Leipää on kyllä helppo ja edullista tehdä itse, jos vain omistaa uunin
Joten kannattaako leipää jonottaa tuntitolkulla leipäjonossa? Siinä ajassa jo pyöräyttää itse leipää.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Valurautapata kannella ja nuotio riittää leivän paistamiseen.
Kuuma kivikin riittää ja tehdään sitä tikkuleipääkin.
Kai nyt jokaisella uuni on, ei ole siitä kiinni.
Jauhoja 4 dl, vettä 2 dl ja suolaa. Taputellaan ohueksi ja paistetaan 250 asteessa noin 15 min.
Niin helppoa ja niin hyvää. :)
Leipäkoneita löytää Torista halvalla tai jopa ilmaiseksi hakemisen vaivalla...
Leipäkoneella leipä tehdään. Valmis leipä nautitaan sitten vesisängyllä maaten.
Vierailija kirjoitti:
Mutta omistaako jokainen uunin? Siitähän oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Moni myös maksaa sähkölaskunsa itse eikä yhteiskunta.
Vierailija kirjoitti:
Jauhoja 4 dl, vettä 2 dl ja suolaa. Taputellaan ohueksi ja paistetaan 250 asteessa noin 15 min.
Niin helppoa ja niin hyvää. :)
Paistinpannukin käy.
Olishan se tärkeä taito, jo terveydenkin kannalta. Tehdasvalmisteet ovat liian (järkyttävän) suolaisia, valmistuksessa käytetään huonoja rasvoja jotka aiheuttavat ja ylläpitävät hiljaista tulehdusta käyttäjilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta omistaako jokainen uunin? Siitähän oli kyse.
Kähes joka asunnossa on hella ja siinä uuni...
Sieltä niin sanotusta leipäjonosta saa kyllä muutakin ruokaa kuin leipää. Leipäjono on vain kätevämpi sana kuin ruoka-avustusjono, ei ne siellä leivän takia ole, vaan sen muun ruuan.
Kunpa voittaisin jostain kilpailusta vuoden jauhot niin saisi tehdä kunnolla leipää.
Monelle meille leipä/voileipä on ruokailuissamme keskeisessä roolissa. Kaikille näin ei ole. Palautui mieleen, erään henkilön Malmilla biojäteastiasta kuvaama häkellyttävä näky. Jäteastiaan oli heitetty runsaasti ruisleipiä alkuperäisissä pakkauksissaan, eli muovipusseineen päivineen. Ei edes oltu vaivauduttu ottamaan muovipuseja pois ja laittamaan muovinkeräykseen. Sillä leipämäärällä joku olisi voinut täyttää enemmän kuin oman pakastimensa turvatakseen ruoan saannin pitkäksi aikaa.
Valurautapata kannella ja nuotio riittää leivän paistamiseen.