Suomalaiset ostavat yhä enemmän yli tonnin puhelimia
https://www.hs.fi/talous/art-2000009369172.html
Mutta miksi? Mitä pystyy tekemään tonnin puhelimella mikä ei onnistu halvallakin?
Kommentit (68)
Applet ja ne taittuvanäyttöiset on yli tonnin.
Minulla oli pitkään aivan halpa Android ja kaikki tuntui toimivan. Mutta kun sitten sain töistä seitsemänsadan Androidin niin ohhoh. Olipa eroaa käytön sujuvuudessa ja näytössä.
Ei puhelinkorjaamot osaa korjata sen enemmän niitä kalliita puhelimia, akkuja, näyttöjä ja latausliittimiä osaavat vaihtaa korkeintaan, muuten laite on kertakäyttöinen mikäli lopettaa toimintansa.
Mikäli tietokoneella ei pääse laitteeseen, niin se laite on menetetty koska ei edes uutta ohjelmistoa pysty asentamaan edellisen seonneen tilalle.
Vanhempia korjaamot ei edes halua. Koetin viedä aikaanaan valmistajan huippupuhelinta korjaamoon kun tuli joku fastboot, niin kertoi ettei ollut kyseistä mallia ikinä nähnytkään ja arvelinettä joku halpispuhelin kyseessä mille ei kannata tai pysty tekemään mitään.
Puheet kansan köyhtymisestä on höpöhöpöä. On varaa tonnin puhelimiin, moniin ulkomaanmatkoihin, kuluttamiseen. Ehkä joillakin jää se kolmas ulkomaanmatka tekemättä tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Applet ja ne taittuvanäyttöiset on yli tonnin.
Minulla oli pitkään aivan halpa Android ja kaikki tuntui toimivan. Mutta kun sitten sain töistä seitsemänsadan Androidin niin ohhoh. Olipa eroaa käytön sujuvuudessa ja näytössä.
On niitä paljon muitakin.
https://www.gigantti.fi/product/puhelimet-tabletit-ja-alykellot/puhelim…
Tuosta vaikka esimerkkinä 1899 euron Android.
Vierailija kirjoitti:
Ei puhelinkorjaamot osaa korjata sen enemmän niitä kalliita puhelimia, akkuja, näyttöjä ja latausliittimiä osaavat vaihtaa korkeintaan, muuten laite on kertakäyttöinen mikäli lopettaa toimintansa.
Mikäli tietokoneella ei pääse laitteeseen, niin se laite on menetetty koska ei edes uutta ohjelmistoa pysty asentamaan edellisen seonneen tilalle.
Vanhempia korjaamot ei edes halua. Koetin viedä aikaanaan valmistajan huippupuhelinta korjaamoon kun tuli joku fastboot, niin kertoi ettei ollut kyseistä mallia ikinä nähnytkään ja arvelinettä joku halpispuhelin kyseessä mille ei kannata tai pysty tekemään mitään.
Tuosta johtuen haluavat myydä puhelimen kanssa vakuutuksen jonka pitäisi korvata jotain mikäli hajoaa. Takuu tuppaa olemaan sellainen, että syy hajoamiseen on usein asiakkaassa ja puhelimen käyttötavoissa.
Siksi koska se piirtää kellä on liitua ja kateelliset itkee vieressä :-)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi. Kännykkä oli trendikäs uutuus joskus 25 vuotta sitten. Nykyään se on lähinnä tylsä pakko joka pitää vaihtaa muutaman vuoden välein hyytymisen takia.
Kannattaa ostaa sellainen seniorimalli niin kestää pidempään, eikä maksa turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Puheet kansan köyhtymisestä on höpöhöpöä. On varaa tonnin puhelimiin, moniin ulkomaanmatkoihin, kuluttamiseen. Ehkä joillakin jää se kolmas ulkomaanmatka tekemättä tänä vuonna.
Samalla asutaan 350 000 € omakotitalossa ja pihassa on 2kpl 80 000 € Audeja ja saman verran 15 000 € mopoautoja. Ihan siis kolmekymppisillä keskiluokalla, eikä millään pankinjohtajilla.
Kuka ostaa, kuka ei. Pankkiasiat, äänikirjojen kuuntelu, Google maps, Whatsapp viestien ja sähköpostien luku onnistuu yhtä hyvin paljon halvemmallakin puhelimella. Jos olisi pakko saada omena merkkiä, katselisin iPhone 11 tai 12 malleja, joissa riittää tehoa kuin pienessä kylässä.
Olen omistanut halvan luurin ja kalliimman, ja olihan se kalliimpi nopeampi, näytön värit paremmat ja käyttökokemus parempi. En silti ostaisi sitä uusinta mallia ja tuo noin tonni on ihan kipuraja itselle.
Viimeisin tonnin puhelin ollut käytössä 4 vuotta ja nyt akku alkaa temppuilla ja uuden aika on jossain kohtaa myöhemmin tänä vuonna. Ajattelin päivittää samaan mutta uudempaan malliin.
Kiinnostaisi kuulla mitä niin arvokasta tonnin puhelimessa on mitä ei löydy 200e luurista?
K: Mistä tietää, että jollakin on IPhone?
V: Hän kertoo sen itse.
"Kiinnostaisi kuulla mitä niin arvokasta tonnin puhelimessa on mitä ei löydy 200e luurista?"
Eikö tuo 200 ole jo älytön hinta, itse ostin halpa-hallista 25 euron 'lykännykän ja toimii paremmin kuin vaimon iphone
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla asutaan 350 000 € omakotitalossa ja pihassa on 2kpl 80 000 € Audeja ja saman verran 15 000 € mopoautoja. Ihan siis kolmekymppisillä keskiluokalla, eikä millään pankinjohtajilla.
Ja kaikki velkana. Ollaan niin eliittiä 😂
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kuulla mitä niin arvokasta tonnin puhelimessa on mitä ei löydy 200e luurista?
Mulla oli aikoinaan iPhone ja kaipaan sitä miten hyvin Applen laitteet pelaavat yhteen. Nyt on hankalampaa kun on Macin läppäri, mutta halvempi Android puhelin. Jotenkin Applen puhelimet ovat myös intuitiivisempia ja helpompia käyttää ja sitten toki kalliissa puhelimessa yleensä on enemmän nopeutta, paremmat kamerat, kirkkaammat näytöt jne.
Täältä voi katsoa mitä ominaisuuksia uudesta iPhonesta löytyy. Olisi kiva kuulla jos joku osaa neuvoa minulle kahden sadan puhelimen, josta löytyy nuo samat ominaisuudet niin ostasin sen kyllä aivan heti.
Tehokkaan androidin saa 80...200 eurolla.
On iso näyttö ja kaikki toiminnot.
Apple pahiten ylihintainen.
Vierailija kirjoitti:
K: Mistä tietää, että jollakin on IPhone?
V: Hän kertoo sen itse.
Joillekin puhelin tai muu tavara on ns. munanjatke
En ymmärrä miksi. Kännykkä oli trendikäs uutuus joskus 25 vuotta sitten. Nykyään se on lähinnä tylsä pakko joka pitää vaihtaa muutaman vuoden välein hyytymisen takia.