Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka ei viitsi käydä gynellä sen vuoksi kun siellä ei välitetä tutkimuksen/toimenpiteiden aiheuttamasta kivusta?

Vierailija
21.07.2023 |

Missään muualla en ole kohdannut vastaavaa kipuihin liittyvää välinpitämättömyyttä ja väheksyntää. Kokemusta on usealta lääketieteen alalta perussairauksieni vuoksi.

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy koskaan. Minulla on traumataustaa näihin asioihin liittyen, enkä kestä sitä tunnetta gynellä, että on kuin joutuisi taas ***skatuksi. Jos kuolen johonkin syöpään tämän takia, olkoon sitten niin.

Vierailija
2/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kävisin, jos ei ole mitään asiaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy koskaan. Minulla on traumataustaa näihin asioihin liittyen, enkä kestä sitä tunnetta gynellä, että on kuin joutuisi taas ***skatuksi. Jos kuolen johonkin syöpään tämän takia, olkoon sitten niin.

Totta. E-pillerit pitäis saada ilman sitä r*iskausta muistuttavaa tutkimusta.

"Tää ei satu yhtään, jos et jännitä."

Vierailija
4/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vähän voi verta tiputella. Pidä sidettä."

Minkä muun lääkärintutkimuksen jälkeen hyväksyisitte vastaavaa?

Vierailija
5/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy. Olen käynyt yhden kerran(silloin kun alkoi ne kutsut joita tulee onko se nyt 5 vuoden välein). Kerroin että olen tosi kipuherkkä ja että en ole ennen käynyt, enkä myöskään ole harrastanut seksiä tai työntänyt itse sisääni mitään. Pyysin että käyttää pienempiä välineitä joita löytyy(löysin netistä vinkin että voi pyytää).

Se gyne katsoi kuin olisin syönyt hänen puuronsa ja myynyt hänen maansa ja tosi tympeästi tiuskaisi että se ei mitään satu mene nyt tuohon makaamaan. Sen jälkeen vain runnoi sen zydeemin sisään. Ylläripylläri, se sattui tosi paljon ja siihenkin sain vaan välinpitämätöntä mutinaa.

Vierailija
6/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa-koe otettu 3 kertaa, kohdeltu asiallisesti, hyvin lievää kipua yhdellä kerralla. Mulla PCOS johon hoitona e-pillerit, tästä jonkin verran gynellä ramppaamista ja vain yksi tympeä lääkäri tullut vastaan.

Vierailija
7/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en ole enää uskaltanut aikoihin käydä. Mulla on myös hammaslääkäri pelko, joten käyn pelkopotilaisiin erikoistuneella yksityisellä ja hän on aivan ihana ja saa aina minut rauhalliseksi. Mutta ei taida näissä asioissa olla pelkopotilaisiin erikoistunutta.

Hammaslääkärillä saa tarpeen tullen jopa rauhoittavaa lääkettä, miksei ronkkijalla saa mitään? Vaikka ilokaasua.

Vierailija
8/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä tehdään ja kuka tekee. Useamman kerran käyneenä vain yhdessä sattui se matallijutun laitto, oli aika nuori peruslääkäri, ei gynekologi. Näytteenotot on sujuneet kivuttomasti hoitajilla, samoin tutkimukset naistentautien erikoislääkäreillä.

Vierailija
9/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma naisilla ympäri maailman, eikä tarvitse olla mitenkään ennestään traumatisoitunut, mutta lääkäreillä on niin kiire, että opetetut asiat ovat unohtuneet, eivätkä he itse käy niin usein muistin virkistämiseksi, tai jotkut eivät koskaan. 

Varsinkin teinit ja nuoret naiset välttelevät gynejä.

Iso ongelma johon pitää puuttua. 

Vierailija
10/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, tuo on papakokeissa ihan normaalia, joillakin voi tulla verta. Pieni vaiva tärkeästä näytteenotosta.

Vierailija
11/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollo, sitä verenvuotoa ei voi monesti mitenkään estää. Itsellä atrofiset, todella herkästi vuotavat limakalvot niin todellakin laitan sen suojan housuihin ihan mielelläni.

Vierailija
12/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämäni hirvein kipu oli kerran papakokeen otossa (ja mua on sentään leikeltykin sieltä täältä). Olin varma että pyörryn. Vatsa kramppaa yhä ihan ajatuksen voimasta, kun vain mietinkin sitä.

Jokunen seulonta on jäänyt väliin sen jälkeen.

Vierailija
13/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. Oli ihan paskaa ne pakolliset raskauden takia olevat tutkimukset. Muusta syystä en kyllä käy. Ei ole normaalia näytellä ja ronkituttaa vieraalla ihmisellä intiimipaikkojaan.

Vierailija
14/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kipua vähätellään. Kierukan laitto esimerkiksi. Mies nukutettaisiin sitä vastaavaa kipua varten tai vähintään saisi alakroppaan puudutuksen. Naiselle sanotaan ota panadol tuntia ennen.

Vierailija
15/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olenko jotenkin asennevammainen, mutta toimenpiteissä oletan etukäteen aina vähän sattuvan. Siksi olen usein yllättynyt, kun ei satukaan vietävästi.

Vierailija
16/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla ole gynekäynnit sattunut, ei edes silloin kun oli tulehduskierrettä

Vierailija
17/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten kipua vähätellään. Kierukan laitto esimerkiksi. Mies nukutettaisiin sitä vastaavaa kipua varten tai vähintään saisi alakroppaan puudutuksen. Naiselle sanotaan ota panadol tuntia ennen.

Tää just. Mulla se sattui niin paljon etten uskaltanut enää mennä. Ja mua kohtaan myös oltiin aika tylyjä ja vilkuiltiin kelloa, että tässä olisi muitakin jonossa, kun yleensä ei varata niin pitkää aikaa yhdelle potilaalle.

Sitten tuli se tilanne, että mulla ei menkat loppunut. Ne vaan jatkui ja jatkui monta kuukautta. Aloin olla jo aneeminen. Mulla on kerran aikaisemminkin ollut sellaista ja silloin sain ihan peruslääkäriltä pillerit niiden lopettamiseen ja uudelleen rytmittämiseen.

Mutta tällä kertaa lääkäri ei suostunut kirjoittamaan niitä pillereitä ellen käy ensin tutkittavana. Lääkäri sanoi vaan, että ei se kenestäkään kivalta tunnu. No hitto, en mä niin ole väittänytkään. Ja sanoin että en uskalla mennä! No sitten se lopulta suostui antamaan reseptin rauhoittavaan lääkkeeseen. Otin maksimit kipulääkkeitä ja sen rauhoittavan, niin kaikki meni kauhuista huolimatta hyvin, kunhan sain rauhassa makoilla ennen kuin patistetaan nousemaan ylös ja poistumaan.

Vierailija
18/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kävin juuri ja tämä syöpätauteihin erikoistunut gyne teki kyllä aika kivuliaan ja perinpohjaisen ultran. Kolmisenttinen kysta mm. Varmaan halusi skannata niin tarkkaan kuin mahdollista. Ei kivaa mutta hyödyllistä.

Vierailija
19/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mennä kaupungin tarjoamaan PAPA-seulaan, koska oletan, että näytteenoton suorittaa terveydenhoitaja. Pelkään riuskaotteisia ihmisiä.

Vierailija
20/144 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mulla ole gynekäynnit sattunut, ei edes silloin kun oli tulehduskierrettä

Mutta joillakin sattuu. En mäkään osannut sitä yhtään odottaa koska kaikki sanoi että ei se mitään satu, tuntuu vain vähän epämiellyttävältä. En tajunnut edes ottaa kipulääkettä koska kaikki sanoi että ei satu.

Enkä mielestäni mitenkään hirveästi jännittänytkään koska luotin siihen mitä mulle kaikki oli kertonut.

Ja se SATTUI, ihan hirveästi. Ei meinannut tulla mitään näytteenotosta. Siitä se trauma sitten tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi