Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan

Vierailija
25.07.2023 |

Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.

Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.

Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.

Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.

Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.

Kommentit (1406)

Vierailija
61/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo jonkinlaiselta luonnehäiriöltä kuulostaa, eikä johdu siitä, että hän on ainoa lapsi. Meilläkin on vain yksi lapsi, mutta ei hän ole koskaan pitänyt rahoistaan kiinni tuolla tavalla kynsin ja hampain. Kun hän alkoi seurustella, he olivat molemmat lukiolaisia eikä rahasta tullut ongelmaa, kun kummallakaan ei juuri ollut. Sitten lukion jälkeen poika meni töihin ja hänellä alkoi olla enemmän rahaa kuin tytöllä, joka oli vielä lukiossa. Poika halusi tarjota kylpyläloman, mutta tyttö valitsi halvimman huoneen ja söivät siellä kaikkein halvimmat ateriat. Ja paluumatkallakin kävelivät pari kilometriä bussipysäkille sen sijaan, että olisivat ottaneet taksin. 

Nyt heillä on osat kääntyneet, tyttö tienaa enemmän kuin poika, mutta kaikki rahat on perheen yhteisiä ja suuremmissa hankinnoista päättävät yhdessä. Ikinä eivät ole rahasta riidelleet, eivätkä suupaloja laskeneet.

Vierailija
62/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on korkeakoulututkinto niin hän on oppinut nuukaksi opiskeluaikana. Minun mielestäni nuukuus on tulevaisuuden kannalta paljon parempi ominaisuus kuin se että hassaa rahaa ajattelematta. Kun teillä sellainen sovellus on käytössä niin kirjaat sinne kaiken mitä ostat ihan niin kuin mieskin tekee. Se että mies kirjaa sovellukseen kaiken ei välttämättä kerro ainoastaan siitä että hän on nuuka ja haluaa sinun maksavan kaikesta puolet. Hänellä voi olla tullut sellainen tapa että kirjaa kaikki kulut ylös ja haluaa tehdä sen tarkasti. Sitä miehet eivät ikinä tule tajuamaan että heidän pitäisi maksaa enemmän kun syövätkin enemmän. Parisuhteessa pitää aina miettiä sitä että kukaan ei ole täydellinen, mutta mittenkä vikojen kanssa voi itse elää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas naisena en ymmärrä yhtään, että jos kerran sovitaan, että sovellukseen laitetaan kaikki yhteiset kulut ja toinen sitten laittaa, niin siitä suututaan. Laita itsekin!

Oliiveista ja vastaavista sanoisin minäkin, että laitetaan oliivit kahteen kuppiin ja kumpikin syö omaan tahtiinsa, sama kakuissa tms: kakku puoliksi ja tämä on minun osani. 

Hänelle selkeästi ei ole rakkauden osoitus ostella jätskejä, eikä ole hyvä jakamaan. Miksi siihen siis pitää takertua, jos muuten on huomaavainen ja kiva.

Itse ymmärrän, että mies nyt vain oikeasti syö sen kolmasosan enemmän kuin minä, paitsi niistä ruuista, joista minä tykkään ja hän ei niin välitä. Jos siis tehdään vaikka pastaa, minä syön siitä kyllä yli puolet ja hän tekee jo jotain muuta ruokaa, kun minä vielä vetelen pastaa. Ostetaan ruokia molemmille, eli kummallekin sitä, mistä tykkää. 

Alussa meillä minä olin herkempi osoittamaan rakkautta hemmottelemalla, ruokkimalla, jne ja mies käytännön asioilla, kuten korjaamalla pyytämättä pyöräni tai vinkuvan oven tms. Ajan myötä ollaan opittu toisiltamme: mies tuo kaupasta yllätysherkun ja minä autan häntä jossain käytännön asiassa pyytämättä.

" yllätysherkku" vauvalle kaupasta? Lol. Voi näitä nykyajan pulleronuoria!

Ainakin me osataan käsitellä tunteitamme ilman, että tarvitsee rynnätä pilkkaamaan, oppimaan itsestämme ja toisistamme ja keskustelemaan ynnä sovittelemaan.

Teille ruikelovanhuksille ei ole jäänyt kuin katkera motkottaminen ja puolison haukkuminen.

Vierailija
64/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kaksi grammapuntaria niin on helppo aina laittaa molemmille kippo niiden päälle ja jakaa jutut grammoittain puoleksi. Tai jos miehen kulutus isompana on vaikkapa 20% enemmän niin sitten sen mukaan.

Ja alat tosiaan merkkaamaan ne ostoksesi appiin. Bensoja sinun ei tietysti kuulu maksella jos auto ei ole sinun etkä sitä käytä omiin menoihisi. Osta itsellesi vaikka sähköskuutta jolla voi hoitaa asioita.

Vierailija
65/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun veli on juuuri noin pihi! En jaksa kertoa mitä kaikkea olen nähnyt hänen tekevän. Otan vaan yhden esimerkin.Kun mennään kahvilaan ottaa hän kahvit ja pullat ja livistää istumaan. Nyt sain sanoa että tulepas maksamaan.  Kamalat haukut ja välit poikki. 

Viikon hänen luona kylässä ,koska asun ulkomailla. Ei penniäkään laittanut ruokiin ja kertoo suvulle että minä söin hänen eväät. Olin reilu ja tarjosin ulkona hänelle  sekä ostin ruokaa noin 700 euron edestä sillä viikolla.

Hän ei käynyt yhtään kertaa kaupassa . 

Ja sitten ihmettelee miksi on yksin. 

700 e ruokaan viikossa, älä naurata.

OK.Ruokaan ja tarjoiluihin ulkona , siis hänelle paukut ja itselle oluet. 

Kyllä siellä maksaa juustot ja leikkeleet sekä kahvit ym. Leipomosta haettiin leivonnaiset ja tuoreet aamiaiset. Ulkona lounaalla .  Illalla ulkona , Yksi olut maksaa 7 euroa ja yksi whisky maksoi yli 10 euroa Turun laivabaareissa. Äkkiä se maksaa noin paljon . 

Vierailija
66/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystäväsi ei ole oppinut jakamaan ja antamaan. Vastassasi on siinä asiassa (henkisesti) kokematon pieni lapsi, jolle voit vain äidillisesti opettaa muut huomioivia tapoja. Haluatko sitä?

Et voi uhriutua ja antaa hänelle kaikenlaista. Ei järkeä! 

Jatkossa lasket oliivit tarkkaan. POikaystäväsi todennäköisesti ihmettelee sitä, mutta niin saat keskustelun avattua mitä on jakaminen, anteliaisuus ja rohmuaminen. Konkretian kautta.

Vierailija
67/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kaksi grammapuntaria niin on helppo aina laittaa molemmille kippo niiden päälle ja jakaa jutut grammoittain puoleksi. Tai jos miehen kulutus isompana on vaikkapa 20% enemmän niin sitten sen mukaan.

Ja alat tosiaan merkkaamaan ne ostoksesi appiin. Bensoja sinun ei tietysti kuulu maksella jos auto ei ole sinun etkä sitä käytä omiin menoihisi. Osta itsellesi vaikka sähköskuutta jolla voi hoitaa asioita.

Tee tämä, ne puntarit maksaa ehkä noin kympin, allekin.

Vierailija
68/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile, miten suhtautuu ensi kerralla (jos tapaatte vielä), että vaadit puolittamaan ruuat :D Itse en tuollaista lokkia katselisi. 

Vierailija
69/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on korkeakoulututkinto niin hän on oppinut nuukaksi opiskeluaikana. Minun mielestäni nuukuus on tulevaisuuden kannalta paljon parempi ominaisuus kuin se että hassaa rahaa ajattelematta. Kun teillä sellainen sovellus on käytössä niin kirjaat sinne kaiken mitä ostat ihan niin kuin mieskin tekee. Se että mies kirjaa sovellukseen kaiken ei välttämättä kerro ainoastaan siitä että hän on nuuka ja haluaa sinun maksavan kaikesta puolet. Hänellä voi olla tullut sellainen tapa että kirjaa kaikki kulut ylös ja haluaa tehdä sen tarkasti. Sitä miehet eivät ikinä tule tajuamaan että heidän pitäisi maksaa enemmän kun syövätkin enemmän. Parisuhteessa pitää aina miettiä sitä että kukaan ei ole täydellinen, mutta mittenkä vikojen kanssa voi itse elää. 

Ajattelen tosiaan samoin. Ja jos sovelluksen käyttö ei tunnu hyvältä, siitä pitää puhua, mutta eihän toinen voi tietää sitä, ellei kerro, vaan vartavasiten sopii, että sovellusta käytetään. Itse en jaksaisi, vaikka on ollut aikoja, että hyvää olisi tehnyt enemmänkin tarkkailla, mihin kaikkeen rahaa oikein kuluu.

