Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Minun lapsi ei mahdu minnekään" - Katja Särkkää surettaa muiden käytös pientä tytärtä kohtaan julkisilla paikoilla

Vierailija
24.07.2023 |

https://yle.fi/a/74-20041357

Tämän palstan käytösmalli vuotaa jo tosielämään :o

Kommentit (616)

Vierailija
421/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä Särkkähän oli äsken puol ysin uutisissa kertomassa tästä kohtaamisestaan. Tuntui vähän mutulta tuo koko juttu.

Päivän turha uutinen.

Ei nyt sentään kuuluis illan pääuutisiin tämmöinen hömppä. Yle on alas vajonnut.

Vierailija
422/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vihaa kaikkea ja kaikkia, vihaa myös lapsia.

Ja koiria ja kissoja ja autoja ja homoja ja poliitikkoja ja julkkiksia ja verottajaa ja poliisia ja naisia ratissa jne.

Nyt puhuttiin meluavista ja muuta häiriötä aiheuttavista lapsista. Miksi yrität väistää asian?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme lasta 3-14 vuoden ikäjakaumalla,käydään paljon leikkipuistoissa,ravintoloissa,ostoskeskuksissa jne.ja kertaakaan 14 vuoden aikana en ole kokenut minkäänlaista lapsivihaa.Sen sijaan olen kokenut huonoa käytöstä muiden lapsilta (joidenkin puhe yhtä veen veetä) ja sekä huonoa käytöstä myös muiden lapsien vanhemmilta.

Että sanoisin, jos kokee lapsivihaa niin ensiksi voisi katsoa peiliin..?

Jonku Särkän vielä ymmärrän, mutta että Lapsiasiavaltuutettu lähti tähän mukaan, sitä en ymmärrä alkuunkaan. 

Ja ihmettelen mitä dataa hänellä on siitä, että ilmiö on yleinen? Vähän heppoisesti tehty tuo juttu musta.

Vierailija
424/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa tuon jutun kaltaiset vanhemmat tajuaisivat, ettei lapsensa ole maailman napa. Saattaisi se muiden oletettu negatiivinen suhtautuminenkin muuttua.

Ei aikuisetkaan tajua etteivät ole maailman napa. Sun ulkomaanmatka jutut ei kiinnosta työpaikan kahvitauolla joten voisitko olla hiljaa.

Meitä ei myöskään työpaikan kahvitauolla kiinnosta kuunnella sun koirasta mitään, se ei ole söpö meidän mielestä. Ei olle myöskään kiinnostuneita sun rumasta omistusasunnosta, sun sisustusmaku on täysin paska ja näytit hääpuvussa rumalta, teidän häissä ruoka oli pahaa ja hääleikit tyhmiä.

Vierailija
425/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut että kaikilla Sannoilla on tosi huono itsetunto, ja ne kompensoi sitä meikeillä yms. ja valtavalla huomionhalulla.

Tiedän 4 tollasta Sannaa.

Vierailija
426/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei ole ihminen eikä sille kuulu pukea vaatteita eikä lässyttää.

Vierailija
427/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira ei ole ihminen eikä sille kuulu pukea vaatteita eikä lässyttää.

Työkavereita ei kiinnosta sun koira hevonpaskaa.

Vierailija
428/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienten lasten tunnesäätelytaidot eivät ole kehittyneet vielä kunnolla. On luonnollista, että lapset eivät koko ajan toimi täysin moitteettomasti. Vanhemmat tietysti ovat vastuussa siitä, että lasta kasvatetaan ja tarvittaessa poistetaan tilanteesta.

Olen samaa mieltä, että lapset eivät ansaitse vihamielisyyttä, ja vanhemmat ansaitsee edes jonkun verran myötätuntoa jos lapsi kiukuttelee tai on hankala niin ei se ole kiva tilanne vanhemmillekkaan. Muualla maailmassa kuin Suomessa ei ole tällaista lastenvihaamisilmapiiriä.

Vihaatteko myös eläimiä, jotka nekin saattavat aiheuttaa häiriötä, mutta eivät itse voi mitään asialle?

Ei, en todellakaan vihaa eläimiä. Tosin ne harvemmin alkavat laulaa ja selittää typeriä juttuja bussissa.

Koirat paskantaa pitkin teiden varsia ja katuja, lapset ei.

Vierailija
429/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienten lasten tunnesäätelytaidot eivät ole kehittyneet vielä kunnolla. On luonnollista, että lapset eivät koko ajan toimi täysin moitteettomasti. Vanhemmat tietysti ovat vastuussa siitä, että lasta kasvatetaan ja tarvittaessa poistetaan tilanteesta.

Olen samaa mieltä, että lapset eivät ansaitse vihamielisyyttä, ja vanhemmat ansaitsee edes jonkun verran myötätuntoa jos lapsi kiukuttelee tai on hankala niin ei se ole kiva tilanne vanhemmillekkaan. Muualla maailmassa kuin Suomessa ei ole tällaista lastenvihaamisilmapiiriä.

Vihaatteko myös eläimiä, jotka nekin saattavat aiheuttaa häiriötä, mutta eivät itse voi mitään asialle?

Ei, en todellakaan vihaa eläimiä. Tosin ne harvemmin alkavat laulaa ja selittää typeriä juttuja bussissa.

Mielummin kuuntelen lapsen laulamista linja-autossa, kun astun koiran paskaan ja koko työpaikka haisee koko päivän.

Vierailija
430/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan osoittanut vihaa meitä kohtaan, kun ollaan liikuttu kaupungilla 2 lapsen kanssa. Ja Helsingissä asutaan. Lapset on nyt jo teinejä. Miten sitä joillekin sattuu ja tapahtuu, ettei olisi osittain peiliin katsomisen paikka?

Vierailija
431/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset taas raapivat housujensa sisältöä ja läimivät sen jälkeen tahmaisilla tassuillaan joka paikan.

Kyllä, olen nähnyt.

Vierailija
432/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsingissä on kaikki avohoitopotilaat ja mielenteyskuntoutujat, alkoholistit jne kadulla ilman asiallista hoitoa. heidän kanssa kohtaa muutkin, kuin lapset. en ole koskaan nähnyt lapsivihamielisiä 20 vuoden aikana täällä seudulla. ihan tekemällä tehty juttu.

Vierailija
433/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsista heijakkaa miten yksi minun lapseni eivät koskaan itkeneet eivätkä kiukutelleet- mummu poistattikin kaikki kommentit mitkä eivät miellyttäneet ja jätti omansa paikalleen. Taisi useampi kommentoija osua oikeaan, niin narsistista tekstiä oli mummulla ettei ihme että mummu poistatteli muiden ihmettelyjä. Noloa :D.

Vierailija
434/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei häiritse lauvalat lapset, mutta haisevat aikuiset kyllä. Osa naisista on uinut hajuvedessä ja haisevat kuin rankkitynnyri ja osa aikuisista haisee hielle.

Vierailija
435/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hupsista heijakkaa miten yksi minun lapseni eivät koskaan itkeneet eivätkä kiukutelleet- mummu poistattikin kaikki kommentit mitkä eivät miellyttäneet ja jätti omansa paikalleen. Taisi useampi kommentoija osua oikeaan, niin narsistista tekstiä oli mummulla ettei ihme että mummu poistatteli muiden ihmettelyjä. Noloa :D.

Sulla oli varmaan joku kiltti tyttö, se luokan kiusattu nössö.

Vierailija
436/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme lasta 3-14 vuoden ikäjakaumalla,käydään paljon leikkipuistoissa,ravintoloissa,ostoskeskuksissa jne.ja kertaakaan 14 vuoden aikana en ole kokenut minkäänlaista lapsivihaa.Sen sijaan olen kokenut huonoa käytöstä muiden lapsilta (joidenkin puhe yhtä veen veetä) ja sekä huonoa käytöstä myös muiden lapsien vanhemmilta.

Että sanoisin, jos kokee lapsivihaa niin ensiksi voisi katsoa peiliin..?

Jonku Särkän vielä ymmärrän, mutta että Lapsiasiavaltuutettu lähti tähän mukaan, sitä en ymmärrä alkuunkaan. 

Ja ihmettelen mitä dataa hänellä on siitä, että ilmiö on yleinen? Vähän heppoisesti tehty tuo juttu musta.

Meillä voidaan nykyään heitellä muka totuutena kaikkea, halutaan ikäänkuin lietsoa ihmisiä vihaamaan toinen toisiaan, tämä jos mikä on sairasta. Hävetkää Ylessä.

Vierailija
437/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole siitä, että kohde on lapsi. Tuo nainen vain olettaa, että lapsivihamielisyys näkyy noin. Kyse on ihan tavallisesta elämästä pääkaupungissa, siellä jokainen kokee vastaavaa iästä, ihonväristä ja olemuksesta huolimatta. Minulle on huudeltu rumista hiuksista, tönitty sivuun rullaportaissa (seisoin oikeassa laidassa, ohittaja halusi ohittaa oikealta!) ja tultu kertomaan, että kiharatukkaiset palavat helvetissä. En ole olettanut, että viha kohdistuu suomalaisiin 37v ikäisiin naisiin, joten en ottanut yhteyttä mediaan.

Suvaitsevaisuus on päivän sana. Miksi Särkkä ei suvaitse narkkareita, vanhoja naisia, pyöräilijöitä tai muita kanssaihmisiä?

Hyvä pointti. Vilaukselta näkyi lapsi uu tisissa tuon rutisijan haastattelussa, miten sen nytsanoisi etä suvaisevaisuus kaikilta kaikkia kohtaan kiharatukkaisiakin..

Vierailija
438/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tatuointi oli äidillä otettuna, kaulassa asti. Liekö hirveän tasapainoinen ihminen tämä.

Vierailija
439/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonointa käytöstä olen viime aikoina kohdannut junassa kun eräs aikuinen ihminen (!) hölötti kovaan ääneen aamun "työmatkajunassa" yli tunnin kuulumisiaan kaverilleen - jonka luokse oli illalla menossa grillaamaan! Voi miksi piti möykätä aamulla, kun koko muu vaunu oli (etätyö)läppäreillään? Kukaan lapsi ei ole minua näin piinannut.

Huonointa mitä vähään aikaan olen nähnyt joukkoliikenteessa, oli humalaisten kirjallisuushenkilöiden seurue, jossa ukot karjuivat pippelijuttuja kovaan ääneen. Lasten juttelut ja laulutkin on ihan kivaa kuunneltavaa.

Vierailija
440/616 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla oli varmaan joku kiltti tyttö, se luokan kiusattu nössö.

Nössö Aada

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi