Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain kutsun työhaastatteluun palkka bruttona 1800 e kk

Vierailija
24.07.2023 |

Olen 2 lapsen yh Helsingistä. Työ olisi asiakaspalvelua eri toimipisteissä Pk seudulla. Nettona jäisi n 1500 e kk käteen matkalippu n 80 e kk. Vuokra on 900 e kk. Olisin kyllä sosiaaliturvan varassa täysin edelleen:/ Miksi palkat ovat näin huonoja? Työhön vaaditaan tutkinto,kokemusta ja 3 eri kielen osaamista.

Kommentit (592)

Vierailija
201/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi buhuu itse siivooja ja alle 1200 e saan, täällä itkeskellään oikeasti sitä että palkat on hyviä mutta kun halutaan elää leveetä elämää Suomessa niin se ei rahanahneille riitä!:D

Kauheasti sossupummeja haukutaan mutta sitten onkin rahanahne kun ei sellainen halua olla. Sinä olet osaamisesi tuolle tasolle arvottanut. En ymmärrä miten kukaan aplta vaadittua osaamista tosissaan noin ala-arvoisena näkisi.

Vierailija
202/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia

https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/keskielake-1-845-euroa-kuukaudessa…

Ansiosidonnaista maksetaan 1,8 miljardia

https://www.tyj.fi/tilastot/

Arvaa kummasta hallitus leikkaa? 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin työtön, ottaisin työn.

Vierailija
204/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajallakin on haisupylly.

Vierailija
205/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta palkasta jää verojen jälkeen 1550 euroa, asumislisää saat 690 euroa, lapsilisiä 335 ja elareita 370 euroa. Käteen jää siis 2945 euroa kuukaudessa. Minä teen töitä 4000 euron kuukausipalkalla, eikä edes minulla jää käteen tuota summaa.

Mutta vähän sun pitää huijata noissa summissa? Asumistuki ap:n antamilla tiedoilla ei ole 690e, vaan 642,72e. Lapsilisät kahdesta ei ole 335e, vaan n. 326e. Minimielari voi olla tuo, tai sitten ei, nimittäin jos kyseessä on maksuhaluton ex-mies eikä maksukyvytön, elarit kahdesta ovat hieman tuotakin pienemmät eli 357,98.

Vierailija
206/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta palkasta jää verojen jälkeen 1550 euroa, asumislisää saat 690 euroa, lapsilisiä 335 ja elareita 370 euroa. Käteen jää siis 2945 euroa kuukaudessa. Minä teen töitä 4000 euron kuukausipalkalla, eikä edes minulla jää käteen tuota summaa.

Mutta vähän sun pitää huijata noissa summissa? Asumistuki ap:n antamilla tiedoilla ei ole 690e, vaan 642,72e. Lapsilisät kahdesta ei ole 335e, vaan n. 326e. Minimielari voi olla tuo, tai sitten ei, nimittäin jos kyseessä on maksuhaluton ex-mies eikä maksukyvytön, elarit kahdesta ovat hieman tuotakin pienemmät eli 357,98.

Hallitus leikkaa tuosta asumistuesta 245 eli jatkossa 445.

Vierailija
207/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi palkkataso on niin huono ja kenen tuollaisella palkalla olisi tarkoitus tulla toimeen? Kyseessä on kokopäivätyö. Iso suomalainen ketju jolla myös pankkitoimintaa. Hakevat koko ajan työntekijöitä. Olen 45 v en halua "laittaa jalkaa oven väliin" vaan saada työn millä voin elättää itseni ja lapseni.

t: ap

2000- luvun alussa kaupan alan palkka oli täysine kokemuslisineen tuota luikkaa, vähän alle 1900. Sillä elettiin ja lainat maksettiin.

Vierailija
208/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että saa tällä hetkelläkään noin isoa asumistukea, koska asumistuki lasketaan bruttotuloista eli tuloista missä verot mukana.

Vierailija
209/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi palkkataso on niin huono ja kenen tuollaisella palkalla olisi tarkoitus tulla toimeen? Kyseessä on kokopäivätyö. Iso suomalainen ketju jolla myös pankkitoimintaa. Hakevat koko ajan työntekijöitä. Olen 45 v en halua "laittaa jalkaa oven väliin" vaan saada työn millä voin elättää itseni ja lapseni.

2000- luvun alussa kaupan alan palkka oli täysine kokemuslisineen tuota luikkaa, vähän alle 1900. Sillä elettiin ja lainat maksettiin.

Moni saa kaupan alalla vain 30 työtuntia ja palkka 1300 netto.

Vierailija
210/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajat on riistäjiä. Puolet pois vuokrasta.

Siitä se on kiinni. Nämä roistot pitäisi pistää kuriin.

Silloin vuokratuotto olisi reippaasti pienempi kuin talletustilillä. Miksi nähdä vaivaa asunnon vuokraamisessa ja ottaa riskiä että vuokralainen aiheuttaa ongelmia?

Vierailija
211/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajat on riistäjiä. Puolet pois vuokrasta.

Siitä se on kiinni. Nämä roistot pitäisi pistää kuriin.

Silloin vuokratuotto olisi reippaasti pienempi kuin talletustilillä. Miksi nähdä vaivaa asunnon vuokraamisessa ja ottaa riskiä että vuokralainen aiheuttaa ongelmia?

No, mutta nykyisillä vuokrilla ei ihmisillä ole rahaa parturiin. Puoliso leikkaa hiukset ja ne laitetaan ponnarille, letille tai nutturalle.

60 000 ihmistä kuolee vuodessa joten kyllä yrityksille on luvassa kylmää kyytiä kun asiakkaat vaan vähenevät.

Vierailija
212/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tässä uudessa hallitusohjelmassa nimenomaan vaadita, että ei saa olla samanaikaista palkkaa ja sosiaaliturvaa? Sinun pitää etsiä kokoaikatyö tai olla kokonaan tukien varassa.

Niin onhan siinä järkeä, että työnantaja maksaa tehdystä työstä sellaista palkkaa jolla kalliissa Suomessa tulee toimeen. Eikä niin että veronmaksajien rahoilla maksellaan tulonsiirtoja yrittäjille. Verot pitää käyttää vanhuksiin, lapsiin, infraan yms.

Perussuomalaiset ainoana puolueena toivat esiin tätä ongelmaa. Tulonsiirtoja yrittäjille tavis veronmaksajilta. Saa nähdä mitä asian eteen tekevät. 

S-pankkiko tarjoaa 1800 euron kuukausi palkkaa. Voi hemmetti ja samaan aikaan takovat kovaa tulosta ja riistävät myös alkutuotantoa. Olen pettynyt, pitäiskös vaihtaa pankkia ja kauppaa.

Vierailija
213/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että saa tällä hetkelläkään noin isoa asumistukea, koska asumistuki lasketaan bruttotuloista eli tuloista missä verot mukana.

Hän ilmoitti bruttopalkaksi 1800e.

Vierailija
214/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla kokoaikatyö?

monipalvelutyöntekijän homma niin palkka tosiaan on tuota luokkaa olla huonoimmillaan kokopäivätöistä esim vantaan vantilla itse olin 2kk kuukautta ja irtisanouduin ihan kaameaa hommaa surkean palkan lisäksi.

Vierailija
215/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ilmoitti bruttopalkaksi 1800e.

Mutta onko se laitettu laskuriin noin.

Osa työssäkäyvistä laskee täällä asumistukea netolla.

Meillä oli puolison kanssa yhteistulot 2500 netto ja 2 lasta ja asutaan vuokralla. Kelasta tuli kieltävä vastaus asumistukeen. Puoliso tarvitsee vuorotyön takia auton ja lapsilisät oli mukana tuossa 2500 netossa.

Vierailija
216/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tässä uudessa hallitusohjelmassa nimenomaan vaadita, että ei saa olla samanaikaista palkkaa ja sosiaaliturvaa? Sinun pitää etsiä kokoaikatyö tai olla kokonaan tukien varassa.

Niin onhan siinä järkeä, että työnantaja maksaa tehdystä työstä sellaista palkkaa jolla kalliissa Suomessa tulee toimeen. Eikä niin että veronmaksajien rahoilla maksellaan tulonsiirtoja yrittäjille. Verot pitää käyttää vanhuksiin, lapsiin, infraan yms.

Perussuomalaiset ainoana puolueena toivat esiin tätä ongelmaa. Tulonsiirtoja yrittäjille tavis veronmaksajilta. Saa nähdä mitä asian eteen tekevät. 

S-pankkiko tarjoaa 1800 euron kuukausi palkkaa. Voi hemmetti ja samaan aikaan takovat kovaa tulosta ja riistävät myös alkutuotantoa. Olen pettynyt, pitäiskös vaihtaa pankkia ja kauppaa.

Tirsk! Persut on nyt leikkaamassa asumistukea ja heikentämässä duunareiden palkkoja. Työehtojen heikentäminen on sama asia kuin palkan lasku. Kyllä persujen äänestäjät on kujalla.

Vierailija
217/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tirsk! Persut on nyt leikkaamassa asumistukea ja heikentämässä duunareiden palkkoja. Työehtojen heikentäminen on sama asia kuin palkan lasku. Kyllä persujen äänestäjät on kujalla.

Mieti niitä kenellä on 200 000 asuntolainaa ja voidaan tosta vaan irtisanoa.😂

Vierailija
218/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät ja elarit lisäksi. Töihin vaan.

Palkka voi siis olla pieni koska toimeentulotuki ja muut tuet paikkaa sitä? Eli tuet eivät olekaan yksilölle vaan firmoille. Voivat maksaa pienempää palkkaa, koska tuet paikkaa vajetta.

Työntekijöiden kunnioitus on pohjamudissa.

Itse olen elänyt myös aikana jolloin työntekijöitä arvostettiin.

Vierailija
219/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuntoon ei saa asumistukea.

Yrittäjillä katsotaan jatkossa kaikki tulot, ei pelkkiä yel tuloja ja tilillä saa olla 10000, jotta saa vuokra-asuntoon asumistukea.

Omistusasuntoon saa asumistukea.

Kolmiokuudelle Päivi saa lähes 600e vaikka hänellä on hyvät tulot.

Vierailija
220/592 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät ja elarit lisäksi. Töihin vaan.

en harrasta hyväntekeväisyyttä rikkaille osakkeenomistajille. tiedän kyllä oman arvoni.

Mutta meidän muiden työssäkäyvien pitää harrastaa hyväntekeväisyyttä ja maksaa sinun työttömyysturva, kun palkka ei kelpaa.

Kyllä ja siitä kiitos rikkaille tyhjäntoimittajille.