Tämmöistäkö se Tori.fi:ssä myyminen tätä nykyä on huoh
Laitoin pitkästä aikaa yhden tuotteen myyntiin Toriin. Samalla hintaa kuin muitakin samanlaisia oli myynnissä.
Tuote on nyt ollut 3 vuorokautta esillä ja 3 yhteydenottoa on tullut.
Eka tinki hinnasta reilusti jo pari tuntia ilmoituksen julkaisun jälkeen (vastasin, että ei kiitos).
Toka kysyi seuraavana päivänä, että vieläkö on myynnissä. (Joo, kyllä on.). No parin tunnin päästä ilmoitti, että olikin sopinut toisen myyjän kanssa kaupat ( no hyvä että ilmoitti).
Kolmas kyseli tänään, että vieläkö on myynnissä ja postitanko (joo, on myynnissä ja joo, postitan postikuluja vastaan (tämä toki mainittu ilmoituksessa)). Maksutapa ja ajankohtakin sovittiin. Sitten kuitenkin ilmoitti, että väri ei ollutkaan hyvä (no, hyvä että ilmoitti, niin en jäänyt maksua odottelemaan).
No, seuraavaa yhteydenottoa tässä nyt odottelen huomiseksi. Sitä en osaa sanoa, että milloin arvailen kauppojen lopulta syntyvän vai ehdinkö viedä tän sitä ennen kierrätyskeskukseen
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavara jota myydään max. 5€ hintaan, miksi nähdä se vaiva ja säätö pennien takia? Toki jos elämä on siitä 5€ kiinni, mutta muuten ei kyllä ymmärrä.
Siksi että pääsen tavarasta eroon, olen lähiaikoina enimmäkseen lahjoittanut tavaroita torissa.
Itse en jaksa sitä säätöä mitä antamiseen liittyy. En kuljeta, en lähetä enkä muuta omia menojani sen mukaan miten vastaanottaja pääsee käymään. Joten vien myymättä jääneet tavarat mielummin kunnan hyväntekeväisyyskirpparille ja he saavat niistä myymällä sen kympin hyväntekeväisyyteen.
Yritin kerran yhtä isokokoista tavaraa lahjoittaa. Halukkaita oli varmaan 40 jonossa, mutta yksi kerrallaan jokaiselle tuli joku este (autojen rikkoutuminen oli yleisin, tai sitten että "en saanutkaan kyytiä"). Lopulta vastailin kaikille halukkaille, että sovitaan vaan joku aika jolloin sinäkin voit jättää tämän noutamatta. Pari viikkoa siinä lopulta meni. Nyt paloittelin yhden huonekalun kun en jaksa ryhtyä tuohon enää.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin taas toria. Vaikka kuinka mones kerta. Ilmoitan ostavani, kysyn muutamaa mahdollista noutamisaikaa, maksutapaa ( käteinen vai Mobilepay). Ja saan vastauksen, voi ,tää on myyty jo.
MITEN vaikeaa on poistaa se ilmoitus!!!!
Ihmisillä jotka käyttää Toria tavaran myymiseen vain satunnaisesti ei välttämättä tule edes mieleen poistaa ilmoitusta itse kauppojen teon jälkeen.
Juuri tuore kokemus torista. Ostajaehdokas, jolla joku kummallinen nimimerkki nimen sijasta. Pyysin että laittaisi edes viesteihin oman nimensä. Ei suostunut. Sanoin sitten, että en tee kauppoja ihmisen kanssa, josta en tiedä edes nimeä, saatika että päästäisin hänet kotiini. Myytävä oli huonekalu ja se olisi pitänyt noutaa
Torissa on ollut kätevää ostaa ja myydä oppikirjoja (lukio). Niitä on siellä edelleen kaupan huolimatta maksuttomasta toisesta asteesta, koska monet haluavat edelleen lukea fyysistä kirjaa ja valmistautua esim yo-kirjoituksiin. Nyt viimeisen kuukauden sisään on ollut kaksi ärsyttävää ostokokemusta. Ensin olin ostamassa yhtä kirjaa, myyjä oli laittanut ilmoitukseen tietyn hinnan. Sitten kuitenkin viesteissä oli vailla suurempaa summaa, olisi kuulemma reilua maksaa enemmän. No ei, kaupankäynti loppui siihen. Toinen tapaus oli, kun ostin kirjat ja myyjä ilmoitti postikuluiksi 7,90, kirjat ovat niin isoja, sanoi hän, että eivät tule xxs-pakettina. Eipä siinä, maksoin tuon ja kirjat sitten tulivat kuitenkin xxs-pakettina suoraan postilaatikkoon eli edullisemmalla hinnalla. Summa on vain pari euroa, mutta tuommoinen typerä valehtelu kyllä saa otsasuonen pullistumaan.