Siitä taas olen eri mieltä, että miesten pitäisi maksaa enemmän, koska syövät enemmän. Joo, niin meilläkin mies syö, mutta minä käytän sitten monia asioita enemmän kuin mies, esim. lämmittelen saunaa, vaikka miestä ei huvita saunoa eikä sinne tule, otan pisempiä kuumia suihkuja, lämmitän uunin jonkun yhden mieliruokani takia, ajan autolla turhia matkoja (en suunnittele ajoja) jne. Että uskon, että kk-tasolla aika tasan menee.

Mutta sitä en ymmärrä, että suostuu vain maksamaan ja harmittelee mielessään ja vielä katkeroituu.

Vierailija
70/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit antaa palautetta ja vähän kasvattaa. Ei ole oppinut toisen huomioonottamista vielä.

Ellei opi, niin sitten mietit, voitko elää asian kanssa.

Esimerkistäkin voi oppia: syö yksi oliivi enemmän kuin hän ja sitten nolona pyydä anteeksi, kun et huomioinut häntä. Ehkä tajuaa siitä, ehkä ei.

Vierailija
71/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai minulle on normaalia, että parisuhteessa ollaan tasa-arvoisia ja pistetään kuluja puoliksi, mutta ei minusta ole kivaa olla itse vetämässä kiireellä niitä yhteisiä ruokia vain sen vuoksi, että muuten jään ilman, kun poikaystävä vetää ne kiireellä itse mahaansa. Ja sitten pitää taas mennä kauppaan ostamaan yhteiset ruuat kun on jääkaappi on jälleen kerran tyhjä. Tulee kieltämättä hyväksikäytetty olo, kun kuitenkin sitten maksattaa minulla oman osuuteni pennin tarkasti ja sitten syö itse siitä minun osuudestani surutta.

Ja se, ettei koskaan voi olla antelias ja tarjota rakkaudesta edes kahvia. Ihan mielenkiinnolla odotan, saankohan syntymäpäivälahjaakaan vai jotakin todella halpaa, kun taas itse leivoin hänelle kakun ja ostin kalliin lahjan. Jos nyt jaksan sinne asti tätä nuukailun katsomista.

Ap

Vierailija
72/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies kirjoitti:

Miehesi on jännä mies ja käyttää sinua hyväksi. Ette sovi toisillenne sillä se miehesi käyttää tilaisuutta hyväksi koska olet heikko etkä osaa vaatia tasa-arvoa. Lopeta se ruuan ostaminen sille.

Ei ole mikään jännä, olen hänen ensimmäinen tyttöystävänsä ja myös ensimmäinen seksikumppani. Mietin, onko myös sitäkin johtuuko tällainen siitä, ettei ole aiempaa kokemusta naisista ja parisuhteista.

Mulle ei tulisi mieleenkään alkaa merkkailemaan yksittäisiä juttuja johonkin sovellukseen, todella nolostuttavaakin kun itse on tottunut anteliaisuuteen ja siihen ettei pennejä laskeskella kun on kyse lähimmäisistä.

Ap

Voiko olla nepsy, jolla ei ole diagnoosia? Yleensä myöhäiseen pariutumiseen liittyy sosiaalista kömpelyyttä. Miehet saattaa oppia (alkeellisia) sosiaalisia taitoja työelämässä ja jos pärjäävät työelämässä hyvin, niin se nostaa myös itsetuntoa, mikä myös auttaa pariutumisessa.

En nyt sano, että kaikki pihit on autisteja. Mutta tällaista siinä voi olla takana. Hyväpalkkaisuus mainittu, onko mahdollisesti IT-alalla? Googlettele huviksesi hakusanoilla 'autisti parisuhteessa' tms ja katso, kuulostaako tutulta. Yksilöitä he on kaikki, eikä oma autistilapseni ole tuollainen pihistelijä ollenkaan. Mutta jotain tällaista sieltä käytöksen takaa voi löytyä.

Vierailija
73/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskustella nää kulutus jutut ajoissa selväksi ja tuoda esille että tämä voi olla suhteen jatkumisen kannalta oleellista.

Usein nämä nuukailijat ovat myös tunnepuolen ja käytöstapojen nuukailijoita. Oma kokemukseni on ettei miesten ja naisten kesken tunnettu reiluuden käsitettä. Miehet keräävät mieluusti rusinat pullosta, eivät edes itse tajua tekevänsä niin. On varmaan kotoa tarttunut, kun isätkin ovat eläneet samaan malliin.

Tämä ei koske kaikkia isiä ja miehiä, ennenkin löytyi fiksuja ja aidosti perhettään kannustavia miehiä.

Vierailija
74/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin.. Ja kossa olet nainen syöt varmaankin vähemmän kuin poikaystäväsi, Miksi maksat puolet ruuista. Ole omalla puolella

Vierailija
75/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On eri asia olla nuuka oman rahankäytön suhteen kuin se, että on saita sen suhteen, miten käyttää rahaa toisiin ihmisiin. Monet ihmiset on nuukia sen suhteen, mitä ostavat itselleen, mutta lahjoissa eivät pihistele.

Vierailija
76/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kun ette asu yhdessä eikä ole yhteistä taloutta teillä on joku yhteinen slippitili?

Kulujen jakaminen seurustellessa on ok, mutta vain siihen seurusteluun menneisiin kuluihin kuuluvat jutut.

Myös on niin, että ihan kaikkia ei tarvitse sentilleen ylös kirjata. Kumpikin yleensä haluaa välillä ilahduttaa toista tai tarjota itse vapaaehtoisesti jotain. Näitä ei tietenkään mihinkään tiliin kirjata.

Nähden huomaavaisuuksien kuitenkin pitää kulkea kutakuinkin tasoissa, muttei mitenkään viivottimella mitata.

Mitä bensoja poikaystävä tilille kirjaa? Kaikki, myös omansa, vai ainoastaan seurusteluun kuluneet bensat ?

Minä kyllä karsastaisin silloin, kun kummallakin on kuitenkin oma talous yhtään mitään yhteistä kulutiliä.

Kyllä ne seurusteluun menneet kulut pitäisi ihan pystyä yhteisymmärryksellä ja sopuisasti hoitamaan juttelemalla ja sopimalla.

Jos ei, niin ei hyvältä näytä tuleva elämä yhdessä.

Nuuka kumppani on kyllä aika ikävä ja latistava, jos itse on normaali kuluttaja.

Hän on myös usein on määräilevä ja kaikki on muu kuin hänen mieleisensä asiat ovat "turhia".

Sano nyt ensiksi, että sinusta tämä tili on epäoikeudenmukainen ja haluat sen lopettaa. Että hoidatte jatkossa seurustelusta aiheutuvat yhteiset kulut keskustelemalla ja tasapuolisemmin.

Paljon riippuu siitä, miten poikaystävä tähän reagoi. Voit sitten siitä itse päätellä jatkosta.

Vierailija
77/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai minulle on normaalia, että parisuhteessa ollaan tasa-arvoisia ja pistetään kuluja puoliksi, mutta ei minusta ole kivaa olla itse vetämässä kiireellä niitä yhteisiä ruokia vain sen vuoksi, että muuten jään ilman, kun poikaystävä vetää ne kiireellä itse mahaansa. Ja sitten pitää taas mennä kauppaan ostamaan yhteiset ruuat kun on jääkaappi on jälleen kerran tyhjä. Tulee kieltämättä hyväksikäytetty olo, kun kuitenkin sitten maksattaa minulla oman osuuteni pennin tarkasti ja sitten syö itse siitä minun osuudestani surutta.

Ja se, ettei koskaan voi olla antelias ja tarjota rakkaudesta edes kahvia. Ihan mielenkiinnolla odotan, saankohan syntymäpäivälahjaakaan vai jotakin todella halpaa, kun taas itse leivoin hänelle kakun ja ostin kalliin lahjan. Jos nyt jaksan sinne asti tätä nuukailun katsomista.

Ap

Ryhdyt kertakaikkiaan tekemään niin että kaikki yhdessä ostetut jaetaan puoliksi ennen kuin niistä on kumpikaan syönyt. Osta pieniä jääkaappisäilytysrasioita esim. juustoille ja leikkeleille. Ja kerrot poikaystävälle suoraan ja selkeästi että kumpikin syö oman osuutensa, ja hän ei saa ottaa sinun osuudestasi kun oma on syöty. Jos ottaa, niin laitat siitä maksun Splitwiseen.  Niin ja laita myös jo tässä vaiheessa Splitwiseen maksu niistä eväistä jotka ostit itsellesi mutta hän tarjosi kavereilleen. 

Kuulostaa älyttömältä mutta ainoa keino joka toimii tuollaisen tyypin kanssa.

Vierailija
78/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies kirjoitti:

Miehesi on jännä mies ja käyttää sinua hyväksi. Ette sovi toisillenne sillä se miehesi käyttää tilaisuutta hyväksi koska olet heikko etkä osaa vaatia tasa-arvoa. Lopeta se ruuan ostaminen sille.

Ei ole mikään jännä, olen hänen ensimmäinen tyttöystävänsä ja myös ensimmäinen seksikumppani. Mietin, onko myös sitäkin johtuuko tällainen siitä, ettei ole aiempaa kokemusta naisista ja parisuhteista.

Mulle ei tulisi mieleenkään alkaa merkkailemaan yksittäisiä juttuja johonkin sovellukseen, todella nolostuttavaakin kun itse on tottunut anteliaisuuteen ja siihen ettei pennejä laskeskella kun on kyse lähimmäisistä.

Ap

Voiko olla nepsy, jolla ei ole diagnoosia? Yleensä myöhäiseen pariutumiseen liittyy sosiaalista kömpelyyttä. Miehet saattaa oppia (alkeellisia) sosiaalisia taitoja työelämässä ja jos pärjäävät työelämässä hyvin, niin se nostaa myös itsetuntoa, mikä myös auttaa pariutumisessa.

En nyt sano, että kaikki pihit on autisteja. Mutta tällaista siinä voi olla takana. Hyväpalkkaisuus mainittu, onko mahdollisesti IT-alalla? Googlettele huviksesi hakusanoilla 'autisti parisuhteessa' tms ja katso, kuulostaako tutulta. Yksilöitä he on kaikki, eikä oma autistilapseni ole tuollainen pihistelijä ollenkaan. Mutta jotain tällaista sieltä käytöksen takaa voi löytyä.

On IT -alalla :D mietin itsekin, voiko olla pientä kirjoa, mutta on kuitenkin matemaattisuuden lisäksi myös todella hyvä keskustelija ja argumentoija. Ja tuntuu olevan myös empaattinen, muuttuu vain täysin kuin eri ihmiseksi heti kun kuvioon tulee raha ja ruoka.

Ap

Vierailija
79/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta hyvältä. Nuukuus (huom, ei säästäväisyys) on yleensä defenssi, jolla yritetään paikata omaa vaillejäämisen tunnetta. Nuuka ei nuukaile pelkästään rahasta, vaan myös ihan kaikesta muusta, myös tunteistakin. Koko ajan on pelko että itse jää paitsi ja muut saa enemmän. En jatkaisi parisuhteessa, koska se sama jatkuisi aina vaan - ja pahimmillaan pahenee, jos lapsia tulee.

Tämä on totta. Olin naimisissa kitupiikin kanssa lähes 20 vuotta. Halusin olla strong independent woman ja koin jopa ylpeyttä että ensitreffeistä alkaen maksoin puolet kaikesta - tämä siitä huolimatta että tavatessamme olin köyhä opiskelija ja hän hyväpalkkaisessa työssä. Säästäväisyys on hieno asia, mutta pihiys on juuri sitä että ottaa kaksin käsin toisten tarjoamat asiat mutta ei ikinä tarjoa itse.

Olemme mieheni kanssa eronneet ja nyt en voi kuin päätäni puistellen muistella sitä menoa mitä meillä oli: minä hoitovapaalla muutaman satasen tuloilla makselen kaiken minkä pystyn, hoidan lapset ja kodin, ja sitten töihin palatessa yhä maksan puolet kaikesta ja yksin hoidan lapset ja kodin. Tällä hetkellä urani on nousukiidossa (kummasti lähti nousuu kun jätin exän) ja rahasta ei pulaa, en edes jaksa taistella exäni kanssa osallistuuko laskettelusuksiin tai polkupyörään - ei osallistu kuitenkaan. 

Pointti siis on se että pihi pihistää kaikesta muustakin kuin rahasta: huolenpidosta, rakkaudesta ja toisen huomioimisesta. Kyse ei ole rahasta, vaan siitä että pihi on surkea kumppani. Ap, juokse ja lujaa. 

Vierailija
80/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te maksa asioita puoliksi jos mies syö myös sinun osuutesi ja tarjoaa sinun ruokasi kavereilleen. Silloin sinä maksat hänen syömisensä, ja myös hänen kavereidensa syömisiä. Sika pihalle ja parempi tilalle (vau, rimmaa).