Onko muita jotka ei viitsi käydä gynellä sen vuoksi kun siellä ei välitetä tutkimuksen/toimenpiteiden aiheuttamasta kivusta?
Missään muualla en ole kohdannut vastaavaa kipuihin liittyvää välinpitämättömyyttä ja väheksyntää. Kokemusta on usealta lääketieteen alalta perussairauksieni vuoksi.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten kipua vähätellään. Kierukan laitto esimerkiksi. Mies nukutettaisiin sitä vastaavaa kipua varten tai vähintään saisi alakroppaan puudutuksen. Naiselle sanotaan ota panadol tuntia ennen.
Kyllä kierukan saa nukutuksessakin. Itselleni on luvattu kierukka nukutuksessa julkisella.
Saanko udella, että miten se on mahdollista saada nukutuksessa? Minulle väitetään ettei ole ja minun sairauteni kivunhoitoon kierukka voisi olla hyvä. Hereillä sitä en ota ja se on varma.
Mä olin lukenut näitä kaikkia kierukan asennukseen liittyviä kauhutarinoita ja olin siitä aivan paniikissa. Koen olevani kipuherkkä. Mulle laitettiin just kierukka ja itse asennus kesti rehellisesti sanottuna ehkä 3 sekuntia ja en tuntenut oikeasti mitään. Oli paljon helpompi juttu kuin papa-koe. Eli tämä on varmasti tosi yksilöllinen juttu, eikä todellakaan ole kaikille kauheaa.
Kovista kivuista pitkään kärsineenä alettiin kartoittaa endometrioosin mahdollisuutta. Naisgyne, joka sinällään ihan ystävällinen ja asiallinen, sisäkautta ultratessa ihmetteli kipuani - "Mikä se nyt muka niin sattuu", kun sauvan työntäminen munasarjan lähelle sattui kuin tulinen puukko.
Miten ei nainen voi ymmärtää toista naista?
Tästä on kolmisen vuotta, en ole sittemmin onneksi joutunut käymään. Pian tullee kutsu. Eihän se ikinä mukavaa ole. Ihmettelen, miten naiset eivät ikinä käy gynella - kyllähän nyt papa sentään pitäisi ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten kipua vähätellään. Kierukan laitto esimerkiksi. Mies nukutettaisiin sitä vastaavaa kipua varten tai vähintään saisi alakroppaan puudutuksen. Naiselle sanotaan ota panadol tuntia ennen.
Kyllä kierukan saa nukutuksessakin. Itselleni on luvattu kierukka nukutuksessa julkisella.
Saanko udella, että miten se on mahdollista saada nukutuksessa? Minulle väitetään ettei ole ja minun sairauteni kivunhoitoon kierukka voisi olla hyvä. Hereillä sitä en ota ja se on varma.
Mä olin lukenut näitä kaikkia kierukan asennukseen liittyviä kauhutarinoita ja olin siitä aivan paniikissa. Koen olevani kipuherkkä. Mulle laitettiin just kierukka ja itse asennus kesti rehellisesti sanottuna ehkä 3 sekuntia ja en tuntenut oikeasti mitään. Oli paljon helpompi juttu kuin papa-koe. Eli tämä on varmasti tosi yksilöllinen juttu, eikä todellakaan ole kaikille kauheaa.
Pitää varmasti paikkaansa, mutta en aio ottaa selvää kumpaan ryhmään kuulun. Olen kärsinyt jo ihan tarpeeksi.
No kävisin varmaan jos olisi jotain asiaa. Ei oo ollut niin ei kyllä houkuta mennä vapaaehtoisesti ronkittavaksi. Mulla on tosi korkea kipukynnys mutta pelkään, että se ei auta mitään tuolla. Miksi kuulostaa, että ne ei tajua, että ihmiset on erilaisia ja joillakin voi olla niin ahtaat paikat, että sokeakin tajuaisi että sinne ei tungeta väkisin sellaista mikä sinne ei mene!