Lemmikinhoito lomamatkan aikana? Onko ok pyytää tuttua koululaista huolehtimaan ilman korvausta?
Viikon ulkomaanmatka. Tuttu perhe jätti lemmikit kotiinsa ja pyysi koululaista käymään ruokkimassa ja lenkittämässä lemmikkinsä. Ilman rahallista korvausta. Onko teistä ihan ok? Pikkuisen ihmettelen. Mitä jos jotain sattuu tai lenkittäjä vaikka sairastuu. Matkaakin muutama kilsa.
Kommentit (109)
Minusta 20-30 euroa päivä olisi ok. Jos kyseessä on koira, pelkät käynnit ei riitä, pitää myös viettää aikaa.
Ilman muuta pitää jotain maksaa. Vaikka lapsi ei itse kehtaisi sitä pyytää, niin lemmikin omistajan pitäisi se tajuta.
On ihan ok. Tosin lasta ei pitäisi päästää ulkoiluttamaan koiraa yksin koska mitä vaan voi sattua.
No ei todellakaan ilman korvausta. Uskon kyllä, että ajattelivat homman hoituvan jollakin karkkipussilla, mutta se ei riitä. Ehdotan, että nuori kirjaa kaikki hommaan käyttämänsä tunnit, mukaan lukien matkat, ja esittää listan lemmikin omistajille heidän palattuaan. Lemmikistä on aina myös vastuu, ja sillekin on hintansa.
Ei ole mielestäni ok. Mutta ehkä palkasta ei vain ole ollut puhetta, mutta perhe on kuitenkin ajatellut maksaa palattuaan?
Itse olimme keväällä 10pv matkalla ja tänä aikana meidän lemmikeistä huolehti työkaveri ja välillä tämän tytär. Maksoimme heille palkkaa 100€, eli 10€/pv.
Riippuu minkä ikäinen koululainen ja minkälaiset lemmikit. Kissoja, koiria, frettejä, minipossuja, mitä?
Korvaukset tietysti kuuluvat asiaan, joten siinä olisi pitänyt olla tarkkana kuin vain suostua auttamaan. Ellei sitten sovittu tuliaisia matkoilta?
Ei ole ok. Ensinnäkin koiraa ei pidä jättää viikoksi yksin kotiin, vaikka olisikin lenkittäjä pari kertaa päivässä. Koiralle pitää hankkia hoitopaikka, jonne se voi mennä matkan ajaksi tai jonkun pitää tulla sen luokse.
Ei kai koiraa jätetä kotiin, niin että sitä käydään vain lenkittämässä vai lenkitetäänkö siellä kissaa?
Maksaisin 25 euroa päivältä.
Ei todellakaan ole ok. Alaikäinen ei voi olla yksin vastuussa jonkun lemmikeistä. Eikä aikuinen voi tehdä sopimusta suoraan alaikäisen kanssa. Koululaiselle voi tulla itselle meno samaan ajankohtaan.
Ihan ilman, että lapsi pyytää palkkaa, pitää jotain maksaa. Voi olla että maksavatkin, kun palaavat reissusta, vaikka asiasta ei olisi erikseen sovittu.
Meillä oli takavuosina kissan vielä ollessa hengissä naapurin teinitytön kanssa tapana, että reissun jälkeen avainta hakiessa annoin rahaa hoidosta. Silloin maksoin noin kympin päivä, matkaa meille parikymmentä metriä ja aikaa ruokkimiseen ja leikittämiseen meni ehkä noin puoli tuntia päivässä. Toki tästä on jo jokunen vuosi, voi olla että nyt antaisin hieman enemmän.
Riippuu mikä lemmikki ja miten paljon hoitoa tarvitsee. Varmaan joku hamsteri pärjää aika vähällä, mutta koirallehan ei riitä se, että kerran päivässä piipahtaa.
Jos on tuttu koululainen ja eläinrakas ja kyseessä ei ole joku koiralauma, joka edellyttää läsnäoloa tuntikausia, niin varmaan ihan ok tehdä palkatta ja tuoda koululaiselle hyvät tuliaiset reissusta. Jos lapsi nimellisesti hoitaa ja vanhemmat ovat taustatukena, niin isompikin hoito on ok.
Itse hoidan tuttavan koiraa viikonkin maksutta. Tykkään siitä koirasta ja musta on kiva saada se kaveriksi. En ottaisi maksua, vaikka tarjottaisiin.
Koirahoitoloita on. Viekööt sinne.
Oletko varma että eivät anna rahaa tultuaan takaisin matkaltaan? Jos eivät vain ole hoksanneet sanoa että lapsi tulee siitä hoidosta saamaan palkaksi rahaa.
ei ole ok, kyllä työstä pitäisi maksaa. Mutta ehkä hän maksaakin, jos koululaisesi on ymmärtänyt väärin, maksaa vaan sitten matkan jälkeen? Vai ovatko siis jo palanneet eivätkä maksaneet mitään? Jos, niin aika tökeröä
Meillä lähtee koira koirahoitolaan viikoksi. Hinta 30 €/vrk.
Jos itse olisin kyseinen koululainen, jättäisin käymättä kokonaan. Kun reissun jälkeen kysyisivät perään, toteaisin vaan, että tein koko rahan edestä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olisin kyseinen koululainen, jättäisin käymättä kokonaan. Kun reissun jälkeen kysyisivät perään, toteaisin vaan, että tein koko rahan edestä töitä.
Olisit sitten eläinrääkkääjä.
Ei ole ok koululaista eikä lemmikkejä kohtaan. Korvaus pitää olla ja aikuisen tulee huolehtia tuollaisesta. Lapsia on monenlaisia, koko juttu voi vaikka unohtua häneltä. Ja kaikkia eläimiä ei voi edes jättää pelkän ruokinnan varaan. Jos siellä on koira niin sinuna tekisin ilmoituksen.
Mitä olisit itse valmis maksamaan vastaavasta? Jos päivässä pitää käydä paikalla useamman kerran?