Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä olet velaton?

Vierailija
24.07.2023 |

Mulla tulee asunto maksetuksi kun olen 56. En aio maksaa ylimääräisiä eriä asiaa nopeuttaakseni. Asumiskulu on yhä maltillinen nousseesta korosta huolimatta.

Odotan kyllä sitä päivää, kun palkasta ei enää mene lainanlyhennyksiä.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä leikatuilla ja inflaation syömillä palkoilla tuskin koskaan, velkaa joutuu ottamaan lisää että pärjää, sitten kun eivät anna enää lisää lainaa heitän työt pois.

Vierailija
82/97 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hetki sitten sitten 36 ja puoliso 42 kun yhteinen asuntolaina saatiin maksettua loppuun. Ollaan työssäkäyvinä enintään keskituloisia palkansaajia (mies vähän yli ja minä selvästi ali) ja olin 13 vuoden lainanmaksuajasta 6 vuotta kotiäitinä ja pari vuotta opiskelijana. Sattui korkojen suhteen aika suotuisa hetki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen olemaan 60 jos lyhennän asuntovelkaa suunnitellusti. Siihen on vielä 20vuotta. Katsotaan nyt miten paljon lapset tarvitsee taloudellista apua. Saatan alkaa lyhetämään nopeammin, kun he muuttaa pois.

Vierailija
84/97 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 40 eli tästä on pari vuotta. Asunto ei ole mikään lukaali, mutta voi että nautin kun ei tarvitse nyt murehtia korkojen noususta. Tuskin koskaan haluan enää ottaa velkaa.

Vierailija
85/97 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velattomuus on ihan passé, just oli eilen radiossa juttua siitä kuinka eläkeikäiset ottavat kunnolla asuntolainaa kun muuttavat esim. omakotitalosta kaupungin keskustaan kerrostaloon. Asunto jää sitten velkoineen lapsille, jos niitä on, ja sitä on.

Velka ei ole mikään mörkö jos se on järkevästi mitoitettu, koko maailman pyörii velanoton turvin.

Vierailija
86/97 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 50 vaimo 47 kun saatiin talolaina pois .noin vuosi sitten.. olimme onnekkaita kun korot oli mitättömät. Autot on sina ollut vanhoja japseja niihin ei oo mennyt juuri mitään.. muutenkin ollaan huonoja kuluttamaan.. nyt meillä jää 4500 yhteensä joka kuukausi yli säästöön. Naapuri sanoi että ostakaa uusi auto ,itselle ei tulisi mielenkään laittaa colrollaa pois ja vaihtaa johonkin rumaan testaan, laskettiin että 5 vuoden päästä kun ollaan säästetty 250000 euroa tilille niin ostetaan loma asunto ehkä Kalajoelta.

Vierailija
87/97 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 43 vuotiaana velkaa jäljellä 23 000. Voisin kuitata sen heti pois helposti, mutta kerään tietyn summan säästöihin ennen kuin sen teen.

Vierailija
88/97 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28v, oma asunto ja auto. Ei velkaa, eikä tule.

Vierailija
89/97 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko 32-34 vuotiaana velaton kun asuntolaina maksettiin pois etuajassa. Siitä on jo aikaa niin tarkkaan en muista. Perustalo, ihan duunareita, keskimäärin ihan tavistuloisia, lyhennysaikana oli vähän hoitovapaata ja opiskelua.

Vierailija
90/97 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 50 vaimo 47 kun saatiin talolaina pois .noin vuosi sitten.. olimme onnekkaita kun korot oli mitättömät. Autot on sina ollut vanhoja japseja niihin ei oo mennyt juuri mitään.. muutenkin ollaan huonoja kuluttamaan.. nyt meillä jää 4500 yhteensä joka kuukausi yli säästöön. Naapuri sanoi että ostakaa uusi auto ,itselle ei tulisi mielenkään laittaa colrollaa pois ja vaihtaa johonkin rumaan testaan, laskettiin että 5 vuoden päästä kun ollaan säästetty 250000 euroa tilille niin ostetaan loma asunto ehkä Kalajoelta.

Ottakaa nyt hyvänen aika vähän velkaa ja ostakaa jo nyt! Elämä on lyhyt, pitää nauttia nyt eikä viiden vuoden päästä, jos kerran voi. Jos teillä jää 4500 yli joka kuussa niin voitte maksella vaikka minkälaista lainaa.

Vierailija
91/97 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan täysin velaton koskaan. Kolme asuntolainaa ollaan toki maksettu mutta sitten ollaan aina siirrytty vähän kivempaan asuntoon ja otettu hieman lisää lainaa. Lainan määrät nykyään ovat kyllä pieniä, varmaan taas parin vuoden päästä tulee muutettua. Nettovarallisuutta tosin on huomattavan paljon enemmän kuin lainaa.

Tällä hetkellä mielessä on keskustasta ylimmästä kerroksesta asunto kauniilla maisemilla, pitää vain odottaa että sopiva tulee markkinoille!

Vierailija
92/97 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo velaton, nyt oon 37 v. Taustalla onnistuneesti ajoitetut asuntokaupat. Kun huomioi Suomen nykyisen taloustilanteen ja korkojen nousun, tilanne on paras mahdollinen. Varallisuutta tyydyttävästi, mutta ei velkaa lainkaan.

Vierailija
93/97 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä kuinka monta kertaa tulen vielä muuttamaan ja ovatko kyseessä omistusasunnot + mitä ne maksavat. Mahdotonta vastata, kun ei ole paikoilleen juurtunut.

Vierailija
94/97 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

34v, kun maksoin opintolainat pois. Sen jälkeen on hankittu talot ja autot yms. ilman velanottoa.

Vierailija
95/97 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen olemaan 60 jos lyhennän asuntovelkaa suunnitellusti. Siihen on vielä 20vuotta. Katsotaan nyt miten paljon lapset tarvitsee taloudellista apua. Saatan alkaa lyhetämään nopeammin, kun he muuttaa pois.

Tismalleen sama 😄

Vierailija
96/97 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen velaton 45-vuotias. Omistan 15 vuotta vanhan henkilöauton.

Vierailija
97/97 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut velaton. En tosin omistakaan mitään (lukuunottamatta muutamaa kymmentä tonnia rahaa). Helppoa ja huoletonta, mikään ei sido mua mihinkään.