Näissä molemmissa tapauksissa myyjä oli nuori ja mietinkin että onko ton ikäpolven mielestä ihan ok laittaa siihen ilmoitukseen mitä sattuu hintoja ja sitten kärttää viesteissä enemmän rahaa? Ja onko ne postarit sitten lisätuloa, jos koetaan että tuli hinnoiteltua liian alas se tuote? Minusta siihen ilmoitukseen laitetaan hinta mikä halutaan eikä sitä hinata enää ylöspäin kaupantekovaiheessa.
Myyn itse keräilyesineitä Torissa omasta kokoelmastani sekä tekemiäni kirpparilöytöjä. Olen huomannut että riippuu myytävästä tuotteesta joutuuko kärsimään ghostaajista, typeristä kysymyksistä ja ajan haaskaajista. Yhden tavararyhmän kohdalla kaupanteko on poikkeuksetta sujuvaa, yhteydenottoja tulee heti, ostajat ilmoittavat selkeästi että haluavat ostaa tuotteen ilman tinkaamista ja säätöä ja maksavat nopeasti. Toisen tavararyhmän kohdalla taas kysyntä on hiljaisempaa, tulee outoja kysymyksiä, halutaan alennusta vaikka hinta on jo kohtuullinen, ja lopulta ilmoitetaan että ei kiinnostakaan tai sitten kadotaan. Se on jännä ilmiö.
Onhan se mennyt sellaiseksi että aitojen myytävien tuotteiden "kopiokuvilla" ollaan myymässä milloin mitäkin. Surullista vaikka olisi korjattavissa oleva asia. Ei pelkkä tunnistautuminen. Vaan sellainen että jos haluaa myydä/ostaa niin PAKKO tunnistautua ja pankilla tietysti ja kyc chekit päälle vielä. Minusta tuo olisi paljon parempi vaikka olisi kuinka vaikea tahansa, parempi sekin kuin jatkuvasti lukea jostain kuinka ihminen menettänyt 60-500e summan jollekkin, millä ei ole koko tuotetta tai jos on niin sarjamyynnissä.
Ja ne tinkaajat on näitä postiennakolla vaatijia. Otetaan esim: Kallis puhelin persaukisena postiennakolla ja toivotaan että saadaan rahat kasaan yms, myyjälle palautuu 2-3 viikon päästä ja sit ihmetellään kun myyjät ei suostu enää "turvallisiin" keinoihin. Siellä on kumma tapa. Vaikka olisi 50€ juttu ja täydellisessä kunnossa oleva, ni eka yhteys on tyyliin tarjoan 2e+mini postit , toinen on sit lähtenyt jo huomattavasti avoimemmin liikkeelle ja heittää oikeen rinta rottingilla että 3e ja haku tänään.
Jos esim myyt siellä juuri ostettua pelitetokonetta minkä hinta on 1.499€ alle 1kk vanha takuulla yms. Ni eka heittää sieltä että tarjoan 140+saat vaihdossa nike airin lenkkarit ja daewoodin pesukoneen 10v vanha. Voitko tulla paikan päälle vaihtamaan ja onnistuuko?.
Olen nähnyt kyllä. se on kuulkaa ihmiset semmoinen homma että jos laatua haluatte NIIN SE ON RAAKA MONEY TALKS eikä mikään muu.
Kommenttini liittyy sekä myymiseen että ostamiseen. Olen yrittänyt ostaa 1-2 erikoisenväristä kahvimukia, tietyn merkkinen, muttei mikään kallis, hintapyyntö 10-12 euroa. Ei vain enää tehdä, mutta väri olisi sopiva. Vaikeaa vain tuntuu ostaminen olevan. Olen laittanut ystävällisen ja asiallisesti kirjoitetun viestin kolmelle myyjälle. Ensimmäinen lähetti epäystävällisen viestin takaisin, joten kaupanteko loppui siihen. En tiedä, millainen tyyppi mahtoi myyjä olla. Kaksi muuta lukivat viestini, mutta eivät vastanneet mitään. Kaikki kolme myynti-ilmoitusta ovat edelleen näkyvillä.
Mikä tässä nyt mättää? Ihmiset muka myyvät jotain, mutta eivät silti myy, kun joku ostaisi. Olen muutaman esineen ostanut aiemmin Torista, enkä ole moiseen törmännyt. Keräsin erääseen 60-70-luvun lasiastiasarjaan puuttuvia osia, ja kaikki sujui täydellisesti: ystävälliset ihmiset, lähetykset huolellisesti pakattu ja nopeasti postitettu. Tosin nämä olivatkin hinnakkaita tuotteita.
