Tämmöistäkö se Tori.fi:ssä myyminen tätä nykyä on huoh
Laitoin pitkästä aikaa yhden tuotteen myyntiin Toriin. Samalla hintaa kuin muitakin samanlaisia oli myynnissä.
Tuote on nyt ollut 3 vuorokautta esillä ja 3 yhteydenottoa on tullut.
Eka tinki hinnasta reilusti jo pari tuntia ilmoituksen julkaisun jälkeen (vastasin, että ei kiitos).
Toka kysyi seuraavana päivänä, että vieläkö on myynnissä. (Joo, kyllä on.). No parin tunnin päästä ilmoitti, että olikin sopinut toisen myyjän kanssa kaupat ( no hyvä että ilmoitti).
Kolmas kyseli tänään, että vieläkö on myynnissä ja postitanko (joo, on myynnissä ja joo, postitan postikuluja vastaan (tämä toki mainittu ilmoituksessa)). Maksutapa ja ajankohtakin sovittiin. Sitten kuitenkin ilmoitti, että väri ei ollutkaan hyvä (no, hyvä että ilmoitti, niin en jäänyt maksua odottelemaan).
No, seuraavaa yhteydenottoa tässä nyt odottelen huomiseksi. Sitä en osaa sanoa, että milloin arvailen kauppojen lopulta syntyvän vai ehdinkö viedä tän sitä ennen kierrätyskeskukseen
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Tavara jota myydään max. 5€ hintaan, miksi nähdä se vaiva ja säätö pennien takia? Toki jos elämä on siitä 5€ kiinni, mutta muuten ei kyllä ymmärrä.
Jos mulla on niitä vitosen tavaroita myynnissä viisi tai kymmenen ja saan kaikki myytyä, kasassa onkin jo 25 - 50 euroa ja saan kuitattua sillä yhden kuun sähkölaskun tai vietyä lapset leffaan. Joillekin nämäkin summat on tietysti ihan sama. Jos tienaisin nettona 4000 euroa kuten kaverini, niin varmasti minäkin mieluummin kuskaisin ylimääräiset tavarat kierrätykseen myymisen sijaan, mutta koska saan käteen huomattavasti vähemmän, käytän aikaani tavaroiden myymiseen, jotta saan ''pennejä''.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun haluan ostaa jotain laitan myyjälle ilmoituksen ja puh. numeroni. Haluan sopia asiat puhelimitse, niin se käy helpommin.
Olen huomannut, että suurelle osalle se puhelimitse sopiminen on liian vaikeaa ja he jättävät vastaamatta.
Haluankin kysyä miksi se on heille niin vaikeaa ellei jopa mahdotonta.
Miksi sinulle on niin vaikeaa sopia asioista viestitse?
Tämä.Tuo viesti ominaisuus lisättiin juuri turvallisuuden takia.Herättää epäilyjä jos sitä ei joku halua käyttää.
Viestit jäävät joksikin aikaa talteen Toriin, puhelinkeskustelun jälkeen on vain oman muistin varassa. Kannattaa aina sopia asiat Torin viesteissä.
Lisäksi viestien perusteella on helppo todistaa, mitä sovittiin, jos tulee erimielisyyksiä.
Itse en laita ollenkaan puhelinnumeroani Toriin näkyviin ja kommunikoin siellä vain viesteillä.
Mä laitan kaikki nykyään kierrätykseen. Yhdet rattaat haluaisin myydä, mutta ilmoituksen laitto on niin vastenmieleistä, niin siksi rattaat on seissyt vaatehuoneen nurkassa ja kolme vuotta.
Meillä oli töissä menossa roskiin tavaraa ja niitä sai sieltä ottaa jos halusi. Toin sieltä jätesäkillisen käyttämättömiä kenkiä, joista olis saanut helposti 50 euroa pari, jopa satasen, koska niiden hinnat kaupassa oli 130-180 euroa, mutta en saanut aikaiseksi laittaa ilmoituksia. Aina kun yritin niitä kuvata ja meinasin ryhtyä ilmoituksia laatimaan, niin iski sellanen inhotuksen puuska. Annoin naapureille, tuttaville ja loput kierrätysmyymälään.
Mä en käytä sitä torin annetaam-osastoakaan enää. Aikasemmin laitoin sinne aika paljon kaikkea. Ilmoituksessa oli vain nouto, mutta silti jengi kyseli voinko postittaa. Sitten rupesin laittamaan ilmoitukseen, että postitan, jolloin tavara maksaa 30€ + postikulut, niin sitten alkoi sadella viestiä, että miksi se maksaa postitettuna, eikä enää olekaan ilmainen. Ihanko totta, ettei ihmiset näe eroa sille, että annan tavaran ja jätän sen portinpieleen noutajalle nousettavaksi oman aikataulun mukaan vai että askartelen tuotteelle pakettia, hinkkaan postin sovellusta saadakseni sille postimerkin ja seurantakoodin, plus varaan automaatista löhetyslokeron, kävelen puolitoista kilometriä paketin kanssa lähetysautomaatille ja jään jännityksellä odottamaan hakeeko vastaanottaja sitä pakettia edes. Huuli pyöreänä kysellään maksaako se tosiaan!
Jeessus, mä en jaksa, ei vaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Miten usein tapahtuu sitä, ettå
ostajan maksettua sovittu hinta myyjän tilille ei kuulu enää mitään? Tuotetta ei koskaan tule.
Minä olen odottanut kohta jo kolme viikkoa että myyjä saisi raahattua itsensä postittamaan ostamani jutun. Vähän huono maku jäi tästä. Jos myyjän tilanne on sellainen, että ei pääse postittamaan kuin kerran pari kuussa, niin voisihan sen ilmaista jo ilmoituksessa tai viimeistään kun pyytää maksua. Tai jos tulee jotain viivästystä niin senkin voisi reilusti viestittää ostajalle pahoitellen asiaa, eikä vain pitää radiohiljaisuutta ja odottaa että ostaja on ensin yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Kun haluan ostaa jotain laitan myyjälle ilmoituksen ja puh. numeroni. Haluan sopia asiat puhelimitse, niin se käy helpommin.
Olen huomannut, että suurelle osalle se puhelimitse sopiminen on liian vaikeaa ja he jättävät vastaamatta.
Jos ostajakandidaatin ensimmäinen lähetymisviesti sisältää kehoituksen soittaa, niin en todellakaan soita. Kaikenmaailman epämääräistä viestiä pukkaa muutenkin, niin en halua alata seulomaan sieltä seasta mikä vaikuttaa luotettavalta ja mikä ei. En halua puhelinnumeroni jakaa kaiken maailman hyypiöille.
Vierailija kirjoitti:
Tavara jota myydään max. 5€ hintaan, miksi nähdä se vaiva ja säätö pennien takia? Toki jos elämä on siitä 5€ kiinni, mutta muuten ei kyllä ymmärrä.
Esim joku tuoli, matto, lamppu tms. Ei viitsi ehjää tavaraa roskiinkaan laitta ja autottomalla on vaikea noita minnekään roudata. Mielummin siis myyn "halvalla". Mutta olet oikeassa, yleensä hirveä säätö noiden kanssa on, matot ja valaisimet pahimmat...
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan kaikki nykyään kierrätykseen. Yhdet rattaat haluaisin myydä, mutta ilmoituksen laitto on niin vastenmieleistä, niin siksi rattaat on seissyt vaatehuoneen nurkassa ja kolme vuotta.
Meillä oli töissä menossa roskiin tavaraa ja niitä sai sieltä ottaa jos halusi. Toin sieltä jätesäkillisen käyttämättömiä kenkiä, joista olis saanut helposti 50 euroa pari, jopa satasen, koska niiden hinnat kaupassa oli 130-180 euroa, mutta en saanut aikaiseksi laittaa ilmoituksia. Aina kun yritin niitä kuvata ja meinasin ryhtyä ilmoituksia laatimaan, niin iski sellanen inhotuksen puuska. Annoin naapureille, tuttaville ja loput kierrätysmyymälään.
Mä en käytä sitä torin annetaam-osastoakaan enää. Aikasemmin laitoin sinne aika paljon kaikkea. Ilmoituksessa oli vain nouto, mutta silti jengi kyseli voinko postittaa. Sitten rupesin laittamaan ilmoitukseen, että postitan, jolloin tavara maksaa 30€ + postikulut, niin sitten alkoi sadella viestiä, että miksi se maksaa postitettuna, eikä enää olekaan ilmainen. Ihanko totta, ettei ihmiset näe eroa sille, että annan tavaran ja jätän sen portinpieleen noutajalle nousettavaksi oman aikataulun mukaan vai että askartelen tuotteelle pakettia, hinkkaan postin sovellusta saadakseni sille postimerkin ja seurantakoodin, plus varaan automaatista löhetyslokeron, kävelen puolitoista kilometriä paketin kanssa lähetysautomaatille ja jään jännityksellä odottamaan hakeeko vastaanottaja sitä pakettia edes. Huuli pyöreänä kysellään maksaako se tosiaan!
Jeessus, mä en jaksa, ei vaan jaksa.
Ei sinulla sitten rahalle ole tarvetta, itse olisin väkisin vääntänyt ilmoitukset jos tiedossa olisi ylimääräisiä satasia suht vähällä vaivalla.
Laitoin kerran Annetaan -ilmoituksen, kuormalavoista 5 kpl. Niitä tuli pihakivien mukana, kun kivetettiin pihapolku.
Joku akka kysyi, että käynkö viemässä ne hänelle noin 60 km päähän, kun hänellä ei ole autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostajakandidaatin ensimmäinen lähetymisviesti sisältää kehoituksen soittaa, niin en todellakaan soita. Kaikenmaailman epämääräistä viestiä pukkaa muutenkin, niin en halua alata seulomaan sieltä seasta mikä vaikuttaa luotettavalta ja mikä ei. En halua puhelinnumeroni jakaa kaiken maailman hyypiöille.
Ei se kovin huono idea ole jakaa puhelinnumeroa hyypiän kanssa. Lehtiuutisten mukaan se on taas sinkku.
Myyntityö on aina samanlaista ja turhan(?) kyselijöitä tai mielensä muuttavia on autokaupoista jädekiskaan aina ollut. Tinkijäluonteita on liikkeellä joka paikassa. Sama tori.fissä. Olipa ilmoitus kuinka selkokielellä ja joka yksityiskohta kerrottu, niin aina sieltä joku ostajaehdokas haluaa lallattaa ilmoituksen läpi ihan erikseen kanssani. Tinkijät haluaa aina kokeilla onneaan ja on ihan itsestäni kiinni väistänkö heidät kohteliaasti, jolloin kauppa saattaa silti syntyä.
Myyn lähinnä kaikenlaisille kuppien ja kippojen keräilijöille. Kallen tuote haettiin henkilökohtaisesti 200 km päästä. Ihmiset osaavat olla myös varovaisia rahojensa kanssa. Onneksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeessus, mä en jaksa, ei vaan jaksa.Ei sinulla sitten rahalle ole tarvetta, itse olisin väkisin vääntänyt ilmoitukset jos tiedossa olisi ylimääräisiä satasia suht vähällä vaivalla.
Rahan ahneena mä ne tavarat sieltä töistä alunperin otin, mutta joku siinä vaan tökkii niin pahasti, etten pystynyt niitä ilmoituksia laittamaan. Ja ahneus ehkä laittaa mut niitä rattaitakin säilömään. Ehkäpä se nimenomaan on se motiivi. Jos myisin tavaraa sen vuoksi että elämiseen tarvitsisin rahan niistä, verrattuna siihen, että haluan vaan maksimoida ahneena tuloni, niin voisi olla erilainen mieli asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulle on niin vaikeaa sopia asioista viestitse?
Koska puhelimitse voi sopia asiat välittömästi. Kun haen tavaran soitan parkkipaikalta myyjälle ja pyydän tuomaan sinne, ei tarvitse hakea rappua ja ovea.
Ja sitten vielä ne jotka kyselevät tuontia tavaroille joiden otsikossa lukee jo suurin kirjaimin NOUTO.
Helponta heittää ylimääräiset kamat roskiin. Kirppistely maksaa paikkakunnallani liikaa, ja kierrätyskeskukseenkin pitää viedä tavarat itse paikalle tietyn "tiukan" aikataulun mukaan. Mitään ilmaisen tavaran hakioita en kaipaa kotiini pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen se joka laittaa puh. numeroni, koska asiat on helpompi sopia puhelimitse. En todellakaan pyri mihinkään muuhun kontaktiin. En vain jaksa sitä viestittelyä. En soittele turhaan. Yleensä teen kaupat, mutta en halua myöskään etsiä rappua ja ovea. Myyjä tuo tavaran minulle parkkipaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten vielä ne jotka kyselevät tuontia tavaroille joiden otsikossa lukee jo suurin kirjaimin NOUTO.
Helponta heittää ylimääräiset kamat roskiin. Kirppistely maksaa paikkakunnallani liikaa, ja kierrätyskeskukseenkin pitää viedä tavarat itse paikalle tietyn "tiukan" aikataulun mukaan. Mitään ilmaisen tavaran hakioita en kaipaa kotiini pyörimään.
Hakioita, hakia😅
Vierailija kirjoitti:
Minulla on prepaid-numero näitä soittelijoita varten. Annan sen (en siis itse soita) ja kas, parin häirikkösoiton jälkeen loppuu sekin viestittely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakioita, hakia😅
Ehkä kommentoija pelkäsi ylimääräisiä halkijoita kodissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakioita, hakia😅
Ehkä kommentoija pelkäsi ylimääräisiä halkijoita kodissaan?
Tai ehkä halkioita ;)
Vierailija kirjoitti:
Laitoin kerran Annetaan -ilmoituksen, kuormalavoista 5 kpl. Niitä tuli pihakivien mukana, kun kivetettiin pihapolku.
Joku akka kysyi, että käynkö viemässä ne hänelle noin 60 km päähän, kun hänellä ei ole autoa.
Meillä oli samanlainen juttu, tosin eri tuote annettavaksi. Vastasin, että ilman muuta tuodaan, maksa ensin 40 e tilille matkakorvausta. Sitä ei koskaan tullut.
Viestit jäävät joksikin aikaa talteen Toriin, puhelinkeskustelun jälkeen on vain oman muistin varassa. Kannattaa aina sopia asiat Torin viesteissä.