Hallitus haluaa puolittaa toimeentulotukea saavien määrän
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009738448.html
Tehdäänkö arvonta vai miten mahtavat toteuttaa?
Kommentit (102)
Eihän siihen tarvittaisi kuin se, että kaikille sellaisille olisi töitä, jotka ovat työkykyisiä ja työhaluisia, ja töistä maksettaisi palkkaa, jolla tulee toimeen.
Jos yksinasuva tekee kokopäivätyötä, ja on oikeutettu toimeentulotukeen, silloin on palkkaus oikeasti ihan kunnolla pielessä. Kyllä kokopäivätyöstä pitää sellainen palkka saada, että sillä vähintään itsensä elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs vaihtoethtoi siinä nyt mahtaisi olla...
1. Perustulo korvaamaan summaa jota saa toimeentulosta,
2. Oikeita töitä ja palkkaus Suomen keskiarvon mukaan, mitä se nyt onkaan jotain 3500 euroa,
3. Mahdollisuus kotuuhintaiseen asuntoon.
4. Rajoituksia jota peritään sähköst, kiinteisövero ym maksuista, jotta niihin ei mene rahaa jos omistaa asunnon
Siinähän ne keinot taitaa olla...
Lontoossa asuu kolme sinkkua kolmiossa, miksi Suomessa sinkulla pitää olla kaksio omaan käyttöön, jos rahat ei riitä vuokraan`?
Niin, miksi vuokralla asuvat sinkut eivät asu soluasunnossa? Ei tarvitse maksaa yksiötä, saati kaksiota. Sinkkuus on ilmiö, jota ei muutoinkaan pidä tukea, päinvastoin.
Lapsiperhe on yhteiskunnan perusyksikkö.
Meillä on lapsiperhe jossa olen ainoa aikuinen. Kuka muuttaa meille asumaan ja asuuko se vessassa?
Olette lapsiperhe = yhteiskunnan perusyksikkö.
Nykyään se on veronmaksaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa ottaa työpaikalleen jonkun random pitkäaikaistyöttömän? Siis oikeasti?
ei pitkäaikaistyöttömiä kukaan palkkaa
Tämä on totta. Pitkäaikaistyöttömänä on vaikea päästä niihinkin töihin mihin ei vaadita edes työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siihen tarvittaisi kuin se, että kaikille sellaisille olisi töitä, jotka ovat työkykyisiä ja työhaluisia, ja töistä maksettaisi palkkaa, jolla tulee toimeen.
Jos yksinasuva tekee kokopäivätyötä, ja on oikeutettu toimeentulotukeen, silloin on palkkaus oikeasti ihan kunnolla pielessä. Kyllä kokopäivätyöstä pitää sellainen palkka saada, että sillä vähintään itsensä elättää.
eiköhän jo nyt kaikki työhaluiset ole jo töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanmurhalla tietysti. Lisäksi toimeentuki evätään, mutta samalla estetään työnteko eli ei saa olla töissä, mutta ei saa nostaa toimeentulotukeakaan.
Julkisorganisaatiolle työllistäminen on myös ongelmallista siksi, että vaikka olisi sopiva koulutus ja sopiva työkokemus niin tausta ei välttämättä läpäise taustatarkistusta. Kaikki ei siis millään voi työllistää valtiolle. Lisäksi jos ihminen ei itse halua olla töissä kyseisessä paikassa niin hän heittäytyy äärimmäisen hankalaksi kaikin mahdollisin keinoin.
Jos tuottaa itse omilla toimillaan sellaisen tilanteen, että julkisen sektorin työtä tai sitä vastaavaa palvelua ei voida tarjota, niin sitten se on sosstuet (ml, asumistuet) pois. Yksinkertaista, mutta totta.
No, Supo ei halua palkata homoseksuaalia eikä ulkomailla töissä ollutta.
nyt juttu meni vähän ufoksi...
Valtion töihin tehdään taustaselvitys.
Vartijan töihin tehdään taustaselvitys.
Osaan siivouskohteita tehdään taustaselvitys.
Pankkiin ei pääse siivoamaan ilman luottotietoja eikä pääse pankkitoimihenkilöksikään.
Siivousfirma maksaa niin huonoa palkkaa, että luottotiedot lähtee.
Vartijointifirmalle ei kelpaa homoseksuaalit töihin vaikka se ei otsassa luekaan. Vartiointifirma jättää sovitut työtunnit antamatta jolloin luottotiedot lähtee.
Kaupan kassalle vaaditaan luottotiedot.
Vierailija kirjoitti:
Siivoojan palkka tonni, ISS, L&T, SOL, kokoaikatyö
Kunta, koulunkäynninohjaaja, palkka tonni
Vartijan palkka muutama sata euroa, koska homoseksuaalille ei haluta antaa työvyoroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanmurhalla tietysti. Lisäksi toimeentuki evätään, mutta samalla estetään työnteko eli ei saa olla töissä, mutta ei saa nostaa toimeentulotukeakaan.
Julkisorganisaatiolle työllistäminen on myös ongelmallista siksi, että vaikka olisi sopiva koulutus ja sopiva työkokemus niin tausta ei välttämättä läpäise taustatarkistusta. Kaikki ei siis millään voi työllistää valtiolle. Lisäksi jos ihminen ei itse halua olla töissä kyseisessä paikassa niin hän heittäytyy äärimmäisen hankalaksi kaikin mahdollisin keinoin.
Jos tuottaa itse omilla toimillaan sellaisen tilanteen, että julkisen sektorin työtä tai sitä vastaavaa palvelua ei voida tarjota, niin sitten se on sosstuet (ml, asumistuet) pois. Yksinkertaista, mutta totta.
Pankkiin ei pääse siivoamaan ilman luottotietoja eikä pääse pankkitoimihenkilöksikään.
Vartijointifirmalle ei kelpaa homoseksuaalit töihin vaikka se ei otsassa luekaan. Vartiointifirma jättää sovitut työtunnit antamatta jolloin luottotiedot lähtee.
Kaupan kassalle vaaditaan luottotiedot.
eli kaikkiin noihin pääsee kun on luottotiedot kunnossa, ei rikosrekisterimerkintää ja joihinkin valtion hommiin tavitaan Suomen kansalaisuus
suurimmalle osalle ei mitään ongelmaa, joillekin ne luottotiedot on ongelma
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ratkaisu olisi, että tt-tukea saa vain rajallisen ajan esimerkiksi puoli vuotta. Siinä ajassa pitäisi jo päästä jaloilleen.
Jos parin lapsen yh-henkilö on kaupan kassalla, asunto on riittävän halpa mutta palkan pienuudesta johtuen saa tt-tukea niin mitä hänen pitäisi tehdä kun hän on jo tehnyt kaiken mitä tälläkin palstalla on vaadittu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs vaihtoethtoi siinä nyt mahtaisi olla...
1. Perustulo korvaamaan summaa jota saa toimeentulosta,
2. Oikeita töitä ja palkkaus Suomen keskiarvon mukaan, mitä se nyt onkaan jotain 3500 euroa,
3. Mahdollisuus kotuuhintaiseen asuntoon.
4. Rajoituksia jota peritään sähköst, kiinteisövero ym maksuista, jotta niihin ei mene rahaa jos omistaa asunnon
Siinähän ne keinot taitaa olla...
Lontoossa asuu kolme sinkkua kolmiossa, miksi Suomessa sinkulla pitää olla kaksio omaan käyttöön, jos rahat ei riitä vuokraan`?
Asuminen on kallistunut liikaa. 15 vuotta sitten asui 51,5 neliön kaksiossa paljon halvemmalla kuin nykyään 37,5 neliön yksiössä. Ja osalla porukasta on nykyään pienemmät tulot kuin 15 vuotta sitten. Jos on vaikka pudottu kelkasta taantumien takia.
Vierailija kirjoitti:
Olen pienipalkkainen 3 lapsen. Yh äiti. Äänestin persuja.. Perkele jos minun elämää vielä kurjistetaan, niin piru Riikan periköön.. Lupasi ettei kajoa meihin... 👹👹👹👹
Vähän sama tilanne. Mies jäi 4kk sitten työttömäksi. Talovelat päällä. Ei yhtään minkäänlaista työtä tarjolla.. Tämä ei voi enää helvetiksemmäksi muuttua.. Lasten kesäloma on mennyt tässä kituuttamalla pienellä palkallani. Yhden lapsen lääkkeisiin ollaan vielä saatu toimeentulotukea..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leireillä se onnistuu helposti.
Nasseilta se sitten onnistuu helposti. Siksi kokoomus varmaan otti ps:n hallitukseen
En usko, että tässä hallituksessa on yhtään sosialistia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leireillä se onnistuu helposti.
Nasseilta se sitten onnistuu helposti. Siksi kokoomus varmaan otti ps:n hallitukseen
En usko, että tässä hallituksessa on yhtään sosialistia.
Sehän on vain hyvä, alkaa sossutuet lähtemään suomalaisilta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassalle vaaditaan luottotiedot.eli kaikkiin noihin pääsee kun on luottotiedot kunnossa, ei rikosrekisterimerkintää ja joihinkin valtion hommiin tavitaan Suomen kansalaisuus
No, miten ne luottotiedot saa kuntoon kun ei saa tehdä töitä, koska on homoseksuaali.
Kyllä, vartijan töihin pääsee töihin, vaikka pn homoseksuaali, mutta työtunteja ei anneta ollenkaan joten palkka nolla euroa kuukaudessa.
Kyllä, vartijaksi pääsee myös töihin vaikka on rikosrekosteri ja heille kyllä annetaan työvuoroja, mutta ei nuhteettomalle homoseksuaalille.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa ottaa työpaikalleen jonkun random pitkäaikaistyöttömän? Siis oikeasti?
Kaikki. Mun alkoholismista toipuva erityisaikuinen lapseni tulee töihin. Välillä on kännissä, välillä ei. Välillä on psykoottinen, välillä ei. Sairaita ei saa syrjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassalle vaaditaan luottotiedot.eli kaikkiin noihin pääsee kun on luottotiedot kunnossa, ei rikosrekisterimerkintää ja joihinkin valtion hommiin tavitaan Suomen kansalaisuus
No, miten ne luottotiedot saa kuntoon kun ei saa tehdä töitä, koska on homoseksuaali.
Kyllä, vartijan töihin pääsee töihin, vaikka pn homoseksuaali, mutta työtunteja ei anneta ollenkaan joten palkka nolla euroa kuukaudessa.
Kyllä, vartijaksi pääsee myös töihin vaikka on rikosrekosteri ja heille kyllä annetaan työvuoroja, mutta ei nuhteettomalle homoseksuaalille.
ei se suuntautuminen ole mikään ongelma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienipalkkainen 3 lapsen. Yh äiti. Äänestin persuja.. Perkele jos minun elämää vielä kurjistetaan, niin piru Riikan periköön.. Lupasi ettei kajoa meihin... 👹👹👹👹
Vähän sama tilanne. Mies jäi 4kk sitten työttömäksi. Talovelat päällä. Ei yhtään minkäänlaista työtä tarjolla.. Tämä ei voi enää helvetiksemmäksi muuttua.. Lasten kesäloma on mennyt tässä kituuttamalla pienellä palkallani. Yhden lapsen lääkkeisiin ollaan vielä saatu toimeentulotukea..
Te olette siis sitä pohjasakkaa. tt-tuki pois, ei lapset lääkkeitä tarvitse. Menkää thöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kun ketään ei kiinnosta ehdotella miehellesi siivoustöitä, kaupan kassan töitä, lasten parissa työskentelyä eikä töitä valtiolla. Kumma juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te olette siis sitä pohjasakkaa. tt-tuki pois, ei lapset lääkkeitä tarvitse. Menkää thöihin.
Miten voi mennä töihin kun ei saa tehdä töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä lapsi opettelet vasta tukirahoilla sitä Pirkka kalja juontia. Et ole vastuussa mistään.
ei pitkäaikaistyöttömiä kukaan palkkaa