Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihomiseni ällöttää miestäni ja nyt olen myös tyhmä?

Plösö mamma
23.07.2023 |

Olen lihonut suhteemme alkuajoista muutaman vuoden sisällä noin 15 kg. Sitä ennen olin normaalipainon ylärajalla ja nyt 15 kg painavampana näytän kyllä kamalalta, myönnetään. Hoikempana olen nätti ja sellaisen saaliin mies aikoinaan luuli napanneensa. Lihominen alkoi, kun aloitimme lapsettomuushoitoprosessin. Söin hormonia, jonka yleisimmät sivuvaikutukset lihominen ja väsymys. Makeaa teki mieli ja sitä tuli puputettua ja extraa kertyi kroppaan. Sen jälkeen olen ollut 2 x raskaana ja imettänyt, makeaa tehnyt koko ajan mieli ja väsymys ja raskausvaivat vähentäneet aktiivisuuden minimiin, nyt tilanne toi +15 kg.

Mies selvästi halveksuu ulkonäköäni. Heti lihomiseni alusta saakka hän on suhtautunut kylmästi (vaikka olen synnyttänyt hänelle 2 ihanaa lasta) ja välinpitämättömästi minuun. Hän ei ole kertaakaan sanonut kauniiksi tai kehunut mitenkään. Seksiä on harrastanut vain äkkiä tarpeidensa tyydyttämiseksi, aloitteita ei ole kyllä itse tehnyt edes.

En itsekään pidä ulkonäöstäni nyt, eikä lihavat ihmiset kyllä viehätä minuakaan. Olin kuitenkin nuorena parisuhteessa jossa mies lihoi ainakin 20 kg, enkä minä häntä kyllä vastenmielisenä nähnyt, rakas oli silti. Ongelma nyt kuitenkin on se, että mies on myös alkanut vähätellä älyäni (kutsui aiemmin fiksuksi jne), puhuu minulle kuin jälkeenjääneelle, on töykeä ja tiuskii.

Onko ulkomuotoni niin häiritsevä, että näkee minut nyt jotenkin kokonaisuudessaan huonona, myös älyltäni yhtäkkiä tyhmänä? Onko mahdollista, että alkaa pitää minusta taas kokonaisuudessan, jos laihduin takaisin entiselleni? Vai onko lasteni isäksi valikoitunut aivan aito pinnallinen kusipää.

Laihduttamisen olen jo aloittanut, kun vauva-ajat ja imetykset saatu päätökseen ja tuntuu, että väsymys ei enää niin paina. Itseni takia tietenkin, aion olla kunnossa vaikka mies joutaisikin mäkeen..

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala mikä mies. Sinä olet käynyt läpi rankat hoidot ja antanut hänelle kaksi lasta, mutta edelleen pitäisi näyttää 25 vuotiaalta lapsettomalta naiselta, että kelpaisi? Ja loukkaa vielä muillakin tavoilla, haukkumalla tyhmäksi, ihan kuin tuo ulkonäön halveksuminen ei olisi vielä tarpeeksi paha. En pystyisi elämään tuollaisen miehen kanssa. Eihän hän rakasta tai arvosta, jos kohtelu on tuota luokkaa. En myöskään pystyisi unohtamaan noin törkeää käytöstä.

Vierailija
62/78 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Makeaa teki mieli ja sitä tuli puputettua"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 kg on ihan hirvee lihominen. Ei ihme että mies pitää plösönä. 2 lapsen synnyttäminen ei oikeuta että pysyt plösönä loppuikäsi. Alas kuule käymään joka aamu ja illalla tunnin lenkilläa ja lisäksi kuntosaliin mars kiinteyttämään vartaloa. Mies voi kyllä lapsia hoitaa sen aikaa. Minun vaimo lihosi raskaus aikana mutta alkoi heti kuntoilemaan  ja on nyt normaalivartaloinen.

Vierailija
64/78 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se mies!

Vierailija
65/78 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihomiselle löytyy aina syitä muualta kuin itsestä.

Nuo syyt, jotka AP kertoi ovat oikeat syyt lihomiselle, hormonihoidot lihottavat ja myös raskaus. Mielipiteesi on ilkeä, mutta paha saa palkkansa, aina.

Raskauskilot saa kyllä pois niin halutessaan! Turha selitellä!

Vierailija
66/78 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on miehen vika tietenkin.

Vierailija
67/78 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se heti, ei kannata tuhlata elämää tuollaisen kanssa. Jätin samanlaisen sian ja laihduin sen jälkeen, on helppo laihduttaa, kun stressi on poissa.

Vierailija
68/78 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ap puhunut miehen kanssa asiasta?

Vierailija
69/78 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä 15kg jo näkyy. Toisaalta voithan vähentää herkkuja ja laihduttaa, jos itse haluat. Sä saat olla millainen tahansa, mutta jos itse tahtoisit laihtua niin ei varmaan muutaman kg pudotus niin vaikeaa olisi.

Mutta tuo tyhmäksi haukkuminen vasta törkeää onkin.

Vierailija
70/78 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa vain huumorilla. Kun mies sai ne ihanat lapset niin saahan sitä akka tulla lihavaksi ja tyhmäksi. 😉Kaikkeahan ei mies voi saadakkaan. 🤣 

Vierailija
71/78 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kertoo miehen tunne-elämän pinnallisuudesta joka on miesten keskuudessa valitettavan yleistä. Se taas johtuu siitä että miehiä ei opeteta olemaan yhteydessä tunteisiinsa eikä heille sallita kaikkia tunteita. Se tekee ihmisestä narsistisen ja pinnallisen.

Ulkonäkökeskeisyys on yksi merkki tästä, rakkaus on ehdollista. Ei arvosta ja rakasta puolisossa sitä että tämä on synnyttänyt kaksi lasta ja ollut monella tapaa kovilla siinä. Entä sitten kun puoliso vanhenee, sairastuu yms. Lentääkö silloinkin rakkaus ikkunasta?

Jokaiselle opetetaan kyllä käytöstavat, oli henkisiä vammoja tai ei. Uskomatonta, miten miehiä puolustetaan ja heitä ymmärretään joka asiassa.

Syy-seuraussuhteen tunnistaminen ei ole puolustelua eikä syiden ymmärtäminen ole sana asia kuin niistä seuraavan käytöksen hyväksyminen.

Sen sijaan syiden ymmärtäminen ja niihin puuttuminen on olennaista kierteen katkaisemiseksi viimeistään seuraavassa sukupolvessa. Jotkut fiksummista miehistä hoksaavat asian jo tässä elämässä, jos keskustelua ei aloiteta kusipääksi haukkumalla. Jodtain syystä se harvoin tekee ihmisestä kovin vastaanottavaista.

-eri

Vierailija
72/78 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on täysin oikeassa. Turhaan sinä kiukuttelet.

Vierailija
73/78 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellinen vartalo lihavana ei ole häiritsevä, mutta keskivartalolihavuus (=olutmaha) on, koska sen ymmärtää luontaisesti että siinä piilee terveydellinen haitta. 

Vierailija
74/78 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on miehen vika tietenkin.

Ei tietenkään ole. Mutta eipä ole naisenkaan. Luulen että kaikki, joilla on taipumus minkäänlaiseen lohtusyömiseen tunnistavat ilmiön: väsyneenä ja stressaantuneena syömisen kontrollointi on vaikeaa. Naisilla hormonit vielä tehostavat vaikutusta.

Voidaan ne hedelmällisyyshoidot ja lapset toki jättää tekemättäkin, jos 15 kg on tärkeämpi kuin jälkikasvun saaminen.

Kaikki eivät tietenkään liho, mutta painonhallinta on asia, johon joko saadaan eväät lapsuudessa tai sitten ei. Lapsuuttaan/nuoruuttaan taas ei kukaan voi valita.

Vierailija
75/78 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomies kirjoitti:

15 kg on ihan hirvee lihominen. Ei ihme että mies pitää plösönä. 2 lapsen synnyttäminen ei oikeuta että pysyt plösönä loppuikäsi. Alas kuule käymään joka aamu ja illalla tunnin lenkilläa ja lisäksi kuntosaliin mars kiinteyttämään vartaloa. Mies voi kyllä lapsia hoitaa sen aikaa. Minun vaimo lihosi raskaus aikana mutta alkoi heti kuntoilemaan  ja on nyt normaalivartaloinen.

Luitko edes aloitusviestiä? Siinähän ap kirjoitti että on jo aloittanut laihdutuksen, kun on pahimmasta pikkulapsiajan väsymyksestä päässyt. Ongelma ei siis ole ap:n ylipaino vaan se, että mies on dorka.

Vierailija
76/78 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisen miehen kanssa? Palstamammat ovat nykyään ihme tossukoita.

Vierailija
77/78 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kiinnostava ketju, olisi mukava kuulla myös Ap:n mietteitä.

Vierailija
78/78 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomies kirjoitti:

Mä olin 34 v ikään asti ollut hoikka urheilija. Sitten lihoin vuodessa 10-15 kiloa ja voin todella huonosti, nivelet olivat todella kipeät ja väsytti. Silloinen mies joskus jopa nälvi kerääntyneistä kiloista jotka olivat pahimmillaan noin seitsemän kiloa ylipainon puolella.

Sitten löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta ja sain lääkityksen. Sekään ei mitään äkillistä ihmettä tehnyt, mutta olo lähti nousuun ja paino treenaamalla laskuun vaikka edelleen olen painavampi kuin ennen sairastumista. Keväällä ja kesällä vedin vielä kuntokuurin jolla sain painon 68 kilosta noin 60:n kiloon (olen 166 cm pitkä). Nyt paino on jonkun 62 kg, en ole just katsonut.

Edelleen joudun kuitenkin tekemään terveisiiin aikoihini nähden paljon enemmän töitä pysyäkseni kunnossa. Nivelet eivät enää kestä samalla tavalla ja saan joinain päivinä pahoinvointikohtauksia jolloin tuntuu että taju menee, syytä ei tiedetä. Suurimman osan ajasta olen kyllä suht ok kunnossa. 

Että niin voi ihminen lihoa 15 kiloa vaikka olisi aina ollut normaalipainossa ja huippukunnossa koko elämänsä. Oikeasti joiduin vielä suorastaan rääkkäämään itseäni että sain painon alas. Samalla kasvatin tosin lihasta niin, että olen todella vahva myös nykyään ja pärjään ihan eri tavalla fyysisissä lajeissa.

Päivääkään en tosin kuuntelisi enää mitään mikkihiirtä ja sen taivastelua, exäkin sellainen narukäsi selittämässä läskeistäni ja itse ei mitään osaa eikä jaksa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä