Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 40-v. nainen, joka onnistuit kunnolla pudottamaan painoa. Miten?

Vierailija
24.07.2023 |

Onnistuin minäkin aika helposti nuorempana, mutta nyt 40 plus ikäisenä ainakaan samat keinot kuin ennen ei saa painoa putoamaan kiloa enempää, vaikka kuukausia yrittänyt.

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan

N41

Vierailija
2/143 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto+pätkäpaasto

Mikään muu ei mulla toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siis on 15 kilon verran yli normaalipainon rajan ja ne haluaisin pois. Ei pitäisi olla mahdoton urakka, mutta tuntuu olevan. Alkoa en käytä enkä syö karkkia muutenkaan eli ne asiat on jo ennestään kunnossa.

Ap

Vierailija
4/143 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burn outilla.

Vierailija
5/143 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla siis on 15 kilon verran yli normaalipainon rajan ja ne haluaisin pois. Ei pitäisi olla mahdoton urakka, mutta tuntuu olevan. Alkoa en käytä enkä syö karkkia muutenkaan eli ne asiat on jo ennestään kunnossa.

Ap

Mulla suunnilleen samat. Alkoton myös. Perusasiat syömisessä hallussa.

Vierailija
6/143 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMAD, kävely.

Vierailija
7/143 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile parin päivän paastoa. sen jälkeen salaatti ja vähärasvainen ja sokerinen ruokavalio, sillä voi pudottaa muutaman kilon,lisäksi tee pitkiä kävelylenkkejä. sitkeässä on paino keski -iässä. painonpudotus kuitenkin voi verisuonia auttaa ja sydäntä.pitkäl tähtäimel kannattaa kuitenkin terveysmielessä painon tarkkailu et pysyy normaalipaino.

Vierailija
8/143 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla suunnilleen samat. Alkoton myös. Perusasiat syömisessä hallussa.

Minullakin on perusasiat syömisestä hallussa. Tykkään syödä kasvispainotteisesti, kartan eineksiä, osaan laskea makrot ja kalorit oikein jne. Ketokaan ei painoani enää pudota. Pätkäpaasto nyt kokeilematta, mutta se on kiireisen perheenäidin arjessa vähän vaikea toteuttaa ilman, että iskee huono olo. Ap

Vierailija
9/143 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa keino ainakin alkuun on todella raju kalorien vähentäminen ja kaikki nopeat hiilarit pois.

Nälkää saa nähdä ja aivan tuskaa on. Mutta itse en ole löytänyt muuta keinoa. Ennen kesää aloitin 600 kcal dieetillä 2 vkoa (kalorivaje 1000/päivä) ja sen jälkeen nostin kalorit 900 per päivä (vaje 700 kcal/päivä) . Nyt syön 1100 kcal /päivä (vaje 500).

Ei kannata uskoa mitään päiväkulutus normaalisti ihmisellä 2000 kaloria. Oli ehkä 35-vuotiaana. 40 kun täyttää niin kaikki jumahtaa. Harrastan liikuntaa yms mutta itselläni laskennallinen kalorivaje liikunnan kautta ei toiminut niin että paino lähtisi. Kovan hikiliikunnan jälkeen tarvitsi vaan syödä enemmän. Nyt liikun joka päivä :venyttely, kävelylenkki , 2 kertaa viikossa sali tai painojumppa plus satunnainen uinti, hulavanne ja pyöräily.

Äläkä usko niitäkään jotka selittää jostain säästöliekistä. Sekään ei ole totta.

Vierailija
10/143 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OMAD, kävely.

Omad ei ole kovin terveellinen valinta.

Vierailija
11/143 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto on mulla ollut käänteentekevä juttu. Mutta ei riitä mikään 16 h, vaan paastoa pitää olla 18-24 tuntia. Helpompaa ja tehokkaampaa jos yhdistää ketoon.

Vierailija
12/143 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto (ei ruokaa klo 18-08) + tiukka kalorien laskeminen sovelluksen avulla. Arvioin mieluummin yläkanttiin syömäni kalorit. Kävelin ja pyöräilin paljon. Söin paljon kasviksia, kasviskeittoja jne., muuten kaloreita tuli aina liikaa.

Mikään muu kuin tällainen tiukka kuuri ei auttanut. Aiemmin paino putosi helpohkosti, enää ei. Mutta on kiva mahtua taas vanhoihin vaatteisiin. Peilistäkin huomaa eron.

Vierailija
13/143 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan näin, jos juon alkoholia, juon vain votkaa tai kuivaa valkoviiniä ja juomisen kanssa ei mitään syödä.

Sitten arkena siis en muuttanut mitään kuin sen, että syön Max 50g hiilaria päivässä ja Max 1200kcal. Minulla on aktiivinen fyysinen työ.

Sillä sain 20kg pois 4kk nyt painan 56kg.

Vierailija
14/143 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin juoksuharrastuksen. Paino putosi kilon jokaista juoksemaani 100 kilometriä kohti.

Vierailija
15/143 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja pätkäpaasto tuntui ensin ikävältä ja heikotti.  Siihen kuitenkin tottui nopeasti ja sitten se helpottui, eikä tehnyt enää tiukkaa.

Mulla kaloreita kertyi päivittäin n 1300-1600, sillä laihduin kunhan vaan myös kävelin vähintään 10 000 askelta päivässä.

Vierailija
16/143 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan. Saan aina kyllä vuodessa parissa 5-10kg pois, mutta takaisin tulee 15kg seuraavien parin vuoden aikana vaikka tekisi mitä. En oikein uskalla enää yrittää.

Vierailija
17/143 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokeile parin päivän paastoa. sen jälkeen salaatti ja vähärasvainen ja sokerinen ruokavalio, sillä voi pudottaa muutaman kilon,lisäksi tee pitkiä kävelylenkkejä. sitkeässä on paino keski -iässä. painonpudotus kuitenkin voi verisuonia auttaa ja sydäntä.pitkäl tähtäimel kannattaa kuitenkin terveysmielessä painon tarkkailu et pysyy normaalipaino.

Vähärasvainen ja vähäsokerinen eli korkeaproteiininen?

Vierailija
18/143 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa kuukaudessa paino tippunut melkein 10kg. Toki syynä aviero ja ruokahaluttomuus. Aion nyt kuitenkin viimein ottaa itseäni niskasta kiinni ja pudottaa painon normaaliin.

Vierailija
19/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 45 ja työterveyshuollon kautta pääsin 16 viikon elämäntapamuutosvalmennukseen. Toteutus verkkovalmennuksena. Pieniä muutoksia viikoittain, ja ne ovat lopulta juurtuneet tavoiksi. Olen viiden kuukauden aikana saanut painoa pois 13 kg, eli vauhti ei huimaa päätä, mutta suunta on edelleen alaspäin. Vielä 17 kg pitäisi saada pois, niin olisin normaalipainoinen. Ja siis kyse tosiaan elämäntapamuutoksesta, ei kuurista.

Valmennuksessa ei erikoisuuksia, noudattelee sitä "normaalia" valtakunnallista suositusta lautasmalleineen.

Mulla ongelmana ollut erittäin epäsäännöllinen syöminen ja tavisruuan korvaaminen esim. suklaalla. Söin ihan törkeitä määriä sitä. Mulla tärkein juttu on ollut ottaa aamupala kuvioihin, sen jälkeen pystyn tekemään loppupäivänäkin järkeviä valintoja ja rytmi säilyy. Syön nykyään keskimäärin 4 kertaa päivässä. Ja riittävä veden juominen kanssa yksi juttu,mistä nykyään pidän huolen.

Vierailija
20/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää 45 ja työterveyshuollon kautta pääsin 16 viikon elämäntapamuutosvalmennukseen. Toteutus verkkovalmennuksena. Pieniä muutoksia viikoittain, ja ne ovat lopulta juurtuneet tavoiksi. Olen viiden kuukauden aikana saanut painoa pois 13 kg, eli vauhti ei huimaa päätä, mutta suunta on edelleen alaspäin. Vielä 17 kg pitäisi saada pois, niin olisin normaalipainoinen. Ja siis kyse tosiaan elämäntapamuutoksesta, ei kuurista.

Valmennuksessa ei erikoisuuksia, noudattelee sitä "normaalia" valtakunnallista suositusta lautasmalleineen.

Mulla ongelmana ollut erittäin epäsäännöllinen syöminen ja tavisruuan korvaaminen esim. suklaalla. Söin ihan törkeitä määriä sitä. Mulla tärkein juttu on ollut ottaa aamupala kuvioihin, sen jälkeen pystyn tekemään loppupäivänäkin järkeviä valintoja ja rytmi säilyy. Syön nykyään keskimäärin 4 kertaa päivässä. Ja riittävä veden juominen kanssa yksi juttu,mistä nykyään pidän huolen.

Lisään vielä, että nyt alan ottaa säännöllistä liikuntaa kuvioihin. Sillä on aikanaan tärkeä osuutensa myös siinä, että tiputetun painon saa pidettyä poissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi