Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko hallitukselta pelkkää sanahelinää että lasten liikkumiseen pitäisi panostaa kun sanaan aikaan ne leikkaa tahoilta jotka niitä harrastuksia järjestää?

Vierailija
22.07.2023 |

Vai kompensoiko äitiyspakkauksen pallo kaiken tämän?

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas! Ai sä tajusit, ei olis uskonu.

Vierailija
82/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät voi itse pentujaan liikuttaa? Älypuhelimet pois ja kakrut pihalle hippaleikkeihin sun muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulonsiirtoyhteiskuntaa parhaimmillaan 😂

Hirveä itku kun "joku muu" ei kustanna lapsien harrastuksia. Maksakaa prkl itse omista rahoistanne. Kuinka paljon Torissa maksaa jalkapallo/koripallo/luistimet ym? Kympin?

Kun et ymmärrä niin et ymmärrä. Kyse ei edelleenkään ole tuosta vaan siitä että järjestöiltä, kansalaisopistoilta yms. leikataan. En mä nyt ehkä tässä muskaria, uimakoulua ja yleisurheiluryhmiä ala itse järjestää.

Tässä se tulikin se mikä Suomen yhteiskunnassa on vialla. Kansalaisyhteiskunta puuttuu kokonaan ja kaikkea vastuuta kaikesta ollaan sälyttämässä viranomaisille. Holhousyhteiskunta tämä on.

Minä kyllä itse järjestän (yhdessä muiden kanssa) urheiluryhmiä, niin harrastajille (vauvasta vaariin) kuin kilpaurheilijoille. Palkatta, ja omalla ajallani.

Sun kommentin ensimmäinen ja toinen kappale on ristiriidassa keskenään.

Ei ole kun luet sen EDELLISEN viestin ja korostuksen. Valtaosa suomalaisista odottaa että viranomaiset järjestää kaiken, tai ainakin MAKSAA kaiken (tukiaisina järjestöille). Se ei ole kansalaisyhteiskuntaa. Tuo jälkimmäinen kappale on vain osoitus että TOISINKIN voisi olla ja pienessä määrin Suomessa onkin, vaikka valtaosin ei.

Ai ihanko valtaosa?

Tehtäisiinkö niin, että laitat tälle viestille yläpeukun jos odotat itsekin joutuvasi maksamaan jotain, ja alapeukun jos odotat yhteiskunnan maksavan lastesi kaikki harrastukset.

-eri.

pistä alapeukku jos odotat maksavasi KOKONAAN lastesi harrastukset ja alapeukun, jos odotat yhteiskunnan jakavan tukia lasten harrastuksille.

Sä et nyt varmaan ymmärrä kuinka paljon tuetaan välillisesti, esim. liikuntatilat, ohjaajien koulutus jne. Jopa firmoja tuetaan.

Vierailija
84/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
85/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä itku kun "joku muu" ei kustanna lapsien harrastuksia. Maksakaa prkl itse omista rahoistanne. Kuinka paljon Torissa maksaa jalkapallo/koripallo/luistimet ym? Kympin?

Kun et ymmärrä niin et ymmärrä. Kyse ei edelleenkään ole tuosta vaan siitä että järjestöiltä, kansalaisopistoilta yms. leikataan. En mä nyt ehkä tässä muskaria, uimakoulua ja yleisurheiluryhmiä ala itse järjestää.

Tässä se tulikin se mikä Suomen yhteiskunnassa on vialla. Kansalaisyhteiskunta puuttuu kokonaan ja kaikkea vastuuta kaikesta ollaan sälyttämässä viranomaisille. Holhousyhteiskunta tämä on.

Minä kyllä itse järjestän (yhdessä muiden kanssa) urheiluryhmiä, niin harrastajille (vauvasta vaariin) kuin kilpaurheilijoille. Palkatta, ja omalla ajallani.

