Sain kutsun työhaastatteluun palkka bruttona 1800 e kk
Olen 2 lapsen yh Helsingistä. Työ olisi asiakaspalvelua eri toimipisteissä Pk seudulla. Nettona jäisi n 1500 e kk käteen matkalippu n 80 e kk. Vuokra on 900 e kk. Olisin kyllä sosiaaliturvan varassa täysin edelleen:/ Miksi palkat ovat näin huonoja? Työhön vaaditaan tutkinto,kokemusta ja 3 eri kielen osaamista.
Kommentit (592)
Minä taas.. Jätin työpaikka hakemuksen laatimatta .. Rakkauden tähren.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitin ensimmäisessä ns. oikeassa työssä tuolla palkalla ja olin siihen todella tyytyväinen. Nyt palkka noussut 6000 euroon ja edelleen olen tyytyväinen. Aloittajan asenteella tuskin tuosta tosin nousee. Rasittaa tämä nykyajan kiittämättömyys.
Ite olin tuolla palkalla lähes 15v kunnes tajusin että lähes saman saa työttömänä ja täyden vapaa-ajan toteuttaa itseään. En mene enää ikinä töihin edes kirveelläkään.
Hyvä sulle, mutta meitä on enemmän, joiden halutaan olevan pelkkiä orjia.
Ei huvita nelikymppisenä elää teinin palkalla ja väsyneenä päivästä toiseen.
Saat lähes 1800e työttömänä? Mä en saa ja mulle tuo 1800e olis tosi iso raha ja menisin sillä rahalla töihin.
N42.Tosta verot pois, niin noin 1400e ja ansiosidonnaisena lähes sama raha. Taityöttömyystukena ja asumistukena sama.
Ei kannata enää aikuisena lasten karkkirahapalkat. Tee sinä jos sinua kiinnostaa raataa elimistösi rikki.
Menisin heti jos joku palkkaisi. Mitäpä luulet onko herkkua tämän ikäisenä kun saan rahaa reilu 700e/kk.
Vierailija kirjoitti:
On kyl ihan paska palkka, mutta mä ottaisin, jos ei oo muuta just näkyvillä.
Se vaan on jostai syystä nii, että sitten kun oot töissä, sua arvostetaan enemmän, kuten tämänkin palstan kommenteista näkee, niin työtöntä ei arvosteta. Sitten kun oot jo töissä, etkä työtön, on helpompi saada seuraava työpaikka, jossa on parempi palkka.
CV on 2 sivua. Töissäkäyviä ei arvosteta, mutta sitä ei kehdata teille sanoa. Kun luulette, että teitä arvostetaan niin raadatte paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaan on jostai syystä nii, että sitten kun oot töissä, sua arvostetaan enemmän, kuten tämänkin palstan kommenteista näkee, niin työtöntä ei arvosteta. Sitten kun oot jo töissä, etkä työtön, on helpompi saada seuraava työpaikka, jossa on parempi palkka.
CV on 2 sivua. Töissäkäyviä ei arvosteta, mutta sitä ei kehdata teille sanoa. Kun luulette, että teitä arvostetaan niin raadatte paremmin.
Anoppi kävi 40 vuotta töissä enkä arvosta sitä yhtään, se on ilkeä akka.
Joskus 10 vuotta sitten toi palkka oli esmes työssä, jossa ei vaadita koulutusta.
Nykyään se on vähintään 2300 egee kuussa.
Kun lukee näitä,valituksia, ei voi kuin ihmetellä, miksi ihmeessä nämä naiset eivät,ole aikanaan kouluttaneet itseään paremmin. Jokaisella on mahdollisuus edetä lukion kautta yliopistoihin tai ammattikorkeakouluihin, mutta ei, mennään suoraan töihin matalapalkka-aloille tienaamaan rahaa ja sitten pyöräytetään pari lasta jonkun luuserin kanssa ja siinä ollaan, valittamassa huonoa toimeentuloa. Kouluttautukaa, naiset, lukekaa ja opiskelkaa, Suoimessa on ilmainen koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Kun lukee näitä,valituksia, ei voi kuin ihmetellä, miksi ihmeessä nämä naiset eivät,ole aikanaan kouluttaneet itseään paremmin. Jokaisella on mahdollisuus edetä lukion kautta yliopistoihin tai ammattikorkeakouluihin, mutta ei, mennään suoraan töihin matalapalkka-aloille tienaamaan rahaa ja sitten pyöräytetään pari lasta jonkun luuserin kanssa ja siinä ollaan, valittamassa huonoa toimeentuloa. Kouluttautukaa, naiset, lukekaa ja opiskelkaa, Suoimessa on ilmainen koulutus.
Aika moni korkeakoulutettu on matalapalkkatyössä. Ja vaikka ei olisi korkeakoulututkintoa, yhteiskunta ei pyöri päivääkään ilman siivoojia, kaupan työntekijöitä, logistiikka-alaa, kiinteistönhoitoa, maatalous- ja puutarha-alojen työntekijöitä, lastenhoitajia, laitoshuoltajia, lähihoitajia ja lukuisia muita ammattiryhmiä.
Vierailija kirjoitti:
No ei kuule ole kaikilla päätä lukea.
Itse en saanut edes merkonomin papereita kun ei riitä älli.
Olisi kannattanut käydä koulut vähän paremmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät ja elarit lisäksi. Töihin vaan.
en harrasta hyväntekeväisyyttä rikkaille osakkeenomistajille. tiedän kyllä oman arvoni.
t: ap
1) Etsi parempipalkkainen työ tai
2) Nöyrry nyt vaan ja ota työ, sitten on helpompi saada parempipalkkainen työ kun on tuoretta näyttöä töissäkäymisestä
ps. Työkkärimaksuko olisi parempi? Muut joutuvat raatamaan niska limassa, kun sinulle ei kelpaa työ?
nim. merk. 1700€ käteen
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki voi olla tohtoreita, edes maistereita. Ihan jokaista tarvitaan, vahvasti myös heitä joiden koulutus ei ole akateeminen.
Korkeakoulututkinto ei edes takaa hyvää palkkaa, päinvastoin moni putkimies tienaa paljon enemmän kuin minä maisteri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän sä tarkoitat? Minä arvostan itseäni, ja arvostaisin vaikken olisi töissäkään. Sääli jos arvostus on ulkopuolisten mielipiteistä kiinni.
2800e olisi lähempänä oikeaa tasoa.
Voit sanoa että et suostu tämmöiseen riistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö muka voi saada 0-verokorttia?
Kaikesta työstä menee Suomessa vero.
Niin menee, mutta ainakin minun korvissani kuulosti aloittajan nettopalkka aika pieneltä suhteessa bruttopalkkaan ja muihin elinoloihin. Eli pidän mahdollisena ettei veroa ihan noin paljon tarvitsisi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Anna mun nauraa.
T. kuuden ällän ylioppilas, tuplamaisteri (toinen tutkinto tekniseltä alalta), pitkäaikaistyötön. Aloittajan työn palkka kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Joskus 10 vuotta sitten toi palkka oli esmes työssä, jossa ei vaadita koulutusta.
Nykyään se on vähintään 2300 egee kuussa.
Sain saman verran HUS:lla osastonsihteerin kesäsijaisena vuonna nakki ja keppi. Palkat eivät ole jääneet junnaamaan paikoilleen, vaan ne ovat jopa laskeneet. Huolestuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mun nauraa.
T. kuuden ällän ylioppilas, tuplamaisteri (toinen tutkinto tekniseltä alalta), pitkäaikaistyötön. Aloittajan työn palkka kelpaisi.
Pistetäänkö joku yritys pystyyn? Itse en ole ihan kuuden ällän ylioppilas, mutta hyvillä arvosanoilla huippulukiosta valmistunut, yliopisto+AMK ja vuosien työkokemus. Nyt työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat työn vastaan, haet asuntolainaa vakityötä vastaan, ostat asunnon, sovit kuukausimaksuksi 300 euroa.
Helsingissä tai koko pk-seudulla ei ole tarjolla sen hintaisia asuntoja, että ehdottamasi skenaario olisi mahdollinen. 1800€ tuloilla ei myöskään saa asuntolainaa täällä päin.
Helsinki on kallis Vittula.
Mene, laiskuri muurahaisen luo,katso sen aherrusta ja ota opiksesi.
Mukavaa, että sait säästettyä rahaa ja pärjäät kotona ilman toisten tienaamia tukia.