Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistoja isästä

Vierailija
28.07.2023 |

Mitä tulee mieleen?

Minä aloitan,

Pienenä luulin, että kaikki miehet olisivat niinkuin minun isäni. Isän lähellä oli turvallista, Isä piti sylissä ja kertoi tarinoita. Hän piti kotiruoasta ja possumunkeista, kovista kermakaramelleista ja ne kuista, joita opetti tekemään. Opetti myös miten kauralastuja tehdään, sekametelisoppaa ja nöttekeittoa. Isän kanssa käveltiin käsi kädessä, hän opetti piirtämään maalaamaan ja entisöimään. Vei salaa karkkikioskille ja kaatopaikoille dyykkaamaan. Kesällä veneiltiin ja kalastettiin, savustettiin kalaa ja tehtiin nuotiomakkaraa. Isä pelasti hukkumasta ja vei sairaalaan kun jouduin onnettomuuteen. Valvoi vuoteeni vierellä että nukahdin. Kun hiukan kasvoin luotti minuun niin, että tein paperihakemuksensa elinkeinoon liittyen, otti mukaan työpaikalleen, huollettiin työvälineet..isä toi kauniita lahjoja ja yllättäviä muistoja. Kaulanauhoja, rintakoruja, Helmi laukkuja, mekkoja ja paitoja.

Mutta hän opetti paljon muutakin: tärkeinpänä niistä, kuinka katsotaan sydämellä tai nauretaan sydämen pohjasta.

Kommentit (291)

Vierailija
281/291 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen sosiopaatti

Vierailija
282/291 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltainen, heikon itsetunnon omaava paskiainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/291 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään negatiivisia. Kamala ihminen.

Vierailija
284/291 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli ns. kunnon mies, mutta enimmäkseen vihainen ja suuttui herkästi. Vanhimpana lapsena olin hänen silmätikkunaan kunnes veljeni kasvoi teiniksi ja isä kohdisti kiukkunsa häneen. Joku siinä oli, hän ollut meihin lapsiin (3 kpl) tyytyväinen, ei oltu tarpeeksi hyviä koulussa yms. 
Onneksi äiti oli hyvin lämminhenkinen, hän kannatteli meidän perhettä.

Vierailija
285/291 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piti herätä tuntia ennen kuin menimme nukkumaan. Töistä tullessa hän paloitteli meidät leipäveitsellä. Asuimme kenkälaatikossa myrkkylammen rannalla.

Vierailija
286/291 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin insestinen,tykkäs olla nakuna kotona.

Vierailija
287/291 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä isä .  Romanit hakkasi sen kerran ja myös sitä syytetty syyttömänä väärin siis syytön.  Paras A luokan isä. 

Vierailija
288/291 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyvää saitte , kodin huoneen Koulukamat vaatteet ruuan vessan olitte asioita pelejä solmimaan kengän nauhat saitte ilmaisen saippuan shampoon ja sukat.  Tuliko pyörä sukset luistimet.  KIITOS HYVILLE ISILLE. 

Vierailija
289/291 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitte myös ilmaisen koulun ja kouluruuan verorahoillamme. 

Vierailija
290/291 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latino iskä teille mopot ja jäätelöt. 

Vierailija
291/291 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä mitään minun vanhemmista koska Jumala ei kertonut nimiä näin vain heidän kuvat.