"Minun lapsi ei mahdu minnekään" - Katja Särkkää surettaa muiden käytös pientä tytärtä kohtaan julkisilla paikoilla
Tämän palstan käytösmalli vuotaa jo tosielämään :o
Kommentit (616)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos kokee, että lapset ovat häiritseviä, voi pohtia, mistä tunne kumpuaa.
Miksi se häiritsee itseä niin paljon ja voisiko omaa asennetta muuttaa."
Tämä on tätä nykyajan sössönsöötä. Ei tarvitse ihmetellä miksi lapset on niin sekaisin.
Jos lapsi käyttäytyy huonosti, niin syytetään niitä jotka eivät siedä huonoa käytöstä, eikä missään nimessä komenneta sitä lasta. 🤦🏻
Tällä tavalla saadaan kasvatettua oikein hyviä minäminäkusipäitä ja psykopaatteja, mutta ei kunnon ihmisiä.Kuule, nykyään tulee lasu, jos komennat lasta eli opettajat ja koulukuraattorit voisi jättää puuttumatta perheiden elämään.
Nykyään lapsi voi mennä koulupäivän aikana koulukuraattorille joka tekee lasun lapsen puheiden perusteella, ei kysy vanhemmilta mitään ensin.
Meillä lapsi on 17 ja minä siivoan edelleen hänen huoneensa, ei viitsitä pyytää mitään eikä komentaa missään, koska voidaan joutua taas sossun kanssa keskustelemaan. Kun lapsi saa tehdä mitä haluaa niin lapsi ei mene koulukuraattorille.
Lapsi saa puhua koulukuraattorille mitä haluaa ja faktoja ei tarkisteta.
Me käytiin sossun kanssa 2 kertaa keskustelemassa ja saatiin 150 euron lahjakortti ruokakauppaan, vaikka mulla oli 4000 tilillä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tätä nykyajan sössönsöötä. Ei tarvitse ihmetellä miksi lapset on niin sekaisin.
Jos lapsi käyttäytyy huonosti, niin syytetään niitä jotka eivät siedä huonoa käytöstä, eikä missään nimessä komenneta sitä lasta. 🤦🏻
Tällä tavalla saadaan kasvatettua oikein hyviä minäminäkusipäitä ja psykopaatteja, mutta ei kunnon ihmisiä.Kuule, nykyään tulee lasu, jos komennat lasta eli opettajat ja koulukuraattorit voisi jättää puuttumatta perheiden elämään.
Nykyään lapsi voi mennä koulupäivän aikana koulukuraattorille joka tekee lasun lapsen puheiden perusteella, ei kysy vanhemmilta mitään ensin.
Meillä lapsi on 17 ja minä siivoan edelleen hänen huoneensa, ei viitsitä pyytää mitään eikä komentaa missään, koska voidaan joutua taas sossun kanssa keskustelemaan. Kun lapsi saa tehdä mitä haluaa niin lapsi ei mene koulukuraattorille.
Lapsi saa puhua koulukuraattorille mitä haluaa ja faktoja ei tarkisteta.
Me käytiin sossun kanssa 2 kertaa keskustelemassa ja saatiin 150 euron lahjakortti ruokakauppaan, vaikka mulla oli 4000 tilillä rahaa.
Ajattelin, että meidän kaupungissa ei varmaan ole kauheasti köyhiä, kun saatiin toi lahjakortti.
Miksi tämä nainen sanoo lapselleen, että kukaan aikuinen ei halua kuunnella tämän laulua. Tuo yksityiskohta paljastaa täysin millainen henkilö tämä lapsen äiti on. Kyllähän nyt muitakin mahdollisia muotoiluja voisi käyttää, esimerkiksi nätisti kertoa lapselle, että vaikka tämän laulu on kaunista niin sen voisi säästää tällä kertaa kotiin.
.
Minä ainakin tykkään lapsista, opin tykkäämään oman lapsen ja, siskon lapsen myötä, sitä ennen en oikein niistä perustanut, kun en lapsia aikuisiässä ollut tuntenut. Nyt on oma lapsi lentänyt juuri pesästä, kyllä oli elämä paljon kivempaa kun arjen sai jakaa lapsen kanssa.
Kyllä mua silti pännii huonotapaiset kouluikäiset muksut, jotka käyttäyttyvät huonosti ja päästelevät suusta rumaakin rumempaa tekstiä, jos satun vieressä olemaan niin saatan tokasta että "No, no, siivooppas suusi" tms. Rääväsuukin saattaa paljastua hyvät tavat tuntevaksi, jahka joku iso ihminen sitä vähän ojentaa raiteilleen. Toinen vaihtoehto on, että sinua kuvataan ja haistatellaan päälle ja löydät itsesi tubesta. Ei ainakaan semmosille isoille lapsiryhmille uskalla mitään sanoa, yrittää vaan kiertää kaukaa ja toivoa että pitävät ne helvetin kamerakännykät taskuissaan.
Sitten on vielä ne sähköpotkulautailijat, mitä en voi käsittää.... Millanen taukkivanhempi ostaa lapselle sellaisen itsemurhavempaimen. Mikä on lapsessa vikana, jos ei jaksa potkia porkulaudalla, että pitää oikein sähköt olla ja kiidetään tuolla autojen takaa ja edestä päättömästi. Vanhemmat on liian nössöjä kun suostuvat hankkimaan kaiken mitä lapsi pyytää.
Werboten kirjoitti:
Rouva oli tyylikäs ja hyvin laitettu istuessaan hiekkalaatikon reunalla. Juttu vaikutti sellaiselta, että joku toimittajaystävä on kuvannut js sitten mietitty yhdessä, että minkä jutun keksisivät, jotta saataisiin molemmat siitä hyötyä.
Hmm tutkitaas...suomalaiset ja heidän loputtomat vikansa juu siinä on ainesta. Huoli lapsista ja vielä sellainen kärsimys ja sitä kautta uhriutuminen.
Elikkäs suomalaisten lapsivihamielisyys.Tulipas hyvä ja nyt saadaan taatusti huomiota ja rouvakin pääsee julkisuuteen. Ei mennyt turhaan työ.
"Rouva"? Tyylikäs? Kun on lastalla lätkitty pakkelia naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ite oon lapseton, mutten oo kuullut kertaakaan, et sisarukseni tai kaverini lapsineen olivat kokeneet mitään tollaista!!
Tapahtuuko tota vaan Helsingissä vai haastateltavan mielikuvituksessa?
Nimenomaan hörhön mielikuvituksessa.
Meillä on kaksi teiniä, eikä yhtään kokemusta lapsivihamielisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Minä vähän luulen, että tämä pyörätuoli mies...
Mistä sä tähän pyörätuolin pieraisit!
Se oli fillarimies joka yritti survoutua lapsen yli ulos!
Ei kukaan huomauttanut mulle mitään lapsesta 96 ja siitä eteenpäin. Asuin ja asun Hgissä ja kuljin julkisilla liikennevälineillä.
Vanhemmat voisivat vähän paremmin seurata mitä niiden jälkikasvu tekee kaupoissa ja yleisissä kulkuneuvoissa.
Eihän siinä mieli mettä keitä kun istut ravintolassa syömässä, ja naapuripöydässä on isä ja äiti sekä muutama lapsi mukanaan. Nämä lapset alkavat juoksennella pitkin ravintolaa ja tulevat muiden asiakkaiden pöytien luo lelujensa kanssa. Samoin junassa, varsinkin pikajunissa, lapset juoksentelevat ympäri vaunua ja sotkevat pillimehuillaan ja muilla syömisillä istuimia samaan aikaan, kun vanhemmat käyvät "äkkiä" ravintolavaunussa ottamassa lasin valkkaria tai lonkeron.
Eihän se ole oikein, että ohikulkijat ja kanssamatkustajat alkavat mesoamaan näille pienille lapsille, kun niiden vanhemmat ovat laiminlyöneet velvollisuutensa lapsistaan.
Vierailija kirjoitti:
en usko, että kukaan ärsyyntyy, jos vaikka bussipysäkillä joku hurjan puhelias ja vilkas lapsi laulaa tai rallattelee.
Epäilen, että tuossa kohtaa jutusta on jätetty tarkoituksella pois tärkein asia.
Olisikohan niin, että se lapsi häiritsi toisten bussinodottajien omaa rauhaa esimerkiksi tunkeilemalla heidän seuraansa tai menemällä kyselemään kysymyksiä tai vaatimaan, että laulavat hänen kanssaan.
Voisin kuvitella, että vain tuontyyppisissä tilanteissa bussinodottajat voisivat ärähtää lapsellekin. Äiti sitten on hämmentänyt tahallaan soppaa kertomalla lapselle, että ei sinun laulua kukaan aikuinen halua kuulla.
Äiti olisi voinut sen sijaan kertoa lapselle, että bussipysäkilläkin voi laulaa, sitä ei ole kielletty missään, mutta jos samaan aikaan on muitakin pysäkillä niin pitää ottaa heidät huomioon ja laulaa vähän hiljempaa tai mennä vähän kauemmas laulamaan. Parempi, jos äiti olisi ilmoittanut lapsensa johonkin lasten musiikkikerhoon, jossa saisi laulaa muiden lasten kanssa ja saada oppia laulamisesta. Lapsi olisi voinut purkaa lauluenergiansa siellä.
Erittäin hyvä ja valitettavasti arkielämästä tunnistettava kirjoitus.
Itse olen äärimmäisen lapsirakas ja lapset ärsyttävät minua hyvin harvoin. Noin käyttäytyvä lapsi on kuitenkin raivostuttaa, mutta silloinkin ärsytyksen aiheena ovat vanhemmat. He käytännössä opettavat lapselleen kaksi erittäin negatiivista asiaa. Ensinnäkin, he opettavat lapsesta itsekästä ja käytöstavatonta. Muiden huomioimisen ja kohteliaan käytöksen alkeet juurrutetaan lapseen hyvin varhaisessa vaiheessa. Nämä vanhemmat ovat niitä, jotka tulevaisuudessa kirjoittavat kuinka 10-vuotias on "ihan mahdoton".
Toinen, jopa vaarallinen asia, minkä lapsi tuossa oppii on se, että keitä tahansa aikuisia on turvallista lähestyä.
Nykyään uutisina saa lukea juttuja, jotka pohjautuvat ihmisten omiin tunteisiin. Aiemmin uutisina julkaistiin tosiasioita.
Maailmasta on tullut tunnemaailma, jossa kenen tahansa tunteet voivat nousta valtakunnan uutisiksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Tällä tavalla saadaan kasvatettua oikein hyviä minäminäkusipäitä ja psykopaatteja, mutta ei kunnon ihmisiä.
Tämä nimenomaan on nykyajan höpöhumpuukia että kaikki lähtee itsestä ja lopultakin on vain oma syy ja vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vähän luulen, että tämä pyörätuoli mies...
Mistä sä tähän pyörätuolin pieraisit!
Se oli fillarimies joka yritti survoutua lapsen yli ulos!
Nämä jutut, jossa vain yksi kertoo oman näkökulmansa voivat poiketa paljon siitä, mitä esimerkiksi videokuva tilanteesta sekä toisen osapuolen haastattelu avaisi.
Esim. äiti saattoi lapsineen tukkia kulkuväylän ja olla siirtymättä vaikka fillarimies pyytäisi tietä poistuakseen. Fillarimies saattoi myös olla kiireinen esim. vapaalta hälytetty kirurgi leikkaukseen tai muuta oikeaa kiirettä.
Äidillä saattaa olla asenne, että minä ja minun lapsi, ovat ne tärkeimmät. Ja oikein tuo onkin, mutta ulkona on kohteliasta huomioida myös muut ihmiset. Lisäksi on äärimmäisen vahingollista opettaa lapselle kaunaisuutta jonkun random mielenterveys tai päihteitä käyttävien käytöksestä johtuen. Äiti opettaa nyt lapsen näkemään kaiken omasta egostaan käsin, siten että muiden käytös ei johdu psyykkisistä ongelmista tai päihteistä, vaan lapsesta.
Ihmettelen lapsiasiainvaltuutetun lausuntoa. Onkohan koskaan liikkunut lasten kanssa julkisissa Helsingissä?
30 vuotta julkisissa lasten ja lastenlasten kanssa liikkunut mamma
Itse en missään tapauksessa lähtisi julkisuuteen vollottamaan kun meistä ei tykätäkkää, byääh.
Jotain outoa jutussa on ja minkä kuvan antaa pienen lapsen arjesta. Aivan hirveää jos näin olisi.
Voi olla että Yle ennakoi, mihin me ollaan Suomessa menossa. Nainen ei saa kulkea enää yksin kaupungissa kuten poliisi jo keväällä opasti ja lapsen kanssa ei missään tapauksessa voi enää ulkona kulkea.
Ei ka nyt sentään, Yle voisi keskittyä lukemaan uutisia ja jättää tutkimustyön ammattilaisille.
Minulle on käynyt kaupassa niin, että kassahihnan päässä lapsi alkoi paiskomaan minun tavaroitani äitinsä pakkaillessa omiaan. Äiti ei reagoinut mitenkään puuhapetterinsä toimintaan, mutta kun minä komensin lasta, että nyt ne näpit irti toisten tavaroista, niin äiti alkoikin lapselleen marmattamaan MINUN toiminnastani, eli kuinka jotkut eivät yhtään ymmärrä, että lapset leikkivät. No olisi antanut leikkiä omilla tavaroillaan sitten, jos tykkää siitä, että salaattiruukut käyvät lattian kautta tai viilipurkkeja on ravisteltu ja kaadettu ympäri.
Nykyään on vallalla joku ihmeellinen ajattelumalli, että lapsi on keisari, joka saa tehdä mitä haluaa ja jokaiseen mielitekoon, oikkuun tai huonoon käytökseen mukautuukin lapsen vanhempi menemällä vaikka solmuun, ettei lapselle tule paha mieli. Tämä on todennäköisesti yksi syy alati kasvaviin mielenterveysongelmiin, kun jossain vaiheessa nuorelle selviää, että maailma ei olekaan sellainen, että kaiken saa ja kaikkea voi tehdä mielensä mukaan, jos ei kotona olla harjoiteltu yhtään rajoja tai pettymyksiä.
Tuossakin Hesarin jutussa taas syyllistetään kaikki lapsivihamielisiksi. Kyllä se niin vaan on, että niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.
Mooni on täällä kommentoinut äidin ulkonäköä rumasti. Se voi ärsyttää ihmisiä ja kynnys käyttäytyä huonosti ylittyy.
Ainakin huoltajuuskiista-asioissa kiillotetaan kilpeä, nostetaan itseä jalustalle, ylihuolehditaan lapsesta, pidetään pumpulissa, jompi kumpi tai molemmat puolisoista. Mutta eikai sentään uutisiin asti kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään uutisina saa lukea juttuja, jotka pohjautuvat ihmisten omiin tunteisiin. Aiemmin uutisina julkaistiin tosiasioita.
Maailmasta on tullut tunnemaailma, jossa kenen tahansa tunteet voivat nousta valtakunnan uutisiksi asti.
Uhriutuminen on päivän sana ja sen avulla vältetään oma vastuu ja syyllistetään muut.
Ei voi olla, että koko ajan sattuu yhdelle. Jos kertomus vaunuihin tarranneesta miehestä on totta, niin sehän oli umpihullu ja luonnevikainen. Se pitäisi äidinkin ymmärtää, eikä pahentaa tilannetta silminnähden järkyttymällä. Lapsi pelkäö sellaistakin. Lapselle voi sanoa esim. että setä puhuu niin tyhmiä, että me ei sitä kuunnella.