Oliko hallitukselta pelkkää sanahelinää että lasten liikkumiseen pitäisi panostaa kun sanaan aikaan ne leikkaa tahoilta jotka niitä harrastuksia järjestää?
Vai kompensoiko äitiyspakkauksen pallo kaiken tämän?
Kommentit (152)
Nykyään lapsi ei saa esim. harrastaa uimista niin, että käy itse tai kaverin kanssa uimassa, vaan on pakko liittyä uimaseuraan jotta se olisi harrastus.
Tulonsiirtoyhteiskuntaa parhaimmillaan 😂
Hirveä itku kun "joku muu" ei kustanna lapsien harrastuksia. Maksakaa prkl itse omista rahoistanne. Kuinka paljon Torissa maksaa jalkapallo/koripallo/luistimet ym? Kympin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikessa odotetaan että joku muu järjestäisi sitä tätä ja tuota🙄 Toimikaa itse.
Ai rakennetaan itse liikuntasalit, kerätään ryhmät ja ohjataan? Oletpas hauska...
Ihmiset käyttävät paljon somea. Eihän se ole kuin kerätä porukka ja mennä vaikka potkimaan porukalla palloa esim. hiekkakentälle. Sama on talvella. Ulkokentille vaan porukalla luistelemaan ja pelaamaan. Jos sattuu asumaan lumisella alueella.
Ai niin, pitäähän lapsistaan päästä eroon mahd. usein. Kun heidän kanssaan on nnniiiiinn raskasta🙄
Huomaa että sulla ei ole mitään hajua harrastamisesta. Alle kouluikäisten ryhmissä on vanhemmat hyvin usein mukana liikkumassa, se on ns. perheliikuntaa. Isompien kanssa taas toimitaan huoltoapuna, joukkueenjohtajina, valvojina, varojenkeruussa jne.
Ikävää tuottaa sulle pettymys, mutta meidän perheemme ja yhteisömme on hyvin aktiivinen liikkuja ja harrastaja. Pian lähdetään taas lasten harrastusten pariin. Nouskaa tekin lasten kanssa sieltä sohvalta selailemasta luurejanne. Mukavaa päivää! Heippa!😊
No mut hei hienoa et teille riittää se metsä, ette tarvitse edes talvella liikuntasaleja, kenttiä, saati uimahalleja. Eikä lapset kaipaa ikinä mitään ohjattua ryhmätoimintaa, ei myöskään partiota, soittotunteja tms. Onnea teille!
Vierailija kirjoitti:
Hirveä itku kun "joku muu" ei kustanna lapsien harrastuksia. Maksakaa prkl itse omista rahoistanne. Kuinka paljon Torissa maksaa jalkapallo/koripallo/luistimet ym? Kympin?
Kun et ymmärrä niin et ymmärrä. Kyse ei edelleenkään ole tuosta vaan siitä että järjestöiltä, kansalaisopistoilta yms. leikataan. En mä nyt ehkä tässä muskaria, uimakoulua ja yleisurheiluryhmiä ala itse järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään lapsi ei saa esim. harrastaa uimista niin, että käy itse tai kaverin kanssa uimassa, vaan on pakko liittyä uimaseuraan jotta se olisi harrastus.
Opetteleeko ne keskenään uimaan? Kyllä uimakoulu vaan oli aika näppärä juttu.
Tietenkin se on sanahelinää. Paskin hallitus miesmuistiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miten niin leikkaa niiltä jotka JÄRJESTÄÄ?
Ei meiltä ainakaan ole leikkaamassa mitään ja liikutamme noin 100 lasta useamman kerran viikossa.
Minkä tahon? Oletko tutustunut mistä kaikesta leikataan? Esim. me olemme saaneet harrastustoimintaan rahoitusta Sivikseltä.
Me taas emme ole saaneet. Pyörii ihan kaikkien meidän harrastajien omilla rahoilla tämä seura, kuten kaikkien seurojen tulisi. Tosin meillä ei ole "ammatti"valmentajia vaan valmennuskin toimii talkooperiaatteella. Ja tämä ei tarkoita että valmennus olisi huonoa, meillä on seurassa useita kansainvälisen tason menestyjiä ja valmentajat kouluttautuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meiltä ainakaan ole leikkaamassa mitään ja liikutamme noin 100 lasta useamman kerran viikossa.
Järjestöiltä, kansalaisopistoilta jne. leikataan.
nämä "järjestöt" HYVIN harvoin itse mitään järjestää. Seurat järjestävät ja sieltä järjestöiltä hyvin vähän mitään seuroille päin tulee.