Ei ole kun luet sen EDELLISEN viestin ja korostuksen. Valtaosa suomalaisista odottaa että viranomaiset järjestää kaiken, tai ainakin MAKSAA kaiken (tukiaisina järjestöille). Se ei ole kansalaisyhteiskuntaa. Tuo jälkimmäinen kappale on vain osoitus että TOISINKIN voisi olla ja pienessä määrin Suomessa onkin, vaikka valtaosin ei.

Ai ihanko valtaosa?

Tehtäisiinkö niin, että laitat tälle viestille yläpeukun jos odotat itsekin joutuvasi maksamaan jotain, ja alapeukun jos odotat yhteiskunnan maksavan lastesi kaikki harrastukset.

-eri.

pistä alapeukku jos odotat maksavasi KOKONAAN lastesi harrastukset ja alapeukun, jos odotat yhteiskunnan jakavan tukia lasten harrastuksille.

Alapeukku kummassakin tapauksessa? No, laitan alapeukun koska pointtisi on sen verran käsittämätön.

Vierailija
86/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat eivät voi itse pentujaan liikuttaa? Älypuhelimet pois ja kakrut pihalle hippaleikkeihin sun muuhun.

Voi ja liikuttaa, mutta miksi hallitus lupailee jotenkin tukevansa? Pakottiko joku hallituksen lupaamaan jotain?

Vierailija
87/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vanhemmat voi järjestää sitä liikkumista itse? Suomi on siitä hieno maa, että täällä on turvallista, ainakin toistaiseksi, liikkua missä vain. On lenkkipolkuja, vaellusreittejä, urheilukenttiä, kaikki ihan ilmaisia. Meille ei 70 järjestetty mitään muuta kuin koululiikunta, ja silti liikuin huomattavasti enemmän kuin nykynuoret, vaikka olin kirjatoukka, koska ei ollut digilaitteita ja pelejä. Vanhempien nyt pitää ihan itse hoitaa tämä asia, yhteiskunta ei voi tehdä kaikkea heidän puolestaan.

Vierailija
88/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vanhemmat voi järjestää sitä liikkumista itse? Suomi on siitä hieno maa, että täällä on turvallista, ainakin toistaiseksi, liikkua missä vain. On lenkkipolkuja, vaellusreittejä, urheilukenttiä, kaikki ihan ilmaisia. Meille ei 70 järjestetty mitään muuta kuin koululiikunta, ja silti liikuin huomattavasti enemmän kuin nykynuoret, vaikka olin kirjatoukka, koska ei ollut digilaitteita ja pelejä. Vanhempien nyt pitää ihan itse hoitaa tämä asia, yhteiskunta ei voi tehdä kaikkea heidän puolestaan.

Vanhemmat järjestää ja vanhemmat hoitaa, mutta miksi hallitus lupaa jotain tukemista?

Vierailija
89/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla siis.

Vierailija
90/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään lapsi ei saa esim. harrastaa uimista niin, että käy itse tai kaverin kanssa uimassa, vaan on pakko liittyä uimaseuraan jotta se olisi harrastus.

Opetteleeko ne keskenään uimaan? Kyllä uimakoulu vaan oli aika näppärä juttu.

Jokainen oppii uimaan viimeistään koulun alaluokkien liikuntatunneilla kun käydään uimahallissa. Siinä seurassa on kyse kilpauinnin harjoittelemisesta.

Jokainen ei todellakaan opi uimaan ja koulussa ei opi uimaan kukaan. Uintikertoja on kaksi tai kolme joka toinen vuosi, jos oikein muistan.

Niillä kerroilla kun meillä on käyty koulun kanssa uimassa, on jokainen osannut uida. Vaikea on edes kuvitella, ettei vaikkapa 10-vuotias osaisi uida. Myös armeijassa kaikki osaavat uida.

No kaikki ei kuitenkaan osaa uida. Aiheesta löytyy varmasti myös tilastotietoa jos kiinnostaa.

Siksi kaikkien lasten pitäisi osallistua kilpauintiseuran toimintaan, koska muuten eivät opi uimaan?

Vierailija
91/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla siis.

Kirjatoukallakin tuossa lukemisen ymmärtämisessä vielä vähän petrattavaa. Hallitus on tehnyt tällaisia lupauksia liikunnan tukemisesta. Voisiko hallitukselta odottaa asioita joita ovat itse vapaaehtoisesti luvanneet tukea?

Vierailija
92/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ihanko valtaosa?

-eri.

Itse asiassa on todella vähän sellaisia harrastuksia joissa järjestävä taho ei olisi saanut ollenkaan julkisia rahoja. Etenkin lasten harrastukset on usein sellasissa tiloissa, kentillä jne. joita on rahoitettu julkisesti. Ohjaajat on usein myös koulutettu jukisin varoin. Yksityisetkin liikuntakoulut ym. saa usein tukia. On starttirahoja jne.

Vierailija
93/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ja liikuttaa, mutta miksi hallitus lupailee jotenkin tukevansa? Pakottiko joku hallituksen lupaamaan jotain?

Älä hanki lapsia jos et viitsi mitään tehdä niiden harrastamisen eteen. Oletko myös näitä, jotka luulee, että kakaran ponnistaminen ulos riittää, ja sitten ovat omillaan, ja sitten lapsoset jäävät eläkkeellle 18-vuotiaana?

Vierailija
94/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään lapsi ei saa esim. harrastaa uimista niin, että käy itse tai kaverin kanssa uimassa, vaan on pakko liittyä uimaseuraan jotta se olisi harrastus.

Jokainen oppii uimaan viimeistään koulun alaluokkien liikuntatunneilla kun käydään uimahallissa. Siinä seurassa on kyse kilpauinnin harjoittelemisesta.

Jokainen ei todellakaan opi uimaan ja koulussa ei opi uimaan kukaan. Uintikertoja on kaksi tai kolme joka toinen vuosi, jos oikein muistan.

Niillä kerroilla kun meillä on käyty koulun kanssa uimassa, on jokainen osannut uida. Vaikea on edes kuvitella, ettei vaikkapa 10-vuotias osaisi uida. Myös armeijassa kaikki osaavat uida.

No kaikki ei kuitenkaan osaa uida. Aiheesta löytyy varmasti myös tilastotietoa jos kiinnostaa.

Siksi kaikkien lasten pitäisi osallistua kilpauintiseuran toimintaan, koska muuten eivät opi uimaan?

Ei, mutta edulliset uimakoulut ovat edelleen ihan tarpeellisia.

Vierailija
95/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hallitus aikoo tukea tätä, kun kerran ovat luvanneet tukea lasten liikuntaa?

Vierailija
96/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan kuin sosialistimaassa,kaikkeen pitäisi valtion puuttua.Kyllä se ihmisillä ja vanhemmilla lähtökohtaisesti vastuu on lapsen liikkumisesta.Kenttiä riittää pilvin pimein ainakin ainakin stadissa.Kuntoilulaitteita monien reittien varrella,ilmaisia ovat käyttää.

Vierailija
97/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hanki lapsia jos et viitsi mitään tehdä niiden harrastamisen eteen. Oletko myös näitä, jotka luulee, että kakaran ponnistaminen ulos riittää, ja sitten ovat omillaan, ja sitten lapsoset jäävät eläkkeellle 18-vuotiaana?

Niin voisiko myös ajatella että älä mene poliittiseen puolueeseen ja lupaa edistäväsi asioita joita et kuitenkaan aio edistää?

Vierailija
98/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset oppi uimaan paikallisen seuran uimakoulussa. Ei ne kilpauintia koskaan harrastaneet.

Vierailija
99/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan niitä laardikasoja jotka siellä pelikentän laidalla röhnöttää.

Vierailija
100/152 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Orpo, Purra ja kaverit avaa suunsa, sieltä tulee joko vihapuhetta tai valheita.

Tottakai se oli sanahelinää. Leikkavat hullun lailla lasten hyvinvoinnista. Sitten he voivat jatkossakin paheksua laiskaa suomalaista kansaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi