ihan itketti, kun eilen katoin sen sairaalan syke-ohjelman. Kun se nainen siis synnytti..
jotenkin tuli vain oma synnytys mieleen, vaikka ei mennyt läheskään samanlain, mutta kuitenkin synnytin alakautta. Niisk! Oli se niin koskettava, kun äiti sai sen pikku nyytin kainaloon! Haluan itsekkin vielä kokean saman..
t. äiti ja tytär 5kk
Kommentit (70)
ja hätistin 5- ja 6-vuotiaat lapseni pois ennen kuin ohjelma alkoi, koska en tiennyt, millainen synnytyskuvaus on tulossa.
Mitä mieltä olette, minkä ikäinen lapsi voi katsoa ko. kuvan synnytyksestä?
halusko se sitä lasta ollenkaan? Oli jotenkin niin neutraali naamaltaan....
Eikä sillä tosiaan ollut siellä ketään mukana synnytyksessä? Säälitti myöskin
Oli ihan kuin minä, jännitin ihan kamalasti, enkä osannu rentoutua!
Mukiavaa syksyä sille tv-synnyttäjälle ja rohkea olit, kun menit telkkariin synnyttämään! Onnea tyttärestäsi!
heistä kuvatun materiaalin ja ovat saaneet vielä siinä vaiheessa kieltää sen esittämisen jos ovat halunneet.
Kätilö oli periaatteessa mukavan rauhallinen, mutta mua ärsyttää kauheasti se tapa että odottaville äideille lässytetään kuin pikkulapsille. Niin neuvolassa kuin synnärilläkin. Tavallinen ystävällinen ja rauhallinen puhetapa olisi minusta asiallisempi.
Ja pystyn hyvin samaistumaan synnyttäjään, komennetaan äitipolilta saman tien käynnistykseen ja synnytys etenee hirveällä vauhdilla (kätilöhän kommentoi että ei uskalla silmistään päästää). Kyllä siinä on niin pihalla että vaikka kuinka sattuu ei oikein edes tajua synnyttävänsä. Itsellä kävi juuri näin.
Ainakan mulle ollut!! Tuo samainen kätiö nimittäin auttoi meidän kuopuksen maailmaan vuosi sitten ja 10+++++ arvoit saa multa. Oli todella mukava ja rauhallinen ja selitti hyvin, mitä tapahtuu ja milloin voin valita kipulääkettä jne. jne. ja antoi itse valita eikä tyrkyttänyt mitään. Todella paljon parempi kätilö kun esikoista saadessa (molemmat syntyi Jorvissa).
Mullekki tuli semmone olo et se ei haluis sitä lasta..oli vaa nii hiljaa eikä ees kunnol kattonu sitä
Ei jaksa kivuiltaan enää läpistä vauvalle.
En missään nimessä suostuisi edes siihen, että oma mies kuvaisi videokameralla synnytykseni! Varmaan äitiä jännitti muutenkin. Ja kivut olivat kovat. Kätilöhän kertoi, että synnytystä oli edistetty, että laitettu oksitosiinia ja kalvot puhakaistu. Ehkä synnytys oli kestänyt jo pitkään. Mutta silti ihmettelin äidin huonoa asentoa siinä sängyssä. Ehkä olisi voinut olla enemmän istuvassa asennossa, niin olisi ollut helpompi ponnistaa.