Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lemmikinhoito lomamatkan aikana? Onko ok pyytää tuttua koululaista huolehtimaan ilman korvausta?

Vierailija
24.07.2023 |

Viikon ulkomaanmatka. Tuttu perhe jätti lemmikit kotiinsa ja pyysi koululaista käymään ruokkimassa ja lenkittämässä lemmikkinsä. Ilman rahallista korvausta. Onko teistä ihan ok? Pikkuisen ihmettelen. Mitä jos jotain sattuu tai lenkittäjä vaikka sairastuu. Matkaakin muutama kilsa.

Kommentit (109)

101/109 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Tuon ikäinen lapsi ei voi ottaa vastuuta. Lemmikkihotelli olisi ollut vastuullinen valinta eläimen hyvinvoinnin kannalta.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
102/109 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan on utopisia päiväpalkkoja. Naapurin poliisi hoitelee kolme kissaani ilmaiseksi jos olen poissa kotoa ja kastelee kasvimaani ja kukkapöntöt lisäksi. Naapuriapu on kadonnutta kansanperinnettä Suomessa. Rahhaa pitää antaa ja reilusti että saa itseään kehua jälkikäteen että "mää annoin satasen pari" kissan/koiran ulkoiluttamisesta ja syöttämisestä. 

Niin, kun se naapuri nakitti kissojensa hoidot minulle aina ja suuttui verisesti jos en suostunut. Itse en tarvinnut hänen apuaan mihinkään. Nyt ei olla enää puheväleissä kun lakkasin olemasta liian kiltti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät hoida lemmikejään itse, jos sellaisen hommaavat?

Vierailija
104/109 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pihejä ovat jos ei taskurahaa maksa hoidosta.

Vierailija
105/109 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset eivät hoida lemmikejään itse, jos sellaisen hommaavat?

Minä hoidan, en ikinä jättäisi niin rakasta perheenjäsentä toisen vastuulle. päätin kun lemmikin hankin että se menee kaiken muun edellä.

Vierailija
106/109 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan ok. Tosin lasta ei pitäisi päästää ulkoiluttamaan koiraa yksin koska mitä vaan voi sattua.

No, huh huh.

Olisitko sä viikon kiinni jossakin monta kertaa päivässä ilman korvausta!

Työnantaja pakottaa sut käymään töissä 3 kertaa päivässä viikon ajan ja tekemään eri työtehtäviä ILMAISEKSI.

I di ootti

Vierailija
107/109 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyselin seinänaapuria hoitamaan, ja tarjosin 35 euroa päivältä n. parikymmentä vuotta sitten.

Otin hänen koiransa hoitoon 2 vuorokaudeksi ja hän maksoi siitä hoidosta.

Myöhemmin vuonna 2010 eräs toinen maksoi 30 päivän hoidosta sen 50 euroa.

Se ei kattanut edes koiran syömisiä.

Vierailija
108/109 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin, että vuorokausikorvaus oli 1,66 euroa.

Se joka tuuppas mulle lemmikkinsä hoitoon, kuvitteli vuoden päästä tosiaan, että tästä korvauksesta innosta pomppien ottaisin koiran uudestaan hoitoon.

Ei sitten säteile. Soitti tosi monta kertaa. En ottanut.

109/109 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku nakittaa palkatta eläintenhoidon alaikäiselle huoltajan tietämättä, välitön eläintensuojeluilmoitus.

Jos joku nakittaa lasten vahtimisen alaikäiselle huoltajan tietämättä, välitön ilmoitus lastensuojeluviranomaisille.

Kuinka hemmetin avuttomia hyväksikäytettäviä tossukoita olette?

Eläinsuojeluilmoitus edellyttää eläimen kaltoinkohtelua tai heitteillejättöä. 

Ei se ole syy että teini hoitaa