Raiskatulla 10-vuotiaalla tytöllä ei ollut oikeutta aborttiin USA:n aborttikiellot eivät juuri tunne poikkeuksia
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/raiskatulla-10-vuotiaalla-tytolla-e…
Etelä-Dakotan republikaanikuvernööri Kristi Noemilta kysyttiin CNN:n haastattelussa, onko hänestä oikeudenmukaista, että 10-vuotiaan raiskauksen uhrin pitää mennä toiseen osavaltioon, jotta hän voi saada saada laillisen abortin.
Meidän pitäisi myös puhua niistä sairaista yksilöistä, jotka tekevät tällaista lapsille. Mitä me teemme heille, Noem vastasi.
Noemilta kysyttiin, pitäisikö lakia hänen mielestään muuttaa, mikäli vastaava tapaus tapahtuisi hänen osavaltiossaan.
En usko, että traagista tilannetta pitäisi jatkaa toisella tragedialla. On muutakin, mitä meidän tulee tehdä, jotta voimme varmistaa elävämme niin, että jokainen elämä on arvokas. Etenkin viaton elämä, joka on särjetty kuten tämän 10-vuotiaan tytön.
Kommentit (720)
Vierailija kirjoitti:
Miten tyttö oli pukeutunut tapahtumahetkellä. Oliko raas kerran ne korkkarit, miksroshortsit ja ribbitoppi?
Rydman vähän leikki pikkutytön kanssa.
Ei r.aiskaamalla pidä lisääntyä. Oikeis aborttiin tulee olla ja vielä kun ottaa huomioon tytön iän niin synnyttäjän riski on suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä abortinvastustaja, käsi sydämelle: jos oma 10-vuotias lapsesi raiskattaisiin ja hän tulisi raskaaksi niin toivoisitko silti että hän synnyttäisi raiskaajan lapsen?
Lapsi kuin lapsi, ei väliä kuka siittää. Tuossa tilanteessa me vanhemmat kasvatettaisiin lapsi tyttäremme ohella.
Ihmiset ovat liian herkkiä kun pienikin asia menee tunteisiin. Abortti on murha ja murha on rikoksista vakavin (joukkomurhan jälkeen).
Aika kylmäävä ajatusmaailma. Toivottavasti tämä on vain provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Mitä nämä asiat meille kuuluu? Paikalliset äänioikeutetut ovat valinneet edustajansa ja heidän linjansa. Itse he ovat edustajansa valinneet...eivät he ole jonkun "pahan" vankina jota kannattaa täältä käsin kauhistella ja stressata.
En ole ikinä törmännyt missään muualla kuin av:lla ihmettelyyn siitä, että jotain kiinnostaa maailmanpolitiikka ja ihmisoikeudet valtion rajoista riippumatta.
Tämä. Tuntuu oudolta että joku ihmettelee sitä että myös tuntemattoman puolesta voi kokea empatiaa, vaikka tämä asuisi toisella mantereella. Etenkin kun raiskattu ja raskaana oleva lapsi kyseessä. Mutta on ihmisiä, jotka eivät kykene empatiaan, varsinkaan ns vieraita ihmisiä kohtaan
Konservatiivit ovat sairasta sakkia. Todisteena siitä on ISIS ja USAn Republikaanit. Samaa ryhmää molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No abortinrakastajat, koska sen sikiön/solumöykyn voi tappaa ihan ilman omantunnontuskia?
No aborinvastustajat, kertokaa miksi on ok pakottaa raiskattu 10-vuotias synnyttämään? Koska Jumalan tahto?
En hyväksy tappamista. Olen ateisiti, Jumalan tahto on minulle yhdentekevää. Ei se 10v lähtökohtaisesti siihen synnytykseen kuole. Jos tiedettäisiin varmuudella että kuolee, niin sitten ennemmin hän elää kuin se syntymätön. Mutta sitähän ei tiedetä.
Sinä taidat olla lapseton mies. Oikeasti olisit valmis pelaamaan lapsen hengellä venäläistä rulettia ja pakottaisit synnyttämään? Pienen lapsen? Olet sairas, en voi muuta sanoa
Aborttihan ei ole venäläistä rulettia. Se on sikiöltä nirri pois, AINA.
Niin, tapa tetaan mieluummin se viaton lapsi synnytykseen
Muistan erään miehen kommentin jonka äiti oli hänet synnyttänyt 11 vuotiaana. Hänestä ei ikinä tullut enää kävelykykyistä vaan käveli kyynärsauvoilla lopun ikäänsä ja eli invalidina. Usassa synnytys myös maksaa noin parikymmentä tuhatta dollaria joten invalidilla lapsella ei ole varaa maksaa sellaista ikinä. Tämä tyttö ei ikinä tullut työkykyiseksi ja on elänyt sukulaisten avustuksella ja almuilla sen jälkeen. Tämä poika pyysi ettei näin tehtäisi kun on elänyt sen äitinsä kärsimyksen kanssa. Ja hyvänä poikani hän tajusi, että hänen kuuluisi olla elämättä lainkaan. Tietysti trauma ja häpeä hänellekin olla raiskauksen tuotos.
Vierailija kirjoitti:
10-vuotias kuolee helposti itse synnyttäessään, mutta hänen elämällään ei ilmeisesti ole väliä.
Ei tuo niinkään kiinnosta abortinvastustajaa. Pääasia on sen sikiön elämä ja jos kantaja nyt sattuu kuolemaan synnytykseen niin so what, elämä on. Ei niitä kiinnosta kuin sikiön oikeus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No abortinrakastajat, koska sen sikiön/solumöykyn voi tappaa ihan ilman omantunnontuskia?
No aborinvastustajat, kertokaa miksi on ok pakottaa raiskattu 10-vuotias synnyttämään? Koska Jumalan tahto?
En hyväksy tappamista. Olen ateisiti, Jumalan tahto on minulle yhdentekevää. Ei se 10v lähtökohtaisesti siihen synnytykseen kuole. Jos tiedettäisiin varmuudella että kuolee, niin sitten ennemmin hän elää kuin se syntymätön. Mutta sitähän ei tiedetä.
Sinä taidat olla lapseton mies. Oikeasti olisit valmis pelaamaan lapsen hengellä venäläistä rulettia ja pakottaisit synnyttämään? Pienen lapsen? Olet sairas, en voi muuta sanoa
Niin, tapa tetaan mieluummin se viaton lapsi synnytykseen
No tässäkin on kysymys kenen sikiöön kenelläkin on oikeus. Jos minulla olisi tyttö niin sanoisin että hän on minun sikiöni eikä siihen ole kenelläkään puuttumista eikä sen turvallisuuteen. Jos lapseni kuolisi, tappaisin siittäjän koska se olisi oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10-vuotias kuolee helposti itse synnyttäessään, mutta hänen elämällään ei ilmeisesti ole väliä.
Ei tuo niinkään kiinnosta abortinvastustajaa. Pääasia on sen sikiön elämä ja jos kantaja nyt sattuu kuolemaan synnytykseen niin so what, elämä on. Ei niitä kiinnosta kuin sikiön oikeus
No se sikiökin kuolee, mutta sillä ei ole nyt väliä. Jos äiti kuolee, yleensä lapsikin kuolee samalla. Nämä abortin vastustajat vain haluaa tappaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Konservatiivit ovat sairasta sakkia. Todisteena siitä on ISIS ja USAn Republikaanit. Samaa ryhmää molemmat.
Toinen uskonto kehoittaa uskosta pois kääntyneiden murhaamiseen - toinen uskonto kehoittaa uskosta pois kääntyneiden takaisin uskoon palaamiseen rukouksen voimalla. On siinä suuri ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ennemmin sikiöltä kuin siltä naiselta
Samaa mieltä. Miksi kenenkään äidin pitäisi uhrata henkensä sikiön takia
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Mitä nämä asiat meille kuuluu? Paikalliset äänioikeutetut ovat valinneet edustajansa ja heidän linjansa. Itse he ovat edustajansa valinneet...eivät he ole jonkun "pahan" vankina jota kannattaa täältä käsin kauhistella ja stressata.
Onpa outo ajatusmaailma sulla. Jos ei raiskatun ja raskaaksi tulleen lapsen kohtalo kiinnosta pätkän vertaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä törmännyt missään muualla kuin av:lla ihmettelyyn siitä, että jotain kiinnostaa maailmanpolitiikka ja ihmisoikeudet valtion rajoista riippumatta.
Johtuu siitä, että tämä on persupalsta. Palstalla persut ovat monikymmenkertaisesti yliedustettuina vaaligallupien mukaan.
Kysykää Timo Soinilta. Hän vastustaa henkeen ja vereen abortteja.
Ruotsissa isä teki alaikäisen tyttönsä raskaaksi kolme kertaa, ei palauteta maasta! Näin Ruotsi.
USA:n aborttikiellolla ei olekaan mitään tekemistä ihmisoikeuksien kanssa. Kyse on vain ja ainoastaan hallitsemisesta. Naiset, ja etenkin köyhät naiset on saatava muistamaan asemansa. Varakkaat toki pääsevät matkustamaan muualle tekemään abortin.
Abortti on murha vaikka kuinka muuta yritätte selittää
Miksi nuppineulanpään kokoinen - täysin tietoisuutta vailla oleva - solukimppu edelleen tulkitaan lapseksi? Voisiko joku abortinvastustaja tämän selittää?
"Tätä tännekkin. T: persut"