Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan
Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.
Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.
Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.
Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.
Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.
Kommentit (1406)
Vierailija kirjoitti:
Ei se ehkä tajua että tuo on moukkamaisuutta.
Mun mies on myös ainoa lapsi ja kummallinen asenne hänellä välillä, että muiden kuuluu tarjota hänelle mutta hänen omat on hänen omiaan. Ja samoin tuo että surutta ottaa sen viimeisen kakkupalan tms. Kai kotona tottui siihen että hänen ei tarvinnut ajatella muita.
Mun lapsi on ainoa lapsi, mutta on jakanut omistaan aina pienestä pitäen, joko automaattisesti tai kysyttäessä. Myös mieheni on ainoa lapsi, eikä hänellä ole ongelma jakaa asioita. Meillä on yksi yhteinen tili (talon pakollisia laskuja varten), johon molemmat laittavat tietyn summan rahaa per kk. Lisäksi molemmilla on omat tilit. Meillä maksetaan asioita fiiliksen mukaan, sen mukaan kumpi käy kaupassa jne, mutta isommat hankinnat sovitaan aina erikseen (esim. aurinkopaneelit). Ikinä ei ole seurattu exceleillä menoja siitä kuka maksaa ja mitä. Yhdessä oltu 29 vuotta, ei olla naimisissa, eikä rahasta riidellä. Ajatelemme, että se mitä ostetaan yhteisesti tai lapselle (riippumatta siitä kumpi maksaa) menee ns. yhteiseen hyvään.
Poikaystäväsi tapa tuntuu äärimmäisen jyrkältä. Jotenkin tuntuu, että jos hankitte lapsia, niin sinä tulet maksamaan kaikki lapsen kulut.
Poikaystävä lienee kokoomuslainen. Mikäli hän ottaa viimeisen "oliivin" uhkaillen ja kehittäen salaliittoteorian ahneudestasi on hän p e r su. Jätä se, että pelastuisit enmmältä hyväksikäytöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa laitat sovellukseen kaikki, niin kuin mies tekee. Toinen ratkaisu: jätä se sika.
Minulla samanlainen mies. Hyvä mies monilta osin mutta koen hänet itsekkääksi. Tekee monet päätöksen oman parhaansa kannalta. Keskustelu ja perustelu harvemmin auttavat, vasta kun saa maistaa omaa lääkettään, tajuaa. Eli ohjeeni on, että pelaat hänen säännöillään. Laitat sovellukseen kaikki omatkin kulusi terveyssiteistä lähtien jos hän kirjaa esim. Auton kulut. Ruokaa ostatte tasamäärä annokset eli oliiveja kaksi pikkupurkkia vaikka yksi jättipurkki olisi edullisempi. Kun aikansa mies, joutuu tyytymään täysin samaan kuin sinä, on hän ehkä valmis neuvottelemaan toisenlaisesta ratkaisusta.
Oletko oikeasti noin tyhmä? Siis todelkakin mies vaihtoon. Kenenkään ei tule käyttää aikaansa tuollaisen niljakkeen kouluttamiseen.
30 vuotta olen tuota katsellut. Auttaa ehkä, että olen itse tarpeeksi pikkumainen jaksaakseeni pitää puoleni koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on myös ainoa lapsi ja kummallinen asenne hänellä välillä, että muiden kuuluu tarjota hänelle mutta hänen omat on hänen omiaan. Ja samoin tuo että surutta ottaa sen viimeisen kakkupalan tms. Kai kotona tottui siihen että hänen ei tarvinnut ajatella muita.Mun lapsi on ainoa lapsi, mutta on jakanut omistaan aina pienestä pitäen, joko automaattisesti tai kysyttäessä. Myös mieheni on ainoa lapsi, eikä hänellä ole ongelma jakaa asioita. Meillä on yksi yhteinen tili (talon pakollisia laskuja varten), johon molemmat laittavat tietyn summan rahaa per kk. Lisäksi molemmilla on omat tilit. Meillä maksetaan asioita fiiliksen mukaan, sen mukaan kumpi käy kaupassa jne, mutta isommat hankinnat sovitaan aina erikseen (esim. aurinkopaneelit). Ikinä ei ole seurattu exceleillä menoja siitä kuka maksaa ja mitä. Yhdessä oltu 29 vuotta, ei olla naimisissa, eikä rahasta riidellä. Ajatelemme, että se mitä ostetaan yhteisesti tai lapselle (riippumatta siitä kumpi maksaa) menee ns. yhteiseen hyvään.
Poikaystäväsi tapa tuntuu äärimmäisen jyrkältä. Jotenkin tuntuu, että jos hankitte lapsia, niin sinä tulet maksamaan kaikki lapsen kulut.
Nyt maksat jo poikaystävän kulut, sitten vielä lapsen kulut ja niin, no omat lukusi myös. Kannattaisiko harkita muita miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä poikaystävän tulee maksaa itse vieraisiin naisiin käytetyt kondoomit.
Käytetyt kondoomit vieraisiin naisiin ja kondyloomat.
Vierailija kirjoitti:
Siis teillä on käytössä 50/50-systeemi ja oikein sovellus sitä varten, mutta sinä hermostut kun ostat miehelle asioita joita et laita sovellukseen ja mies laittaa sinne kaiken?
Ratkaisu: laitat myös ne vessapaperit, leipomukset ja tarjotut juomat sinne sovellukseen aivan kuten mieskin tekee. Sitten kulut menevät oikeasti tasan.
Eihän ne tasan mene, kun mies syö 2/3 ja ap 1/3.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessähän te varmaan niitä kondomeja käytätte joten ei siinä ole mitään ihmeellistä että nekin siellä yhteisissä maksuissa on.
Kyllä tuossa pitää sitten orgasmitkin laskea, ja maksaa vain niistä kun sai. (ironiaa)
Pitäisi olla kyllä ne kulujen jakaminen 65/35 eli miehelle se 65 kun syö kerta enemmän.
Mutta sanotaanko näin, että vaikka itse olenkin tarkka rahan kanssa, niin en ikinä seurustelisi tuollaisen miehen kanssa. Mitä kuvittelet tapahtuvan kun teette lapsia? Mies yhä olettaa sinun maksavan 50/50 kaiken samalla kun hän törsää ja käy töissä, ja sinä hoidat lapsia ja olet äitiyslomalla.
Eikö ihmiset oikeasti tajua noita varoitusmerkkejä tulevasta?
Vierailija kirjoitti:
Poikaystävä lienee kokoomuslainen. Mikäli hän ottaa viimeisen "oliivin" uhkaillen ja kehittäen salaliittoteorian ahneudestasi on hän p e r su. Jätä se, että pelastuisit enmmältä hyväksikäytöltä.
Kyllä se taitaa olla niin että demarit ja vassarit ovat niitä jotka toisten taskuilla ovat. Kokkarit nimenomaan haluavat matalampaa työn verotusta ja vähemmän tulon(oliivien)siirtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se taitaa olla niin että demarit ja vassarit ovat niitä jotka toisten taskuilla ovat. Kokkarit nimenomaan haluavat matalampaa työn verotusta ja vähemmän tulon(oliivien)siirtoja.
OT, juu, niin haluavat. Omille kavereilleen kevyitä veroja ja köyhille, työttömille ja sairaille tulojen menetyksiä, koska jollainhan ne kaverien kevyet verot ja uudet tulot pitää korvata :D Kuten vaikka pistämällä työttömät työttömyyskorvauksella töihin(!) niihin kaverien firmoihin, niin kaverit ja osakkeiden omistajat säästyvät sellaiselta ikävältä kululta kuin työntekijän palkkakulut.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla kyllä ne kulujen jakaminen 65/35 eli miehelle se 65 kun syö kerta enemmän.
Mutta sanotaanko näin, että vaikka itse olenkin tarkka rahan kanssa, niin en ikinä seurustelisi tuollaisen miehen kanssa. Mitä kuvittelet tapahtuvan kun teette lapsia? Mies yhä olettaa sinun maksavan 50/50 kaiken samalla kun hän törsää ja käy töissä, ja sinä hoidat lapsia ja olet äitiyslomalla.
Eikö ihmiset oikeasti tajua noita varoitusmerkkejä tulevasta?
Tämä. Tiedän pari ystävää, jolle kävi noin. Nainen maksoi saman omasta äitiystuesta kuin mies palkasta.
Nuukuus tekee miehestä apäviehättävän.
Kaksi samanlaista nuukailijaa ehkä menettelee
Mutta itse en vaan jaksa enkä edes halua seurustella nuukailijan ja taulukkoihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on myös ainoa lapsi ja kummallinen asenne hänellä välillä, että muiden kuuluu tarjota hänelle mutta hänen omat on hänen omiaan. Ja samoin tuo että surutta ottaa sen viimeisen kakkupalan tms. Kai kotona tottui siihen että hänen ei tarvinnut ajatella muita.
Meidän perheessä meni niin, että isä ja veli veti fazer sinisen levyn vartissa joka ilta, jos ei ollut nopeasti paikalla ottamassa itelleen palan niin jäi kokonaan ilman. Että ei kaikissa perheissä opeteta sitä toisten huomioon ottamista vaikka olisi sisaruksia. Tunnen ainoita lapsia jotka taas ottavat tosi hienosti muita huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Se oli muuten outoa, miten antelias oli kavereilleen viikonloppuna minun ostamista eväistä. Olin siis ostanut eväät itselleni kun hengailtiin puistossa porukalla ja mies yhtäkkiä otti pussin ja alkoi tarjota eväitäni kavereilleen kysymättä minulta. Pussi oli hetkessä tyhjä, kun hän söi ne kavereidensa kanssa. Sanoin, että hei kiva kun kysyit ensin minulta ennen kuin rupesit tarjoilemaan, niin pahoitteli vaan.
En haluaisi olla itse näin nipottaja, mutta alan oikeasti katkeroitua.Ap
Sehän näkee sinut jo omana omaisuutenaan. Uskomaton röyhkeys.
Eräs (ex)kaverini oli yhtä pihi, helvetisti rahaa ja lokkeili aina minkä ehti. Tuollainen ei ikinä muutu.
Vierailija kirjoitti:
Siis teillä on käytössä 50/50-systeemi ja oikein sovellus sitä varten, mutta sinä hermostut kun ostat miehelle asioita joita et laita sovellukseen ja mies laittaa sinne kaiken?
Ratkaisu: laitat myös ne vessapaperit, leipomukset ja tarjotut juomat sinne sovellukseen aivan kuten mieskin tekee. Sitten kulut menevät oikeasti tasan.
Ei mene tasan, koska mies SYÖ 2/3 osan ruuasta! Sen huomaa jo perheessäkin miten teinipojat syö ja syö ja isä myös.
Mun viimeinen tippa exän kanssa; mentiin toiselle kaupungille, maksoin koko AirBnb:n laskun kolmesta päivästä. Käytiin ruokakaupassa ostamassa ruokaa ja halusin ostaa kahvia, tästä hän alkoi nuukailemaan tarviiko sitä oikeasti xD myös muusta esim. leivästä piti erikseen neuvotella. Hänen maksama pieni kauppakassi Lidlissä maksoi ehkä 30 e ja mun maksama Airbnb päälle 200e. Muutenkin hänellä oli tarve puuttua siihen mihin omia rahojani käytin, ja nipotti siitä että tuhlasin "turhiin asioihin". En enää jaksaisi tuollaista kontrollia ja pienestä nipottamista hetkeäkään.
En myöskään ymmärrä täälläkin suositeltua tapaa puolittaa ravintolalasku. Toimii toki, jos molemmat söivät ja joivat tismalleen samat annokset ja juomat.
Laskun puolitus on epäreilua, jos toinen vetää listan kalleimmat ruoat, pari pitkää ja päälle kahvit avec ja toinen syö salaatin ja lasin vettä.
Kohde saa tietää kuka kysynyt, jos kysyy omat tietonsa.