Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä olet velaton?

Vierailija
24.07.2023 |

Mulla tulee asunto maksetuksi kun olen 56. En aio maksaa ylimääräisiä eriä asiaa nopeuttaakseni. Asumiskulu on yhä maltillinen nousseesta korosta huolimatta.

Odotan kyllä sitä päivää, kun palkasta ei enää mene lainanlyhennyksiä.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velattomuuden ihannointi on ihanan suomijunttia. Miksi ihmeessä haluaisin olla velaton? Jos mulla on 300k asunto maksettu, niin miksi ihmeessä jäisin siihen? Siksi että kuukaudessa jäisi enemmän euroja käteen? Jotka käyttäisin mihin? Joisin, reissaisin tai ostaisin vaimolle koruja? No kun teen sitä jo nyt velkaisenakin, niin enempää ei viittis. Sijoittain jonnekin? No se ei taas eroa mitenkään siitä, että ostaisin hienomman asunnon. Sekin on sijoitus, mutta tuo hyötyä myös samalla. Mä en keksi mitään järkisyytä olla velaton. Vai mitä mun pitäisi sillä rahalla tehdä jos en lyhennä jotain lainaa? Säästän ja ostan vesijetin? Miksi mä odottaisin 5v säästäen, kun sen voi hankkia velaksi. Saan sen sitten heti. Jotenkin ymmärrän velattomaksi pyrkimisen jos elämä on tosi tiukkaa. Sitten voi ajatella, että pääsee kanarialle ja syömään pihviä. Mutta kun mulla on rahaa noihin velkaisenakin.

Vierailija
22/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vähän päälle 40 olin velaton kahdesta asunnosta, autosta en ole ikinä velkaa ollutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40. Enää kaksi erää jäljellä.

Vierailija
24/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainat tuli maksettua 48-vuotiaana 12 vuotta sitten, nyt olen siis kuusikymppinen. Kaksi osakehuoneistoa Espoossa. Kohta alkaa uudet asuntokulut kun ikkuna- ja putkirempat lähestyvät. Tämä on edessä jokaisella asunnonomistajalla, sitä ei helposti tule ajatelleeksi eikä kai sitä kovin paljon etukäteen kannatakaan.

Vierailija
25/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velattomuuden ihannointi on ihanan suomijunttia. Miksi ihmeessä haluaisin olla velaton? Jos mulla on 300k asunto maksettu, niin miksi ihmeessä jäisin siihen? Siksi että kuukaudessa jäisi enemmän euroja käteen? Jotka käyttäisin mihin? Joisin, reissaisin tai ostaisin vaimolle koruja? No kun teen sitä jo nyt velkaisenakin, niin enempää ei viittis. Sijoittain jonnekin? No se ei taas eroa mitenkään siitä, että ostaisin hienomman asunnon. Sekin on sijoitus, mutta tuo hyötyä myös samalla. Mä en keksi mitään järkisyytä olla velaton. Vai mitä mun pitäisi sillä rahalla tehdä jos en lyhennä jotain lainaa? Säästän ja ostan vesijetin? Miksi mä odottaisin 5v säästäen, kun sen voi hankkia velaksi. Saan sen sitten heti. Jotenkin ymmärrän velattomaksi pyrkimisen jos elämä on tosi tiukkaa. Sitten voi ajatella, että pääsee kanarialle ja syömään pihviä. Mutta kun mulla on rahaa noihin velkaisenakin.

Ihan vaan siksi, ettei saa sen suurempaa iloa noista luettelemistasi asioista ja kuluttamisesta ylipäänsä?

Vierailija
26/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkuvuodesta saakka ollut velaton, silloin maksettiin loppu asuntolaina pois. Olin silloin 31v. Ilman perintöä ei tosin olisi ollut mahdollista.

Vierailija
27/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rich forester kirjoitti:

Eipä ole koskaan ollu velkaa, koska synnyin kultalusikka kermaisessa perseessä.

Onko iskä ruikkinut useinkin kermat kakkoseesi?

Vierailija
28/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se 38 vuotiaana, eli nelisen vuotta sitten, kun maksoin viimeisimmän autolainan viimeisen erän. Ei ole eikä tule asuntovelkaa.

Vierailija
29/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 54, kun asunto oli maksettu. Tällä hetkellä ei ole edes luottokorttivelkaa.

Vierailija
30/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

71 vuotta ja viisi kuukautta. Ensi kuussa olisi tarkoitus maksaa sen verran suurempi lyhennys, että tippuisi kuudellevuosikymmenelle tuo viimeinen erä...

Vierailija
31/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut vela ja tulen olemaankin.

Vierailija
32/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wau! Ootkohan ihan pikkuisen sekaisin?

Vierailija
33/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei ole minkään ikäisenä velaton, hänellä on maksettavanaan yhä vain kohoava julkinen velka.

Vierailija
34/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kuusikumppiseksi asti on mökkivelkaa. Asunto on maksettu jo ajat sitten.

Vierailija
35/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 ja täysin velaton. Nyt olen 66 ja uutta velkaa EN ota missään tapauksessa. Eli yksin

Vierailija
36/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

51, asunto ja mökki maksettu. Kiitos perinnön, sijoittetavaakin jäi, tiestäisi vaan että mihin.

Ilman perintöä olisi mennyt 6- kymppiseksi asti. Opiskelin pitkään ja asun Helsingissä, ei mitään mahdollisuuksia 40-vuotiaana omalla työllä kaikki maksettu juttuihin.

Vierailija
37/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan aidosti koskaan. Nettovelaton tosin.

Tälläkään hetkellä ei ole pankkivelkoja, mutta vastaavasti on vähän ostoksia tehty luottokortilla, sekä olen velkaa laskuttamattomasta, käytetystä sähköstä, puhelimesta, netistä jne.  Lisäksi ostin uuden auton, jota tosin en vielä ole maksanut, enkä pankkilainaa nostanut. Auton maksunkin jälkeen olen tosin nettovelaton, eli rahaa ja sijoituksia on enemmän kuin on velkaa.

Vierailija
38/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa velka minkä olen ottanut ja tulen ottamaan on asuntolaina. Asuntolainaa nyt jäljellä karvan alle 40 000e. Olen velaton viimeistään 40 vuotiaana. Taloyhtiöön tulee remppoja ja ne maksan joko kerralla tai sitten osissa eli velaksi ne otan.

Autot on minulla olleet suht edullisia eli alle 5000e kaikki koska olen aina ostanu omat autoni omalla rahalla samoiten huonekalut yms.

Sitten kun olen asuntolainani kuitannut niin sinä päivänä korkkaan alkoholittoman kuoharin ja syön kakkua minkä leivon itse koska onhan se aika helpotus kun ei tarvi kuukaisittain maksella lyhennystä ja korkoja.

M32

Vierailija
39/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että olen velaton noin 50-vuotiaana. Silloin on viimeinen maksu opintolainasta maksettu. Nyt olen 32.

Mies tosin ehkä haluaa ostaa asunnon kanssani joten silloin laina-aikani pitenee. Lainaa ollaan kai muutaman vuoden sisällä hakemassa yhteensä 600 000 - 1 00 000 CHF. Kattellaan.

Vierailija
40/97 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ole velaton koska tykkään maksella korkoja. Jonkun se on pankkien omistajien tilipussia kasvatettava!