Mitä te neulotte tällä hetkellä?
Itsellä työn alla 2 villapuseroa, kauluri ja villasukat. Paha neuloosi vaivaa.
Kommentit (180)
Kalukukkaroa miehelle ja pojille.
Talvi on taas tulossa.
Juuri sain valmiiksi neulottua pipon. Sen lisäksi neulon villapuseroa ja yritän tehdä neuletakin ja shaalin virkkaamalla. Hieman jännittää lopputulos...
Olen lopettanut neulomisen ja olen helpottunut kun enää ei tarvi neuloa mitään huh huh N63
Miten niin,mitä neulotte? Mitä tarkoittaa ???
Ei ole vielä tarpeeksi lähellä syksyä, että olisi tullut pakkomiellettä neulomiseen. Kyllä varmaan kuukauden päästä jo puikot kilisee, jos ei muuta niin villasukkia.
Villapusero on nyt menossa. Nyt kesän aikana olen kutonut kuudet villasukat.
Vierailija kirjoitti:
Tunika tuli valmiiksi, odottaa kasaamista. Villasukat viittä vaille valmiit ja villatakki aluillaan. Mulla pitää olla aina monta työtä meneillään, en jaksa tehdä yhtä ja samaa koko ajan.
Mulla sama. Joskus (usein) inspis myös katoaa kun pääsee tarpeeksi pitkälle ja tajuaa (taas kerran) sovittaessaan, että eihän tämä näytä päällä lainkaan siltä millaiseksi sen kuvitteli. Varastossa on monet langat valmiina odottamassa koskemattomina sitä hetkeä, että pahimmat extrat on vartalosta sulaneet ja voi neuloa monta jonossa olevaa villapaitaa..
Lisäksi pitää olla aina sellaista simppelia silmät ummessa-kudottavaa niitä sarjoja/leffoja varten joihin pitää keskittyä enempi ja sitten jotain monimutkaista kirjo- tai pintaneuletta niitä sarjoja varten joita lähinnä vain kuuntelee.
Osaisinpa kutoa!
Kutoisin villahaalareita joissa olisi myös huppu ja kauluri!
Tuollaisessa villakotelossa nukkuisin kuin silkkiäisperhosen toukka.
Elämäni pahimpia karikoita että en osaa neuloa ja kutoa, voi mikä harmi!
Koko kesänä en edes koskenut puikkoihin, mutta nyt sitten onkin tullut neulottua viimeisen kk:n aikana kolme paria pitkiä kirjoneulesukkia. Yksistä tuli vahingossa niin pitkät, että ne peittää polvetkin, mutta nyt huomasin että joku ketjuun kommentoinut neuloo sellaisia aivan tarkoituksellakin.
Vierailija kirjoitti:
Osaisinpa kutoa!
Kutomaan oppii kutomalla. Nykyään on myös helppoa oppia monimutkaisiakin juttuja kun ohjevideoita on vaikka ja kuinka. Siis totta kai edelleen pitää itse opetella silmukoiden luominen ja neulomaan ne oikeat ja nurjat silmukat kuten ennenkin, mutta noissa oikeasti kaikki väännetään tosi perusteellisesti rautalangasta ja vaikka tuntuu ekaksi, että en kyllä tajua niin vähänkö siisti fiilis on kun hoksaa, että no näinhän se tehdään.
Joskus kyllä tuntee itsensä ihan uunoksikin kun tahkoaa jotain ja sitten se onkin ihan iisi juttu ja vaatii vaan sen ahaa-elämyksen.
Tuommoinen toukkakotelohan olisi vähän kuin mega-iso villasukka metrisellä pyöröpuikolla ja vielä ilman sitä monesta aloittelijasta kenkkua kantapäätä..
Vierailija kirjoitti:
Miten niin,mitä neulotte? Mitä tarkoittaa ???
Jotain nasssssejuttua taatusti. Morsettavat kaksoisviestintää puikkoja kilisyttämällä.
Novita x Arabia -lehdestä Pastoraali II -sukkia.
Neulon sukkia itselleni sarjatyönä ja virkkaan siskontytön tulevalle lapselle peittoa.
Vierailija kirjoitti:
Osaisinpa kutoa!
Jokainen joka osaa, on ensin opetellut. Ei se syntymälahjana tule kenellekään.
Palmikkohuivia itselle ja miehelle villasukkia
Isoa kolmiohuivia hartioille. Toimistolla on vetoisaa talvisin 🥶 Lapsille pitäisi tehdä villasukat.