Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan

Vierailija
25.07.2023 |

Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.

Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.

Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.

Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.

Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.

Kommentit (1406)

Vierailija
41/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoon! En sietaisi paivaakaan tommoista moukkaa.

42/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi noloa käytöstä mieheltä. Laita vaan jatkossa sinäkin pokkana kaikki vähänkin yhteiset laskut sinne. Myös miehelle ostamasi synttärilahja.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun veli on juuuri noin pihi! En jaksa kertoa mitä kaikkea olen nähnyt hänen tekevän. Otan vaan yhden esimerkin.Kun mennään kahvilaan ottaa hän kahvit ja pullat ja livistää istumaan. Nyt sain sanoa että tulepas maksamaan.  Kamalat haukut ja välit poikki. 

Viikon hänen luona kylässä ,koska asun ulkomailla. Ei penniäkään laittanut ruokiin ja kertoo suvulle että minä söin hänen eväät. Olin reilu ja tarjosin ulkona hänelle  sekä ostin ruokaa noin 700 euron edestä sillä viikolla.

Hän ei käynyt yhtään kertaa kaupassa . 

Ja sitten ihmettelee miksi on yksin. 

700 e ruokaan viikossa, älä naurata.

Vierailija
44/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli muuten outoa, miten antelias oli kavereilleen viikonloppuna minun ostamista eväistä. Olin siis ostanut eväät itselleni kun hengailtiin puistossa porukalla ja mies yhtäkkiä otti pussin ja alkoi tarjota eväitäni kavereilleen kysymättä minulta. Pussi oli hetkessä tyhjä, kun hän söi ne kavereidensa kanssa. Sanoin, että hei kiva kun kysyit ensin minulta ennen kuin rupesit tarjoilemaan, niin pahoitteli vaan.

En haluaisi olla itse näin nipottaja, mutta alan oikeasti katkeroitua.

Ap

Oletko tavannut hänen äidin? Mun äiti oli hysteerinenfeministi mun koko lapsuus oli sitä että kaiken piti aina mennä tismalleen tasan. Ihmisen ydin kun syntyy siellä lapsuudessa.

Äidin? Voi jeesus taas. Isä on pojalle se roolimalli, ei äiti.

Vierailija
45/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olet kumppanisi valinnut.

Vierailija
46/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pikkumainen ja pihi mies. En jaksaisi tuollaista, vaan nostaisin kissan pöydälle, että tällainen vainoharhainen kulujen kyttääminen ja oman edun vaaliminen on ihan p rseestä ja lapsellista. Pelkääkö mies noin kovasti, että aiot hyötyä hänen kustannuksellaan vai mistä kiikastaa?

Vierailija
47/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas naisena en ymmärrä yhtään, että jos kerran sovitaan, että sovellukseen laitetaan kaikki yhteiset kulut ja toinen sitten laittaa, niin siitä suututaan. Laita itsekin!

Oliiveista ja vastaavista sanoisin minäkin, että laitetaan oliivit kahteen kuppiin ja kumpikin syö omaan tahtiinsa, sama kakuissa tms: kakku puoliksi ja tämä on minun osani. 

Hänelle selkeästi ei ole rakkauden osoitus ostella jätskejä, eikä ole hyvä jakamaan. Miksi siihen siis pitää takertua, jos muuten on huomaavainen ja kiva.

Itse ymmärrän, että mies nyt vain oikeasti syö sen kolmasosan enemmän kuin minä, paitsi niistä ruuista, joista minä tykkään ja hän ei niin välitä. Jos siis tehdään vaikka pastaa, minä syön siitä kyllä yli puolet ja hän tekee jo jotain muuta ruokaa, kun minä vielä vetelen pastaa. Ostetaan ruokia molemmille, eli kummallekin sitä, mistä tykkää. 

Alussa meillä minä olin herkempi osoittamaan rakkautta hemmottelemalla, ruokkimalla, jne ja mies käytännön asioilla, kuten korjaamalla pyytämättä pyöräni tai vinkuvan oven tms. Ajan myötä ollaan opittu toisiltamme: mies tuo kaupasta yllätysherkun ja minä autan häntä jossain käytännön asiassa pyytämättä.

Vierailija
48/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähipiirissä henkilö jolla on aina ollu viimesen palan syndrooma. Se se vasta tosi ärsyttävää onkin. Ja hän on super saita. Aina se kallis kakku tms menee hukkaan ja pilaantuu siltä osin kun vitkastelee sen lopun syömistä! Se pitäis säästää jotenkin museoesineeksi jota ihaillaan tms.

Vierailija
49/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan hanki lapsia. Vastaat 100% lapsen kuluista, koska lapsi on äidin projekti.

Vierailija
50/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Miehesi on jännä mies ja käyttää sinua hyväksi. Ette sovi toisillenne sillä se miehesi käyttää tilaisuutta hyväksi koska olet heikko etkä osaa vaatia tasa-arvoa. Lopeta se ruuan ostaminen sille.

Ei ole mikään jännä, olen hänen ensimmäinen tyttöystävänsä ja myös ensimmäinen seksikumppani. Mietin, onko myös sitäkin johtuuko tällainen siitä, ettei ole aiempaa kokemusta naisista ja parisuhteista.

Mulle ei tulisi mieleenkään alkaa merkkailemaan yksittäisiä juttuja johonkin sovellukseen, todella nolostuttavaakin kun itse on tottunut anteliaisuuteen ja siihen ettei pennejä laskeskella kun on kyse lähimmäisistä.

Ap

Vierailija
51/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystäkö ne naiset lihoo parisuhteen aikana? 🤣 En minä ainakaan voisi syödä samaa määrää kuin mies.

Teidän pitää nyt hieman muuttaa systeemiä, että sinä maksat ruuasta vain 1/3.🤣 Ja lopetat sen omasta pussista maksamisen, jos kerran olette sopineet sovelluksen käytöstä.

Ei tekis miehillekään pahaa vähän rajoittaa syömisiä. Läski mies on luonnoton, ei miehessä kuulu olla rasvaa kuin max 10%painosta.

10 % rasvaprosentti on aika helvetin vähän

Vierailija
52/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sisaruksethan ne vasta oppivatkin jakamaan. Oikein kilpailevat siitä kuka saa olla jalomielisin ja antaa toiselle sen isomman palan. Eiku...

Ei mistään uhrautumisesta ole kyse vaan huomioidaan että toisetkin saa, ei vie itse kaikkea. Sisarusten kanssa kasvaneilla se tulee yleensä selkärangasta, ei tarvitse miettiä edes.

Sisaruksilla tulee selkärangasta oman puolen pitäminen, ei suinkaan jakaminen.

Vierailija
53/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta sovellus kun kerran ei toimi. Molemmat ostatte jatkossa omat ruuat.

Vierailija
54/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 vaihtoehto on keskustella, tosin pahoin pelkään että turha sellainen kun olet sitä jo yrittänyt eikä mene jakeluun. 2. vaihtoehto on, että löydät kyllä paremman. Helpompi erota nyt kuin 10v päästä. Ei elämä tälläisen nuukailijan kanssa tule paranemaan, se on luonnevika se kun skannaavat kaikkea laskimen läpi. En sano, että tuhlaileva mies on parempi, mutta mieti nyt oikeasti loppuelämääsi tai vaikka seuraava 10 vuotta, jossa joudut puolustamaan omia eväitään että saat itsekin syödyksi eikä toinen tosiaan näitä tarjoile muille tai kisko itse huiviin posket pullollaan. Hän ei vain halua huomioida sinua, piste. Ikävä kyllä ja nuorempana itsellänikin vastaavasta tyypistä kokemusta. Tottakai hän osaa tarvittaessa olla rakastava koska sä olet hänelle kiva "lypsylehmä", jolla hän rahoittaa elämäänsä, lisäksi leivot sille vielä herkkuja kaupan päälle, hän ei ole kun voittamassa täällä. Mitä sinä saat suhteelta? Muuta kun satunnaisesti kivana olevaa poikaystävän?

Jos ei vielä riittänyt, niin kuvittelee tohon perhe..hän tulee imuroimaan lastenkin herkut, jopa ne tällä palstalla kuuluisat vanukkaat :D

Vierailija
55/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono mies. Vaihto parempaan kannattaa.

Vierailija
56/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli muuten outoa, miten antelias oli kavereilleen viikonloppuna minun ostamista eväistä. Olin siis ostanut eväät itselleni kun hengailtiin puistossa porukalla ja mies yhtäkkiä otti pussin ja alkoi tarjota eväitäni kavereilleen kysymättä minulta. Pussi oli hetkessä tyhjä, kun hän söi ne kavereidensa kanssa. Sanoin, että hei kiva kun kysyit ensin minulta ennen kuin rupesit tarjoilemaan, niin pahoitteli vaan.

Ap

Oletko tavannut hänen äidin? Mun äiti oli hysteerinenfeministi mun koko lapsuus oli sitä että kaiken piti aina mennä tismalleen tasan. Ihmisen ydin kun syntyy siellä lapsuudessa.

Meitä vaivaa sekä perheellinen että yhteiskunnallinen isättömyys. Perheitä, joissa nainen on ainoa huoltaja on paljon, päiväkodin henkilökunta on naisia ja peruskoulussa tilanne on kutakuinkin sama. Pienet pojat viettävät suurimman osan valveillaolo ajasta naisten kanssa.

Vierailija
57/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystäkö ne naiset lihoo parisuhteen aikana? 🤣 En minä ainakaan voisi syödä samaa määrää kuin mies.

Teidän pitää nyt hieman muuttaa systeemiä, että sinä maksat ruuasta vain 1/3.🤣 Ja lopetat sen omasta pussista maksamisen, jos kerran olette sopineet sovelluksen käytöstä.

Ei tekis miehillekään pahaa vähän rajoittaa syömisiä. Läski mies on luonnoton, ei miehessä kuulu olla rasvaa kuin max 10%painosta.

10 % rasvaprosentti on aika helvetin vähän

Ihan normaalin rajoissa. Nykymiehelle vaan vaikeaa kun herkut ja laiskuus vie.

Vierailija
58/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuukuus on vanhojen ukkojen pahe. Ei se mihinkään katoa, vaan pahenee iän myötä.

Ai onko? Ajattelin, onko nuorten miesten juttu, kun halutaan olla tasa-arvoisia. Ollaan kumpikin 29-vuotiaita. Joku vaillejäämisen pelko tuossa täytyy olla, kun ei se varmaan ilkeyttään tuota tee. Osaa muuten ottaa huomioon tunteeni, ei vaan tajua, miten tuo pennien laskeminen on jo loukkaavaa :/

Ap

Ei helv... Mitäpä jos kokeilisit PUHUA ASIASTA MIEHELLESI????????

Vierailija
59/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meitä vaivaa sekä perheellinen että yhteiskunnallinen isättömyys. Perheitä, joissa nainen on ainoa huoltaja on paljon, päiväkodin henkilökunta on naisia ja peruskoulussa tilanne on kutakuinkin sama. Pienet pojat viettävät suurimman osan valveillaolo ajasta naisten kanssa.

Eli syyttäkäämme äitejä? Se, ettei miehet kanna vastuuta, on tasan niiden kyseisten miesten vika. Ei äidin. Ei yhteiskunnan.

Vierailija
60/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pihit äijät ovat nimenomaan pihejä naisensa ja mahdollisten lastensa kohdalla. Kavereille tarjotaan aina.

Kai sitten ajattelevat että nainen ja perhe eivät jätä vaikka kohtelisi miten, mutta kavereiden kanssa pitää olla huomaavaisempi etteivät kaikkoa.

Pointtini on: eroa tästä miehestä, äläkä helvetissä ainakaan tee lapsia sen kanssa