Lemmikinhoito lomamatkan aikana? Onko ok pyytää tuttua koululaista huolehtimaan ilman korvausta?
Viikon ulkomaanmatka. Tuttu perhe jätti lemmikit kotiinsa ja pyysi koululaista käymään ruokkimassa ja lenkittämässä lemmikkinsä. Ilman rahallista korvausta. Onko teistä ihan ok? Pikkuisen ihmettelen. Mitä jos jotain sattuu tai lenkittäjä vaikka sairastuu. Matkaakin muutama kilsa.
Kommentit (109)
Onko tää yleinenkin tapa hoidattaa eläimet hyväntekeväisyytenä tutuilla ?
Vai onko jollain kokemuksia eläinhoitoloista?
Johan on utopisia päiväpalkkoja. Naapurin poliisi hoitelee kolme kissaani ilmaiseksi jos olen poissa kotoa ja kastelee kasvimaani ja kukkapöntöt lisäksi. Naapuriapu on kadonnutta kansanperinnettä Suomessa. Rahhaa pitää antaa ja reilusti että saa itseään kehua jälkikäteen että "mää annoin satasen pari" kissan/koiran ulkoiluttamisesta ja syöttämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää yleinenkin tapa hoidattaa eläimet hyväntekeväisyytenä tutuilla ?
Vai onko jollain kokemuksia eläinhoitoloista?
Kerran vein kissani eläinhoitolaan, vain kissoja siellä. Kymppi päivä ja siihen sisältyi ruoka. Suomessa kannattaa maksaa satanen per päivä. On se niin raskasta hommaa.
Tohon aloitukseen jos palais. Viikko lapselle/nuorelle juosta useampi kerta päivässä vähän pidemmällä kuin naapurissa (useampi kilsa) -niin on vähän eri kuin naapurin kukkien kastelu.
Minusta kuulostaa kiltin nuoren hyväksikäytöltä ja on törkeää. Törkeää myös niille lemmikeille.
Meillä oli kahen viikon ulkomaanmatkan ajan lapseni täysikäinen tyttöystävä kissojen seurana talossa. Silloin oli just yo-kirjoitukset ja hän tuli mieluusti omaan rauhaansa valmistautumaan (muuten ois otettu tietty hänet mukaan 😌)
Käytiin yhdessä reiluilla ruoka-ostoksilla. Jätin satasen ruokarahaa, laitoin toisen reissun aikana ja korvasin vielä reissun jälkeen.
En ajatellut että hyvää hyvyyttään pelkästään meillä majailee vaikka varmaan niin ois tehnytkin. Ja tämä keikka ei vaatinut mitään lenkityksiä. Meillä oli myös isovanhemmat kuulolla jos ois tarvittu apuja esim eläinlääkäriä tai hoitaja itse sairastunut.
Asuin aikoinaan rivitalossa ja siellä asui yks perhe, joka aina oli tyrkyttämässä lapsiaan muille hoitoon.
Perheen äiti laittoi minun n 10 v pojalle voinko katsoa huomenna Tiinan ja Teenun perään.
Poika ei tiennyt mitä oli sovittu ja aamulla nää päiväkotilaiset soitti ovikelloa.
Joskus oli pihalla huutanut onko sulla mitään ohjelmaa huomenna. Ja sama lopputulos.
Esikoinen tajusi hyvin nopeasti mistä on kyse, paikka äiti oli vakuuttanut voi tulla meille.
Voisin kuvitella olisi nakittaneet lemmikkieläimiäkim, jos olisi ollut
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta 20-30 euroa päivä olisi ok. Jos kyseessä on koira, pelkät käynnit ei riitä, pitää myös viettää aikaa.
Ei koiraa voi jättää kotiin viikoksi siten, että joku vaan käy siellä! ja koululaiselle pitää maksaa (kissan? hamsterin?) hoidosta sen mukaan, monestiko päivässä siellä on käytävä ja paljonko menee aikaa.
Minulla koira asuu niin, että pääsee koska tahansa isolle pihalle ja takaisin sisälle. Viihtyy hyvin siellä. Ei tarvitse kuin ruokkia poissaollessani
Koira on laumaeläin, se kärsii tuollaisesta elämästä. Toki metsästyskoiria ja maalla muutenkin jotkut pitävä kopissa pihalla. Mutta ei se oikein ole.
Minulla on pitkään ollut useita koiria. Lisäksi mm. kalkkunat ja muut lintueläimet oleksivat koirien kanssa samalla pihalla, samoissa aitauksissa
Älä tule opettamaan minua, olen eläinalan ammattilainen
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta 20-30 euroa päivä olisi ok. Jos kyseessä on koira, pelkät käynnit ei riitä, pitää myös viettää aikaa.
Ei koiraa voi jättää kotiin viikoksi siten, että joku vaan käy siellä! ja koululaiselle pitää maksaa (kissan? hamsterin?) hoidosta sen mukaan, monestiko päivässä siellä on käytävä ja paljonko menee aikaa.
Minulla koira asuu niin, että pääsee koska tahansa isolle pihalle ja takaisin sisälle. Viihtyy hyvin siellä. Ei tarvitse kuin ruokkia poissaollessani
Koira on laumaeläin, se kärsii tuollaisesta elämästä. Toki metsästyskoiria ja maalla muutenkin jotkut pitävä kopissa pihalla. Mutta ei se oikein ole.
Minulla on pitkään ollut useita koiria. Lisäksi mm. kalkkunat ja muut lintueläimet oleksivat koirien kanssa samalla pihalla, samoissa aitauksissa
Älä tule opettamaan minua, olen eläinalan ammattilainen
Laumanvartijakoirat nauttivat kun saavat vartioida ja suojella omia eläimiä ja pihaa, enemmän kuin siitä etttä niitä kävelytettäisiin pitkin maantien reunaa oman reviirin ulkopuolella ja kuka vieras haluaa yli 90 kg painavia koiria talutella ?
Esim 100e tuosta viikosta olisi ok,muttaihan minimi.Mutta tuollainen hoito ei ole riittävää,siis lenkki ja ruokaa?Ei eläintä voi yksin jättää...Ja miten ison koululaisen vastuulla asia on?
Ei todellakaan ole ok, miksi ihmeessä olisi? Jos työllistät toisen ihmisen niin maksat siitä palkkaa.
En lähtisi matkalle jos ei ois kunnon hoitopaikkaa lemmikeille. Arvovalinta.
Yleensä vien koirahoitolaan, mutta kerran hoitola olikin täynnä. Eräs tuttuni otti pienen koiramme mielellään viikoksi hoitoon (9pv). Maksoin tästä 300e.
Epäilen, että aloitus on provo, koska kukaan täysjärkinen ei jättäisi rakkaita lemmikkejään kenenkään alaikäisen vastuulle. Onko teidän aikuisten kanssa sovittu vastuukysymyksistä?
Jos lemmikki karkaa tai sille sattuu jotain ja se kuolee?
Entä jos joutuu yhtäkkiä lääkäriin, niin onko eläinlääkärin osoite ja väh. 500 euroa tietopaikassa siellä asunnossa?
Miksi lupaudutte ilman asianmukaista sopimusta ja palkkiota vastaamaan toisen omaisuudesta?
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mielestäni ok. Mutta ehkä palkasta ei vain ole ollut puhetta, mutta perhe on kuitenkin ajatellut maksaa palattuaan?
Itse olimme keväällä 10pv matkalla ja tänä aikana meidän lemmikeistä huolehti työkaveri ja välillä tämän tytär. Maksoimme heille palkkaa 100€, eli 10€/pv.
Aika pieni korvaus. Itse maksan naapurin nuorelle 20-30 e / pv, riippuen lemmikkien määrästä
Ulkomaan matkan aikana maksoin 140 e pv kun aikuinen ystävä asui meillä ja huolehti talosta, mm. kukista
Korjaan 20-30 e kerta , ei päivä
Kuulkaa kaikki tämä. Ei ketään kiinnosta hoitaa ilmaiseksi teidän koiria tai lemmikkejä.
Sinäkin Hesalainen S. J. tei törtsyt temput tossa kohtaa.
Jos joku nakittaa palkatta eläintenhoidon alaikäiselle huoltajan tietämättä, välitön eläintensuojeluilmoitus.
Jos joku nakittaa lasten vahtimisen alaikäiselle huoltajan tietämättä, välitön ilmoitus lastensuojeluviranomaisille.
Kuinka hemmetin avuttomia hyväksikäytettäviä tossukoita olette?
On tää mennyt kyllä todella törkeeksi ihmisten hyväksikäyttö. Ja nuoria ihmisiä käytetään hyväksi.
Hyväksikäytetään myös aikuisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olisit itse valmis maksamaan vastaavasta? Jos päivässä pitää käydä paikalla useamman kerran?
15 e päivä maksaisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku nakittaa palkatta eläintenhoidon alaikäiselle huoltajan tietämättä, välitön eläintensuojeluilmoitus.
Jos joku nakittaa lasten vahtimisen alaikäiselle huoltajan tietämättä, välitön ilmoitus lastensuojeluviranomaisille.
Kuinka hemmetin avuttomia hyväksikäytettäviä tossukoita olette?
Älä nyt kiihkoa, aina teinit ovat olleet lastenvahteina
On varmaan aika vttumaista omata tuollainen mutsi/faija.