Maskuliininen ja feminiininen energia parisuhteessa ja sen epätasapaino
Olen vasta nyt havahtunut tähän, että olen elänyt aivan burnoutin partaalla jo vuosia, kun lähes kaikki vastuu perheen asioista, kodista, taloudesta jne on kaatunut minun niskaani. Minä olen se joka suunnittelee ja miettii tulevaisuutta, kuinka rahat riittää, mitä syödään seuraavaksi, mitä lapset tarvii jne.
Koin jopa aiemmin huonoa omaatuntoa siitä etten ole sellainen päättäväinen nainen luonnostaan, joka keksii kokoajan kaikkea hauskaa ja saa asioita tapahtumaan, ja ajattelin että siksi olen vääränlainen nainen miehelleni. Mutta nyt olen tajunnut, että koska mies ei ole ottanut miehen roolia suhteessa, niin minun on pitänyt se ottaa, eikä sen kuuluisi olla niin!
Oikeasti asia on ihan väärinpäin. Mies on täysin vääränlainen mies minulle. Hän on enemmän feminiinisessä energiassaan, vastaanottavaisena, passiivisena jne.
Tämä on ollut tosi helpottavaa ymmärtää mistä osittain johtuu paha olo suhteessa ja muutenkin väsähtänyt, epätasapainossa oleva olo, joka siis jatkunut jo vuosia.
Ajatuksia tähän liittyen?
Kommentit (116)
No mikset itse ole se maskuliininen!??
Vierailija kirjoitti:
Naisena? No en halua olla. Haluan olla nainen. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet nössö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet nössö?
Pitäisikö hänen muuttaa sukupuolta häh? Maskuliinisuus kuuluu miehelle,vätys!
Tämä on syy miksi parisuhteet ei nappaa. Miehiä joutuu vetämään perässä kuin jotain prinsessoja kultaisissa vaunuissa. Laiskoja kaljaa kittaavia läskiprinsessoja tosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet nössö?
Feminiiniset miehet hakekoot miesseuraa.
Ai että feminiininen energia on passiivinen, vastaanottava jne? Mitähän paskaa tuokin on.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on syy miksi parisuhteet ei nappaa. Miehiä joutuu vetämään perässä kuin jotain prinsessoja kultaisissa vaunuissa. Laiskoja kaljaa kittaavia läskiprinsessoja tosin.
Joo! Milloin miehistä tuli tällaisia? Pitävät naista vain hyödykkeenä joilta itse saa asioita?! He haluavat olla saajina suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet nössö?
Yhyy olen nainen minulla on oikeus olla avuton reppana! Yhyy! Mitään en osaa tehdä. Yhyyy!
Mitä odotit? Suomalainen mies on menettänyt maskuliinisuutensa pari vuosikymmentä sitten. Jos haluat miehekkään valkoisen miehen, niin täytyy suunnata katse Itä-Eurooppaan, tyyliin Ukraina ja Venäjä, ehkä myös Puola. Ei suomalaisista miehistä ole enää mihinkään, enkä ymmärrä miksi kukaan nainen sellaista vätystä tarvitsee. Itse en ainakaan.
"Mies on täysin vääränlainen mies minulle." No eiköhän se asia ole selvä sitten? Mitä niistä energioista selostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset on tuollaisia prinsessoja? Esitetään niin avutonta! Noloa!
T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Ai että feminiininen energia on passiivinen, vastaanottava jne? Mitähän paskaa tuokin on.
Kyllä juuri näin. Maskuliininen mies pitää kunnia-asiana että saa tarjota asioita esim perheelleen ja ottaa automaattisesti vastuuta. Miksi niin moni mies nykyään välttelee vastuuta ja kaikki kaatuu naisen päälle etenkin kun on lapsia? Nainen joutuu ottamaan miehen roolin? Myös talousasiat saattavat kaatua hänen päälleen!
Feminiininen energia jota naiset tuo antaa jo itsessään niin paljon, että mies on se jonka kuuluisi osoittaa mitä tarjottavaa hänellä naiselle on. Nainen on se saalis, ei mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen
Oikeasti olet varmaan itse passiivinen nynnymies joka itkee täällä kun tavismies ei kelpaa,yhyyyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen
Oikeasti olet varmaan itse passiivinen nynnymies joka itkee täällä kun tavismies ei kelpaa,yhyyyy.
Olen kuule ihan nainen, senkin vätys. Mulla ei ole tarvetta esittää heikkoa ja avutonta. 😂
Kannattaa vaan jo siinä tapailun alkumetreillä katsoa onko miehessä mitään oma-aloitteisuutta. Jos ei niin luiskaan koska ei se siitä muuksi muutu. Turhaa ajanhukkaa alkaa suhteeseen edes sellaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet nössö?
Yhyy olen nainen minulla on oikeus olla avuton reppana! Yhyy! Mitään en osaa tehdä. Yhyyy!
Eihän nainen tietenkään ole reppana. Nainen omaa sellaisen ihmevoiman että pystyy mm. synnyttämään elämää ja vaalimaan sitä. Lisäksi hän osaa loihtia feminiinisellä energialla mm. kauneutta ympärilleen. Tämä energia on niin ihmeellinen, että naisten seurasta jopa maksetaan!
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ihme vaan että nainen on kirjaimellisesti luonut kaikki ihmiset, nainen todennäköisesti pitää huolta muista ainakin jossain elämänsä vaiheessa, auttaa muita naisia heidän asioissaan, korjaa toistenkin virheet ja yrittää tehdä kumppaneistaankin parempia ihmisiä. Miten tämä passiivisuus siis näkyy?
Tästä aiheesta löytyy paljon materiaalia YouTubesta. On tosi mielenkiintoinen aihe!