ELÄKE
Jään eläkkeelle lokakuun viimeinen päivä.
Eläkkeeni tule olemaan noin 1500€
Eipä ole kehumista.
Töissä ollut 39vuotta,tässä on sitten kiitos.
Paljonko teillä on eläke?
Kommentit (226)
Vaikka eläke olisi 60 % palkasta, pudotus tuntuu rajulta. On opittava elämään paljon vähemmällä rahalla kuin aiemmin. Tosin paljon voi säästääkin laittamalla itse ruoat ja hyödyntämällä kaikki entiset vaatteet sun muut. Työmatkakulut ja työvaateostot jäävät pois, kampaamot eivät ole pakollisia kotitukan ylläpitoon jne jne
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ollut huono palkka,jos noin huono eläke on.
Mulla sama bruttona,mutta olen hoitanut kotona 9 v lapsia, eikä mitään kotihoidontukia ollut eikä tuota aikaa lasketa eläkkeeseen samoin opiskeli 5 v, jota ei myöskään lasketa. Kertymä alkoi 23 vuotiaana.
Jos ei ole ihan täysiä työvuosia ajalta ilman eläkekertymää, niin eläke voi olla kohtuullisesta palkasta huolimatta pieni.
Tällä hetkellä eläkkeeni 2133e netto
Töitä tein 42 vuotta.
Ihan tyytyväinen eläkkeeseen.
Töissä kokopäivätyötä 36 vuotta kunnalla toimistotyötä. Nettoeläke 1400 e. Tiukkaa on, yksin asun vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä eläkkeeni 2133e netto
Töitä tein 42 vuotta.
Ihan tyytyväinen eläkkeeseen.
Sinullan hyvä eläke on.
Minun eläkkeeni 1632e netto.
Jäin eläkkeelle kolme vuotta sitten.Saan eläkettä 1659 netto.Sillä vaan on pärjättävä.
En ole katsonut mutta palkka on noin 1600e/netto tällä hetkellä. En odota isoa eläkettä:D
17vuotta työntekoa takana joista 5ensimmäistä pätkätöitä. Eläkekertymä nyt 660€/kk
vielä pitäisi jaksaa 30vuotta kunnes olisin eläkeiässä. Tuskin on nykyisen kaltaista järjestelmää enää silloin
Osingot tänä vuonna 23800 brutto, tuosta pääomavähennys niin ihan ok. Viime vuonna oli jotain 25k. En ole jaxanut käydä useampaan vuoteen töissä, viimex töissä alle 40v. Seuraava sukupolvi perii asemani.
Eläke on 2089e netto.
Jäin eläkkeelle vuosi sitten.
Työkyvyttömyyseläke reilut 3000 euroa. Kartutan vielä ainakin 25 vuotta lopullista eläkettäni sivutoimisella työskentelyllä.
Eläkkeeni määrää en näe tarpeelliseksi ulkopuolisille kertoa, mutta saan työeläkettä sekä Suomesta että Norjasta.
Suomen eläke on tietenkin pienempi, mutta tuo Norjasta tuleva nostaa jo kummasti loppusummaa.
En asu Suomessa, se tiedöksi, mutta tulen hyvin toimeen omillani enkä tarvitse tukia mihinkään.
Elän yksin ja kustannan siiselämäni myös yksin. Päätän myös yksin rahoistani ja mihin niitä käytän. Olen elämääni hyvin tyytyväinen.
Huh hah hei on se eläkeläisen elämä niin helppoa 1000 euroo/kuukaudessa vuokra 570 euroa asumistuki 160 euroo lääkkeet 100 sähkö ja puhelin n70 euroo siinä sitä kitkutellaan lopulla rahalla pitäs ostaa ruokaa Nyt hallitus leikkaa eläkkeitä. Täytyy lopettaa syöminen vaatteita ei oo varaa ostaa kuin kirpputorilta. Pitää yrittää pysyy terveenä lääkäriin ei oo varaa mennä. Töihin ei vanhaa kukaan huoli.
Eläkkeiden indeksikorotukset mitä eläkeläiset sai on jo syöty. Hintojen raju nousu on ne vienyt. Että se siitä. Nyt hallitus suunnittelee indeksien jäädyttämistä. Ruuan hinta sähkön hinta vakuutukset polttoaine vaan jatkaa nousuaan. Pieniä eläkkeitä saavat, eivät pärjää enää. Toimeentulotuki on kova sana jonot Kelaan kasvaa. Suomessa valtaosa pientä eläkettä saavia. Suuria eläkkeitä saavia on koko porukasta vähiten
Hallitus huutaa eläkeläiset töihin 50 vuotta ei riitä. Pitää tehdä lisää, vaikka ois kuinka sairas.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ollut huono palkka,jos noin huono eläke on.
Ei välttämättä. Moni on hoitanut lapsiaan useita vuosia ilman kotihoidontukea, jolloin ei ole kertynyt mitään eläkettä. 90-luvun lamassa moni oli vuosia työttömömänä. Itselläni on juuri näistä syistä palkkaani nähden huono eläke, eli vähän alle tuon 1500 euron. Enkä muuten ole ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Nettoa vai bruttoakohan avaaja mahtaa tarkoittaa? Minulla suunnilleen sama kuin 2 kommentoijalla.
Aina on kyseessä brutto, netto vaihtelee veroprosentin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus huutaa eläkeläiset töihin 50 vuotta ei riitä. Pitää tehdä lisää, vaikka ois kuinka sairas.
Miksi työttömiä on pilvin pimein? Olen tehnyt 7-kymppiseksi keikkatöitä siksi, että paskahommat eivät työttömiä kiinnosta. Nyt olen 74 ja en enää mene töihin, kun siitäkin tuli sanomista, että vien työt nuorilta. Tee niin tai nöin niin aina tekee väärinpäin.
Mikäli korot jättää ottamatta huomioon, tämä on kuitenkin melko kohtuullista jos elät 186 vuotta eläkkeelle jäämisen jälkeen.