Pitääkö tämä nyt sitten ymmärtää niin, että jos joku myy 10-12 euron kahvimukia, niin ostajan pitää kirjoittaa viestiin vain "mä ostan" ilman tervehdyksiä, normaaleja lauseita, isoja alkukirjaimia tai välimerkkejä? Onko ostaja veemäinen, kun lähestyy ystävällisesti? Luulisi nyt edes jonkinlaisen järkevän vastauksen voivan viestiin lähettää. Jos tämä on jo liian vaikeaa, niin paketointi ja paketin postiin vieminen osoittautuisivat varmastikin jo ylivoimaisiksi tehtäviksi sen jälkeen, kun maksu on kilahtanut tilille...
En ymmärrä, en.
Vierailija kirjoitti:
Kun haluan ostaa jotain laitan myyjälle ilmoituksen ja puh. numeroni. Haluan sopia asiat puhelimitse, niin se käy helpommin.
Olen huomannut, että suurelle osalle se puhelimitse sopiminen on liian vaikeaa ja he jättävät vastaamatta.
Haluankin kysyä miksi se on heille niin vaikeaa ellei jopa mahdotonta.
Kysy pois vaan.
Olen kymmenet Tori-keskustelut aloittanut kysymällä onko tuote vapaana ja saanut kaupat hoidettua ja rahat siitä myyjän tilille alle kymmenessä minuutissa. On se kumma, että joku tuostakin voi loukkaantua.
Samoin tinkiminen on aivan normaali asia ja teen sitä silloin tällöin. Ostajalla on raja mitä on valmis maksamaan tuotteesta X, myyjällä raja, jolla on valmis myymään. Osa myyjistä unohtaa, että postikuluista tulee lisää hintaa tuotteelle ja että ostaja ottaa riskin, jos ei pääse tarkastamaan tuotetta ennen ostamista. Mutta ei sun ole pakko myydä juuri mulle, eikä mulla ole mitään velvollisuutta ostaa sulta, senkun sanot vaan "ei" ja elämä jatkuu.
Voisitteko pliis olla tilittämättä Torissa ja miksei muuallakin ventovieraille kauppakumppaneille traagisia elämäntilanteitanne tai rahanpuutettanne. Todella epäasiallista ja ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin ylimääräisistä huonekaluista ym. sälästä helposti eroon siten, että vein kerrostalon ala-aulaan tavarat. Niihin maalariteippiin kirjoitin tekstin: saa ottaa.
Lisäsin viestin, että kierrätyskeskus hakee parin päivän kuluttua, jos tavaroita on vielä jäljellä.
Tällä tavalla taloyhtiön kyylä ei hyökännyt vinkumaan liiemmin.
Yhteen tavaraan oli kuitenkin tullut lappu, jossa luki, vie roskasi pois. Kirjoitin vastausviestiksi, että joka taloyhtiössä on yksi kyylä, joka ei kestä yön yli jotain rappukäytävän aulassa. Tavarat lähti uusiin koteihin saman päivän kuluessa kuitenkin.
Kerralla en vienyt kaikkea, vaan parissa erässä. Lähes kaikki meni tarvitsijoille.
Ei ole sen kyyläksi nimittämäsi kestämisestä kiinni vaan paloturvallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin taas toria. Vaikka kuinka mones kerta. Ilmoitan ostavani, kysyn muutamaa mahdollista noutamisaikaa, maksutapaa ( käteinen vai Mobilepay). Ja saan vastauksen, voi ,tää on myyty jo.
MITEN vaikeaa on poistaa se ilmoitus!!!!Ja sitten valitetaan, kun joku kysyy, että onko tämä vielä myynnissä. Normaaleita kysymyksiäkään ei enää kestetä. Tuote on ilmoitettu myyntiin useita kuukausia sitten. Totta kai herää kysymys, onko se vielä myynnissä.
Selaan tästä syystä vain uusimpia, vuorokauden sisään lisätyjä myynti-ilmoituksia. Silti kaikki mitä yritän ostaa on useimmiten jo myyty. Ainakin minun alueellani tiettyjä tavaroita on aivan mahdotonta saada ostettua ellei bongaa ilmoitusta tunnin sisään sen julkaisusta.
Vierailija kirjoitti:
Kun haluan ostaa jotain laitan myyjälle ilmoituksen ja puh. numeroni. Haluan sopia asiat puhelimitse, niin se käy helpommin.
Olen huomannut, että suurelle osalle se puhelimitse sopiminen on liian vaikeaa ja he jättävät vastaamatta.
Ihmiset ovat ihan kummallisia nykyään. Ihan pikkujuttujakin veivataan viesteillä päivätolkulla, sen sijaan, että helposti keskusteltaisiin ja sovittaisiin puhelimessa kaikki asiat tehokkaasti kerralla. Monetkaan eivät halua enää hoitaa asioita ollenkaan puhelimessa. Samaa tekevät kaikki aspat, tehokkaampia ja aikaa säästäviä puheluita vältetään viimeiseen asti ja chatissä väännetään jotain detaljia loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en todellakaan ala soitella jollekin ostajaehdokkaalle 🙄 Aina on viesteillä kaupat onnistuneet.
Taas todettu että ne jotka laittaa vaan kyssärin onko edelleen myynnissä katoavat vastauksen saamisen jälkeen, mutta ne jotka laittaa viestiin onko vielä myynnissä, ostan jos on, ovat tosimielellä liikenteessä. Hassua.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten usein tapahtuu sitä, ettå
ostajan maksettua sovittu hinta myyjän tilille ei kuulu enää mitään? Tuotetta ei koskaan tule.
PayPalin kautta ollut huijauksia
...
PayPal huijauksetMiten tunnistan kalasteluhuijaukset?
Yhteydenotto tapahtuu ilmaista sähköpostiosoitetta käyttäen, esimerkiksi yahoo, gmail ja hotmail -päätteiset osoitteet.
Ole myös varovainen, jos sinuun otetaan yhteyttä tekstiviestillä, joka on lähetetty ulkomaalaisesta puhelinnumerosta englannin kielellä.
Yhteydenottoviesti on tyypillisesti kirjoitettu huonolla englannin tai suomen kielellä.
Ostajaehdokas kirjoittaa yhteydenottoviestin usein hyvin yleisellä tasolla siten, että se voisi koskea mitä tahansa myynnissä olevaa tavaraa. Tämän vuoksi viestissä usein viitataan "tPayPalin kautta ei voi tapahtua huijauksia ellet ole ihan kädetön. Rahat näkyvät nimittäin tililläsi heti.
Eilen laitoin ilmoituksen, tuote 40€. Ehti olla ehkä vartin kun ostaja ilmoitti tänään noutavansa ennen puoltapäivää.
Poistin heti ilmoituksen ja noutaja tuli klo 10.45
Havainto: jos ostaja kyselee yhtään mitään tarkentavaa, ostaja ei ole ostamassa. Esim:
"paljonko postitus maksaa" = kaupat kaatuu parin euron postimaksuihin, joiden vakiohinnan jokainen voi itsekin katsoa.
"onko tuote vielä vapaana" = ei ole ostamassa
"onko tämän hyllyn reunalista c vai E muotoinen" = ei osta
"kuinka korkea tuote on" = lukee ilmoituksessa, ei kiinnosta sen vertaa että lukisi ilmoituksen.
"minkä kokoinen tuo kuvio verhossa on" = ei osta
"onko pöydässä naarmuja tai onko lakkaus alkuperäinen" = mitäpä lottoat, 90v vanha vintagepöytä.
"Saisiko näistä valkeista perusverhoista nähdä kuvan ikkunan eteen paikalleen asennettuna" =vittueisaa, todellakaan ala 10e verhoja silittämään ja ripustelemaan.
KAIKKI nuo kysymykset on merkki siitä, että ostaja ämpyilee ja epäilee kauppoja. Olen lopettanut vastaamasta tällaisiin.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Itse en todellakaan ala soitella jollekin ostajaehdokkaalle 🙄 Aina on viesteillä kaupat onnistuneet.
Torin ja poliisin ohje on, että kaupat vain torin viestipalvelussa. Puhelinkeskustelua ei voi todentaa jälkeen päin rikosilmoon, olitko ostamassa PS5:sta vai yhtä kaunista spraymaalilla maalattua tiiliskiveä takan reunalle. Se oli 500e taideteos se tiili, senhän sä ostit etkä mitään pleikkaria. Puhelimessa tilasit tiiliskiven.
Myös Whatsapp viestit voi poistaa myös toiselta jälkeenpäin.
Ja sitten valitetaan, kun joku kysyy, että onko tämä vielä myynnissä. Normaaleita kysymyksiäkään ei enää kestetä. Tuote on ilmoitettu myyntiin useita kuukausia sitten. Totta kai herää kysymys, onko se vielä myynnissä.