Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan
Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.
Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.
Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.
Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.
Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.
Kommentit (1406)
Pian huomaat maksavasi kaiken yksinäsi miehen nuollessa koko jääkaapin tyhjäksi. Mieti 2 kertaa onko tämä kannattavaa?
Siis teillä on käytössä 50/50-systeemi ja oikein sovellus sitä varten, mutta sinä hermostut kun ostat miehelle asioita joita et laita sovellukseen ja mies laittaa sinne kaiken?
Ratkaisu: laitat myös ne vessapaperit, leipomukset ja tarjotut juomat sinne sovellukseen aivan kuten mieskin tekee. Sitten kulut menevät oikeasti tasan.
Ap tapaa jatkossa sitä hemmoa vaan lenkkipolulla tai jonkin muun maksuttoman tekemisen merkeissä. Se käyttää sua hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessähän te varmaan niitä kondomeja käytätte joten ei siinä ole mitään ihmeellistä että nekin siellä yhteisissä maksuissa on.
Ehkäpä mies haluaa 10x viikossa ja ap:lle riittäisi 1x?
Mutta ap muista laittaa hiivaläkkeet ym. sovellukseen myös, jos tuollaista vaivaa tulee liiasta rynkytyksestä.
Se oli muuten outoa, miten antelias oli kavereilleen viikonloppuna minun ostamista eväistä. Olin siis ostanut eväät itselleni kun hengailtiin puistossa porukalla ja mies yhtäkkiä otti pussin ja alkoi tarjota eväitäni kavereilleen kysymättä minulta. Pussi oli hetkessä tyhjä, kun hän söi ne kavereidensa kanssa. Sanoin, että hei kiva kun kysyit ensin minulta ennen kuin rupesit tarjoilemaan, niin pahoitteli vaan.
En haluaisi olla itse näin nipottaja, mutta alan oikeasti katkeroitua.
Ap
Joo, sisaruksethan ne vasta oppivatkin jakamaan. Oikein kilpailevat siitä kuka saa olla jalomielisin ja antaa toiselle sen isomman palan. Eiku...
Täys moukka tuo mies. Liekö jollain kirjolla, jotain sosiaalista kömpelyyttä. En katsoisi.
Mietin että mites tuolla seksipuolella: onko sielläkin orgasmit tasan vai vain pelkästään hänelle sillä kuningasajatuksella että jokainen hoitaa omat orgasminsa.
Onko ne bensat yhteisistä reissuista vaan, ettei maksata työmatkatkin ym. puoliksi sulla?
1) Keskustelkaa
2) Jutelkaa
3) Jakakaa ajatuksianne rahankäytöstä.
Niistä tulee (seksin lisäksi) eniten riitoja liitoissa, eli täysin normaalia, mutta aihe joka pitää puida kunnolla.
Käytännössä minä sinuna lisäisin nyt kaikki sinne sovellukseen, ja toisekseen kaikki jaettais puoliksi, esim. ne oliivit jo purkin avausvaiheessa omiin kippoihin.
Asiat on ratkaistavissa, mutta ei ilman rehellistä kommunikointia!
Tunnen paljon ainoita lapsia, ja he eivät kyllä käyttäydy miehesi tavoin. Päinvastoin: suurin osa on santamassa omaansa siksi kun toinen haluaa.
Nyt ensinnäkin merkkaat ne vessapaperit ja vastaavat. Sitten "tarjoat jätskit" js merkkaat ne. Itseleivotuista herkuista kysyt, että haluaako toinen. Jos haluaa, niin merkkaat myös tuntipalkan. Omat kipot oliiveille, jaat ne kippoihin 1 sulle 1 mulle -periaatteella. Aikaa menee, mutta menköön.
Jos laitatte ruokaa, niin laitat ruoan puoleksi. Laitat vaikka osan omasta osaasi pakastepurkkiin, ja päälle nimesi. Jos mies sitten pyytää lisää ruokaa, niin tuon hinnan merkkast ylös.
Jatka tätä pari viikkoa. Katso, miten mies suhtautuu. Todennäköisesti alkaa kutsua sinua nipottajaksi yms. Vielä tärkeämpää on sinun katsoa, että miten itse suhtaudut. Jos et jaksa sellaista suhdetta niin sitten keskustelu, ja jos ei suhde muutu niin lopeta suhde.
Voi hyvänen aika tuota nykyajan parisuhdetta, ollessani seurustelu vaiheessa halusin kumppanille vain hyvää, enkä laskenut menikö kulut tai oliivit tasan voi jösses..
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystäkö ne naiset lihoo parisuhteen aikana? 🤣 En minä ainakaan voisi syödä samaa määrää kuin mies.
Teidän pitää nyt hieman muuttaa systeemiä, että sinä maksat ruuasta vain 1/3.🤣 Ja lopetat sen omasta pussista maksamisen, jos kerran olette sopineet sovelluksen käytöstä.
Ei tekis miehillekään pahaa vähän rajoittaa syömisiä. Läski mies on luonnoton, ei miehessä kuulu olla rasvaa kuin max 10%painosta.
Nuukuus on ikävä ominaisuus eikä siitä parane. Kuulostaa aika pahalta. Ns oma prse edellä sun poikkiksella...
Vierailija kirjoitti:
Se oli muuten outoa, miten antelias oli kavereilleen viikonloppuna minun ostamista eväistä. Olin siis ostanut eväät itselleni kun hengailtiin puistossa porukalla ja mies yhtäkkiä otti pussin ja alkoi tarjota eväitäni kavereilleen kysymättä minulta. Pussi oli hetkessä tyhjä, kun hän söi ne kavereidensa kanssa. Sanoin, että hei kiva kun kysyit ensin minulta ennen kuin rupesit tarjoilemaan, niin pahoitteli vaan.
En haluaisi olla itse näin nipottaja, mutta alan oikeasti katkeroitua.Ap
Älä katkeroidu, vaan ota asia rehdisti esiin. Sulla on vastuu kertoa omasta pahasta mielestäsi asian tiimoilta, mies ei ole ajatuksenlukija.
Ja väitän, että se että on ainoa lapsi vaikuttaa. *kokemusta on* Mutta se ei saa olla asia, missä hänen ei tulisi kehittyä nyt aikuisena.
Kyllä lähtis mies vaihtoon tai oikeastaan ei olisi ikinä edennyt suhde mihinkään. Ei varmasti ole missään muussakaan asiassa yhtään huomaavaisempi 😅 Ja tuohan ei tule todennäköisesti mihinkään muuttumaan ikinä. Paljonko tuollaiseen yksittäisten tuotteiden syöttämiseen johonkin laskuriin menee aikaa elämästä 🤣🤣 ehtisi varmaan siinäkin ajassa tekemään paljon jotain kehittävämpääkin
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi olla itse näin nipottaja, mutta alan oikeasti katkeroitua.Ap
Oletko tavannut hänen äidin? Mun äiti oli hysteerinenfeministi mun koko lapsuus oli sitä että kaiken piti aina mennä tismalleen tasan. Ihmisen ydin kun syntyy siellä lapsuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika tuota nykyajan parisuhdetta, ollessani seurustelu vaiheessa halusin kumppanille vain hyvää, enkä laskenut menikö kulut tai oliivit tasan voi jösses..
Näin, kunhan se on molemminpuolista. Se että vain toinen ajattelee noin ei ole mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, sisaruksethan ne vasta oppivatkin jakamaan. Oikein kilpailevat siitä kuka saa olla jalomielisin ja antaa toiselle sen isomman palan. Eiku...
Ei mistään uhrautumisesta ole kyse vaan huomioidaan että toisetkin saa, ei vie itse kaikkea. Sisarusten kanssa kasvaneilla se tulee yleensä selkärangasta, ei tarvitse miettiä edes.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lähtis mies vaihtoon tai oikeastaan ei olisi ikinä edennyt suhde mihinkään. Ei varmasti ole missään muussakaan asiassa yhtään huomaavaisempi 😅 Ja tuohan ei tule todennäköisesti mihinkään muuttumaan ikinä. Paljonko tuollaiseen yksittäisten tuotteiden syöttämiseen johonkin laskuriin menee aikaa elämästä 🤣🤣 ehtisi varmaan siinäkin ajassa tekemään paljon jotain kehittävämpääkin
Mieti kun tuohon kuvioon tulee lapsia.🤣
Miehesi on jännä mies ja käyttää sinua hyväksi. Ette sovi toisillenne sillä se miehesi käyttää tilaisuutta hyväksi koska olet heikko etkä osaa vaatia tasa-arvoa. Lopeta se ruuan ostaminen sille.
Yhdessähän te varmaan niitä kondomeja käytätte joten ei siinä ole mitään ihmeellistä että nekin siellä yhteisissä maksuissa on.