Mitä te neulotte tällä hetkellä?
Itsellä työn alla 2 villapuseroa, kauluri ja villasukat. Paha neuloosi vaivaa.
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Sain juuri liivihameen neulottua valmiiksi, vielä pitää langat päätellä niin on täysin valmis. Kirjoneuleylipolvensukat ovat menossa, sitten virkkaan pitsilierihattua, vessan mattoa ja verhoa ikkunaan sekä teen ristipistotyötä (uupuu vielä tikkipistot niin on valmis), parsin myös villasukkien kantapäitä ja korjaan märkäpukua sekä vaihdan korsettiin uudet olkaimet. Vino pino muita töitä odottamassa.... löysin aivan ihana villahousun neuleohjeen aikuisille ja aion toteuttaa myös sen lähiaikoina sekä tehdä kaksi neuleliivihametta lisää. Alkaa kuulostaa että olen käsityöhullu.
Minulla on neulejumi jatkunut jo pari vuotta, ennen neuloin todella paljon. Haen jatkuvasti inspiraatiota mutta ei ole tullakseen, lankoja olisi kaapit täynnä, jopa sellaisia joita ei enää myydä.
Vierailija kirjoitti:
En neulo juuri nyt, mutta virkkaan suorakaiteen muotoista pikselihuivia (pikselitekniikka = corner2corner-tekniikka). Lankana liukuvärjätty liilansävyinen Viking Nordlys.
Edistyy ihan kivasti, tulee kivannäköinen.
Tänään aloitin kutomaan vauvansukkia, jotka menevät jossain kohtaa syksyllä Ukraina-keräykseen muiden neuleiden mukana.
En vielä mitään, en saa aikaiseksi neuloa kesäisin. Mutta nyt on alkanut jo olla sen verran syksyä ilmassa, että on vähän alkanut houkutella tarttua puikkoihin. Ainakin pari pipoa olisi suunnitelmissa, kun jäivät talvella kesken. Muuten neulonkin lähinnä sukkia, yleensä pitsiä tai muuta pintaneuletta.
Vierailija kirjoitti:
Mallitilkkuja. Minulla on hurjan kaunista lankaa, josta on tarkoitus tulla pitkä kaulahuivi. Olen tehnyt vaikka millaisia mallitilkkuja, mutta oudosti tämä lanka ei näytä missään kuosissa kivalta. Lankoja on vaikka kuinka, mutta juuri tämä on se, joka on nyt neulottava.
Mallitilkkuja syntyi monta, ja lopulta löytyi se oikeakin. Nyt huivista on tehty keskiosa, ja jännin on jäljellä: mutkikasta 24 kerroksen mallikertaa metri ja huivin päiden päättely tavalla, jota en vielä ole keksinyt. Lankana on syklaaminpunainen "rauhansilkki".
En voi olen vasuri ja ohjeet oikeakätisille :(
Vierailija kirjoitti:
Mä kudon sukkia. Ompelukoneella neuloin uudet ikkunaverhot. Murrejuttuja.
Sulla on sukoosi. Slipoveria kutoo sellainen jolla on slipoosi, ja liiviä kutoo lipoosinen. Pitsiä virkaavalla on pitsofrenia.
Vierailija kirjoitti:
En voi olen vasuri ja ohjeet oikeakätisille :(
https://kotiliesi.fi/kasityo/neulonta/vasenkatinen-neulominen/ :)
Kahdetkin villasukat on kesken, toiset kotona ja toiset loma-asunnolla. Vasemman käden pikkurillissä lienee alkava nivelrikko. Se lukkiutuu isommasta nivelestä ja kipu on aika kamala ja lukkiutuman avaaminen ei tahdo onnistua. Olen suunnitellut jonkinlaista lastaa, ettei sormi pääse taipumaan nivelestä niin paljon, että se lukkiutuisi. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Vierailija kirjoitti:
Kahdetkin villasukat on kesken, toiset kotona ja toiset loma-asunnolla. Vasemman käden pikkurillissä lienee alkava nivelrikko. Se lukkiutuu isommasta nivelestä ja kipu on aika kamala ja lukkiutuman avaaminen ei tahdo onnistua. Olen suunnitellut jonkinlaista lastaa, ettei sormi pääse taipumaan nivelestä niin paljon, että se lukkiutuisi. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Sinulla on Art-Hi-Riitti
Suvulle ja kavereille olen villasukkia tarpeeksi tehnyt. Väittävät, että riittävät muutamaksi vuodeksi.
Ukrainaan lähetettävillä ei ole lukumäärärajaa, joten sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on sukoosi. Slipoveria kutoo sellainen jolla on slipoosi, ja liiviä kutoo lipoosinen. Pitsiä virkaavalla on pitsofrenia.
Pitsofreniaa ei pidä sekoittaa pizzafreniaan joka on pakonomaisesti pizzoja tekevä yxilö.
Ukrainaan voisi virkata /neuloa joku haarniskoja! Sellainen rautalangasta tehty estää monia haavojakin tai kaljapullon aukaisuläpysköistä tehty vaate.
Mohairneuletakki on aluillaan. On vaan melko lämmin materiaali neuloa. Mutta vähän kerrallaan illalla televisiota katsellessa.
Ukrainaan voisi virkata /neuloa joku haarniskoja! Sellainen rautalangasta tehty estää monia haavojakin tai kaljapullon aukaisuläpysköistä tehty vaate.
Tunika tuli valmiiksi, odottaa kasaamista. Villasukat viittä vaille valmiit ja villatakki aluillaan. Mulla pitää olla aina monta työtä meneillään, en jaksa tehdä yhtä ja samaa koko ajan.
Olen jo jonkun aikaa neulonut lastenvaatteita ja lahjoittanut niitä Punaiselle Ristille. Nyt on kesken punainen villapaita 10-12 -vuotiaalle.
Tykkään tehdä käsitöitä ja on ihana ajatus, että ne päätyisivät avuksi jollekin katastrofialueelle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on neulejumi jatkunut jo pari vuotta, ennen neuloin todella paljon. Haen jatkuvasti inspiraatiota mutta ei ole tullakseen, lankoja olisi kaapit täynnä, jopa sellaisia joita ei enää myydä.
Joillakin on tupajumi, ei pääse ulos.
Nyt on meneillään perusjoustinneulepipo johonkin syksyn neulekeräykseen, kuten kodittomille.