Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita jotka ei viitsi käydä gynellä sen vuoksi kun siellä ei välitetä tutkimuksen/toimenpiteiden aiheuttamasta kivusta?

Vierailija
21.07.2023 |

Missään muualla en ole kohdannut vastaavaa kipuihin liittyvää välinpitämättömyyttä ja väheksyntää. Kokemusta on usealta lääketieteen alalta perussairauksieni vuoksi.

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papa on vielä aika huono seula. 25% kohdunkaulan syöpään sairastuneista on käynyt seulonnassa ja saanut sieltä virheellisesti puhtaat paperit.

Hpv-dna-testiä käytetään nykyään myös

Ja sen voisi hyvin tehdä itse kotona, papa on täysin turhaa ronkintaa.

Hpv-testi kotona?! Oletko tosissasi? :D Vähän aikaa sitten kun kävin ja otettiin sekä papa että hpv, niin nimenomaan siinä kohtaa näytteenottaja sanoi että nyt saattaa tuntua kun hän ottaa sen hpv:n, piti sen verran kieritellä sitä harjaa kohdunkaulassa. Sanoinkin siihen vain, vaikka jännitti, että pääasia että saadaan hyvät näytteet. 

Vierailija
122/144 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papa on vielä aika huono seula. 25% kohdunkaulan syöpään sairastuneista on käynyt seulonnassa ja saanut sieltä virheellisesti puhtaat paperit.

Hpv-testi kotona?! Oletko tosissasi? :D Vähän aikaa sitten kun kävin ja otettiin sekä papa että hpv, niin nimenomaan siinä kohtaa näytteenottaja sanoi että nyt saattaa tuntua kun hän ottaa sen hpv:n, piti sen verran kieritellä sitä harjaa kohdunkaulassa. Sanoinkin siihen vain, vaikka jännitti, että pääasia että saadaan hyvät näytteet. 

Kiitos tästä viestistä. Vahvisti taas sen miksi en mennyt seulontaan. Missään paperissa ei lukenut mitään kahdesta eri näytteestä. Uskomatonta, miten vaikeaa terveydenhuollolle on kerta toisensa jälkeen kertoa, mitä aikovat tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä viestistä. Vahvisti taas sen miksi en mennyt seulontaan. Missään paperissa ei lukenut mitään kahdesta eri näytteestä. Uskomatonta, miten vaikeaa terveydenhuollolle on kerta toisensa jälkeen kertoa, mitä aikovat tehdä.

Siis minä kävin ihan yksityisesti laboratoriossa ilman lääkärin lähetettä, maksoin koko helahoidon itse ilman kela-korvauksia (en tiedä saako noista näytteistä sitä muutenkaan). Pyysin nimenomaan molemmat, sekä papan että hpv-testin. Ja siis ei tarvinnut tosiaan mitään kahta eri näytteenottokertaa! Ilmeisesti vain otti vähän eri tavalla sen toisen ja siveli näytteet eri lasialustalle tai mihin ne sitten laittoikaan, en tiedä. Pitäähän ne eritellä kun eteenpäin lähetetään.

Seulonnassa ainakin minulta otettiin vain yksi näyte, ihan niin kuin tuossa yllä olevassa kuvauksessa. Eli ihan niin kuin peruspapakoe. Käsittääkseni jos hpv-testissä löytyy jotain, niin silloin tutkitaan myös papa. En tiedä vaihteleeko ikäluokittain, mutta yli 30-vuotiailla se meni noin.

Vierailija
124/144 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kun ei ole vaivoja.

Vierailija
125/144 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa naiset saavat valita ottavatko kotitestin vai käyvätkö paikan päällä testissä. Kotitesti on kivuton ja luotettava.

Vierailija
127/144 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten kipua vähätellään. Kierukan laitto esimerkiksi. Mies nukutettaisiin sitä vastaavaa kipua varten tai vähintään saisi alakroppaan puudutuksen. Naiselle sanotaan ota panadol tuntia ennen.

Kyllä kierukan saa nukutuksessakin. Itselleni on luvattu kierukka nukutuksessa julkisella.

Saanko udella, että miten se on mahdollista saada nukutuksessa? Minulle väitetään ettei ole ja minun sairauteni kivunhoitoon kierukka voisi olla hyvä. Hereillä sitä en ota ja se on varma.

Vierailija
128/144 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nautin kivusta. Mutta harmittaa ettei gyne siitä välitä.

Vierailija
129/144 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyynel. Ja toisaalta onnea, elämänne on melko helppoa ja tuskista vapaata kun tällaisista jaksatte valittaa :)

Miksi silti pitäisi kokea turhaakaan kipua? Varsinkaan kun miesten hoidossa kivunhallinta on ihan eri tasolla.

Koska naisella ei ilmeisesti ole arvoa, jos hän ei kestä kipuja valittamatta.

Vierailija
130/144 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten kipua vähätellään. Kierukan laitto esimerkiksi. Mies nukutettaisiin sitä vastaavaa kipua varten tai vähintään saisi alakroppaan puudutuksen. Naiselle sanotaan ota panadol tuntia ennen.

Kyllä kierukan saa nukutuksessakin. Itselleni on luvattu kierukka nukutuksessa julkisella.

Saanko udella, että miten se on mahdollista saada nukutuksessa? Minulle väitetään ettei ole ja minun sairauteni kivunhoitoon kierukka voisi olla hyvä. Hereillä sitä en ota ja se on varma.

Pitää kiinni oikeudestaan hoitoon ja kivunlievitykseen. Lähes KAIKKI toimenpiteet voidaan tehdä nukutuksessa.

Vierailija
131/144 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vähän voi verta tiputella. Pidä sidettä."

Minkä muun lääkärintutkimuksen jälkeen hyväksyisitte vastaavaa?

Hammaslääkärin. Tulee verta vielä yöllä ja seuraavana päivänäkin. Ja sattuukin niin h..vetisti kaikki toimenpiteet. Samoin ihotautilääkärillä luomienpoiston jälkeen. Samoin suoliston tähystyksen kivut ja veren ulostaminen kaksi päivää. Tähystystä ennen juodaan mömmöä ja istutaan vuorokausi vessanpöntöllä.

Gynekologiset tutkimukset ovat lasten leikkiä.

Vierailija
132/144 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn seulonnoissa oman terveyden takia. On paljon ikäviä toimenpiteitä kuten mahalaukun tähystys, kolonoskopia, hampaanpoisto ym. Kipua kannattaa oppia sietämään, muuten tulee aika ikävä vanhuus kun kolottaa, särkee ja jomottelee.

Yli puolet kohdunkaulan syövistä todetaan niillä jotka eivät käy seulonnoissa.

Olen läpikäynyt syövän, syövän uusiutumisen ja nielun alueen 6 viikon sädehoidon jossa limakalvot palaa ja iho on 2. asteen palovammoilla. On toki myös koettuna nämä tavalliset viisaudenhampaanpoistot, keuhkoputkien tähystys jne.

Silti ehdottomasti brutaaleinta kohtelu on ollut gynellä. Se on se asenne, ei välitetä kivusta, sitä ei edes haluta lievittää. Se tekee hel*etin avuttomaksi potilaan. Tuolla lääketieteen alalla on jotain perustavanlaatuisesti pielessä.

Kyllähän tästäkin keskustelusta näkee, että ihmisten kiputuntemukset ovat yksilöllisiä. Multakin on poistettu viisaidenhampaat, puudutuksessa toki, tehty parin hampaan juurihoidot puudutuksessa, poistettu pysyviä hampaita oikomishoidossa puudutuksessa, mutta jostain syystä ne ovat olleet helposti siedettäviä kokemuksia verrattuna tavallisiin gynekologisiin tutkimuksiin.

Varmaan eri ihmisillä on erilainen tunto ja hermosysteemi eri paikoissa.

Vierailija
133/144 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on kaikenlaisia gynejä. Olen kerran käynyt yksityisellä joka oli vähän kovakourainen eikä yrittänytkään olla hellä, mutta se oli tosiaan vain tuo yksi kokemus. Muuten aina ollut ok.

Vierailija
134/144 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa naiset saavat valita ottavatko kotitestin vai käyvätkö paikan päällä testissä. Kotitesti on kivuton ja luotettava.

Millainen se kotitesti sitten on?

EI kai siinä itse mitään aleta ronkkia sisältään..

Vierailija
135/144 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy gynellä kun en harrasta seksiäkään. Jos siitä huolimatta saan syövän niin sitten niin on tarkoitettu.

Vierailija
136/144 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt, vaikka olisi tarve. Kahdesti olen käynyt ja molemmilla kerroilla kiljuin kuin minua olisi tapettu. Minulla melkein meni taju, mutta Gynet onneksi tajusivat lopettaa. Ihan turhaa mennä, jos ei voida tutkia.

Vierailija
137/144 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos suomalaisen gynen, kärsin loppuelämäni invalidisoivasta kivusta. Kiitos huonosti suoritetun labiaplastian. Gyne amputoi häpyhuuleni ja en ole saanut mistään oikeutta hänen teoilleen...

Vierailija
138/144 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos suomalaisen gynen, kärsin loppuelämäni invalidisoivasta kivusta. Kiitos huonosti suoritetun labiaplastian. Gyne amputoi häpyhuuleni ja en ole saanut mistään oikeutta hänen teoilleen...

Kannattaa äänestää vihervasemmistoa, niin saadaan tänne noita somaligynejä. Sitten tulee yllätyksenä että silpovat naisten värkit.

Vierailija
139/144 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä värkin kunto pitää tarkistaa säännöllisesti.

Vierailija
140/144 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesgynet on yleensä helläkätisempiä ja varovaisempia , oletko kokeillut ? Itse olen alapäästäni hyvin herkkä .

No ei pidä paikkaansa, olen kokeillut!

Eihän miehet tajua olla helliä edes petipuuhissa saatikka sitten lääkärit, joille opetetaan että ei satu. Naiset sentään tajuaa omakohtaisesti, että voi sattua, kun itsellä on ne värkit.