Onpas ihmisten vaikea pysyä aiheessa. Aihehan oli miten _hallitus_ panostaa, kun sellaista menivät lupaamaan. Se että vanhemmat panostaa on itsestäänselvyys, mutta miten hallitus nyt panostaa. Ja jos eivät panosta, niin miksi menevät lupailemaan sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun et ymmärrä niin et ymmärrä. Kyse ei edelleenkään ole tuosta vaan siitä että järjestöiltä, kansalaisopistoilta yms. leikataan. En mä nyt ehkä tässä muskaria, uimakoulua ja yleisurheiluryhmiä ala itse järjestää.
Tässä se tulikin se mikä Suomen yhteiskunnassa on vialla. Kansalaisyhteiskunta puuttuu kokonaan ja kaikkea vastuuta kaikesta ollaan sälyttämässä viranomaisille. Holhousyhteiskunta tämä on.
Minä kyllä itse järjestän (yhdessä muiden kanssa) urheiluryhmiä, niin harrastajille (vauvasta vaariin) kuin kilpaurheilijoille. Palkatta, ja omalla ajallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se tulikin se mikä Suomen yhteiskunnassa on vialla. Kansalaisyhteiskunta puuttuu kokonaan ja kaikkea vastuuta kaikesta ollaan sälyttämässä viranomaisille. Holhousyhteiskunta tämä on.
Minä kyllä itse järjestän (yhdessä muiden kanssa) urheiluryhmiä, niin harrastajille (vauvasta vaariin) kuin kilpaurheilijoille. Palkatta, ja omalla ajallani.
Sun kommentin ensimmäinen ja toinen kappale on ristiriidassa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nämä "järjestöt" HYVIN harvoin itse mitään järjestää. Seurat järjestävät ja sieltä järjestöiltä hyvin vähän mitään seuroille päin tulee.
Seura = yhdistys = järjestö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen oppii uimaan viimeistään koulun alaluokkien liikuntatunneilla kun käydään uimahallissa. Siinä seurassa on kyse kilpauinnin harjoittelemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen oppii uimaan viimeistään koulun alaluokkien liikuntatunneilla kun käydään uimahallissa. Siinä seurassa on kyse kilpauinnin harjoittelemisesta.
Jokainen ei todellakaan opi uimaan ja koulussa ei opi uimaan kukaan. Uintikertoja on kaksi tai kolme joka toinen vuosi, jos oikein muistan.
Kuten näet ap, oikeistolle riittää, että ohjelma on julistettu. Ihan sama vaikka toteutuksena on liikuntapaikkojen hintojen nostaminen veroilla tai järjestävien tahojen rahoituksen leikkaus, Orpo sanoi että Suomi Liikkuu joten niin se on oltava!
Vahva ja Välittävä Suomi on hyvä nimi tälle ohjelmalle. Ei ihme että Purra vaan jatkaa, aikamoista kaksoisviestintäähän tuo on läpeensä muukin hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Tässäkin asiassa meidän sosialistinen Suomi on taas hakenut hiukan mallia NasseSaksasta ja heidän puolueohjelmastaan. 😄
21. The State is to care for the elevating national health by protecting the mother and child, by outlawing child-labor, by the encouragement of physical fitness, by means of the legal establishment of a gymnastic and sport obligation, by the utmost support of all organizations concerned with the physical instruction of the young.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole minun lapseni oppineet koulussa. Syynä korvakierre, korona ja huono tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Kuten näet ap, oikeistolle riittää, että ohjelma on julistettu. Ihan sama vaikka toteutuksena on liikuntapaikkojen hintojen nostaminen veroilla tai järjestävien tahojen rahoituksen leikkaus, Orpo sanoi että Suomi Liikkuu joten niin se on oltava!
Vahva ja Välittävä Suomi on hyvä nimi tälle ohjelmalle. Ei ihme että Purra vaan jatkaa, aikamoista kaksoisviestintäähän tuo on läpeensä muukin hallitus.
touché
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien asia on panostaa lasten liikkumiseen. Kävelylle vain ja juoksemaan pitkin metsiä. Monet toki näin tekevätkin. Lisäksi pitäisi huolehtia kasvisten ja terveellisen ruuan antamisesta lapselle karkkien ja limsojen sijaan. Sekin pitäisi tietysty yhteiskunnan huolehtia.
Vaikka tarjoittaisiin joku kallis harastus ja siellä käy tunnin viikossa, niin ei se riitä arkiliikunnaksi.
Valtion ainoa työ on huolehtia kansalaisistaan, tämä keskustelu ei ole mitenkään kohtuuton, valtiot on aina ollut mukana tukemassa nuorten liikuntaa, joka maassa, kokoomus on törkeä poikkeus jota.