Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämmöistäkö se Tori.fi:ssä myyminen tätä nykyä on huoh

Vierailija
31.07.2023 |

Laitoin pitkästä aikaa yhden tuotteen myyntiin Toriin. Samalla hintaa kuin muitakin samanlaisia oli myynnissä.
Tuote on nyt ollut 3 vuorokautta esillä ja 3 yhteydenottoa on tullut.
Eka tinki hinnasta reilusti jo pari tuntia ilmoituksen julkaisun jälkeen (vastasin, että ei kiitos).
Toka kysyi seuraavana päivänä, että vieläkö on myynnissä. (Joo, kyllä on.). No parin tunnin päästä ilmoitti, että olikin sopinut toisen myyjän kanssa kaupat ( no hyvä että ilmoitti).
Kolmas kyseli tänään, että vieläkö on myynnissä ja postitanko (joo, on myynnissä ja joo, postitan postikuluja vastaan (tämä toki mainittu ilmoituksessa)). Maksutapa ja ajankohtakin sovittiin. Sitten kuitenkin ilmoitti, että väri ei ollutkaan hyvä (no, hyvä että ilmoitti, niin en jäänyt maksua odottelemaan).

No, seuraavaa yhteydenottoa tässä nyt odottelen huomiseksi. Sitä en osaa sanoa, että milloin arvailen kauppojen lopulta syntyvän vai ehdinkö viedä tän sitä ennen kierrätyskeskukseen

Kommentit (172)

Vierailija
61/172 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, kun asiallisten ostajien joukko on pieni ja ihan valtavasti on näitä epämääräisiä kyselijöitä, tinkaajia ja ilmaista toimitusta pyytäviä. Minulla ei ole mitään tarvetta lähettää ilmaiseksi kenellekään tuntemattomalle yhtään mitään.

Vierailija
62/172 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori on nykyään täynnä tinkaajia ja postikuluja maksamaan haluttomia reppanoita.

Ja ilmeisesti myös lukutaidottomia, ei nimittäin auta vaikka ilmoituksessa selvästi sanotaan ettei tingitä ja postituskulut tulee ostajalle. Silti halutaan tinkiä vaikka sitten alle euron verran vaikka myyntihinta on jo valmiiksi laitettu hyvin alhaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/172 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätykseen. Tai uudelleen jalostukseen.

Vierailija
64/172 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun haluan ostaa jotain laitan myyjälle ilmoituksen ja puh. numeroni. Haluan sopia asiat puhelimitse, niin se käy helpommin.

Olen huomannut, että suurelle osalle se puhelimitse sopiminen on liian vaikeaa ja he jättävät vastaamatta.  

Haluankin kysyä miksi se on heille niin vaikeaa ellei jopa mahdotonta.

Mä en ainakaan halua antaa puhelinnumeroani jollekin randomille ostajalle. On kokemusta häirikkösoittelijoista, kun on esimerkiksi autokaupan yhteydessä saanut puhelinnumeroni.

Vierailija
65/172 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikulujen kalleuden vuoksi ei kovin vähäarvoista kannata edes ilmoitella. Korkeintaan jos noutaa ja sittenkin jotkut venkulat voi koittaa maksaa jollain napeilla tai 2 euron näköisillä thaimaan lotilla vai mikäse arvoton lähes samannäköinen kolikko olikaan :/

Vttu miten epärehelliseksi on suomen kansa vajonnut!!

Vierailija
66/172 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyrkkisääntö kaikille uusille torikauppiaille.

Jos haluatte vaan pitää tuotteenne Torissa myynnissä kuukausikaupalla ja kirjoitella valitusvirsiä mammafoorumille niin kopioikaa hintapyyntö niistä muista vastaavista kuukausia myynnissä roikkuneista

Jos taas haluatte oikeasti myydäkin tuotteenne ostajalle joka ei tee ohareita eikä himmaile päiväkausia kauppojen kanssa niin pyytäkää korkeintaan 25-50% edellisen kohdan hinnasta. Tuo on se taso jolla kauppojakin tehdään.

Kokeilin tuota ja sain kysymyksiä, että mikä tuotteessa vikana, kun hinta noin alhainen. Ei ostajia.

Vierailija
67/172 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä "ihan turha yrittää myydä tuollaista tavaraa, anna ilmaiseksi/pistä kierrätykseen" on usein ihan potaskaa, jonka tarkoitus on vain yrittää saada toinen luopumaan tavarasta ilmaiseksi

On kuule paljon sellaisia tuotteita joita kukaan ei suostu ottamaan vastaan edes ilmaiseksi. Esim. kulahtaneet lastulevyhuonekalut, TV-tasot, stereoräkit, valtavat kirjahyllyt, käytetyt patjat, sängyt jne.

En kyllä tajua miksi kukaan selaisi päivätyökseen toria ja kirjoittelisi myyjille moisia tori-viestejä mutta kyseessä ovat varmaan samat tyypit jotka notkuvat täällä alapeukuttamassa ja ilmiantamassa viestejä.

Se antaa näille nollille niiiiim huumaavan vallan tunteen kun voivat kerrankin tuntea itsensä tärkeäkai.

Vierailija
68/172 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postikulujen kalleuden vuoksi ei kovin vähäarvoista kannata edes ilmoitella. Korkeintaan jos noutaa ja sittenkin jotkut venkulat /quote]

Katsoin viimeksi kellosta että meni yli puolitoista tuntia siitä hetkestä kun otin tuotteen ja kameran käteeni siihen hetkeen kun palasin 5 min matkaan päässä olevasta postista kotiin. Hinnoittelin tuotteen niin että se meni välittömästi kaupaksi. Sain tästä ilosta kympin.

Työssäkäyvän perheellisen arjessa tämä tarkoitti sitä että 100% sen illan "omasta ajasta" kului tämän muuten roskiin menossa olleen tuotteen myyntiin enkä ehtinyt enää lenkille tai salille.

Taloudellisesti touhussa ei ollut mitään järkeä mutta en vain halunnut heittää ehjää tuotetta roskiin vaikka se olikin minulle tarpeeton.

Vierailija
69/172 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavara jota myydään max. 5€ hintaan, miksi nähdä se vaiva ja säätö pennien takia? Toki jos elämä on siitä 5€ kiinni, mutta muuten ei kyllä ymmärrä.

Siksi että pääsen tavarasta eroon, olen lähiaikoina enimmäkseen lahjoittanut tavaroita torissa.

Vierailija
70/172 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten usein tapahtuu sitä, ettå

ostajan maksettua sovittu hinta myyjän tilille ei kuulu enää mitään? Tuotetta ei koskaan tule.

Itse olen aina ihmetellyt, että miten kukaan laittaa rahojaan jonkun ventovieraan tilille ja uskoo, että tavara tulee perässä ???  Itse en koskaan ostaisi näin. Menen joko hakemaan tai haen kaupasta uuden. Raha vaihtaa juurikin ostohetkellä omistajaa - ja tavara.

Vierailija
71/172 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan vastaa mitään tinkaajille tai muuten hankalille tyypeille, hoono suomi puhujille tai kansallispukuisille.

Vierailija
72/172 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ostajan maksettua sovittu hinta myyjän tilille ei kuulu enää mitään? Tuotetta ei koskaan tule.

Itse olen aina ihmetellyt, että miten kukaan laittaa rahojaan jonkun ventovieraan tilille ja uskoo, että tavara tulee perässä ???  Itse en koskaan ostaisi näin. Menen joko hakemaan tai haen kaupasta uuden. Raha vaihtaa juurikin ostohetkellä omistajaa - ja tavara.

Yli 20v aikana olen kerran menettänyt rahani tori/huutokaupoissa. Ei paha, 60 euroa meni.

Vierailija
73/172 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä "ihan turha yrittää myydä tuollaista tavaraa, anna ilmaiseksi/pistä kierrätykseen" on usein ihan potaskaa, jonka tarkoitus on vain yrittää saada toinen luopumaan tavarasta ilmaiseksi

On kuule paljon sellaisia tuotteita joita kukaan ei suostu ottamaan vastaan edes ilmaiseksi. Esim. kulahtaneet lastulevyhuonekalut, TV-tasot, stereoräkit, valtavat kirjahyllyt, käytetyt patjat, sängyt jne.

En kyllä tajua miksi kukaan selaisi päivätyökseen toria ja kirjoittelisi myyjille moisia tori-viestejä mutta kyseessä ovat varmaan samat tyypit jotka notkuvat täällä alapeukuttamassa ja ilmiantamassa viestejä.

Se antaa näille nollille niiiiim huumaavan vallan tunteen kun voivat kerrankin tuntea itsensä tärkeäkai.

Kuvailemasi isot tavarat ovat aivan eri asia kuin pienemmät, hyväkuntoiset tuotteet. Kummasti merkkiastioille, laadukkaille lastenvaatteille jne on kysyntää ja niistä ollaan valmiita maksamaankin. Tällaista tavaraa usein vingutaan ilmaiseksi vedoten siihen, että ei kukaan muka (tuolla hinnalla) ostaisi.

Vierailija
74/172 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa hintoihin tinkausvara! Jos haluat tavarasta 30e niin laita hinnaksi 35e. Tulee heti kyselijöitä, myytkö 30e jos tuun heti hakeen. Tiiän koska ite teen näin, myyjänä sekä ostajana. Asiakkaalle täytyy tulla tunne että osasi tingata, onnistumisen ilo ja lisäksi vielä sai tuotteen halvemmalla! Siksi hän ostaa käytettyä torista.

Vierailija
75/172 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin ylimääräisistä huonekaluista ym. sälästä helposti eroon siten, että vein kerrostalon ala-aulaan tavarat. Niihin maalariteippiin kirjoitin tekstin: saa ottaa.

Lisäsin viestin, että kierrätyskeskus hakee parin päivän kuluttua, jos tavaroita on vielä jäljellä.

Tällä tavalla taloyhtiön kyylä ei hyökännyt vinkumaan liiemmin.

Yhteen tavaraan oli kuitenkin tullut lappu, jossa luki, vie roskasi pois. Kirjoitin vastausviestiksi, että joka taloyhtiössä on yksi kyylä, joka ei kestä yön yli jotain rappukäytävän aulassa. Tavarat lähti uusiin koteihin saman päivän kuluessa kuitenkin.

Kerralla en vienyt kaikkea, vaan parissa erässä. Lähes kaikki meni tarvitsijoille.

Vierailija
76/172 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta tuntuu olevan myyminen nykyään. Itsekin laitoin erään kokonaisuuden myyntiin ja ainut kiinostunut kyseli voinko myydä siitä erikseen yhden osan. No eihän se käy kun sitten ne loput olisi vähänniinkuin turhia eikä niitä ainakaan kukaan sitten ostaisi.

Vierailija
77/172 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin tavaraa, josta oli noin 6 kuvaa mittoineen ja tarkka kuvaus. Joku laittoi viestin, jossa pyysi että:kerro lisää.

Jotain stooria sitten pitäisi vääntää tavarasta. Kuten: ostin tuotteen sieltä ja sieltä silloin ja silloin. Olin kovin iloinen tätä tuotetta käyttäessä. Nyt surullisena joudun tuotteesta luopumaan, koska kas kun en enää sitä tarvitse.

Vierailija
78/172 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska 99,9 % se toimii. Nettihuijareista puhutaan paljon ja ikävät kokemukset jäävät aina helpommin ihmisten mieleen. Kuitenkin itse olen tehnyt ostoja yksityishenkilöiltä ainakin 10 vuotta, ja vain kerran on tavara jäänyt tulematta. En tosin itse koskaan ostaisi yksityishenkilöltä puhelinta tms. huijareiden eniten suosimaa tavaraa. Ihmiset usein ahneuksissaan unohtaa, että jos diili vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se usein on huijaus.

Vierailija
79/172 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kauniin uuden merkkimekon myyntiin. Missä asut ? Vastasin,Ei kuuuunut mitään .Kysyin onko kiinnostunut ,ei vastausta.Mitä utelee missä asun jos ei ole kiinnostunut. 

Nyt toinen ostaa !

Vierailija
80/172 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Möin tavaraa, josta oli noin 6 kuvaa mittoineen ja tarkka kuvaus. Joku laittoi viestin, jossa pyysi että:kerro lisää.

Jotain stooria sitten pitäisi vääntää tavarasta. Kuten: ostin tuotteen sieltä ja sieltä silloin ja silloin. Olin kovin iloinen tätä tuotetta käyttäessä. Nyt surullisena joudun tuotteesta luopumaan, koska kas kun en enää sitä tarvitse.

Outo pyyntö, olisi nyt edes tarkentanut että mistä hän haluaa lisätietoa, tavaran käyttöominaisuuksista vai ostopaikasta vai mistä.

Joillakin myyjillä on tapana laittaa ihme selittelyt siitä miksi myyvät. Mitä se ostajille kuuluu miksi joku myy tai miksi sen pitäisi edes kiinnostaa, jos kyse ei ole siitä että myy tavaran koska siinä on joku virhe. Ei minua saa yhtään helpommin ostamaan jotain mitä en ole etsinyt, vaikka myyjä laittaisi novellin mittaisen nyyhkystoorin eläinlääkärilaskuista tai lapsen harrastusmaksuista, joihin ei ole varaa. Siitä tulee vain kiusaantunut olo ja vähän sellainen fiilis, että no kannattaako tuossa hirveästi mainostaa omia rahanhallintaongelmia ventovieraalle.