Mitä te neulotte tällä hetkellä?
Itsellä työn alla 2 villapuseroa, kauluri ja villasukat. Paha neuloosi vaivaa.
Kommentit (180)
Voisko kutoa paksusta langasta sellaisen raekuuropeitteen autoon, niin ettei rakeet vahingoittaisi autoa? Mikä lanka olisi hyvä? Virkkauskin käy.
Aina on joku sukkapari kesken. Ja kaulahuivi, johon neulon jämälangat sitä mukaa, kun niitä tulee. Tekisi mieli neuloa pusero, mutta kärsivällisyys ei ehkä riitä niin isoihin töihin. Joskus olen puseron tehnyt ja äidin apuja tarvitsin paljon.
Mua himoittaisi neuloa seuraavaksi sellainen "hailuotolainen" mutta ohjetta siihen ei tunnu löytyvän mistään. Muuten kai tuon ohjeen voisi ihan itsekin kuvasta itselleen piirtää ja laskea silmukat, mutta just siinä miesten mallissa on selässä sellainen levennysosa johon olisi kiva saada ihan oikea ohje sekä sitten hihoissa kavennukset vähän eri tavalla kuin tavallisessa hihassa.
Vierailija kirjoitti:
Aina on joku sukkapari kesken. Ja kaulahuivi, johon neulon jämälangat sitä mukaa, kun niitä tulee. Tekisi mieli neuloa pusero, mutta kärsivällisyys ei ehkä riitä niin isoihin töihin. Joskus olen puseron tehnyt ja äidin apuja tarvitsin paljon.
Käsityötaitoisen äidin apu on se paras apu, mutta onneksi netistä löytyy ratkaisuja ja neuvoja varmasti jokaiseen neulomispulmaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua himoittaisi neuloa seuraavaksi sellainen "hailuotolainen" mutta ohjetta siihen ei tunnu löytyvän mistään. Muuten kai tuon ohjeen voisi ihan itsekin kuvasta itselleen piirtää ja laskea silmukat, mutta just siinä miesten mallissa on selässä sellainen levennysosa johon olisi kiva saada ihan oikea ohje sekä sitten hihoissa kavennukset vähän eri tavalla kuin tavallisessa hihassa.
Ohjeen saat ilmaiseksi, kun liityt Facebookissa Tikkuröijypiiri-ryhmään.
Ihana ketju
Terveiset kaikille neulojille ja kutojille.
Ps. Meilläkin kudotaan, vanha tätini tikuttaa ja puhuu tikkuneuleesta.
Oomma siis Pohojanmaalta 🧶🧶😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjeen saat ilmaiseksi, kun liityt Facebookissa Tikkuröijypiiri-ryhmään.
En ole facebookissa. Harmi.
Vierailija kirjoitti:
Stringejä miehelle.
Kiitos. Hoksasin just että mähän voisin nyt kerrankin neuloa itselleni ne merinovillaiset villahousut enkä vasta talvella harmitella kun niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
https://www.novitaknits.com/fi/hailuodon-paita-novita-nalle
https://punomo.fi/kasityokulttuuri/opiskelijoiden-toita/korkeakoulut/ha…
Vierailija kirjoitti:
Voisko kutoa paksusta langasta sellaisen raekuuropeitteen autoon, niin ettei rakeet vahingoittaisi autoa? Mikä lanka olisi hyvä? Virkkauskin käy.
Voisi varmaan kokeilla ihan trikookudetta?
Tossuja talveksi ja vihreää hellemekkoa. Tätä harrastusta on jatkunut 40 vuotta eikä loppua näy.. 🙂
Kudon Novitan ohjeella Syyshohto-villapaitaa ja seuraavaksi taas Lettlopista, luultavasti Jäävuori-villapaidan. Vuoden sisällä olen opetellut steekkaamaan villatakin ja tekemään pidennetyt kerrokset niskaan. Lankoja riittää .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isolla virkkuukoukulla. Olisi nopea tehdä, mutta märkänä painava...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isolla virkkuukoukulla trikookuteen virkkaaminen rasittaa kovasti kättä. En ihan autoa peitelläkseni lähtisi tuollaiseen urakkaan.
Olen neulonut viimeksi noin 67 vuotta sitten ja muistaakseni sain silloin valmiiksi patalapun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isolla virkkuukoukulla trikookuteen virkkaaminen rasittaa kovasti kättä. En ihan autoa peitelläkseni lähtisi tuollaiseen urakkaan.
Helpoin vaihtoehto olisi varmaan kangaspuilla kudottu perinteinen, sopivan levyinen räsymatto.
Sain silkkilangasta pitsikaulahuivin valmiiksi, nyt neulon pellavaista pitsijakkua, jossa on niin yksinkertainen malli, ettei tarvitse koko ajan tuijottaa toisella silmällä ohjetta. Oli niin kiire aloittaa uusi työ, että ryhdyin neulomaan päättämättä, millaisen jakun teen.
Lankoja on varastossa moneen tarkoitukseen. Eilen sain itseni ymmärtämään sen, että kahta tai useampaa työtä voi toki tehdä yhtaikaa, mutta ei ole järkevää aloittaa kahta samanaikaisesti. Menee purkamiseksi.
Neuloisin mielelläni villasukkia, mutta allergia estää.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kutoa itselleni ja puolisolle arkkusukat.
En ole vaan keksinyt/löytänyt oikeaa mallia, väriä
No valkoiset joissa kultainen risti tai sukat joissa siivet....siivet voi virkata kantapäihin tai suihin?
Nalle Pelto-langasta villasukkia, tilaustyönä. Suomesta lankaa ei saanut, joten tilasin Viron Karnaluxista.
Haluaisin kutoa itselleni ja puolisolle arkkusukat.
En ole vaan keksinyt/löytänyt oikeaa mallia, väriä