Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te neulotte tällä hetkellä?

Vierailija
23.07.2023 |

Itsellä työn alla 2 villapuseroa, kauluri ja villasukat. Paha neuloosi vaivaa.

Kommentit (180)

Vierailija
161/180 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä neuloin kissalleni aikoinaan topin ja keskiosatuubin. Söpö oli. Ja eka lapsi joka tuli vastaan kijaisi riemusta: Kato äiti tuolla kissalla on toppi!

Vierailija
162/180 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö silkki?? BC Garnilla on ihana tosi ohut silkkilanka. Ja myös Itolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/180 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on koko kesän vaivannut huivihulluus, eli olen tehnyt suoran pitsihuivin, Fifi-huivin, ainaoikein-kolmiohuivin, Kuusisto-huivin ja nyt meinaan aloittaa toisen sellaisen suomalaisesta villasta.

Ainut harmi on että ekaa kertaa elämässäni kädet kipeytyvät, olen neulonut joka päivä yli 30 vuoden ajan, eikä ole koskaan ollut kipuja. Miksikähän nyt?

Artihiritis. Se tulee kun kilometrit täyttyy. Rajallinen on nivelen ruston kesto.

Vierailija
164/180 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä kesken Laine-lehden (syksy 2022) Faerie Dreams-pitsineuletakki sinisistä kashmir ja silkki-mohair-langoista.

Lainetta ostin joskus alkuaikoina inspiraatioksi, kun ohjeita en jaksa seurata, mutta haluan silti pysyä kartalla uusista tekniikoista. Laineen teksti vain on tosi pikkuista ja haaleaa, joten tilasin sen tyttärelleni, joka valitteli ohjeiden olevan tosi "keskeneräisiä" aloittelijalle.

Vierailija
165/180 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, huhkin puutarhassa.

Mutta tekeillä on 2 villapuseroa, bolero ja panta.

Vierailija
166/180 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään seitikkejä ja värjään sitten lankoja

Vierailija
167/180 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavainen jakku on vailla hihojen kiinnittämistä. Aika kiva tuli. Alpakkatakista on takakappale melkein valmis. Silmät tähyävät uusien lankojen suuntaan. Ostin Novitan Linen Love -lankaa reilun kilon.

Vierailija
168/180 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta just nyt.

Käsitöissä ja kuviksessa kymppi. Oikeesti.

Mut jos ei huvita ny, ni ei.

Siitä sinä vaan: senku neulot, virkkaat, parsit ja kudot.

Mä en viitti. Ei nappaa.

Vierailija
169/180 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole mittens

Vierailija
170/180 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Per Svensson

Vierailija
171/180 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en neulo vaan punon.

Tällähetkellä punon juonia miten joltakin teiltä neulojista saisi ostettua villasukat talvea varten.. tokmannilla on tarjouksessa 7 veljestä lankakerät 2 kerää 9,90 niin oisko 40e hyvä sukkaparin hinta?

Vierailija
172/180 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerään seitikkejä ja värjään sitten lankoja

Tekisitkö sienipiirakan? Veisin anopille lahjaksi.

Vierailija
173/180 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kesken vuonna -89 ala-asteen kässän tunnilla aloittamani lapaset.

Vierailija
174/180 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla kudoin kaksi paria sukkia, ja toiset on jo käytössäkin, toisista pitää vielä päätellä langat. Teinipoika saa ne - tällä viikolla ei kyllä ole kauheasti villasukkia tarvinnut.

Virkattu paita on edelleen kesken, mutta tarvitsen sen valmiiksi vasta ensi kesäksi. Yksi villapaita on kasaamista vaille valmis, saa nähdä, kasaanko vai puranko. En ole ihan varma, onko se sellainen kuin halusin.

Villasukkia on kesken ainakin kaksi paria, koska yksi tekele on hukassa.

Pitää kutoa vielä pari siistimpää puseroa/tunikaa töitä varten, sitten on taas pariksi vuodeksi paitakiintiö kasassa.

Vierailija
175/180 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken on villasukat ja kaksosflikkojen unikkopaita. Tehtävää olis kyllä kun kerkesi.

Vierailija
176/180 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät on kuulema hyviä käsityöihmisiä.

Kyllä varmaan, jos ohjeiden noudattaminen on tyhmyyttä. Sitten taas neulesuunnittelu on aika matemaattista hommaa, suosikkisuunnittelijani ovat koulutuksiltaan lääkäri, arkkitehti ja tilastomatemaatikko. Terkut kaikille, jotka tietävät keistä puhun.

Vierailija
177/180 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä neuloin kissalleni aikoinaan topin ja keskiosatuubin. Söpö oli. Ja eka lapsi joka tuli vastaan kijaisi riemusta: Kato äiti tuolla kissalla on toppi!

Minä virkkasin kissalle valjaat ja eräs lapsi totesi ettei ole ennen nähnyt kissalla villapaitaa.

Vierailija
178/180 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät on kuulema hyviä käsityöihmisiä.

Kyllä varmaan, jos ohjeiden noudattaminen on tyhmyyttä. Sitten taas neulesuunnittelu on aika matemaattista hommaa, suosikkisuunnittelijani ovat koulutuksiltaan lääkäri, arkkitehti ja tilastomatemaatikko. Terkut kaikille, jotka tietävät keistä puhun.

Provosoiva väite, mutta tavallaan tässä on perää. 😅

Jos haluan vain rentoutua neuloessani, niin valitsen taitavan suunnittelijan ohjeen koska tiedän, että joku muu on hoitanut ajattelun.

Jos tarkoitat erästä suomalaista tilastotieteilijää, niin hänen ohjeensa ainakin ovat niin viimeisen päälle, että voi vaan tehdä kuten ohjeistetaan ja hyvä tulee.

Vierailija
179/180 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille keillä käsityöt ei nappaa niin facessa on ryhmä myy/osta käsityöt. Sieltä saa sukkia ja kaikkea kivaa ostettua.  Itse sain juuri valmiiksi Suuri käsityökerho lehdestä taskullisen villatakin, 7 veljestä naturea ja Tuuli-lankaa.  Tuli niin kiva että varmaan teen toisenkin.  

Vierailija
180/180 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä kesken Laine-lehden (syksy 2022) Faerie Dreams-pitsineuletakki sinisistä kashmir ja silkki-mohair-langoista.

Lainetta ostin joskus alkuaikoina inspiraatioksi, kun ohjeita en jaksa seurata, mutta haluan silti pysyä kartalla uusista tekniikoista. Laineen teksti vain on tosi pikkuista ja haaleaa, joten tilasin sen tyttärelleni, joka valitteli ohjeiden olevan tosi "keskeneräisiä" aloittelijalle.

Saman olen huomannut. Naapuri tuli kysymään raglanhihaan ohjetta, kun sitä ei hänen mielestään Laineen ohjeessa ollut. No, olihan se siinä, mutta ei sillä tavalla, että olisi aloittelevalle neulojalle auennut.

Tuohon Laineen ulkoasuun sanoisin ettei se ainakaan esteetöntä huonosti näkeville ole. Itse en siksi ole lehteä koskaan ostanutkaan.