Oliko hallitukselta pelkkää sanahelinää että lasten liikkumiseen pitäisi panostaa kun sanaan aikaan ne leikkaa tahoilta jotka niitä harrastuksia järjestää?
Vai kompensoiko äitiyspakkauksen pallo kaiken tämän?
Kommentit (152)
Lasketaanpa hieman. Minna-Petteri pyytää isiltä kyydin kouluun kun ei ole motia kävellä ja ulkona tihkuu vettä. Koulun jälkeen Minna-Petteri ostaa sipsipussin.
300 gramman sipsipussissa on 1 500 kcal.
2 x 30 min koulumatkat välttämällä Minna-Petterile jää 300 kcal lisää varastoon.
Illalla Minna-Petteri tekee läksyt, pelaa tietokoneella ja chattaa puhelimella kavereidensa kanssa, säästyen 2 x 15min kävelemiseltä kaverille ja takaisin, mikä tarkoittaa 150 kcal lisää varastoon.
Minna-Petterillä on varastossa 1 500 + 300 + 150 = 1 950kcal verrattuna kasarinuoreen joka käveli kouluun ja kaverille, eikä saanut syödä sipsipussia.
Nyt pitäisi keksiä Minna-Petterille laji joka polttaa 1 950kcal, mikä vastaa 6,5 tunnin kävelyä. Lajin pitäisi olla motivoiva ja sellaista mikä on siistiä. Ja ei mitään hikiliikuntaa, koska sellainen ei liikuntaan tottumattoman Minna-Petterin mielestä ole cool.
Yhtälö ei vain toimi ilman hyötyliikuntaa ja sitä ettei hyvää mässätä kuin korkeintaan kerran viikossa karkkipäivänä. Ja silloinkaan ei vedetä sitä megapussia.
Katsoin kesäkuussa täysistuntoa ja siellä oppositiokin kehui hallituksen ohjelmaa saada ihmiset liikkeelle, joten en tiedä mistä kitiset.
Olen tullut siihen tulokseen, että.persut ovat kateellisia ja katkeria. Eivät halua kenenkään saavan mitään. Jokainen maksaa harrastuksesta, vaikka sitä kaupunki tai valtio tukisi.
Se äitiyspakkauksen pallo on varmaan se joka riittää lapsille. 😁
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut siihen tulokseen, että.persut ovat kateellisia ja katkeria. Eivät halua kenenkään saavan mitään. Jokainen maksaa harrastuksesta, vaikka sitä kaupunki tai valtio tukisi.
Ihmisviha näyttää olevan puolueen liima.
Eli perheet itse parhaiten tietävät mitä tarvitaan.
Ratkaisu on lisää rahaa perheille (yllätys yllätys, keneltä se muuten otetaan kun melkein kaikki hyvätuloiset veronmaksajat ovat perheellisiä?). Ja asioita joita perheet katsovat tarvitsevansa.
No verrattuna 70-lukuun ja 80-lukuun, perheillä on enemmän kaikkea. Mutta ihmiset vain lihovat ja lihovat.
Millä perusteella se olisi nyt toisin?
Minusta jännää että lasteni harrastusten puuttumisesta oltiin enemmän huolestuneita kun olivat päiväkoti iässä kun oululaisina. Olis varmaan pitänyt kolkutella lasun ovia. Harrastuksista olen huolissani auttakaas löytämään niitä. Halvemmaksi tulee kun huostaanotto.
. No nyt ihan asiaa eli todellakin niitä vaihtoehtoja voisi olla enemmänkin koulujen yhteydessä. Kovasti olisin halunnut hyödyntää niitä. Ehkä olisi pitänyt pyytää sossu avuksi kun nkin tuntui, että lapselleni ei haluttu edes tarjota niitä, vaikka joillain huoli näytti olevan. Esim. ilmoitus harrastuksesta tuli wilmaan kerran vasta kun ilmoittautuminen oli jo ohi. Ensisijalle lapset, joista koko naapurusto on huolissaan. Mitä se huoli ja suunnaton kiinnostus auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Katsoin kesäkuussa täysistuntoa ja siellä oppositiokin kehui hallituksen ohjelmaa saada ihmiset liikkeelle, joten en tiedä mistä kitiset.
Ei siinä tainnut olla muuta kehuttavaa. Mutta sekin vesitettiin.
Kuka on koskaan uskonut poliitikkojen vaalipuheisiin.
Sipilän hallitus lupasi olla leikkaamatta koulutuksesta kuinkas kävikään leikattiin ihan huolella,
Keskusta, Kokoomus, Persut, Petteri valtionvarainministerinä.
Itse olen nähnyt mitä joukkueharrastus on omalle lapselleni antanut. Olen tyytyväinen, että jaksoin ja maksoin.
Vasemmistolle kaikki pitää kantaa valmiina nenän eteen. Itse ei kyetä eikä osata tehdä mitään. Järkeä ei osata itse käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto on aina muiden taskulla. Itse ei kyetä mihinkään.
Hyvät sosiaaliset taidot? Missä ryhmässä?