Onko Raamatun kuvaama Jumala mielestäsi hyvä vai paha?
Kommentit (428)
Vierailija kirjoitti:
1 vuoden haaste kirjoitti:
Jumala on ainoa, joka voi täyttää sen tyhjän paikan sisälläsi. Hän ainoana voi viedä Sinut syvimmistä tuskistasi iloon, mikä ei ole riippuvainen olosuhteista. Vain Hän voi opettaa, miten työskennellä vainojen alla, vain Hänen Sanassaan on totuus. Jos koet, ettei kukaan voi Sinua auttaa, rukoile ja lue Raamattua. Lue ääneen, jos hätäsi on suuri. Jatka lukemista aina, kun tulee pahoja ajatuksia mieleen, lue myös kun olet hyvällä mielellä. Kiitä kaikesta. Kirjoita rukousvastaukset ylös. Jatka vuosi ja katso huomaatko muutosta.
Varmaan kyllä vuoden itsesuggestioprojektilla saa vakuutettua itsensä vaikka siitä, että on erityinen hengellinen Pyhään Suursmurffiin. Itsesuggestio ei ole mikään pilipalijuttu.
Haaste on toki vapaaehtoinen. Jumala ei pakota, enkä minäkään sitä tee. Useita vain pelottaa, että he menettäbät jotain, vaikka kyse on siitä, että saattaisivat saada. Jos joku haluaa jäädä vihansa vankilaan, olkoon niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha. Käänsi selkänsä kun Junko Furuta kärsi.
Jos ette tiedä kyseistä tapausta ei kannata ottaa selvää, niin järkyttävä tapa kuolla.
Jumala on säätänyt jokaisen päivät jo ennen syntymää. Junkon kohtalo oli lahja Jumalalta. Toivottavasti hän ymmärsi riemuiten kiittää ja ylistää. Näin Raamattu kehottaa toimimaan.
Vastaus otsikkoon, niin harvinaisen sairas paskiainen. Onneksi on satua.
Oliko Junko edes kristitty? Kuitenkin kamalasti kärsi Jumalattomien pakanoiden käsissä joita ateistitkin tukevat.
Onko sillä mitään väliä, että oliko? Jumala on sanojensa mukaan ennalta määrännyt kaikkien ihmisten päivät ja kaikilta hän odottaa kiitosta ja ylistystä.
Onko sinun mielestäsi ok kohdella ei-kristittyä ihmistä, kuten Junkoa kohdeltiin?
Missä kohtaa Raamattua sanotaan että Jumala rakastaa kaikkia? Ateistit vain toistelevat mitä ovat jostain lukeneet.
Missä kohtaa minä olen sellaista väittänyt? Lähdet taas kiertelemään ohi aiheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1 vuoden haaste kirjoitti:
Jumala on ainoa, joka voi täyttää sen tyhjän paikan sisälläsi. Hän ainoana voi viedä Sinut syvimmistä tuskistasi iloon, mikä ei ole riippuvainen olosuhteista. Vain Hän voi opettaa, miten työskennellä vainojen alla, vain Hänen Sanassaan on totuus. Jos koet, ettei kukaan voi Sinua auttaa, rukoile ja lue Raamattua. Lue ääneen, jos hätäsi on suuri. Jatka lukemista aina, kun tulee pahoja ajatuksia mieleen, lue myös kun olet hyvällä mielellä. Kiitä kaikesta. Kirjoita rukousvastaukset ylös. Jatka vuosi ja katso huomaatko muutosta.
Varmaan kyllä vuoden itsesuggestioprojektilla saa vakuutettua itsensä vaikka siitä, että on erityinen hengellinen Pyhään Suursmurffiin. Itsesuggestio ei ole mikään pilipalijuttu.
Haaste on toki vapaaehtoinen. Jumala ei pakota, enkä minäkään sitä tee. Useita vain pelottaa, että he menettäbät jotain, vaikka kyse on siitä, että saattaisivat saada. Jos joku haluaa jäädä vihansa vankilaan, olkoon niin.
Yhtä vapaaehtoista, kuin ase ohimolla vastaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska jumalat määrittelevät hyvyyden on Raamatun Jumala oletusarvoisesti hyvä. tosiasiallisesti kuitenkin selvästi paha.
Missä kohtaa Raamattua sanotaan että Jumala on "hyvä"? Tuo on ateistien keksintöä.
Lue vaikka psalmeista 100 eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on täydellinen. Ihmisen historia kokonaisuudessaan on kirjoitettu Raamattuun, se on ihan ihmeellistä. Loppusuoralla ollaan. Jo tämän elämän aikana ollaan saatu nähdä miten ihmeellistä Jumala on luonut. Katsokaa taivasta, taivaan avaruudet julistavat hänen kunniaansa. Eläimet, miten ihanina ne on! Kukat ja puut, miten kauniita. Haista Jasmin pensasta, ihana tuoksu. Ui järvessä, miten pehmeältä vesi tuntuu. Tai kurkista mikroskooppiin ja tutki millainen Jumalan koodauskieli on dna:ssa, millainen solu on!
Ja nyt sentään eletään langenneessa, pahassa maailmassa jossa Saatana kiusaa. Jumala on luvannut poistaa kaikki murheemme, niitä ei ikuisessa elämässä ole.
Kyllä, Jumala on hyvä, sillä Jumala on rakkaus.
Väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lienee just sellainen kuin miksi noiden tarinoiden kirjoittajat ja tulkitsijat ovat halunneet sen luoda jotta saavat omia päämääriään edistetyksi.
Eli riippuu ihan siitä mitä sillä kuvauksella on haluttu saavuttaa, normaalisti siis määräysvaltaa muiden yli sekä rahaa
Päämäärähän on siis ihmisten sielun pelastaminen ikuiselta kadotukselta.
Miksei kaikkivaltias Jumala sitten luonut niitä sieluja suoraan sinne paratiisiin?
Loihan hän juuri sinne, mutta niille ei kelvannut ohjeet ja tuli lähtö.
Eikä luonut. Hän loi sinne ihmisiä. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ette tiedä kyseistä tapausta ei kannata ottaa selvää, niin järkyttävä tapa kuolla.
Jumala on säätänyt jokaisen päivät jo ennen syntymää. Junkon kohtalo oli lahja Jumalalta. Toivottavasti hän ymmärsi riemuiten kiittää ja ylistää. Näin Raamattu kehottaa toimimaan.
Oliko Junko edes kristitty? Kuitenkin kamalasti kärsi Jumalattomien pakanoiden käsissä joita ateistitkin tukevat.
Onko sillä mitään väliä, että oliko? Jumala on sanojensa mukaan ennalta määrännyt kaikkien ihmisten päivät ja kaikilta hän odottaa kiitosta ja ylistystä.
Onko sinun mielestäsi ok kohdella ei-kristittyä ihmistä, kuten Junkoa kohdeltiin?
Missä kohtaa Raamattua sanotaan että Jumala rakastaa kaikkia? Ateistit vain toistelevat mitä ovat jostain lukeneet.
Missä kohtaa minä olen sellaista väittänyt? Lähdet taas kiertelemään ohi aiheen.
Tuossahan sinä niin kirjoitit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska jumalat määrittelevät hyvyyden on Raamatun Jumala oletusarvoisesti hyvä. tosiasiallisesti kuitenkin selvästi paha.
Missä kohtaa Raamattua sanotaan että Jumala on "hyvä"? Tuo on ateistien keksintöä.
Missä kohtaa sanotaan että Jumala lupaa uskoville ja ei-uskoville pelkkää hyvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sokea vai vain yksinkertainen? Missään kohtaa en kirjoittanut Jumalan rakastavan kaikkia. Toki kristityt niin sanovat, mutta minä en kirjoittanut. Kiertelet ja kaartelet edelleen. Vanha hyväksi havaittu taktiikka selvästi kyseessä, puhu puuta heinää niin kauan, että vastapuoli kyllästyy.
Vierailija kirjoitti:
Jumalan CV:ssä lukee muun muassa seuravaa:
- Kiristys (tehkää kuten sanon, tai kidutan)
- Uhkailu ( kostan isien pahat teot seitsemänteen sukupolveen saakka jne.)
- Joukkomurha ( maailman hukutus)
- Sotaan ja tappamiseen pakottaminen ( Israelin sodat Raamatussa)
- Verellä ja tappamisella mässäily (vaatimus uhreista)
- Psykopatia ja äärimmäinen narsismi (ei siedä minkäänlaista kritiikkiä, vaatii ehdotonta rakkautta, vaikka itse kohtelee monia ihmisiä todella huonosti)
- Kostot ja niillä uhkailu
- Tulevaisuudessa aikoo kiduttaa ikuisuuden valtavaa määrää ihmisiäMuutama ranskalainen, vetäköön jokainen omat johtopäätöksensä.
20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
34:7 joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa sanotaan että Jumala lupaa uskoville ja ei-uskoville pelkkää hyvää?
Kuka sellaista on väittänyt? Kyse oli siitä, että missä kohtaa Raamattua sanotaan Jumalan olevan hyvä. Tuossa kohtaa muun muassa. Väistelyä ja maalitolppien siirtelyä.
Tietenkään Jumala ei tee kaikille hyvää, vaan useimmille pahaa, koska on paha. Siis Raamatun mukaan, oikeasti satua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Psykopatia ja äärimmäinen narsismi (ei siedä minkäänlaista kritiikkiä, vaatii ehdotonta rakkautta, vaikka itse kohtelee monia ihmisiä todella huonosti)
- Tulevaisuudessa aikoo kiduttaa ikuisuuden valtavaa määrää ihmisiäMuutama ranskalainen, vetäköön jokainen omat johtopäätöksensä.
20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
34:7 joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen.
Niin? Jatka vaan, mitä ajat takaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sokea vai vain yksinkertainen? Missään kohtaa en kirjoittanut Jumalan rakastavan kaikkia. Toki kristityt niin sanovat, mutta minä en kirjoittanut. Kiertelet ja kaartelet edelleen. Vanha hyväksi havaittu taktiikka selvästi kyseessä, puhu puuta heinää niin kauan, että vastapuoli kyllästyy.
(Olen täysin johdonmukainen omissa kommenteissani, en puutuu toisten kanssa keskusteluusi.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
34:7 joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen.Niin? Jatka vaan, mitä ajat takaa?
Korjasin yhden virheen. Ei 7 polveen kosto ,vaan 3-4 polveen.
Saatanan palvonta ja satanismi ovat lisääntyneet.
Puuha-Pete on hyvä, sillä hän korjaa kaiken, tietenkin.
Jumalahan tappaa raamatun mukaan ihmisiä massoittain enemmän kuin saatana. Lisäksi nimenomaan jumala lähettää kostonhimossaan ihmiset helvettiin perisynnin vuoksi.
Raaamatun jumala on selkeästi äärimmäisen paha.
Niin ja lisäksi nimenomaan jumala vaatii ihmisuhreja ja oman poikansakin hengen.
Raamatun jumala on äärimmäisen pahuuden manifestoituma.
Eikös saduissa voitolle jäävät taruhahmot lueta hyviksiksi?