Oliko hallitukselta pelkkää sanahelinää että lasten liikkumiseen pitäisi panostaa kun sanaan aikaan ne leikkaa tahoilta jotka niitä harrastuksia järjestää?
Vai kompensoiko äitiyspakkauksen pallo kaiken tämän?
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikessa odotetaan että joku muu järjestäisi sitä tätä ja tuota🙄 Toimikaa itse.
Ai rakennetaan itse liikuntasalit, kerätään ryhmät ja ohjataan? Oletpas hauska...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien asia on panostaa lasten liikkumiseen. Kävelylle vain ja juoksemaan pitkin metsiä. Monet toki näin tekevätkin. Lisäksi pitäisi huolehtia kasvisten ja terveellisen ruuan antamisesta lapselle karkkien ja limsojen sijaan. Sekin pitäisi tietysty yhteiskunnan huolehtia.
Vaikka tarjoittaisiin joku kallis harastus ja siellä käy tunnin viikossa, niin ei se riitä arkiliikunnaksi.
Tottakai on vanhempien vastuulla. Nyt onkin kyse siitä että hallitus lupasi satsata lasten liikkumiseen. Miten se lupaus toteutetaan kun samanaikaisesti leikataan harrastuksista?
Talvisin muuten tuo metsässä juokseminen on vähän hankalaa ja muutenkin turhan yksipuolista liikkumista, lapset tarvitsee monipuolisia motorisia harjoituksia.Kuinka hemmetin avuton olet?
Kuinka heikkolahjainen olet jos et nyt ymmärrä että lapset tarvii muutakin kuin sitä metsässä juoksemista? Ehkä sinä et muuta saanut ja siksi elät yksin incelkopissasi? Ryhmäliikunta on tärkeää ihan sosiaalisten taitojenkin vuoksi. Leikkaukset kohdistuu tahoihin jotka järjestävät lasten ja nuorten harrastuksia. Eikä koske vain liikuntaa vaan myös musiikkiharrastuksia, partio jne.
Kaikki pitää tulla ilmaiseksi? Minulla on hyvät sosiaaliset taidot omaavat nuoret aikuiset, jotka eivät ikinä saaneet rahatilanteen takia harrastaa mitään. Joku vastuu on myös vanhemmilla. Ylös sohvalta muiden lasten pariin liikkumaan ilmaiseksi. Ei saa olla täysin avuton. Sannako sinun pennuille maksoi aiemmin harrastukset? Keskiluokka stana joutaakin kärsiä jos olette noin h*lvetin tyhmiä.
Eivät saaneet harrastaa mitään? Mitä sitten tekivat vapaa-ajallaan? Tuijottivat seinää?
Tietenkin lapsi voi puuhata kaikenlaista vapaa-ajallaan itse, perheen kanssa tai kaverien kanssa. Ihan niin kuin aikuisetkin tekevät. Mutta ei se ole harrastus vaan ihan vapaamuotoista puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikessa odotetaan että joku muu järjestäisi sitä tätä ja tuota🙄 Toimikaa itse.
Niinpä! Ihme ulinaa kun pitäisi saada lapset liikkumaan kunhan ei vain itse tarvitse tehdä asian eteen yhtään mitään tai kauhistus sentään joutua itse liikkumaan ja leikkimään niiden lastensa kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai rakennetaan itse liikuntasalit, kerätään ryhmät ja ohjataan? Oletpas hauska...
Sinä olet hauska. Onpa kamala vaiva lähteä vaikka tuttavaperheen tai lasten kavereiden kanssa johonkin urheilemaan, uimaan, ulkoilemaan tai pelata jotain vaikka jalkapalloa. Eikun ainiin kunhan ei itse tarvitse tehdä muuta kuin korkeintaan autolla käydä viemässä lapsi kentän reunalle ja joku muu hoitaa loput
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset käyttävät paljon somea. Eihän se ole kuin kerätä porukka ja mennä vaikka potkimaan porukalla palloa esim. hiekkakentälle. Sama on talvella. Ulkokentille vaan porukalla luistelemaan ja pelaamaan. Jos sattuu asumaan lumisella alueella.
Ai niin, pitäähän lapsistaan päästä eroon mahd. usein. Kun heidän kanssaan on nnniiiiinn raskasta🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet hauska. Onpa kamala vaiva lähteä vaikka tuttavaperheen tai lasten kavereiden kanssa johonkin urheilemaan, uimaan, ulkoilemaan tai pelata jotain vaikka jalkapalloa. Eikun ainiin kunhan ei itse tarvitse tehdä muuta kuin korkeintaan autolla käydä viemässä lapsi kentän reunalle ja joku muu hoitaa loput
Varmasti kaikki tuollaistaKIN harrastaa mutta onko ihan oikeasti järkevää tuhota edullinen ryhmäharrastaminen? Jumppakoulut, sählykerhot, uimakoulut, kokkikerhot, jne. Monet näistä on olleet heti koulupäivän jälkeen jolloin lasten ei ole tarvinnut olla yksikseen ennen kuin vanhemmat pääsevät töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset käyttävät paljon somea. Eihän se ole kuin kerätä porukka ja mennä vaikka potkimaan porukalla palloa esim. hiekkakentälle. Sama on talvella. Ulkokentille vaan porukalla luistelemaan ja pelaamaan. Jos sattuu asumaan lumisella alueella.
Ai niin, pitäähän lapsistaan päästä eroon mahd. usein. Kun heidän kanssaan on nnniiiiinn raskasta🙄
Huomaa että sulla ei ole mitään hajua harrastamisesta. Alle kouluikäisten ryhmissä on vanhemmat hyvin usein mukana liikkumassa, se on ns. perheliikuntaa. Isompien kanssa taas toimitaan huoltoapuna, joukkueenjohtajina, valvojina, varojenkeruussa jne.
Riikka Purra, patologinen valehtelija. T, ex-äänestäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei harrastaminen vaadi mitään liikuntasalia, ryhmää tai ohjaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et nyt ihan hoksaa. Myös sitä omatoimista liikuntaa vaikeutetaan kun urheilupaikkojen/tilojen rahoitus vaikeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei harrastaminen vaadi mitään liikuntasalia, ryhmää tai ohjaajaa.
Joo ei, ei se metsässä juokseminen. Ja kaikki voi opettaa itse muksunsa uimaan järvissä jne.
Kyllä minunkin nuoruudessani isä laittoi keppejä veteen ja niillä me lapset leikittiin. EI sitä tarvii kuin mielikuvitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että sulla ei ole mitään hajua harrastamisesta. Alle kouluikäisten ryhmissä on vanhemmat hyvin usein mukana liikkumassa, se on ns. perheliikuntaa. Isompien kanssa taas toimitaan huoltoapuna, joukkueenjohtajina, valvojina, varojenkeruussa jne.
Ikävää tuottaa sulle pettymys, mutta meidän perheemme ja yhteisömme on hyvin aktiivinen liikkuja ja harrastaja. Pian lähdetään taas lasten harrastusten pariin. Nouskaa tekin lasten kanssa sieltä sohvalta selailemasta luurejanne. Mukavaa päivää! Heippa!😊
Ympäristön pitäisi olla hyvä liikkumiseen, jos vanhempi kannustaa lasta liikkumaan kotona ja ulkona. Turvallinen. Ei myös kiusaavia lapsia.
Haalituksen panostukset kohdistuvat tasan tarkkaan siihen, että rikkaat rikastuvat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minunkin nuoruudessani isä laittoi keppejä veteen ja niillä me lapset leikittiin. EI sitä tarvii kuin mielikuvitusta.
Eihän tämä ole mikään joko/tai. Kyllä minäkin leikin vaikka kuinka paljon lasteni kanssa mutta oli myös kiva viedä heidät muskariin, jalkapallokouluun, jumppakerhoon ja uimakouluun kun niissä oli osaava ohjaaja ja mukavaa ryhmätekemistä.
Ai miten niin leikkaa niiltä jotka JÄRJESTÄÄ?
Ei meiltä ainakaan ole leikkaamassa mitään ja liikutamme noin 100 lasta useamman kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Haalituksen panostukset kohdistuvat tasan tarkkaan siihen, että rikkaat rikastuvat.
Ja lasten taito- ja terveyserot kasvaa.
Kohta ne varmaan haluaa oppikoulut ja kansalaiskoulut takaisin. Ei köyhien kersoja yliopistoihin!
Vierailija kirjoitti:
Ai miten niin leikkaa niiltä jotka JÄRJESTÄÄ?
Ei meiltä ainakaan ole leikkaamassa mitään ja liikutamme noin 100 lasta useamman kerran viikossa.
Minkä tahon? Oletko tutustunut mistä kaikesta leikataan? Esim. me olemme saaneet harrastustoimintaan rahoitusta Sivikseltä.
Eivät saaneet harrastaa mitään? Mitä sitten tekivat vapaa-ajallaan? Tuijottivat seinää?