Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko nähneet Hohto -elokuvaa?

Vierailija
21.07.2023 |

Huomenna se tulee mtv ava -kanavalta klo. 21.00.

Sanotaan sen olevan yksi kaikkien aikojen pelottavimmista kauhuelokuvista, joten aiotteko katsoa sen?

Mä oon joskus nähnyt sen ja ajattelin huomenna katsoa sen uudelleen. Siinä on kiva painostava tunnelma.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliarvostettu. Ei Kubrickin paras elokuva. Ei edes erityisen pelottava. Erityisesti se ylinäyttelevä ipana ärsyttää suunnattomasti. Ja Jack Nicholson tarjoaa parodian Jack Nicholsonista.

Tämä ja lisäksi Shelley Duvall rääkättiin kuvauksissa siihen kuntoon, että hänen uransa käytännössä päättyi rooliin, joka häpäisi kirjan esikuvan. Stephen King on sanonut, että Kubrickin Wendy on yksi elokuvahistorian misogynistisimmistä hahmoista.

Wendy sopi kuitenkin Kubrickin versioon tarinasta. Ongelmaksi jäivät epäloogisuudet tarinassa eli miksi muutkin kuin Jack tunsivat Overlook hotellin pahuuden, jos kaikki oli vain hänen hallusinaatioitaan.

Vierailija
82/93 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt, mutta en osaa suhtautua siihen oikein, koska se mielestäni miltei loukkaa alkuperäisteosta. Tiedän, että pitäisi osata katsoa se kirjasta irrallisena elokuvana, mutta en vain pysty.

Stephen Kinghän ei pidä elokuvasta just tuon syyn takia.

Ymmärrän Kingiä erittäin hyvin, enkä itsekään lämmennyt elokuvalle, koska se oli niin kaukana alkuperäisteoksesta. Yksistään Jack Nicholsonin valinta päärooliin oli iso virhe, sillä kirjassa perheen isä sekoaa vasta vuorilla, mutta Nicholsonin esittämänä hän on raivohullu heti elokuvan alusta asti.

Kirjastahan tehtiin toinen versio, jonka teossa King itse oli mukana, ja se olikin paljon uskollisempi tarinalle.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Stephen_Kingin_Hohto

Elokuvassa ei kylläkään seonnut ihan alusta asti.

Hohdosta on myös olemassa jokin tuoreempikin versio, ellet sitten siitä puhu? Siitä leffasta/minisarjasta en tiedä tippaakaan.

Joo, ei ehkä "seonnut" alusta asti, mutta Nicholsonin hahmosta, sen ilmeistä ja eleistä välittyi pidätelty raivohulluus heti elokuvan alussa. Ja tarkoitan juuri tuota minisarjaa; olen nähnyt sen joskus vuosituhannen vaihteessa, kun se tuli tv:stä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

chiquitita kirjoitti:

Oon nähny. Mulle ei vaan selvinny et näkiks se harhoja vai oliko ne jutut sit lopulta totta. Leffana ei mielestäni mikään erikoinen, parempiakin on nähty.

No, eikö juuri tämä ole yksi elokuvan hienouksista?

Elokuvalle on tullut jatkoa nimeltä Doctor Sleep.

Se rikkoo tuon illuusion onko ne totta vai mielikuvitusta. Tämä jatko-osa ei ole läheskään niin hyvä kuin Hohto.

Eri

Kubrickin sooloilu kirjan tapahtumista johti siihen, ettei jatko-osakaan voinut noudatella romaanin tarinaa. Kingin kirjassahan Overlook hotel palaa lopussa, kun Jack unohtaa tsekata boilerin.

Vaikuttaa, että tuo ollaan paikattu tuohon jatko-osaan vähän eri tavalla toteutettuna.

Vierailija
84/93 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Kyllä tämä leffa on tehnyt lähtemättömän vaikutuksen, koska poikkeuksetta kun joku tekee tästä ketjun, se saa paljon vastauksia.

Tämä on ainut aloitukseni vuoden aikana, joka on saanut vastauksia.

Tiedoksesi: mä oon toisessa vastaavanlaisessa ketjussa jutellut kanssasi nimimerkillä.

Tämä saa jäädä ikuisuus kysymysmerkiksesi, että mikä niistä nimimerkeistä. ????

Hyvissä väleissä mä olin siellä kanssasi.

Tämä ketju saa olla yhtä kysymysmerkki, kuin Hohto elokuvakin.

Ap

Vierailija
85/93 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä elokuvalla hotellimatkailua kasvatetaan 😂

Just luin uutisen, että Suomessa on turismille matkailuvalttia, että kannattaa tämän leffan jälkeen tilata niitä hotellihuoneita ja viimeisiksi huoneeksi jää 237.

Vierailija
86/93 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohto oli hyvä hiipivä kauhujännäri.  Mutta pahin näkemäni kauhuleffa on Manaaja.  Ajatuskin siitä että joku/jokin pääsee pääni sisälle. Hrrr.

Vierailija
87/93 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Hohto tulee tv:stä, joten te jotka ette ole nähneet ja aiotte katsoa tuon niin painakaa tähän ylänuolta.

Jos et ole nähnyt etkä aio katsoa paina alanuolta.

Ap

Vierailija
88/93 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kaikki Hohdon nähneet painakaa ylänuolta, jos aiotte katsoa tänään Hohdon ja painakaa alanuolta, jos ette sitä katso.

Ap

Vierailija
89/93 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin katsoa, kun se näyttää näin ihanalta :)

Vierailija
90/93 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näillä hetkillä se alkaa.

Tulee mtv ava:lta, että naistenkanavalta, että palstamiehiltä kielletty.

Vierailija
91/93 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap, että muistutit. Juuri katselen leffaa ja onhan tämä ihan todella legendaarinen leffa ja yksi parhaista kauhupätkistä ikinä. Suosittelen myös katsomaan sen epävirallisen jatko-osan Doctor Sleep, joka on ainakin muistaakseni Netflixissä. Se oli myös ihan hyvä elokuva ja mielestäni ehkä sen vuoden aliarvostetuin leffa.

Vierailija
92/93 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tämä tv:stä tuleva Hohto ei vastaa muistikuviani tästä elokuvasta.

Mä oon tainnut joskus nähdä sen ohjaajan version.

Hemmetti, kun mua inhottaa nämä kaikki leikkaukset!

Ap

Vierailija
93/93 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ap, että muistutit. Juuri katselen leffaa ja onhan tämä ihan todella legendaarinen leffa ja yksi parhaista kauhupätkistä ikinä. Suosittelen myös katsomaan sen epävirallisen jatko-osan Doctor Sleep, joka on ainakin muistaakseni Netflixissä. Se oli myös ihan hyvä elokuva ja mielestäni ehkä sen vuoden aliarvostetuin leffa.

Ei sitä ole enää netflixissä. Mä joskus kävin katsomassa sen elokuvissa. Oli se ihan katsottava, mutta vähän pettymys se oli itselleni.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi