Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko hallitukselta pelkkää sanahelinää että lasten liikkumiseen pitäisi panostaa kun sanaan aikaan ne leikkaa tahoilta jotka niitä harrastuksia järjestää?

Vierailija
22.07.2023 |

Vai kompensoiko äitiyspakkauksen pallo kaiken tämän?

Kommentit (152)

Vierailija
61/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulonsiirtoyhteiskuntaa parhaimmillaan 😂

Hirveä itku kun "joku muu" ei kustanna lapsien harrastuksia. Maksakaa prkl itse omista rahoistanne. Kuinka paljon Torissa maksaa jalkapallo/koripallo/luistimet ym? Kympin?

Kun et ymmärrä niin et ymmärrä. Kyse ei edelleenkään ole tuosta vaan siitä että järjestöiltä, kansalaisopistoilta yms. leikataan. En mä nyt ehkä tässä muskaria, uimakoulua ja yleisurheiluryhmiä ala itse järjestää.

Tässä se tulikin se mikä Suomen yhteiskunnassa on vialla. Kansalaisyhteiskunta puuttuu kokonaan ja kaikkea vastuuta kaikesta ollaan sälyttämässä viranomaisille. Holhousyhteiskunta tämä on.

Minä kyllä itse järjestän (yhdessä muiden kanssa) urheiluryhmiä, niin harrastajille (vauvasta vaariin) kuin kilpaurheilijoille. Palkatta, ja omalla ajallani.

Sun kommentin ensimmäinen ja toinen kappale on ristiriidassa keskenään.

Ei ole kun luet sen EDELLISEN viestin ja korostuksen. Valtaosa suomalaisista odottaa että viranomaiset järjestää kaiken, tai ainakin MAKSAA kaiken (tukiaisina järjestöille). Se ei ole kansalaisyhteiskuntaa. Tuo jälkimmäinen kappale on vain osoitus että TOISINKIN voisi olla ja pienessä määrin Suomessa onkin, vaikka valtaosin ei.

Vierailija
62/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miten niin leikkaa niiltä jotka JÄRJESTÄÄ?

Ei meiltä ainakaan ole leikkaamassa mitään ja liikutamme noin 100 lasta useamman kerran viikossa.

Järjestöiltä, kansalaisopistoilta jne. leikataan.

nämä "järjestöt" HYVIN harvoin itse mitään järjestää. Seurat järjestävät ja sieltä järjestöiltä hyvin vähän mitään seuroille päin tulee.

Seura = yhdistys = järjestö.

tuolla määrittelyllä Järjestöiltä EI LEIKATA, koska eivät mitään ole merkittävästi koskaan saaneetkaan. Valtionapuja saa alle 2% yhdistyksistä. Eli juurikaan leikkauksia ei kohdistu yhdistyksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten näet ap, oikeistolle riittää, että ohjelma on julistettu. Ihan sama vaikka toteutuksena on liikuntapaikkojen hintojen nostaminen veroilla tai järjestävien tahojen rahoituksen leikkaus, Orpo sanoi että Suomi Liikkuu joten niin se on oltava!

Vahva ja Välittävä Suomi on hyvä nimi tälle ohjelmalle. Ei ihme että Purra vaan jatkaa, aikamoista kaksoisviestintäähän tuo on läpeensä muukin hallitus.

Yhä on näyttämättä tuo MITEN JÄRJESTÄVILTÄ tahoilta ollaan leikkaamassa. EI olla, koska he eivät juurikaan mitään koskaan ole saaneetkaan.

Vierailija
64/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään lapsi ei saa esim. harrastaa uimista niin, että käy itse tai kaverin kanssa uimassa, vaan on pakko liittyä uimaseuraan jotta se olisi harrastus.

Opetteleeko ne keskenään uimaan? Kyllä uimakoulu vaan oli aika näppärä juttu.

Jokainen oppii uimaan viimeistään koulun alaluokkien liikuntatunneilla kun käydään uimahallissa. Siinä seurassa on kyse kilpauinnin harjoittelemisesta.

Missä uimahallissa? Meidän kunnan halli suljettiin. Noh, tosin Suomihan on tuhansien järvien maa, joten turhia rahareikiä ne uimahallit on muutenkin.

Vierailija
65/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä itku kun "joku muu" ei kustanna lapsien harrastuksia. Maksakaa prkl itse omista rahoistanne. Kuinka paljon Torissa maksaa jalkapallo/koripallo/luistimet ym? Kympin?

Kun et ymmärrä niin et ymmärrä. Kyse ei edelleenkään ole tuosta vaan siitä että järjestöiltä, kansalaisopistoilta yms. leikataan. En mä nyt ehkä tässä muskaria, uimakoulua ja yleisurheiluryhmiä ala itse järjestää.

Tässä se tulikin se mikä Suomen yhteiskunnassa on vialla. Kansalaisyhteiskunta puuttuu kokonaan ja kaikkea vastuuta kaikesta ollaan sälyttämässä viranomaisille. Holhousyhteiskunta tämä on.

Minä kyllä itse järjestän (yhdessä muiden kanssa) urheiluryhmiä, niin harrastajille (vauvasta vaariin) kuin kilpaurheilijoille. Palkatta, ja omalla ajallani.

Ei ole kun luet sen EDELLISEN viestin ja korostuksen. Valtaosa suomalaisista odottaa että viranomaiset järjestää kaiken, tai ainakin MAKSAA kaiken (tukiaisina järjestöille). Se ei ole kansalaisyhteiskuntaa. Tuo jälkimmäinen kappale on vain osoitus että TOISINKIN voisi olla ja pienessä määrin Suomessa onkin, vaikka valtaosin ei.

Ai ihanko valtaosa?

Tehtäisiinkö niin, että laitat tälle viestille yläpeukun jos odotat itsekin joutuvasi maksamaan jotain, ja alapeukun jos odotat yhteiskunnan maksavan lastesi kaikki harrastukset.

-eri.

Vierailija
66/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin puuttuu, kun sosiaalisyen piirien tuhoamista pidetään kohtuullisena odotuksena työpaikan saamiselle, sen kun muutattte työn perässä.

Se ei prkle ole meidän kansalaisten vika ja jos meitä rangaistaan taas päättäjien kohtuuttomuudella ja lyhyt näköisyydellä niin tää valtio kaatuu koska se ei enää suoriudu tehtävistään, meillä on velvollisuus lapsillemme polttaa koko paska ja katsoa kasvaisko tuhkasta parempi.

Vierailija
67/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Järjestät vain liikuntaa, et ollenkaan musiikkiharrastuksia, partiota jne? Ja saatko jotain tukea? Oletko itse rakentanut ne liikuntatilat, kentät?

Minä olen kyllä vetänyt vapaaehtoisena kerhoja mutta en minä sitä _kaikkea_omilla rahoilla tehnyt. Resurssit tuli yhdistykseltä. Sen kerhon lisäksi omat lapset ovat harrastaneet myös muita juttuja.

Vierailija
68/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on ongelma kun laiskat ei liiku kun leikataan. Silti syytetään hallitusta.

Miettikää jos olisi vasemmisto vallassa. Ne verottaisi ja vaatisi maksamaan palkkaa. Sitten EI voisi yritykset toimia ollenkaan ja oltaisiin kreikan tiellä.

Ahkerat ja uutterat jaksaa vaikka hallitus tekis mitä. Oikeistopolitiikka toimii jos olet se joka pärjää vaikka olis kuinka surkea hallitus.

Vierailija
69/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei oikeastaan edes liity otsikon aiheeseen, joka oli se että hallitus ihan itse on luvannut tukea liikkumista, joten ihmisille on syntynyt kuva, että tosiaan tekisivät jotain sen suuntaista.

Vapaaehtoistyö on Suomessa yleistä. N. 30 % sitä tekee säännöllisesti ja urheilun parissa 10 %.

Vierailija
70/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meiltä ainakaan ole leikkaamassa mitään ja liikutamme noin 100 lasta useamman kerran viikossa.

nämä "järjestöt" HYVIN harvoin itse mitään järjestää. Seurat järjestävät ja sieltä järjestöiltä hyvin vähän mitään seuroille päin tulee.

tuolla määrittelyllä Järjestöiltä EI LEIKATA, koska eivät mitään ole merkittävästi koskaan saaneetkaan. Valtionapuja saa alle 2% yhdistyksistä. Eli juurikaan leikkauksia ei kohdistu yhdistyksiin.

Kunnat tukevat liikuntaa ja urheilua noin 600-700 miljoonalla eurolla vuodessa. Vieläkö pitäisi valtioltakin saada?

Vierailija
71/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti järjestetty. Ottakaa edes jossain oppia Amerikasta, jossa koulun jälkeen toimii tusina erilaisia kerhoja urheilusta, vaikka saksankieleen.

Itseasiassa hassua, että tuossa maassa, missä lähes kaikki perustuu maksullisuuteen muistaakseni nuo kerhot eivät olleet maksullisia.

Ajoivat vähän niin kuin iltapäivälläkäkerhon asiaa, eikä olleet rajattua vain alemmille luokille.

Joillain koukluilla on harrastustoimintaa Suomessakin, mutta ainakin oman kouluni kautta saatu info on ollut tosi surkeaa. Esim. kerran sain infon Wilmaan, vasta kun ilmoittautuminen oli ohi. Koulu sanoo, että kaikki info on harrastusten järjestäjien vastuulla. Kun kyselin sieltä ihmeellisestä tiedottamisesta tuli vastauksena vaan " en tiedä". Myös suosituimpiin harrastuksiin kuten uinti, hirveä tunku. Hyvä Helsinki taas kerran reilua peliä lasten kannalta.

Vierailija
72/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt se on ongelma kun laiskat ei liiku kun leikataan. Silti syytetään hallitusta.

Miettikää jos olisi vasemmisto vallassa. Ne verottaisi ja vaatisi maksamaan palkkaa. Sitten EI voisi yritykset toimia ollenkaan ja oltaisiin kreikan tiellä.

Ahkerat ja uutterat jaksaa vaikka hallitus tekis mitä. Oikeistopolitiikka toimii jos olet se joka pärjää vaikka olis kuinka surkea hallitus.

Törkeän älyllisesti epärehellistä soopaa taas, ongelmat paikkassa A johtuu siitä kun ihmiset B on vaan niin paljon huonompia.

Vierailija
73/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei syytetä hallitusta mistään muusta muuta kuin siitä että ovat itse luvanneet jotain ja sitten toimivat täysin päinvastoin.

Vierailija
74/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään lapsi ei saa esim. harrastaa uimista niin, että käy itse tai kaverin kanssa uimassa, vaan on pakko liittyä uimaseuraan jotta se olisi harrastus.

Jokainen oppii uimaan viimeistään koulun alaluokkien liikuntatunneilla kun käydään uimahallissa. Siinä seurassa on kyse kilpauinnin harjoittelemisesta.

Jokainen ei todellakaan opi uimaan ja koulussa ei opi uimaan kukaan. Uintikertoja on kaksi tai kolme joka toinen vuosi, jos oikein muistan.

Niillä kerroilla kun meillä on käyty koulun kanssa uimassa, on jokainen osannut uida. Vaikea on edes kuvitella, ettei vaikkapa 10-vuotias osaisi uida. Myös armeijassa kaikki osaavat uida.

Vierailija
75/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ihanko valtaosa?

Tehtäisiinkö niin, että laitat tälle viestille yläpeukun jos odotat itsekin joutuvasi maksamaan jotain, ja alapeukun jos odotat yhteiskunnan maksavan lastesi kaikki harrastukset.

-eri.

pistä alapeukku jos odotat maksavasi KOKONAAN lastesi harrastukset ja alapeukun, jos odotat yhteiskunnan jakavan tukia lasten harrastuksille.

Vierailija
76/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea wilma! kirjoitti:

Huonosti järjestetty. Ottakaa edes jossain oppia Amerikasta, jossa koulun jälkeen toimii tusina erilaisia kerhoja urheilusta, vaikka saksankieleen.

Itseasiassa hassua, että tuossa maassa, missä lähes kaikki perustuu maksullisuuteen muistaakseni nuo kerhot eivät olleet maksullisia.

Ajoivat vähän niin kuin iltapäivälläkäkerhon asiaa, eikä olleet rajattua vain alemmille luokille.

Joillain koukluilla on harrastustoimintaa Suomessakin, mutta ainakin oman kouluni kautta saatu info on ollut tosi surkeaa. Esim. kerran sain infon Wilmaan, vasta kun ilmoittautuminen oli ohi. Koulu sanoo, että kaikki info on harrastusten järjestäjien vastuulla. Kun kyselin sieltä ihmeellisestä tiedottamisesta tuli vastauksena vaan " en tiedä". Myös suosituimpiin harrastuksiin kuten uinti, hirveä tunku. Hyvä Helsinki taas kerran reilua peliä lasten kannalta.

Suomessa kouluissa toimi kerhot 90-luvun lamaan asti, jolloin ne lopetettiin.

Vierailija
77/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnat tukevat liikuntaa ja urheilua noin 600-700 miljoonalla eurolla vuodessa. Vieläkö pitäisi valtioltakin saada?

Ei mielestäni pidäkään. mutta täällä nimenomaan väitetään että Orpo olisi näiltä leikkaamassa. Ei ole.

Vierailija
78/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et vaan oikeasti taida tietää miten ne rahoitukset menee. Kuka rahoittaa hankkeet, koulutukset jne? Esim. Opintokeskuksilta leikataan ja nämä rahoittaa isoja toimijoita esim. Partio, MLL, 4H jne

Vierailija
79/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä uimahallissa? Meidän kunnan halli suljettiin. Noh, tosin Suomihan on tuhansien järvien maa, joten turhia rahareikiä ne uimahallit on muutenkin.

Koulut menevät bussilla lähimpään uimahalliin. Ei sitä tarvitse olla joka kunnassa.

Vierailija
80/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ei todellakaan opi uimaan ja koulussa ei opi uimaan kukaan. Uintikertoja on kaksi tai kolme joka toinen vuosi, jos oikein muistan.

Niillä kerroilla kun meillä on käyty koulun kanssa uimassa, on jokainen osannut uida. Vaikea on edes kuvitella, ettei vaikkapa 10-vuotias osaisi uida. Myös armeijassa kaikki osaavat uida.

No kaikki ei kuitenkaan osaa uida. Aiheesta löytyy varmasti myös tilastotietoa jos kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme