Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 40-v. nainen, joka onnistuit kunnolla pudottamaan painoa. Miten?

Vierailija
24.07.2023 |

Onnistuin minäkin aika helposti nuorempana, mutta nyt 40 plus ikäisenä ainakaan samat keinot kuin ennen ei saa painoa putoamaan kiloa enempää, vaikka kuukausia yrittänyt.

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te syötte liian vähän pätkäpaastoinenne. Totuus on että yleensä suurempi ruokamäärä laiihduttaa, niin oudolta kuin se kuulostaakin. Itse laihduin kun aloin syödä ENEMMÄn eli lisäsin proteiinia aika paljon ja jätin alkon pois. Liikunta ei tee juuri mitään mutta harrastan sitä muista syistä. Tämän huomasin kun nilkka murtui ja kk kökötin himassa. Paino ei noussut ollenkaan vaikka en liikkunut!

Mä syön pätkäpaastolla n. 2000 kcal päivässä, laihduttajat puputtaa 1200 kcal 5-6 kertaa päivässä. Syön hitosti enemmän kuin ikuiset laihduttajat mutta mun kehoni osaa käyttää varastorasvaa tehokkaasti toisin kuin jatkuvasti syövillä.-

Vierailija
82/143 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea jokin kirja painonhallinnasta. Kitudieetit ja pätkäpaastot ovat turhaa kidutusta. Painonhallinassa pätee se että syö tarpeeksi eikä liian vähän. Aineenvaihdunta menee tukkoon jos ei syö.

Jutelkaa  miesten kanssa painonhallinnasta. Huomaatte ettei niistä yksikään syö mitään salaatteja kuten naiset vaan tekevät muita asioita. Siis hoikat miehet.

Miesten perusaineenvaihdunta on jotain 1000 kcal enemmän kuin naisilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta peräruiskeet

Ei poisto amalgaamin

Ei tv-shopin tyynykään, se anatoominen

Ei auta voimajooga

Ei auta sorkkarauta

Ei auta ruoho eikä aerobic

Yritin myös nyrkkeilyä, bodausta ja pyöräilyä

Meditoin ja paastosin ja uin ja rakastuin

Vierailija
84/143 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän, syö oikeaa ruokaa painottuen salaattiin ja keittoihin. Napostelu ja herkuttelu (ihan vain vähän puolikas suklaalevy litran jäätelön kaveriksi) pois. Lisää liikuntaa, kasvimaalla kykkiminen ei ole liikuntaa.

Vierailija
85/143 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite laihuin kattomalla mitä suuhuni laitoin ja lisäsin hieman liikuntaa

en ole saanut mitään mielihyvää liikunnasta koskaan niin se on

vaikeampaa tehdä mutta sitä voi miettiä mitä syö

ei tarvitse tehdä asiasta monimutkaista rakettitiedettä.

0.5 - 1.0 kg viikko vauhtia on paino tullut alas.

Vierailija
86/143 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin pudottamaan 18 kg mies ystäväni avulla joka on urheilija ja käynyt salilla varmaan 25 vuotta. Pyysin apua ja vähän maksoin sille. Itse yritin vuosia ensin eikä se paino pudonnut. Tein kaiken varmaan väärin ja ainakin sen etten panostanut tarpeeksi kovaan treeniin. Paino putosi sitten melko helposti kun mies ystävä pisti ruokavalioni myös kuntoon. Se oli käytännössä niin että 4 tunnin välein piti syödä. 07.00 , 11.00, 15.00 ja 19.00. Lähdin salille miehen mukaan ja siitä sitten aloin treenaamaan sen ohjeiden mukaan.

Vierailija
87/143 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin täällä kirjoitti:

ite laihuin kattomalla mitä suuhuni laitoin ja lisäsin hieman liikuntaa

en ole saanut mitään mielihyvää liikunnasta koskaan niin se on

vaikeampaa tehdä mutta sitä voi miettiä mitä syö

ei tarvitse tehdä asiasta monimutkaista rakettitiedettä.

0.5 - 1.0 kg viikko vauhtia on paino tullut alas.

Kävely on siitä kätevää, että sitä on helppo tehdä vaikkei siitä saisi mitään suurempaa mielihyvää.

Ottaa asenteen, että kaikkialle minne voi mennä kävelleen, menee kävelleen ja kaikkea mitä voi tehdä kävelleen, tekee sen kävellessä. Musiikin kuuntelu, kauppaan meno, kaverille soittaminen, ystävien tapaaminen, äänikirjojen kuuntelu ja jopa opiskelu saattaa onnistua riippuen aiheesta samalla kun kävelee. Myös pyöräily kannattaa ottaa mukaan siihen liikuntaan.

Se, että kokee kuinka on liikkuessa oltava urheiluvaatteet päällä kannattaa unohtaa, mutta kengät joilla voi kävellä pitkiä matkoja kannattaa aina olla jaloissa.

En tiedä toimiiko tämä, mutta luin tästä systeemistä, jossa suositeltiin vuoropäivinä myös hiilihydraatteja sisältävää ruokaa ja sitten joka toinen päivä täysin ilman niitä ja pelkästään proteiinejä ja rasvaa ja tietysti kalorivaje.

Vierailija
88/143 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burn outilla.

Sama. Puoliso sairastui, hoidin pari vuotta aivan kaiken + huoli mukana. Laihduin 20 kiloa vaikka söin ihan mitä sattui, erityisesti suklaata. Lääkärin mukaan stressi muutti aineenvaihduntaa ja minun kohdallani tähän suuntaan.

Vierailija
89/143 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan keski-ikä ei itse asiassa hidasta aineenvaihduntaa, joten hyvä uutinen on, että laihtuminen onnistuu kyllä.

Itse laihdutin noin 5 kiloa siten, että vähensin kalorit niin pieneen määrään kuin vain ikinä pystyin (ettei kuitenkaan ollut liian kova nälkä) tavoitteena saada mahdollisimman nopeita tuloksia, jotta motivaatio pysyisi yllä.

Aamut vedin kahvin voimalla, lounaaksi pieni annos kevyttä keittoa ja viipale näkkäriä, päivälliseksi mahdollisimman vähän ruokaa niin, että sillä pärjäsi, myöhään illalla söin sitten vähän enemmän, ettei tarvinnut mennä nälkäisenä nukkumaan. Kaikki ruoka mahdollisimman vähäenergistä eli misokeittoa, salaattia, tomaattia, tofua, porkkanaa, kurkkua, kananmuna, keitettyä riisiä. Ilallla leipää ja vähärasvaista jukurttia.

Ei siis erityisen monipuolinen ruokavalio, mutta tarkoitus ei ollutkaan olla tuolla ruokavaliolla kauaa. Ja toimin siis varmaan kaikkia laihdutusohjeita vastaan, mutta minulla tuo toimi. Tiesin, että tuloksia piti saada mahdollisimman nopeasti, että motivaatio pysyisi yllä.

Eli paino lähti lihaksista tuolla ruokavaliolla. Huono päätös... Lihaksen saaminen takaisin on kovaa hommaa ja ainoa tapa pitää kalorien kulutus hyvällä tasolla.

Ei lähtenyt, vaan etenkin vatsasta ja lantiolta lähti. Harrastan paljon liikuntaa. Hyvä päätös oli! Massakausi oli jo alla : )

En tietenkään suosittele kuuriluontoista laihduttamista kaikille. Kaikkein tärkeintä sellaisessa tietysti on, ettei kuurin jälkeenkään syö liikaa. Itse olen ollut aina enimmäkseen hoikka ja syön kohtuudella muutenkin, joten tällä sain muutamat kertyneet ylimääräiset kilot pois.

Vierailija
90/143 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te syötte liian vähän pätkäpaastoinenne. Totuus on että yleensä suurempi ruokamäärä laiihduttaa, niin oudolta kuin se kuulostaakin. Itse laihduin kun aloin syödä ENEMMÄn eli lisäsin proteiinia aika paljon ja jätin alkon pois. Liikunta ei tee juuri mitään mutta harrastan sitä muista syistä. Tämän huomasin kun nilkka murtui ja kk kökötin himassa. Paino ei noussut ollenkaan vaikka en liikkunut!

Mä syön pätkäpaastolla n. 2000 kcal päivässä, laihduttajat puputtaa 1200 kcal 5-6 kertaa päivässä. Syön hitosti enemmän kuin ikuiset laihduttajat mutta mun kehoni osaa käyttää varastorasvaa tehokkaasti toisin kuin jatkuvasti syövillä.-

No olen puputtanut koko elämäni tuon 2000 kcal päivässä syömällä juurikin 5-6 kertaa päivässä. Edelleen nelikymppisenä olen normaalipainoinen. Korjausliikkeeksi riittää annoskokojen pienentäminen, syömiskertojen vähentäminen aiheuttaa nälkää ja aika holtitonta syömistä. Eli mikä sitten sopii kenellekin. Ei se pätkäpaasto ole mikään kaikille sopiva ratkaisu painonhallintaan.

Vierailija
91/143 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43-vuotta ja tiputtanut viimeisen neljän vuoden aikana 35 kg. 105kg:sta 70 kg:aan.

Aluksi lopetin upporasvaruuan syönnin, sokerijuomien juonnin, lisäsin terveellisiä ruokia ja aloin liikkumaan. Kävin joka päivä lenkillä ja sitten aloin käydä uimahallissa 1-2 krt viikossa.

Sitten lopetin karkin syönnin ja siinä vaiheessa tein oikeastaan joka päivä terveellistä ruokaa itse. Saatoin syödä kerran kuussa jotain ostoruokaa.

Paino tippui tasaisesti ja liikuntaa lisäsin pikku hiljaa ja aloin käydä myös kuntosalilla.

Tärkeimmät tekijät laihtumisessa on ollut mielestäni hidas tahti ja se, että aloin tehdä terveellistä ruokaa. Painon hallinnassa auttaa, että syö hyvin. Se auttaa välttämään mielitekoja. Kun lopetin karkin syönnin, niin makeanhimo hävisi pikkuhiljaa. Toki välillä leivon ja voin syödä silloin tällöin jotain leivonnaisia. Kuitenkin vain esim. viikonloppuna.

Yritin laihduttaa vuosia ja nyt voin sanoa, että ilman oikeanlaista motivaatiota en olisi onnistunut. Saman ikäinen ystäväni kuoli syöpään ja se vaikutti minuun suuresti. Halusin alkaa vaikuttamaan omaan terveyteen. Itsekuri auttoi karkista luopumisessa ja ennen kaikkea se motivaatio. Kun paino alkaa tippua ja kunto kasvaa, motivoi se myös jatkamaan.

Kaikki pienetkin muutokset vaikuttavat ja ei kannata kerralla muuttaa ihan kaikkea. Pikku hiljaa parempia muutoksia on myös helpointa henkisesti.

Vierailija
92/143 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta peräruiskeet

Ei poisto amalgaamin

Ei auta voimajooga

Ei auta sorkkarauta

Onko tää joku biisi?

Jos ei, todella pitäisi olla 😊

Vierailija
93/143 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellistä ruokaa pienehköjä annoksia noin 4-5 kertaa päivässä, liikuntana semmoista, mistä tykkään eli kävely, pyöräily, uinti, lihaskunto ja helppo jooga (netissä videoita). Saxenda laihdutusvalmiste viemään ruokahalua. Näillä lähti 40 kg ja olen elämäni kunnossa. Ikää 49 vuotta. Urakka kesti noin 8 kk. Olen lopettanut laihdutusvalmisteen, mutta muuten sama meno jatkuu.

Vierailija
94/143 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa, miten pystytte nukkumaan, jos olette lopettaneet syömisen klo 18:00? Herään muutenkin, jos verensokeri laskee liikaa.

Vierailija
95/143 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa, miten pystytte nukkumaan, jos olette lopettaneet syömisen klo 18:00? Herään muutenkin, jos verensokeri laskee liikaa.

Mulla sama. Oli valaisevaa tajuta tuo aikoinaan. Nyt syön tarpeeksi iltapalaa ja unet riittää pidempään.

Vierailija
96/143 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paa laittaen seksielämä täysille,kyllä rupee läskit sulamaan.

Vierailija
97/143 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen puputtanut koko elämäni tuon 2000 kcal päivässä syömällä juurikin 5-6 kertaa päivässä. Edelleen nelikymppisenä olen normaalipainoinen. Korjausliikkeeksi riittää annoskokojen pienentäminen, syömiskertojen vähentäminen aiheuttaa nälkää ja aika holtitonta syömistä. Eli mikä sitten sopii kenellekin. Ei se pätkäpaasto ole mikään kaikille sopiva ratkaisu painonhallintaan.

Ei niin. Mutta kaikille insuliiniresistenssistä kärsiville se on ainoa tapa laihtua.

Vierailija
98/143 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta peräruiskeet

Ei poisto amalgaamin

Ei auta voimajooga

Ei auta sorkkarauta

Onko tää joku biisi?

Jos ei, todella pitäisi olla 😊

Ismo Alanko

Vierailija
99/143 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo omenasiiderietikkaa ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
100/143 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 42v.

pätkäpaasto (8:16), ohjattu vhh ja 1h/vko lihaskuntotreeni + 20h/vko kävelylenkki.

-30kg/vuosi, kehon koostumus parantunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän