Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko hallitukselta pelkkää sanahelinää että lasten liikkumiseen pitäisi panostaa kun sanaan aikaan ne leikkaa tahoilta jotka niitä harrastuksia järjestää?

Vierailija
22.07.2023 |

Vai kompensoiko äitiyspakkauksen pallo kaiken tämän?

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien asia on panostaa lasten liikkumiseen. Kävelylle vain ja juoksemaan pitkin metsiä.  Monet toki näin tekevätkin. Lisäksi pitäisi huolehtia kasvisten ja terveellisen ruuan antamisesta lapselle karkkien ja limsojen sijaan. Sekin pitäisi tietysty yhteiskunnan huolehtia.

Vaikka tarjoittaisiin joku kallis harastus ja siellä käy tunnin viikossa, niin ei se riitä arkiliikunnaksi.

Tottakai on vanhempien vastuulla. Nyt onkin kyse siitä että hallitus lupasi satsata lasten liikkumiseen. Miten se lupaus toteutetaan kun samanaikaisesti leikataan harrastuksista?

Talvisin muuten tuo metsässä juokseminen on vähän hankalaa ja muutenkin turhan yksipuolista liikkumista, lapset tarvitsee monipuolisia motorisia harjoituksia.

Kuinka hemmetin avuton olet?

Kuinka heikkolahjainen olet jos et nyt ymmärrä että lapset tarvii muutakin kuin sitä metsässä juoksemista? Ehkä sinä et muuta saanut ja siksi elät yksin incelkopissasi? Ryhmäliikunta on tärkeää ihan sosiaalisten taitojenkin vuoksi. Leikkaukset kohdistuu tahoihin jotka järjestävät lasten ja nuorten harrastuksia. Eikä koske vain liikuntaa vaan myös musiikkiharrastuksia, partio jne.

Kaikki pitää tulla ilmaiseksi? Minulla on hyvät sosiaaliset taidot omaavat nuoret aikuiset, jotka eivät ikinä saaneet rahatilanteen takia harrastaa mitään. Joku vastuu on myös vanhemmilla. Ylös sohvalta muiden lasten pariin liikkumaan ilmaiseksi. Ei saa olla täysin avuton. Sannako sinun pennuille maksoi aiemmin harrastukset? Keskiluokka stana joutaakin kärsiä jos olette noin h*lvetin tyhmiä.

Hyvät sosiaaliset taidot? Missä ryhmässä?

Vierailija
142/152 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanpa hieman. Minna-Petteri pyytää isiltä kyydin kouluun kun ei ole motia kävellä ja ulkona tihkuu vettä. Koulun jälkeen Minna-Petteri ostaa sipsipussin.

300 gramman sipsipussissa on 1 500 kcal.

2 x 30 min koulumatkat välttämällä Minna-Petterile jää 300 kcal lisää varastoon.

Illalla Minna-Petteri tekee läksyt, pelaa tietokoneella ja chattaa puhelimella kavereidensa kanssa, säästyen 2 x 15min kävelemiseltä kaverille ja takaisin, mikä tarkoittaa 150 kcal lisää varastoon.

Minna-Petterillä on varastossa 1 500 + 300 + 150 = 1 950kcal verrattuna kasarinuoreen joka käveli kouluun ja kaverille, eikä saanut syödä sipsipussia.

Nyt pitäisi keksiä Minna-Petterille laji joka polttaa 1 950kcal, mikä vastaa 6,5 tunnin kävelyä. Lajin pitäisi olla motivoiva ja sellaista mikä on siistiä. Ja ei mitään hikiliikuntaa, koska sellainen ei liikuntaan tottumattoman Minna-Petterin mielestä ole cool.

Yhtälö ei vain toimi ilman hyötyliikuntaa ja sitä ettei hyvää mässätä kuin korkeintaan kerran viikossa karkkipäivänä. Ja silloinkaan ei vedetä sitä megapussia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kesäkuussa täysistuntoa ja siellä oppositiokin kehui hallituksen ohjelmaa saada ihmiset liikkeelle, joten en tiedä mistä kitiset.

Vierailija
144/152 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut siihen tulokseen, että.persut ovat kateellisia ja katkeria. Eivät halua kenenkään saavan mitään. Jokainen maksaa harrastuksesta, vaikka sitä kaupunki tai valtio tukisi.

Se äitiyspakkauksen pallo on varmaan se joka riittää lapsille. 😁

Vierailija
145/152 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut siihen tulokseen, että.persut ovat kateellisia ja katkeria. Eivät halua kenenkään saavan mitään. Jokainen maksaa harrastuksesta, vaikka sitä kaupunki tai valtio tukisi.

Ihmisviha näyttää olevan puolueen liima.

Vierailija
146/152 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli perheet itse parhaiten tietävät mitä tarvitaan.

Ratkaisu on lisää rahaa perheille (yllätys yllätys, keneltä se muuten otetaan kun melkein kaikki hyvätuloiset veronmaksajat ovat perheellisiä?). Ja asioita joita perheet katsovat tarvitsevansa.

No verrattuna 70-lukuun ja 80-lukuun, perheillä on enemmän kaikkea. Mutta ihmiset vain lihovat ja lihovat.

Millä perusteella se olisi nyt toisin?

Vierailija
147/152 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jännää että lasteni harrastusten puuttumisesta oltiin enemmän huolestuneita kun olivat päiväkoti iässä kun oululaisina. Olis varmaan pitänyt kolkutella lasun ovia. Harrastuksista olen huolissani auttakaas löytämään niitä. Halvemmaksi tulee kun huostaanotto.

. No nyt ihan asiaa eli todellakin niitä vaihtoehtoja voisi olla enemmänkin koulujen yhteydessä. Kovasti olisin halunnut hyödyntää niitä. Ehkä olisi pitänyt pyytää sossu avuksi kun nkin tuntui, että lapselleni ei haluttu edes tarjota niitä, vaikka joillain huoli näytti olevan. Esim. ilmoitus harrastuksesta tuli wilmaan kerran vasta kun ilmoittautuminen oli jo ohi. Ensisijalle lapset, joista koko naapurusto on huolissaan. Mitä se huoli ja suunnaton kiinnostus auttaa?

Vierailija
148/152 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kesäkuussa täysistuntoa ja siellä oppositiokin kehui hallituksen ohjelmaa saada ihmiset liikkeelle, joten en tiedä mistä kitiset.

Ei siinä tainnut olla muuta kehuttavaa. Mutta sekin vesitettiin.

Vierailija
149/152 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on koskaan uskonut poliitikkojen vaalipuheisiin. 

Sipilän hallitus lupasi olla leikkaamatta koulutuksesta kuinkas kävikään leikattiin ihan huolella, 

Keskusta, Kokoomus, Persut, Petteri valtionvarainministerinä.

Vierailija
150/152 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nähnyt mitä joukkueharrastus on omalle lapselleni antanut. Olen tyytyväinen, että jaksoin ja maksoin.

Vierailija
151/152 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolle kaikki pitää kantaa valmiina nenän eteen. Itse ei kyetä eikä osata tehdä mitään. Järkeä ei osata itse käyttää.

Vierailija
152/152 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto on aina muiden taskulla. Itse ei kyetä mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän