdetta. Vanhoja menee vähän, ehkä 1 kk, enkä viitsi ottaa niitä pois, kun ne on sinne laitettu. Kirppiksellä kaupaksi menee viedyistä kuitenkin n puolet. Voisin sanoa n 60% vaihtaa omistajaa, 40% menee, luult sekaroskiin
Ei minun mielestä 5€ tai 10€ ole ”pennejä”.
Tuossa on päivän, parin ruokarahat. Olen myynyt Torissa tavaroita vitosellakin, toisinaan ei saa myytyä edes ilmaiseksi.
Viimeksi kun yritin ostaa lippuja erääseen tapahtumaan Torista, tuli vain ei oota. Eli ilmoittivat että on jo myyty. Näin tapahtui kolmen eri myyjän kanssa. Sitten luovutin.
Eivät näemmä jaksa poistaa myynnistä.
Vierailija wrote:
Viimeksi kun yritin ostaa lippuja erääseen tapahtumaan Torista, tuli vain ei oota. Eli ilmoittivat että on jo myyty. Näin tapahtui kolmen eri myyjän kanssa. Sitten luovutin.
Liput menee niin nopeasti, että se torin "merkitse myydyksi" toiminto vielä jauhaa ilmoituksen poistoa sen noin tunnin, jonka aikana moni ehtii kysellä lippua turhaan. Se järjestelmä backuppaa muutetut ilmoitukset ja myydyt tuotteet niiden serverille, jotta jos esim. poliisi kyselee petoksesta epäiltyä tiliä, niin heillä on tallessa alkuperäinen ilmoitus. Eikä esim. niin että laitat ilmoituksen myydään ps5 hintaan 100e, ja vaihdat sen sitten huijattuasi ostajan että myydään ps5 tarra hintaan 100e ja toimitat tarran pleikkarin sijasta. Kaikki ilmoituksiin tehdyt muutokset ja niihin liittyvä keskustelu jää heille talteen, siksi se kestää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Liput menee niin nopeasti, että se torin "merkitse myydyksi" toiminto vielä jauhaa ilmoituksen poistoa sen noin tunnin, jonka aikana moni ehtii kysellä lippua turhaan. Se järjestelmä backuppaa muutetut ilmoitukset ja myydyt tuotteet niiden serverille, jotta jos esim. poliisi kyselee petoksesta epäiltyä tiliä, niin heillä on tallessa alkuperäinen ilmoitus. Eikä esim. niin että laitat ilmoituksen myydään ps5 hintaan 100e, ja vaihdat sen sitten huijattuasi ostajan että myydään ps5 tarra hintaan 100e ja toimitat tarran pleikkarin sijasta. Kaikki ilmoituksiin tehdyt muutokset ja niihin liittyvä keskustelu jää heille talteen, siksi se kestää.
Tänä päivänä ilmoitus poistuu välittömästi. Tulee vielä kuittaus ilmoitus on poissa
Mitä mieltä olette tinkimisestä? Itsellä on tapana laittaa hinnat sitä mukaa millä myyn ja silti yritetään usein tinkiä. Olisiko siis parempi laittaa kalliimmat "alkuhinnat" vaan siksi, että ostajalle tulee hyvä mieli, kun ja jos saa vähän tingittyä?
Ilmaiseksi tietty kaikki mieluiten pitäisi antaa, mutta en rupea uudenveroisia tavaroita itselleni tappiolla lähettelemään. Huokaus.
Onneksi toki on löytynyt säännöllisen epäsäännöllisesti mutkattomia ostajia myös. Eivät kysele kuin tilitiedot ja homma sillä selvä. Heille peukut!
Tulisipa nyt viestejä... viikonloppu ja sadesää, olisi hyvää aikaa ostella!
Tätä seuraavaa tapahtuu usein. Myyn uutta merkkitavaraa esim. hintaan 1100 euroa. Laitan ilmoitukseen, etten vastaa tinkaajille. Tuotteen hinta ostettuna kaupasta ollut 1500 euroa. Eiköhän tuu tarjouksia 750-800 euroa ja jos en puolen tunnin sisällä vastaa, laitetaan kysymysmerkkejä perään (???)
Vierailija wrote:
Tätä seuraavaa tapahtuu usein. Myyn uutta merkkitavaraa esim. hintaan 1100 euroa. Laitan ilmoitukseen, etten vastaa tinkaajille. Tuotteen hinta ostettuna kaupasta ollut 1500 euroa. Eiköhän tuu tarjouksia 750-800 euroa ja jos en puolen tunnin sisällä vastaa, laitetaan kysymysmerkkejä perään (???)
Nuo kysymysmerkkien laittajat on harvinaisen ärsyttäviä. Tekisi mieli vastata niille takaisin myös pelkillä kysymysmerkeillä tai voisihan sitä laittaa huutomerkkejä !!!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Liput menee niin nopeasti, että se torin "merkitse myydyksi" toiminto vielä jauhaa ilmoituksen poistoa sen noin tunnin, jonka aikana moni ehtii kysellä lippua turhaan. Se järjestelmä backuppaa muutetut ilmoitukset ja myydyt tuotteet niiden serverille, jotta jos esim. poliisi kyselee petoksesta epäiltyä tiliä, niin heillä on tallessa alkuperäinen ilmoitus. Eikä esim. niin että laitat ilmoituksen myydään ps5 hintaan 100e, ja vaihdat sen sitten huijattuasi ostajan että myydään ps5 tarra hintaan 100e ja toimitat tarran pleikkarin sijasta. Kaikki ilmoituksiin tehdyt muutokset ja niihin liittyvä keskustelu jää heille taltee
Mikä kenellekin on välittömästi. Poistin ilmoituksen klo 14:38 ja se poistui klo 15:11.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavara jota myydään max. 5€ hintaan, miksi nähdä se vaiva ja säätö pennien takia? Toki jos elämä on siitä 5€ kiinni, mutta muuten ei kyllä ymmärrä.
Siksi että pääsen tavarasta eroon, olen lähiaikoina enimmäkseen lahjoittanut tavaroita torissa.
Itse en jaksa sitä säätöä mitä antamiseen liittyy. En kuljeta, en lähetä enkä muuta omia menojani sen mukaan miten vastaanottaja pääsee käymään. Joten vien myymättä jääneet tavarat mielummin kunnan hyväntekeväisyyskirpparille ja he saavat niistä myymällä sen kympin hyväntekeväisyyteen.
Yritin kerran yhtä isokokoista tavaraa lahjoittaa. Halukkaita oli varmaan 40 jonossa, mutta yksi kerrallaan jokaiselle tuli joku este (autojen rikkoutuminen oli yle
Ehkä tuo passiivisagressiivinen vastaus karkotti ihmiset? Itse olin ostamassa tavaraa henkilöltä joka asuu kauempana ja kysyin onnistuuko postitus ja kuinka paljon tulisi hinnaksi postitettuna ja vastaus oli todella töykeä, samanverran ne maksaa postitettuna tai haettuna! Ja ei vastausta siihen paljonko postimaksu olisi, jätin ostamatta kun oli niin ikävänoloinen ihminen.
Vierailija wrote:
Hauskin tinkijä oli se, joka tinkasi ja lupasin jo myydä, ja alkoi uudestaan tinkaamaan postikulujen kanssa. Myin tavaran välistä täydellä hintaa - ai että hymyilin hieman kun tinkaajalle jäi luu kouraan.
Minäkin aina katson tavaran hinnan kaupassa, ja tavaran hinnan torissa. Ja laitan sinne alimpaan hintakategoriaan. Silti aina jonkun mielestä on ok tarjota puolet pyydetystä. En itsekään vastaa enää näille mitään.
Olen aina alle 3000€ kaupat tehnyt käteisellä. En pyörittele mitään tilisiirtoja.