ELÄKE
Jään eläkkeelle lokakuun viimeinen päivä.
Eläkkeeni tule olemaan noin 1500€
Eipä ole kehumista.
Töissä ollut 39vuotta,tässä on sitten kiitos.
Paljonko teillä on eläke?
Kommentit (226)
Paljonkohan veroprosentti kahden ja puolentonnin eläkkeestä?
Netto 2000. Teen sen lisäksi töitä vielä nykyisinkin muutaman tunnin viikossa, niistä tienaan 200-300 euroa käteen kuussa. Olen 71 vuotias, töissä olin 65 vuotiaaksi, työvuosia 43.
Autan sairasta lastani rahallisesti. Itse en niin paljon enää tarvitse, mutta matkustelen silloin tällöin.
Netto työkyvyttömyyseläke 2100€/kk ja pälle 2:Sta asunnosta vuokratulot 951€/kk. Tulot yhteensä 3051€/kk. Sinkku 51v. Pärjään tuloillani.
Brutto sama kuin alottajalla, 47 työvuotta joista 7 ilman eläkekertymää. Silloin eläkettä alkoi kertyä 23 vuotiaana mikä oli kummallista. Mutta pärjään tuolla noin 1300€ netolla, kun nuukasti elää. Ei asuta vuokralla,mitään tukia ei olla koskaan saatu.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietysti kotikunnastasi ja -seurakunnasta. Minulla taitaa olla 22 % kun en kuulu kirkollisverotettaviin.
Vierailija kirjoitti:
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/elakkeensaa…
Työeläkelakien säännöt ovat olleet kaikkien tiedossa yli 50 v, joten kaikki tietävät, että jos aikoo saada n. 60 % loppupalkasta eläkettä, pitää sitä kerryttää 40 v. Vuodessa kertyy n. 1,5 %. Aiemmin alle 23 vuotiaille, opiskelijoille ja äitiyslomalaisille eläke ei kertynyt.
Vierailija kirjoitti:
Työeläkelakien säännöt ovat olleet kaikkien tiedossa yli 50 v, joten kaikki tietävät, että jos aikoo saada n. 60 % loppupalkasta eläkettä, pitää sitä kerryttää 40 v. Vuodessa kertyy n. 1,5 %. Aiemmin alle 23 vuotiaille, opiskelijoille ja äitiyslomalaisille eläke ei kertynyt.
Ei työeläkelait ole olleet kaikkien tiedossa yli 50 vuotta! Kannattaisi hieman perehtyä aiheeseen. Viimeisin eläkeuudistus tuli vuonna 2017!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietysti kotikunnastasi ja -seurakunnasta. Minulla taitaa olla 22 % kun en kuulu kirkollisverotettaviin.
20-22% ajattelin itsekin.
Kiitos vastauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Netto 1935 euroo
Kyllähän sillä pärjää,kun on pienet menot.
Säästöönkin jää.Me tykkäämme mieheni kanssa matkustella.Ollaan taas lähdössä marraskuussa Kanarialle ja palaamme maaliskuussa.
On se vaan kiva olla eläkkeellä.
Tuo voi olla monen nettopalkka.
Vuodenvaihteessa tuli hyvät korotukset ja näyttää siltä, että ensi vuodenvaihteessa päästään vielä 5% korotuksiin. Kyllä maistuu nämä indeksiin sidotut korotukset.
4.338 e/kk työeläke tällä hetkellä.
M69
TK-eläke, brutto 1500 paikkeilla. 30 vuotta töitä.
Kiitti.
Brutto 3.710 €/kk, jäin vielä töitä tekemään kun yli € 4000 kk tulot on mukavaa särvintä leivän päälle.
Työvuosia takana kohta 39, joista vajaat 2 ensimmäistä ilman eläkekertymää. Eläkettä kertynyt nyt muutama kymmenen euroa alle 5000€. Nelisen vuotta vielä jäljellä ennen alinta eläkeikää. Enköhän minä eläkeellä pärjää, sitten kun sinne pääsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20-22% ajattelin itsekin.
Kiitos vastauksesta.
Minua ihmetyttää, miten moni ei ole kuullutkaan veroprosenttilaskurista. Sieltä löytyisi oikea prosentti hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ollut huono palkka,jos noin huono eläke on.
Palkat ovat Suomessa pääosin kehnoja ainakin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vuodenvaihteessa tuli hyvät korotukset ja näyttää siltä, että ensi vuodenvaihteessa päästään vielä 5% korotuksiin. Kyllä maistuu nämä indeksiin sidotut korotukset.
4.338 e/kk työeläke tällä hetkellä.
M69
Kuulut niihin onnellisiin pariin prosenttiin. Teidän eläkkeistä voisi ottaa vähän lisää veroa.
930+asumistuki takuueläkettä ja nostan arvo-osuustililtä tarpeen mukaan lisää. Eläke jäi huonoksi, kun olin yrittäjänä eikä tullut maksettua kuin pakollinen minimi.
Vielä pitäisi kaksi vuotta jaksaa tehdä töitä. Tuleva Eläkkeeni on noin 1900