Yli 40-v. nainen, joka onnistuit kunnolla pudottamaan painoa. Miten?
Onnistuin minäkin aika helposti nuorempana, mutta nyt 40 plus ikäisenä ainakaan samat keinot kuin ennen ei saa painoa putoamaan kiloa enempää, vaikka kuukausia yrittänyt.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Tosi alas saa pitkäksi aikaa kalorit laskea että paino putoaa keski-ikäisenä lyhyenä naisena. Toki jos rankkaa urheilua harrastaa paljon niin pitää syödä enemmän, mutta itse vähensin kalorit tuhanteen per päivä. Tätä kun olin jatkanut tiukasti kolme viikkoa, alkoi paino putoamaan. Kun paino alkoi tippua, se tippui tasaisen varmasti, vaikka nostin kalorit 1200:aan. Sain kevään aikana 16kg pudotettua tällä keinoin, mutta hidas ja tuskainen oli se alku kun piti odottaa niin kauan ennen kuin mitään lähti tapahtumaan!
Itse lähtisin liikkeelle toisesta ajattelumallista. Jos harrastaa paljon raskasta liikuntaa, niin se kohottaa kortisolitasoa ja lisää nälkää. Kevyt liikunta vaikka pelkkä kävely ei näin tee, joten on painonhallinnan kannalta ehkä parempi vaihtoehto. Kun kuitenkin painonhallinnan kannalta se kaloreiden syöty määrä on kaikkein olennaisin, niin on ehkä fiksua pyrkiä välttämään nälän lisäämistä. Toki jos lihasta haluaa säilyttää/kasvattaa, niin painoharjoittelu on siihen paras keino. Sitä kuitenkin kannattaa tehdä ennemmin liian vähän kuin liian paljon.
7 kk ja 11 kiloa laihdutettuna. Ikä 58 bmi 33, 1/3 tavoitteesta vasta saavutettuna, huokaus. Hidasta on.
Sokeri ja vehnä poistettu kokonaan ruokavaliosta. Annoskoot tsekattu, kovat rasvat poistettu, kasvikset, hedelmät, marjat 500-800 g päivässä. Liikuntaa joka päivä.
40-50 ikävuosina laihtui vielä hyvin, vaikka olisi joka päivä syönyt jonkun herkunkin. Nyt hyvä jos kilon kuussa paino putoaa. Mutta tällaista tämä nyt on, terveyssyyt toimii motivaattorina elämänmuutoksessa.
Mä oon pudottanu aikoinasn n. 30kg, olin silloin joku 48v. Joka päivä 7- 8 km kävelylenkki ja lyhyt ulkosali.
Söin niin vajaiats kalorimääriä ettei suositella, joku 500-600 kcal/ vuoroksuri. Aamulla kuppi kahvia ja ruisleiäviipale tomaateilla, lounas ei mitään, päivälline ei mitäänja illalla toi sama ruisleipähässäklä. Sekä yhsi rasvatonsokeriton jukurtti.
Nyt oon jo 56 ja paino o pysynyt 48kg. Toi oli mulle helppoa,silla oon ikäni ollut syömishäiriöinen. Vitamiineja eri purkeista.