Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Skitsofreenikko miehen mahdollisuus naisiin...?

Vierailija
27.07.2023 |

Ihan tavallinen ja normaali muuten, mutta diagnoosi löytyy. Kiltti, ei seksihullu, empaattinen, huomaavainen, jne. Tosin eläkkeellä jo, nuoresta iästä huolimatta, mutta hyvässä hoitotasapainossa. Jo useita seesteisiä vuosia joten lääkitys kohillaan.

Uhka vai mahdollisuus?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehelläni on ko. diagnoosi nuoruudesta. Ei säikäyttänyt ja hyvää elämää olemme viettäneet. Hän on tunnollinen, empaattinen ja toimelias ihminen joka sairaudestaan huolimatta on pysynyt työelämässä. Ei hänestä kukaan ulkopuolinen mitään sairautta näe eikä sitä kannata kertoakaan koska asenteet ovat huonot ja leimautuminen joksikin hulluksi niin helppoa.

Vierailija
22/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisuus tietenkin. Luonne on tärkein, naiset arvostavat huomaavaisia miehiä. Hyvä, että sairaus on tasapainossa.

Miksei sinulle kelpaa toinen skitdofreenikko? Tai muu mt- sairastava?

Pitääkö minunkin etsiä toinen reumaatikko elämän kumppaniksi, eikö terve ihminen käy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap, mitä jos puolisollasi olisi vaikeaa, esim. potkut töistä, läheisen kuolema tai sairastuminen. Pystyisitkö sinä tukemaan häntä?

Voi olla, että kyse on ennakkoluulosta, mutta itse en alkaisi seurustelemaan skitsofreenikon kanssa, koska kokisin olevani itse se, jonka on oltava valmiudessa huolehtimaan toisesta. En pysty kuvittelemaan, että skitsofreenikosta olisi minulle tarvittaessa olkapääksi.

Vierailija
24/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava kuulla, että asenteet skitsofreenikkoja kohtaan ovat muuttuneet. Sitä ei enää pelätä samalla tavalla kuin vuosia sitten. Nämäkin ihan tuiki tavallisia ihmisiä, joiden mielenterveys järkkynyt. Lääkitys pitää olla kunnossa kuitenkin.

Tai sitten ihmiset vain valehtee ja todellisuudessa sellainen on jyrkkä ei.

Vierailija
25/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aivan hullu, mutta sain miehen ja perheen siitä huolimatta. Skitsous todettiin vasta lasten teini-iässä. No oon nainen. Mies taisi erehtyä minun suhteeni.

Sairas nainen voi saada terveen miehen. Sairas mies voi saada terveen naisen...ehkä...

Vierailija
26/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan mahdollisuus on.

Itse en lähtisi suhteeseen skitsofreenikon kanssa. Se olisi silkkaa ongelmien kerjäämistä. Helpommallakin voi päästä.

Vierailija
27/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta toiseen, sanoisin, että itse en usko tämän jutun periytyvyyteen lapsille. Ihmiset itse joskus aiheuttaa toisilleen ongelmia puheillaan ja kaikkien psyyke ei kestä sitä. Tämä on suuri harmi kun useimmatt ei tiedosta sanan vallan vaikutusta ja erityisen surullista on jos vanhemmat sairastuttaa lapsensa.

Vierailija
28/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kommentoida tota talouspuolta että osa on ehtinyt olla jo työelämässä, jolloin sairauseläke voi olla yllättävänkin hyvä. Itsellä ko.tyyppinen sairaus ja sain asuntolainan pankista ihan normaalisti(: (elåketulot 2300e minut verot/kk)

Mut toivon et olisi monille mahdollisuus enemminkin kuin uhka: tsemppiä siulle ap puolison etsintöihin (:

Vierailija
29/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä diagnoosi, mutta vaikutan olevani terveempi ja tasaisempi kuin useat "normaalit" .

Vierailija
30/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan lähtisi lisääntymään sellaisen kanssa, usein periytyvä sairaus.

Vierailija
31/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on skitsofrenia ja en ymmärrä miksi ihmiset ajattelevat että elämä on pilalla diagnoosin jälkeen. Elämäni on ihan yhtä arvokasta kuin ennen sairautta.

Vierailija
32/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä diagnoosi, mutta vaikutan olevani terveempi ja tasaisempi kuin useat "normaalit" .

Onkohan koskaan tehty tutkimusta normaalin ja skitsofreenikon itsekritiikin määrästä?

Vierailija
33/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lääkitys saatiin kuntoon, niin mieheni on elänyt täysin normaalia elämää.

Vierailija
34/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy tekemässä kaverihakuun ilmoitus. Joku varmaan ottaa yhteyttä.

Vierailija
35/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on lääkitys kohdallaan ja vietät seesteistä elämää niin mikset palaa työelämään? Ei skitsofrenia estä kaikilla työntekoa. Voi olla ettei kelpaa naiselle jos ei ole työhön tarttuvaa tyyppiä, diagnoosista viis.

Vierailija
36/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat naiset sairastavat samaa, joten se voi olla vain plussa?

Vierailija
37/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen romanttinen skitsofreenikko. Esim. ajattelen että olisi romanttista laittaa naisen pää pakastimeen niin rakkaus säilyy ikuisesti <3

Ap

Vierailija
38/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään tapauksessa huolisi. Terveitäkin on saatavilla - riskit olemassa, tulot matalat... miksi turhaan ottaa huonompi vaihtoehto?

saattaisit yllättyä miten moni skitsofreniaa sairastava kykenee olemaan töissä ja voi saada hyvinkin korkeaa palkkaa. Heidän joukossaan on myös hyvin älykkäitä persoonia ja tiedämmehän historiantutkimuksesta miten moni skitsofreniaa sairastava on menestynyt esimerkiksi taiteen saralla. Eräs skitsofreenikko, jonka itse tunnen, on hyvin älykäs, niin matemaattisesti (kyllä.. hiukan ironista, että on matemaattisesti älykäs, mutta ei silti osaa nähdä miten irrationaalisia omat harhat ovat) kuin luovastikin. Jos hänelle esimerkiksi esittää jonkun ongelman, jonka parissa  painii arjessa, niin hän saattaa käydä ratkaisemaan sitä ongelmaa ja sitten jonkun ajan päästä yllättä ja tuo ratkaisun ja selitti miten asia ratkesi. Hyvin mielenkiintoinen persoona. Hän sanoo pitävänsä kekseliäisyyttä vaativista pulmista, koska se saa ajatukset pyörimään niissä ja harhojen on pakko jäädä taka-alalle.

Vierailija
39/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta omasta äidistä, jolla iän myötä tulleen harhaluuloisuushäiriön rinnalla psykoosi... on raskas ja vaikea. Kokee itsensä terveeksi ja harhansa todellisuudeksi.

Minkätyyppisiä harhoja?

Puhuu että miehet on ihan mukavia ja ymmärrä miksi heitä moititaan. Feministilääkäri laittoi vahvalle lääkitykselle ja osastolle jo vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
40/68 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään naimisissa skitsofreenikon kanssa. Nosti viisinumeroista kuukausipalkkaa ja oli runsaasti ystäviä, mutta parisuhdetaidot tosi huonot ja sairaudentunto hyvin vaihteleva. Sairaalahoidossa ei ollut koskaan kuitenkaan. Voisin silti harkita uudestaan, koska tuttavapiiriini kuuluu monia skitsofreenikoita ja kaikki ovat parisuhteessa, joista pisimmän kesto on yli 20 vuotta ja yhdellä toisella on kouluikäinen lapsi, jonka kanssa kaikki on jees.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi