Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan
Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.
Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.
Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.
Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.
Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.
Kommentit (1406)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on syynä sille, että olet tuollaisen apinan kanssa?
Aiheellinen kysymys. Naiset saa kunnollisia miehiä todella helposti kunhan lakkaavat etsimästä niitä jostain Tinderistä tai muista säälittävistä nettipalveluista. Sitoutumisen taso on aivan käsittämätöntä naisilla kun päättävät jonkun kanssa olla. Kai te nyt itsekin tajuatte, että ne äijät mistä tänne kirjoitatte tuohon tyyliin on täysiä ääliöitä? Tyyppi luiskaan ja uutta matoa koukkuun. M53
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni olemme molemmat hyvätuloisia ja koskaan ei ole rahasta ollut riitaa. Onkohan tämä enemmän pienituloisten ongelma kun rahasta saattaa olla muuten pulaa... Kaupassa meillä käy se joka ehtii ja yleensä vielä laittaa viestiä että tarviiko mitään tai tahdotko herkkuja.
Viimeksi kun olin isossa kaupassa jonka vieressä on Gigantti, hän pyysi että voisinko napata hänelle uudet kuulokkeet (on harrastajamuusiikko, kuuntelee myös musiikkia töitä tehdessään ja kokouksia varten tarvii myös) vanhat olivat alkaneet temppuilemaan. Kuutisen sataa meni sinne, ei tullut mieleenkään pyydellä takaisin kun asia toimii myös toisin päin.
Viimeisimmän puhelimen hän osti minulle kun niiden päälle enemmän ymmärtää. "tämmöinen ois sulle hyvä, tilaanko?"
Oikeastiko joku uskaltaa antaa naisystävän ostaa kuulokkeensa? Tai oikeastiko joku uskaltaa ostaa toiselle kuulokkeet :D ? Niitä on miljoona erilaista, en ikinä ostaisi kun tulis kuitenkin väärät, oli rahaa tai ei... Tietenkin jos on tarkka malli ylhäällä niin sitten. Mutta tuollainen " voitko napata"-kehoitus on harvemmin tapana ihmisillä, jotka haluavat hyvän tuotteet eikä mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei luulisi että oliivit ovat ihan älyttömän kalliita. Ei kannata riidellä. Sovitte asiat ja jatkossa rennompi ote maksamisten suhteen, kyllä se siitä.
Sata oliivipurkkia onkin jo selkeä rahanmeno. Totta kai naisenkin tulee laittaa se sovellukseen, ja sen lisäksi purkki jaetaan tasan, jos aina käy niin että toinen syö 85% sisällöstä. Siis jos kummatkin haluavat niitä syödä.
Onpa hieman outoa käytöstä. Taitaa olla sairaalloisen pihi ihminen. Onhan se ok jakaa kuluja, mutta liika on liikaa...
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja sinä voit tarkistaa poikaystäväsi ulosottomerkinnät. Niitä pääsee katsomaan kuka tahansa.
Saattaapi tulla yllärinä, että kundi onkin korviaan myöten veloissa. Se hyötyy siitä, että makselet sen kuluja.
Mistä voi tarkistaa toisen uo merkinnät? Entä rikosrekisterin? Saako kyseinen henkilö tiedon tästä kyselystä?
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta hyvältä. Nuukuus (huom, ei säästäväisyys) on yleensä defenssi, jolla yritetään paikata omaa vaillejäämisen tunnetta. Nuuka ei nuukaile pelkästään rahasta, vaan myös ihan kaikesta muusta, myös tunteistakin. Koko ajan on pelko että itse jää paitsi ja muut saa enemmän. En jatkaisi parisuhteessa, koska se sama jatkuisi aina vaan - ja pahimmillaan pahenee, jos lapsia tulee.
Samoin ajattelen. Nuukuus on usein kokonaisvaltainen elämänasenne.
Vierailija kirjoitti:
No huhhuijaa, onko nykynuorissa paljonkin tälläisiä pariskuntia? Tottakai on omat rahat ja menot puoliksi, mutta tämä ahneus ja nukuus on kyllä käsittämätöntä. Miten itsekkäiksi vanhemmat lapsensa kasvattamaa. Kyllä yllätykset ( miellettävät) ovat tärkeitä joka suhteessa. Osata jakaa ja luovuttaa omistaan tärkeälle, rakkaalle ihmiselle ei pitäisi olla niin vaikeaa. Eikö enää osteta toiselle mitään esim lahjoja, vai maksetaanko sekin yhteisestä kassasta? Huolestuttaa Suomen tulevaisuus, ketkä enää haluavat perustaa perhettä?4
Täyttä asiaa tämä. Ja lisäksi vielä huomio, että jos tämä ahneus ja itsekkyys kohdistuu kumppanin lisäksi vielä mahdollisiin lapsiin, niin siinäpä sitä toisten huomioimisen mallia on lapsille. Pystyykö/suostuuko AP:n miesystävän kaltainen ihminen koskaan ostamaan/järjestämään lapsille mitään kivaa, heitä ilahduttavaa, ottamaan lapset huomioon ylipäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja sinä voit tarkistaa poikaystäväsi ulosottomerkinnät. Niitä pääsee katsomaan kuka tahansa.
Saattaapi tulla yllärinä, että kundi onkin korviaan myöten veloissa. Se hyötyy siitä, että makselet sen kuluja.
Mistä voi tarkistaa toisen uo merkinnät? Entä rikosrekisterin? Saako kyseinen henkilö tiedon tästä kyselystä?
Löytyy googlaamalla se paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni olemme molemmat hyvätuloisia ja koskaan ei ole rahasta ollut riitaa. Onkohan tämä enemmän pienituloisten ongelma kun rahasta saattaa olla muuten pulaa... Kaupassa meillä käy se joka ehtii ja yleensä vielä laittaa viestiä että tarviiko mitään tai tahdotko herkkuja.
Viimeksi kun olin isossa kaupassa jonka vieressä on Gigantti, hän pyysi että voisinko napata hänelle uudet kuulokkeet (on harrastajamuusiikko, kuuntelee myös musiikkia töitä tehdessään ja kokouksia varten tarvii myös) vanhat olivat alkaneet temppuilemaan. Kuutisen sataa meni sinne, ei tullut mieleenkään pyydellä takaisin kun asia toimii myös toisin päin.
Viimeisimmän puhelimen hän osti minulle kun niiden päälle enemmän ymmärtää. "tämmöinen ois sulle hyvä, tilaanko?"
Oikeastiko joku uskaltaa antaa naisystävän ostaa kuulokkeensa? Tai oikeastiko joku uskaltaa ostaa toiselle kuulokkeet :D ? Niitä on miljoona erilaista, en ikinä ostaisi kun tulis kuitenkin väärät, oli rahaa tai ei... Tietenkin jos on tarkka malli ylhäällä niin sitten. Mutta tuollainen " voitko napata"-kehoitus on harvemmin tapana ihmisillä, jotka haluavat hyvän tuotteet eikä mitä tahansa.
Oikeastiko joku kuvittelee että tuollaisiin ostoksiin ei olisi speksejä joilla haettaisiin? Ja hyvin tarkkaan valittuja etukäteen jo ennen sitä hetkeä varten kun niille tarve tulee? Toki nuo olivat vain koti/työkuulokkeet... Ei se puhelinkaan ihan nuin sievästi yhdellä lauseella mennyt. Mutta puhelimien ja kuulokkeiden spekseille on aivan eri foorumit. Täällä en ala niitä säätämään. Käytännössä asia meni nuin.
Ja lisätäkseni, mieheni todennäköisesti valitsisi minut hänelle kuulokkeita ostamaan jos joku muu pitäisi valita kuin itsensä.
Yhteiset harrastukset ovat tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei luulisi että oliivit ovat ihan älyttömän kalliita. Ei kannata riidellä. Sovitte asiat ja jatkossa rennompi ote maksamisten suhteen, kyllä se siitä.
Sata oliivipurkkia onkin jo selkeä rahanmeno. Totta kai naisenkin tulee laittaa se sovellukseen, ja sen lisäksi purkki jaetaan tasan, jos aina käy niin että toinen syö 85% sisällöstä. Siis jos kummatkin haluavat niitä syödä.
365 oliivipurkkia vuodessa... Ja tuskin mistään euron purkeista kyse jos erikseen herkutteluun on hankittu...
Vierailija kirjoitti:
Nuukuus/saituus on ikäviä luonteenpiirteitä. Kun on kyse ihmisestä kenellä olisi varaa olla saitailematta.
Toi että on ainoa lapsi ei todellakaan paranna asiaa. Ainokaisilla ei ole ongelma ottaa sitä viimistä kakunpalaa. Että se voitais jakaa ei käy mielessäkään. Tai että joku toinen sais vaihteeksi ottaa sen ei käy mielessäkään.
Miksi täytyy aina yleistää ainoat lapset tällä lailla joksikin kollektiiviksi, vieläpä aina negatiivisista asioissa. Ihan yhtä mahdollista on että sisarukset ovat lapsena joutuneet kilpailemaan kuka saa viimeisen kakkupalan ja ovat aikuisena omastaan tarkkoja, kun taas ainoilla lapsilla ei ole sellaista opittua hengenhätää. Tai sitten riippuu ihan luonteestakin, itse olin lapsesta asti hyvin antelias.
Usein saan kuulla hyvin ennakkoluuloista käsityksiä, "niin te ainoat lapset nyt olette sellaisia", kun tunnen muitakin ainoita lapsia joiden kanssa olemme hyvin erilaisia. Kuinka naurettavaa on muiden isojen ihmisryhmien kohdalla ajatella että kaikki ovat tietynlaisia. Vaikkapa "kaikki joilla on sisaruksia tekee näin" kuulostaa typerältä.
Ap taisi jättää meidät roikkumaan :(
Jos on noin tarkkaa, niin jakakaa ruokalasku painon mukaan.
Jos mies painaa 100 kg ja sinä 50 kg niin jatkossa mies maksaa 2/3 osaa ruokakuluista.
Minä olen kestänyt jo 15 vuotta vastaavanlaista miestä. Ei välttämättä rahan suhteen, mutta ruoan. Jos teen piirakan, on se aamulla hävinnyt jääkaapista. Tai hän jättää pienen palan jaettavaksi minulle ja lapsille. Sama käy jäätelöpaketille, mehupurkille. Loukkaantuu verisesti, jos leikkaan itselleni palan kakkua ja sanon, että säästän huomiselle. Kun hänhän aina jättää minulle palan. Todellisuudessa 5 cm palan kolmelle jaettavaksi. Itsekkyyttähän tällainen käytös on. Ja todellakin pahenee vanhetessa. Ei ollut yhtään noin paha, kun tavattiin.
Ei,ei,ei hyvältä näytä . Lähde kun on vielä mahdollisuus ei tuo kanna pidemmän päälle .
Nimim.Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Ap taisi jättää meidät roikkumaan :(
Ap tekee toivon mukaan eroa, joten hänellä on nyt parempaa ajateltavaa. Olisin kyllä iloinen, jos ap palaisi vielä kertomaan, miten kävi.
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa laitat sovellukseen kaikki, niin kuin mies tekee. Toinen ratkaisu: jätä se sika.
Minulla samanlainen mies. Hyvä mies monilta osin mutta koen hänet itsekkääksi. Tekee monet päätöksen oman parhaansa kannalta. Keskustelu ja perustelu harvemmin auttavat, vasta kun saa maistaa omaa lääkettään, tajuaa. Eli ohjeeni on, että pelaat hänen säännöillään. Laitat sovellukseen kaikki omatkin kulusi terveyssiteistä lähtien jos hän kirjaa esim. Auton kulut. Ruokaa ostatte tasamäärä annokset eli oliiveja kaksi pikkupurkkia vaikka yksi jättipurkki olisi edullisempi. Kun aikansa mies, joutuu tyytymään täysin samaan kuin sinä, on hän ehkä valmis neuvottelemaan toisenlaisesta ratkaisusta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kestänyt jo 15 vuotta vastaavanlaista miestä. Ei välttämättä rahan suhteen, mutta ruoan. Jos teen piirakan, on se aamulla hävinnyt jääkaapista. Tai hän jättää pienen palan jaettavaksi minulle ja lapsille. Sama käy jäätelöpaketille, mehupurkille. Loukkaantuu verisesti, jos leikkaan itselleni palan kakkua ja sanon, että säästän huomiselle. Kun hänhän aina jättää minulle palan. Todellisuudessa 5 cm palan kolmelle jaettavaksi. Itsekkyyttähän tällainen käytös on. Ja todellakin pahenee vanhetessa. Ei ollut yhtään noin paha, kun tavattiin.
Samanlaisessa tilanteessa aloin tehdä valtavia ruoka-annoksia ja aina kakkua ja piirasta niin paljon, että sitä riitti useiksi päiviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa laitat sovellukseen kaikki, niin kuin mies tekee. Toinen ratkaisu: jätä se sika.
Minulla samanlainen mies. Hyvä mies monilta osin mutta koen hänet itsekkääksi. Tekee monet päätöksen oman parhaansa kannalta. Keskustelu ja perustelu harvemmin auttavat, vasta kun saa maistaa omaa lääkettään, tajuaa. Eli ohjeeni on, että pelaat hänen säännöillään. Laitat sovellukseen kaikki omatkin kulusi terveyssiteistä lähtien jos hän kirjaa esim. Auton kulut. Ruokaa ostatte tasamäärä annokset eli oliiveja kaksi pikkupurkkia vaikka yksi jättipurkki olisi edullisempi. Kun aikansa mies, joutuu tyytymään täysin samaan kuin sinä, on hän ehkä valmis neuvottelemaan toisenlaisesta ratkaisusta.
Oletko oikeasti noin tyhmä? Siis todelkakin mies vaihtoon. Kenenkään ei tule käyttää aikaansa tuollaisen niljakkeen kouluttamiseen.